Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*/*/*/*/Pikkuenskat loppuviikkooon/*/*/*/*

04.10.2007 |

En ainakaan huomannu uutta pinoa, tässä eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11388057&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Eilen nautittiin siitä kun isi oli päivän kotona. Mamma kävi työkavereiden kanssa syömässä ja vähän ulkona, kyllä oli mukavaa! Tänään oltiin vauvauinnissa aamulla ja Oona oli kyllä taas ihan tohkeissaan. :)

Oona on päättänyt olla ihan selvästi maitotyttö! Siis ei mene soseet.. Blaah. Kaikki missä on porkkanaa on yök, perunaa eri muodoissa menee ehkä lusikallinen, bataattia, luumua & vadelma-mustikkaa menee sit ehkä 3-5 lusikkaa. Vellit ja puurot ois ihan pop ja siis mamman maito on edelleen ihan ykkönen! Huoh. No, ehkä vaan sitkeästi maistelemme.. Mietin vaan että auttaiskohan jos laittais jotain sosetta maidolla höystettynä vellipulloon pikkasen, kun pullosta neiti näyttää syövän hyvin. Jos sitten makuun totuttua taas kokeilis lusikoida.. En tiedä..

TIPU on ollut kiireisenä kun on vieraita oikein rampannut kylässä. ;) Toivottavasti tosiaan niistä Rela-tipoista on masuvaivoihin apua ja d-vitamiini ei aiheuta niitä enempää. Meillä aloitettiin eka ja kovien masuvaivojen jälkeen pidettiin parin vkon tauko ja kun aloitettiin uudestaan, olikin jo huomattavasti helpompaa. Mitenkäs teidän Tampereen reissu meni?

PIKKU-JUSKA ¿ Onnittelut Kaarlolle 3kk!!! Jaksuja teillekin niiden yöhulinoiden kanssa. Se mun mielestä on hyvä että Kaarlo nukahtaa itse omaan pinnikseen! :) Ja täytyy sanoa että aika hienoa että teillä on niitä pisuja tullut sinne pottaan! :) Me ei olla vielä edes ostettu Oonalle pottaa.. Pitäis vissiin.. Ja älä ihmeessä ota stressiä siivoamisesta! En mäkään ehtinyt (lue: jaksanut) juuri siivota 3kk sitten. Nyt vasta jaksaa ja ehtii sillä aikaa kun neiti nukkuu päiväunet. :)

IIDA-LINNEA innostui shoppaamaan! Kävittekö siellä Exitissä? :) Siellä ainakin on niitä name it-bodyja ja paitoja kun kyselit Opelta sitä Ainokainen-paitaa.. Lähettelen täältä kovasti selällesi niitä parantavia säteitä!!! Uudestaan vaan lääkäriin jos se vihoittelee edelleen.

HANNNAHIN pimu se vain hienosti kasvaa! :)))

BUUFFA ¿ meillä Oona oli 0-3kk melkein aina 30min ¿ 1h 30min tissillä, ja vielä saattoi olla vain tunti syöttöjen välillä.. Asettauduin mukavasti soffalle kaukosäätimet + kännykkä viereen ja otinpa evästäkin esille. Siinä sitten oltiin KAUAN. Nyt kun neiti syö sen ehkä 5min, täytyy myöntää että äiteellä on vähän jo ikävä noita maratoneja. On se vaan niin ihanaa kun toinen tuhisee kainalossa! <3 <3 <3

Ja vielä siihen maidon riittävyyteen pikakommentti, kannattaa tosissaan syödä ja juoda ¿paljon¿. Itse huomasin että tuli ihan selvästi nihkeämmin maitoa kun jäi joku välipala väliin..

EMKAN Kari oli nieleskellyt rotarokoitteen, hyvä että meni perille. ;) Sähän olet reipas kun olet oikein sämpylöitäkin pyöräyttänyt!!!

HERMIONELLE & Milolle huiskutukset! Vai teillä kuumeillaan jo kakkosta.. ;) Lycka till! Pidämme peukkuja!

LYCKA ¿ Höpis oli kans niin ihanasilmuinen hurmuri että!!! :) Oli kiva tavata ja toivottavasti nähdään sitten taas seuraaville treffilöillä! Ihanaa että Höpis on antanut sun huhkia ulkona ja syödä! Kummasti tulee lisäenergiaa moisesta..

Ok, mäkin taidan mennä sukeltamaan pyykkivuoreen ja laitella itselleni jotain syötävää kun neiti uinuu vaunuissa. Mukavaa viikonloppua!

Mammis & Oona 6 pv vaille 6kk :) [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
22/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kuinka nopeasti aika vauvan kanssa menee... Musta tuntuu että ihan hetki sitten vasta olin synnyttämässä ja nyt tyttö on jo 4 viikon ikäinen. Tätä se siis on kun kaikki sanovat että " nauti vauva-ajasta, se on ohi nopeammin kuin huomaatkaan...." mutta en silti uskonut, pakko kai alkaa pikkuhiljaa totutteleen ajatukseen että näin tosiaan tulee käymään, ensin loppuu vauva-aika, sitten mennäänkin kohta jo päiväkotiin ja kouluun ja päästään ripille.... no ei nyt ihan vielä mutta melkein :)

Tänään lenkkeilin tytön ja koiruuden kanssa apteekkiin hakemaan Cuplatonia. Täytyy kokeilla olisiko siitä apua noihin iltahuutoihin ja mahan mulinoihin. Yks kaveri mulle suositteli Cuplatonin sijaan Disflatyliä, mut päädyin sit kuitenkin Cuplatoniin, kun lueskelin niitä annostusohjeita ja Disflatyliä piti antaa niin hirveet määrät verratuna Cuplikseen.

Pimu jäi vaunuihin nukkumaan pihaan, joten täytynee käyttää aika hyödyksi ja laittaa pyykit kuivuun ja mennä tekemään ruokaa.

hannnah ja pimu 4 vkoa (!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tulee juttua tännekin pienessä ajassa, yritän nyt muistaa kommentoida sen minkä muistan ja ehdin. Onni on just nukkumassa, voi herätä millon vaan.

Ensinnäkin kiitokset tervetulotoivotuksista sekä onnitteluista Coltsfoot, Mooli, Kesis, Hermione, Hannah, Mammis,

pikku-juska(Onnittelut 3kuukauden vanhalle Kaarlolle!) sekä iida-linnea. Kiva tulla tällaiseen porukkaan jossa otetaan uudet enskat lämmöllä vastaan =) Toki täällä on tuttuja jo entuudestaankin.

Imetysasioita ja maidon riittämisestä pohdin viimeks. Nyt olen kolmena päivän rintapumpulla pumpannut maitoa imetyskertojen välissä ja se näyttäis lisäävän maitomäärää. Korviketta on jouduttu antamaan viimeks muistaakseni keskiviikkona =) Pitkiä aikoja kyllä joudun olemaan imetystouhuissa mutta se taitaa olla aika yleistä näin pienen kanssa. Joskus vauveli saa mahansa täyteen 20minuutissa, joskus aikaa kuluu jopa 2h (välissä torkut). Tärkeintä ettei Onni ole nälissään.

Viipero kävikin imetystukilistan sivuja mainostamassa. Kiitokset, sieltä on kyllä löytynyt paljon apua.

iida-linnea, meillä Onnin paino on kyllä hienosti noussut. 6päivässä oli tullut 330g ja terkka kyllä kannusti että kyllä se rintamaidolla on noussut kun korviketta kuitenkin annettu vain vähän.

Mitenkäs Tipulla meni Tampereen reissu? Toivottavasti Minin masuvaivat on helpottaneet.

Hannnahin tyttö kasvaa kovaa vauhtia, toivottavasti Cuplaton toi apua mahavaivoihin. Niin se aika menee nopeasti..

Mammikselta piti kysellä kun muistelen että sä olit jonkinsortin jumppamaikka.. =) Eli missä vaiheessa synnytyksen jälkeen olis luvallista alkaa treenaamaan vatsalihaksia? eikös niiden ole hyvä palautua ihan rauhassa jonkin aikaa? Mulla synnytyksestä nyt 2vko ja tässä olen mietiskellyt että jokohan vois...

Buuffa, kiva tosiaan että meitä tuttuja siirtyi tänne useita yhtäaikaa =)

Nyt taitaa kutsu käydä syöntihommiin, tais tulla aika sekavaa tekstiä mutta suonette anteeksi.. Mukavaa viikonloppua!!!

hermione ja Onni 2vko

Vierailija
24/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kirjo ohjeissa ¿ kuinka kauan synnytyksen jälkeen pitäisi odotella ennen kuin aloittaa vatsalihasten teon ¿ on ihan hirmuinen.. Toiset sanoo että heti kun sille tuntuu, toiset 3kk ja jotkut jopa 6kk. Itse leikkauksen läpi käyneenä odotin kiltisti sen 3kk ja sen jälkeen aloittelin syvillä ja poikittaisilla vatsalihasliikkeillä. Vasta ihan lähiaikoina aloin tehdä ihan kaikenlaisia liikkeitä. Lantionpohjalihasten tekemisen tärkeyttä ei voi kun korostaa, suosittelen lämpimästi! Niitähän voi tehdä vaikka samalla kun imettää.. :)

Taannoin surffatessani löysin omasta mielestäni ihan hyvän artikkelin (ei mikään ihan uusi, mutta tässä linkki http://www.fitness.fi/kunto/liikesarjat/_a9207/pehmeasti+liikkeelle+syn… ) joka kyllä pisti miettimään. Itse aloitin kävelylenkeillä, pyöräilyllä ja lantionpohjalihasten teolla. Ohjaajana koin olevani valmis varovaiseen jumpan aloittamiseen 7vkoa leikkauksesta, mutta VAIN siitä syystä että osasin ¿välttää¿ tiettyjä juttuja ja tehdä vähän omiani.. Vatsalihakset tosiaan käyvät aikamoisen koetuksen läpi raskaudessa + synnytyksessä, kannattaa antaa ihan rauhassa aikaa palautua ja sitten varovasti aloitella. Jumppapalloa olen suositellut useille. Ihan vain senkin takia että siinä tulee vatsalihasten lisäksi tehtyä myös selkä- ja kyljen lihaksia. Eli keskivartalon ¿korsetti¿ vaan hommiin. Hissun kissun aloitellen ei tule takapakkia eikä mitään vahinkoa. Itse haluaisin käydä ihan ¿asiakkaana¿ body balancessa, pilateksessa jne sen tyyppisillä tunneilla missä tuota keskivartalon hallintaa tarvitaan paljon. Se että olen jo vähintään 25v tehnyt niitä iän ikuisia istumaan nousuja + muita alkaa jo vähän tympimään.. ;)

Tämmöisiä mietteitä mulla. Toivottavasti osasin edes jotenkin vastata kysymykseesi.. :)

Mammis & Oona zzz [/color]

Vierailija
25/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis kaikille!

Oltiin uimassa aamupäivästä ja tänäänkään ei saatu tyttö unille ennen uintia. Ei kyllä näkynyt missään! Tyttönen hihkui onnesta kun uusia (ja tietysti mahdollisimman vauhdikkaita) juttuja kokeiltiin. Minä sukellutin tyttöä ekan kerran ja hyvin sujui, vaikka jännitinkin. Uinnista suunnattiin vauvaliikkeisiin, koska tyttö tarvitsee matkarattaat, turvaistuimen ja sitterin. Oi ja voi kun osaisi päättää mikä on hyvä ja mikä ei niin hyvä ostos... No, ei vielä ostettu mitään vaan sulatellaan näkemäämme kotona. Parissakin liikkeessä suositeltiin Britaxin two way elite-istuinta. Vaikuttaa ihan hyvältä, mutta niskatuen puute vähän mietityttää.

Meillä siis kaukalo käymässä pieneksi, koska tyttö niin pitkä. Tuossa istuimessa olisi tavallaan se hyvä puoli,että saa käännettäessä naama menosuuntaan käyttää edelleen istuime vöitä. Saas nähdä mihin päädytään.

Mammis, kiitos! Selkä kipuilee edelleen tietyissä asennoissa. Esimerkiksi nukkuminen on aika hankalaa... Ehkäpä se tästä... Särkylääkkeitä en enää syö, koska ei niistä juuri apua taida olla.

Oon ihan poikki kun kaupoissa kiertely vei voimat. Anteeksi siis omanapainen teksti!

Tyttö nukkuu ja nukkui päivälläkin melkein koko shoppailun. Meinaa pikkuisella nenä olla tukossa. Taidan laittaa sipulia yöksi tytön sänkyyn, jotta röörit aukeaa.

T: iida-linnea ja pian 5 kk täyttävä tyttönen

Vierailija
26/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermione kyseli vatsalihasjuttuja... itse en ole mikään alan ammattilainen, mutta meillä oli ainakin sairaalassa sellainen lyhyt jumpparin luento ja saatiin mukaan sellainen moniste noista synnytysten jälkeisistä jumppausjutuista. en tiedä onko muissa sairaaloissa sama tapa, itsellä kun ei ole kokemusta muuta kuin tuosta omasta... noh, joka tapauksessa, monistetta en ole kovin tarkkaan lukenut mutta luennolta jäi vaan mieleen, että jumpparin mukaan niitten syvien/poikittaisten lihasten reenaamisen (vedä napaa kohti selkärankaa) voi aloittaa heti synnytyksen jälkeen vaikka sängyssä maaten. näin ainakin opasti meitä " normisynnyttäjiä" ryhmässä kun ei sattunut olemaan yhtään sektiopotilasta, joten jätti kaikki sektioerikoisuudet kertomatta. mutta pitkien ja vinojen vatsalihasten kanssa ei kannata pitää niin kiirettä. ja tietenkin jumppari korosti sitä että jokainen alottaa oman kuntonsa mukaan, ei siis kannata reenata jos ei tunnu vielä hyvältä. itse olen jännitellyt juuri noita poikittaisia vatsalihaksia aina iltasella ennen nukkumaanmenoa sängyssä ja myös päivällä vaunuja työnnellessä. ja imetyksen yhteydessä on ollu käsittelyssä lantionpohjalihakset, ei niitä muuten muistaisikaan ellei olisi liittänyt imetysrituaaleihin :) mitään sen kummempaa kuntoilua en olekaan vielä suorittanut kuin nuo vaunulenkit, lantionpohjalihakset ja poikittaiset vatsalihakset. siitä huolimatta 10 kg painosta on pudonnut ensimmäisen neljän viikon aikana (sairaalaan ei jäänyt kuin pari kiloa, vaikka tyttö ja jälkeiset painoi enemmän). vielä olisi toiset 10 kiloa pudotettavana :) eiköhän ne imetyksen ja vaunulenkkien avulla saada katoamaan, kummempaan kuntoiluun en vielä tämän vuoden puolella ajatellut ryhtyä.

iida-linnea: toi istuimen hankinta täälläkin aiheuttaa päänvaivaa jo tässä vaiheessa, vaikkei vielä vähään aikaan tarvi ostaa. tuon ensimmäisen turvakaukalon (0-13kg) ostin käytettynä ja ajattelin jo silloin odotusaikana että kun tuolla pienellä istuimella/kaukalolla on kuitenkin niin lyhyt käyttöaika, ettei välttämättä viitsi ostaa uutena. ajateltiin että sitten seuraavaa istuinta käytetäänkin niin paljon pidempään, niin panostetaan sitten siihen kunnolla. ja tuo ajatus senkun korostui nyt kun ollaan tää reilu kolme viikkoa " tapeltu" tuon nykyisen kaukalon kanssa. tyttö onneksi viihtyy kaukalossa hyvin mutta se on niin pirun hankala kiinnittää autoon ja jotenkin hölmön mallinen, niin että sitä on tosi hankala kanniskella. joten seuraavan istuimen hankintaan todellakin panostetaan, että saadaan mieleisempi kuin nykyinen. kerrohan sitten mihin istuimeen te päädyitte.

täällä cuplaton ei ainakaan vielä tämän illan huutoihin tainnut auttaa, mutta eipä sitä vielä ehditty ottaakaan kuin pari kertaa, toivottavasti jo huomenna illalla helpottaisi paremmin nuo mahakivut. jos jotain positiivista pitää löytää noista iltahuudoista, niin jaksaapahan tyttö paremmin nukkua yönsä kun kuluttaa ylimääräiset energiat illalla huutamiseen :)

täytynee mennä pelastamaan tuo mies meidän " rusinalta" (pimua kutsutaan iltaisin rusinaksi, huutaessa vetää naaman välillä ihan ruttuun ja näyttää rusinalta...). jos menis iskeen rusinalle tissiä suuhun niin hiljenis ainakin hetkeksi :)

hannnah ja ilta-rusina

Vierailija
27/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa vaikea kirjoittaa kun mini syö toisella käsivarrella...

juska: onnittelut kaarlolle 3kk täyttymisestä. kuulostaa kurjilta ne raivarit joista kirjoitit aiemmin, toivottavasti ne on pian ohi.

hannah: uskomatonta tosiaan että pimu on jo 4vk! aika kiitää...

mammis: me ei sittenkään aloitettu vielä d-vitskuja, koska nyt on parina aamuna öllut kamalat vatsavaivat muutenkin enkä halua pahentaa tilannetta. ehkä huomenna jos on parempi päivä.

tampereen reissu meni loistavasti, mini nukkui molemmat automatkat ja oli perilläkin parhaalla käytöksellä, oikea kullannuppu. oli ihana nähdä tyttö isomumminsa sylissä.

tänään oli tosiaan kamala aamu, hirveä parku lähes 2 tuntia.sitten kun se loppui,tyttö kyllä nukkui 4 tuntia ja heräsi sopivasti just kun meille tuli vieraita. kaveripariskunta kävi lastensa kanssa, 5v, 4v ja 4kk. älytön kokoero kyllä minin ja 4kk vanhan välillä, eihän se tuntunut vauvalta ollenkaan.

pitää röyhtäyttää tyttö, hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille.

tipu & mini huomenna 3 viikkoa

Vierailija
28/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla isojen puolella (minne mekin jo kuulutaan) hehkutin jo, että koisimaan mennään, mutta ei sitä viitti...

[color=purple] Kesis [/color] kohtalotoverini! Mehän ollaan käyty tämän härdellin takia lääkärillä (yksityisellä, neuvolan antama aika oli lähemmäs kuukauden opäähän, mutta itse tosissaan nukuin tunnin pari yössä, eli en todellakaan olisi enää kuukautta jaksanut). Tuomio oli potentiaalinen maitoallergia ja soijadieetille. Otettiin myös verikokeet, joissa ei näkynyt tuota allergiaa (muuta useinhan se ei näykkään): Nyt muksu on yhdesti saanut vähän korviketta (kun valvoi yöllä 5h, testasin kaikki keinot) eikä siitä tullut mitään. Muuten ollaan oltu ilman maitoa. Ja kyllä meillä nykyseltään nukutaan jo useampikin tunti yöllä putkeen, eli tiedä nyt onko se tuota allergiaa vai ei... Kuulemma lääkärin mielestä jos ei ole allergiaa, niin sitten on sairaalaunikoulun paikka, muuta enhän mä mun pikkusta voi mihinkään tollaiseen laittaa, varsinkaan kun olen lukenut [color=purple] Juskan [/color] vinkkikirjan (jossa kuvattiin mm. kuinka vauva itkee huutounikoulussa itsensä näännyksiin)...

[color=purple] Mammis [/color], meijän isoisoisän synttärit meni ihan kökösti Hilun osalta, oli reppana niin poikki, ettei tehnyt muuta kuin itkasi (oli päikkärit mennyt sen päivän osalta vähän hänekseen...). Mammiksellakin taitaa olla siirtyminen isojen joukkoon käsillä!

[color=purple] Juska [/color] seillä tasitelee myös päikkäreiden kanssa :( Mekin muuten otettiin tänään potta esille. Oon kovast koittanut tehdö aina pispis-juttuja kun pissa tulee likalta. Tänään laittoin toisen ihan pätevänä potalla ja pispissatin, likka vaan katto, että onko toi mun äiti ihan sekaisin... Mutta en luovuta :) Ja onnittelut kolmikuukautiselle!

[color=purple] Hannnahilla [/color] (vitsi nyt vasta hokasin, että tuossa on kolme n-kirjainta, no mulla lienee onkin luki- ja kirjoitushäiriöitä ;) ) tyttö sen kun kasvaa!

[color=purple] Buuffa [/color], meillä likka on ollut jonkun kerran kapaloissa (on siitä kyllä jo aikaa), mutta se on niin liikkuva tapaus, että sai hepuleita kun ei saanut puuhailla rauhassa käsillä. Mutta toki voisi testata sitä vielä!

Ei mutta nyt on pakko mennä koisimaan! Meillä kun on eka herätys melko todennäköisesti puolentoistatunnin päästä!

Coltsfoot ja 6 kk Hirmu

RH83:

En ainakaan huomannu uutta pinoa, tässä eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11388057&p=&mpage=1&tmode…

Vierailija
29/35 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

coltsfoot: eipä sillä ännien lukumäärällä niin väliä ole. olen kyllä olettanut juttujen olevan mulle suunnattuja oli siä sit kaks tai kolme ännää. muistelen vaan et sillon ku hommasin tänne noita tunnuksia niin hannah, siis kahdella ännällä, tais olla jo jonkun muun käytössä, niin oli pakko tunkea vielä kolmas ännä sekaan et sai käyttiksen aktivoitua ja pääsi mukaan keskusteluihin... välillä jopa itse yritän kirjautua kahdella ännällä ja sit ihmettelen miks herjaa et käyttäjätunnus tai salasana väärä...

hannnah

Vierailija
30/35 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Meillä oli kyllä aika painajaismainen ilta eilen.. :( Oona söi ja kävi pienille iltaunosille. Tovin oltuaan hereillä oksensi mahansa tyhjäksi (ehkä jonkun 8-9 kertaa). Voi sitä huolta mikä mammalla oli. Soitettiin terveysneuvontaan ja kyselinpä palstaltakin vinkkejä.. Oona heräili yöllä 2-3h välein syömään. Ensimmäisen kerran söi pumppaamaani maitoa tuttipullosta ehkä 50ml ja sitten oli rinnalla aina tovin. Maidot pysyivät sisällä - JEE - ja 9 aikaan vierestämme heräsi iloisesti jokelteleva ja jumppaileva tytteli! :) Kyllä oli avuton olo eilen illalla ja yllättäen ei ole tämä mamma paljoa nukkunut, mutta onneksi ei kestänyt tuon pidempään. Nyt neiti ottaa aamu-päikkyjä vaunuissa tyytyväisenä.

IIDA-LINNEA ¿ auttoiko teillä sipulit tukkoisuuteen? :) Toivottavasti olisi röörit auki. Meilläkin alkaa kohta olla edessä se turvaistuimen osto, vielä ei pituuden puolesta ole hätää, mutta painoahan kertyy.. ;)

Kiva kuulla että TIPU & Mini oli nauttineet Tampesterin reissusta! :) Edelleen toivon että teillä helpottaisi ne masuvaivat, meillähän ne taisi helpoittaa joskus 4 vkon iässä (3 vkon iässä taisi olla pahimmillaan).. Ei muista enää kunnolla..

COLTSFOOT ¿ kiva kun et vielä ihan kokonaan kadonnut sinne isompien puolelle! ;) Onnittelut muuten 6kk etapista ¿ en ole tainnut vielä onnitellakaan! Harmi kun isoisoisän synttärit meni itkuiksi.. :( Se on kurja kun unet jää niin sit menee kaikki pieleen.. Blaah.

Jep, taidan mennä suihkuun. Kohta neiti varmaan herää ja sitten vähän ajan päästä tehdään lähtöä isomummin & isoukin luokse kylään. Iltasella saa neiti viihdyttää isukkiaan kun mamma käy taas parilla jumpalla. Saas nähdä kuinka aikaisin sitä tänä iltana sammuu kun viime yö oli unien puolesta vähän niin ja näin..

Mammis & Oona 5 pv vaille 6kk :) [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
31/35 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Mammis ja Hannnah jumppa-infosta. Taidan ihan suosiolla antaa vatsalihasten vielä olla rauhassa ja tyytyä vaunulenkkeihin ja noihin lantionpohjatreeneihin. Mulla kun vaivas se ylämahakipukin loppuraskaudessa eikä se ole kokonaan hävinnyt vieläkään =( Kipu on vaan nykyään satunnaista ja harvoin enää tosi kipeää ja tuntuu hieman erissä kohtaa. Liekö siellä jotain revähtänyt, en tiiä?

Mammiksella oli ollut huolta Oonan oksentelusta, kuulosti kyllä ikävältä mutta toivottavasti on jo mennyt ohi. Kamala varmasti katsoa kun toinen oksentaa eikä itse voi oikein auttaa mitenkään.

Tipulla oli mennyt reissu kivasti, hyvä juttu. Toivottavasti Minillä tänä aamuna ei ollut 2tunnin parkutuokiota..

hannnah, toivottavasti Cuplaton tuo teille avun. Itsekin ajattelin kokeilla sitä jos Onnin masu menee kipeäksi. Viime yön kyllä söi ja nukkui hyvin, hereillä ollessaan vaan ähisi siihen malliin ettei kaikki ihan hyvin ollut. Tulee itsellekin surkea olo kun näkee että pikkuisella on maha kipeä =(

ps. Rusina on hyvä nimi!!

Galluppia voisin kysellä kun täällä taitaa olla useita vauva-uinnissa kävijöitä. iida-linnea tais ainakin olla uintihommissa eilen. Minkä ikäisenä sen voi aloittaa? onko teidän vauvat tykänneet uinnista vai mahtuuko mukaan sellaisiakin yksilöitä jotka eivät uinnista tykkää?

Hyviä vointeja kaikille!

hermione ja Onni 2vko (ja vähän päälle)

Vierailija
32/35 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMIONE, meidän vauvauinnissa hyvänä aloitusikänä pidetään 3,5 kk ja painoa oltava vähintään 5 kg. Meidän tyttö oli vähän reilusti tuon kun aloitettiin. Kuulemma puolenvuoden ikään asti sukellusrefleksi toimii vauvalla, joten 3,5-6 kk hyvä ikä aloittaa. Meidän ryhmässä on kyllä paljon isompanakin aloittaneita (esim 8 kk) ja hyvin on sukellukset yms. sujuneet, kun vanhempia olen jututtanut.

Parilla ekalla kerralla tuli pieni itku, kun veteen laskeuduttiin. Sen jälkeen tyttö on ollut hymyä ja viimeiset kolme kertaa ihan ääneen naurua & riemun kiljahduksia. Välillä joku pienistä itkeskelee, mutta ei ainakaan meidän ryhmästä kukaan ole lähtenyt itkun takia pois kesken uinnin. Ekalla kerralla suositus on, että altaassa ollaan vaikka 15 min tai sen verran, mitä vauva hyväntuulisena jaksaa. Ohjaajamme sanoi, että on hyvä lähteä pois mielummin vähän liian aikaisin kuin liian myöhään. Eli tavoitteena, että lapselle jää hyvä mieli uimisesta. Ja ennen uinnin aloitusta on hyvä laskea kylpyveden lämpötila + 32:een ja harjoitella suihkussa käyntiä. Jos haluat lisätietoja niin käypäs katsomassa www.aquatrio.fi Siellä aika selkeästi vauvauinnin tavoitteista ym.

MAMMIS, voi hurja kun Oonan vointi ollut kurja eilen! Toivottavasti on jo toipunut moisesta oksentelusta. Mitä turvaistuinta ootte ajatelleet Oonalle?

Meidän tyttösellä nuha ja yskä jatkuu. Kuumetta ei ole ollut vaikka välillä aika lämpimän oloinen onkin ollut. Sipulit ehkä auttoi, ehkä ei. Ihan hyvin tyttö nukkui noin 22-4.30. Sen jälkeen köhi äiskän kainalossa puoliksi unessa. Äiti siis tietysti valvoi. Olen koittanut nenä-friidalla imeä räkää mutta kovin paljon ei ole irronnut. Tyttö kuitenkin jaksanut kiljahdella ja nauraa entiseen malliin eli ei kai kovin huono olo ole, vaikka nenää hieroo kun tietysti kutiaa... Mun olis tarkoitus mennä huomenna hoitovapaapaperit täyttämään töihin mutta jos tyttö on kipeä, niin siirtynee tuonnemmaksi. Haluaisin saada tytön kuntoon keskiviikkoon mennessä, koska silloin neuvola ja ei varmaan rokoteta jos flunssasssa?

Nyt on tuoksu sellainen, että vaipanvaihtoon ja pyllypesulle. Sitten voisi maistella aamulla leipomiani pikkuleipiä. Testailin uutta reseptiä tulevia synttäreitä varten...

Mukavaa sunnuntaita!

T. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
33/35 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollut aikaa olla koneella, pinoja oon kyllä lukenut aina kun aikaa löytyy.. Elossa ja voimissaan täällä kyllä ollaan!

Pikku hiljaa alkaa helpottaa. Masennuslääke alkaa vissiin vaikuttaa, ja ensi keskiviikkona on mulla aika terapiaan. Mimosa täyttää muuten silloin puoli vuotta, huh ihmettä että aika menee nopsaan! Vastahan mää tuskailin ison mahan kans että jokohan se syntyy.. :)

Onhan mulla iloisiakin uutisia: oon menossa naimisiin!! Ollaan saatu tää parisuhde siihen kuosiin, että jatkettiin taas hääsuunnitelmia (siis nehän on ollut vireillä jo pitkään). Anteeksi en oo vielä pystynyt antamaan, mutta oikealta päätökseltä tuo tuntuu! Kaikki solmut alkaa olla auki ja kyllähän me halutaan viettää loppuelämämme yhdessä. Kuulemma se miehen juttu on ollut semmoinen, että on kesken kaiken tajunnut mitä tekee, jättänyt hommat kesken ja häipynyt paikalta. Ei siis mitään suurta rakkautta ja haikeita jäähyväissuukoja jne. Kyllä mää tästä selviän! Ja kyllä se sellaista katumusta osoittaa joka päivä, että oksat pois..

Nyt on vaan pakko katsoa tulevaisuuteen, jättää pahat asiat menneisyyteen ja jatkaa elämää. Jotenkin tuntuu että olen rakastunut tuohon mieheen uudelleen ja kaikki tuntuu alkaneen alusta. Omakin mieliala on paljon parempi, on taas hellyyttä ja pusuttelua ja ennen kaikkea keskustelua meillä. Surullista että tuollaista piti tapahtua ennenkuin tajuttiin mikä on elämässä tärkeintä..

Mimsu kasvaa ja voi hyvin, hymyilee vaan minkä ehtii pienet alahampaat vilkkuen ja harjoittelee edelleen kovasti ryömimistä.

Nyt on pakko joutua, isäntä hinkuu koneelle. Taidanpa lähteä ihailemaan tuota pukua joka roikkuu kaapissa, 4.1.2008 saan sitten pukeutua siihen :)

S

Vierailija
34/35 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Toivottavasti tänä yönä nukuttaisiin sitten vähän paremmin. :) Neiti heräsi tosiaan joskus 9 aikaan, nukkui unet 11.15-12.30 ja 15.45-17.45 ja meni tuossa 21.30 sänkyynsä ja nyt tuhisee jo ihan sikeästi..

IIDA-LINNEA ¿ kävin muuten kurkkimassa isompien puolella kommentteja ja kokemuksia noista turvaistuimista, meilläkin se kai tulee kohta aiheelliseksi hankkia, ehkä 1-2kk päästä. Ollaan kerran käyty liikkeessä katsomassa & ihan ok vaihtoehtoa (molemmat sellasia 2 suuntaan meneviä) toinen oli se Britaxin two way elite, toista en edes muista.. Toivottavasti teidän tyttösen flunssa helpottaisi!!!

HERMIONE ¿ noista jumppajutuista tosiaan on melkein niin monta mielipidettä kun on jumppaajaakin eli vapaasti sovellettavissa. ;) Ei meillä mun mielestä ole mikään järkyttävä kiire saada masua kuosiin, varsinkin jos joku aikoo ¿tonskailla¿.. hih! Ja vauvauinnista, me ollaan käyty Pikku Delfiineillä ja heillä taitaa olla ohjeistus että 3kk-> tai 5kg->.. Elokuussa ryhmään tuli n. 3kk vauva joka toisen kerran jälkeen ilmeisesti lopetti kun parkui molemmat kerrat.. :( Että kai niitäkin vauvoja on jotka ei uinnista tykkää, mutta ilmeisen harvassa kun en ole kuullut kuin positiivisia kokemuksia. :)

SERE ¿ et arvaa miten hyvälle mielelle tulin kun luin sun kuulumiset! AIVAN MAHTAVAA että elämä alkaa voittaa ja teillä hääsuunnitelmat pitää kutinsa! :))) Oon tosi onnellinen sun puolesta! Ja Mimsulle huiskutukset!

Ok, nyt kattoon kuka tippuu BB:stä. Huiskutuksia kaikille ja hyviä öitä!

Mammis & Oona 5 pv vaille 6kk :) [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
35/35 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kyselemään, olisiko täällä innokkaita uusimaan " äitien ilta-treffejä" ? Oli viimeks ainakin tosi mukavaa, ja jos innokkaita löytyy niin vois ruveta järkkäilemään.

Henna, Joel 7,5k ja Ninni 17+2