Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3------------HELMET viikko 44---------<3

Kommentit (14)

1/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti tökkii maanantai... linkki meni kai pieleen tässä uusi...

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Juu, sain äsken syötyä lähes kilon viinirypäleitä! vieläkin maistuu, samoin kuin mandariinit!!

Parin viikon päästä meillä olisi neuvola-lääkäri, vasta. odottavan aika on taas pitkä.

Tänne ei kyllä ihmeemmin uutta kuulu, kaikki on ennallaan. Päivitin profiiliin tämän viikon masukuvan ja niille jotka ajattelee että maha on pieni, niin ei kyllä siltä tunnu! (ei pahalla, saan vaan kommentteja mahan koosta, vaikka itsestä se ei tunnu yhtään pieneltä). En oikein osaa muutenkaan nauttia raskaana olemisesta suuremmin, pikemminkin on minulle vain pakollinen tila :| (jälleen: ei pahalla)

Tilasin läjäpäin joulukamaa ellokselta! Ah, niin ihanaa. Nyt en malttaisi odottaa että ne saapuvat! Haluaisin jo rakentaa joulun kotiin, vaikka sitä on kyllä pakko topppuutella ainakin joulukuun alulle!

Inhottavaa kun sataa vaan vettä koko ajan. Ilma on paska ja ulos ei voi mennä. Tai kyllä voi, mutta kun ei siellä viitsi kauaa olla! Sataisi vaikka lunta (tosin tänne etelä-suomeen sit tuskin tapahtuu).

Otettiin tulevalle lapselle syntymättömän lapsen vakuutus. Vaikka esikoinen on terve yms. halusin kuitenkin vakuuttaa kalleimman asian mitä tällä hetkellä "omistan". Esikoisella on myös ollut vakuutus jo ennen syntymää. Ei kyllä ole halpaa, mutta tässä asiassa karsin sitten ihan mistä muusta vain!!

muuta kirjoitettavaa en nyt yksinkertaisesti keksi!!

tiia rv 24+6

Vierailija
2/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään mitään erikoista... Mäkin haluaisin tilata joulujuttuja, meille ei vaan oo tullu yhtäkään joulukuvastoa eikä meiän tosi hitaalla tietokoneella jaksa katella netistäkään mitään. Täytyy lähteä joku päivä kauppoihin ja ostaa ainakin keittiöön jouluverhot!

Täällä on ainakin tänään ihan aurinkoinen sää, taidetaan lähteä kävelylle kunhan poika herää ja saa syötyä välipalaa. Siivosin aamupäivän ja nyt tuntuu että ois kiva saada raitista ilmaa. Mieheltä oli unohtunut yläkerran rappusiin avaamaton kaljapullo ja eikös meidän kisu tiputtanut sen eteisen laattalattialle ja tietysti se meni sitten rikki, sisältö valui eteisen matolle... Tosi kiva aamun aloitus =) Ensin olin niin täynnä kiukkua mutta onneksi olen lyhytvihainen ja nyt ei enää kovasti kiukuta, uskaltaa mieskin varmaan tulla illalla kotiin =)

Oletteko te muut käyneet nyt raskausaikana hammaslääkärissä? Mulla on torstaina aika, epäilen että reikiä ja tai ainakin yksi reikä on =( Viimeksi kävin esikoisen odotusaikana ja silloin oli kaksi reikää. Mulle on reikiä alkanut tulemaan vasta aikuisiällä, eka oli 20vuotiaana. Olis saanu olla kokonaan tulematta! Raskausaikana kuulemma tulee helpommin reikiä...

Mutta reipasta viikkoa kaikille helmien odottajille!

-helena rv.25+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä ei ole yksiäkään verhoja, saati että jaksaisin vaihtaa mitään jouluverhoja.. :)

Lupasin lapsille, että ensi viikolla, kun on marraskuu, voidaan alkaa laulaa joululauluja kotona. Kaapista löytyi jo tonttulakit, jotka tytöt pisti heti päähän. (Viime vuonna tykkäsivät pitää tonttulakkeja puoli vuotta :)

Kävin edellisessä raskaudessa hammaslääkärissä. Ei ollut reikiä, mutta harmitti vähän se, ettei voitu ottaa röntgeniä. Tuntuu että ientulehduksia on näin raskaana enemmän kuin "normaalisti", ja ehkä syöminenkin epäterveellisempää? Ainakin mulla! ;)

Soitin neuvolaan ja eihän se täti ollut muistanut vielä lähettää Kela-lappusta! Tänään sitten kuulemma lähettää.

Muuten menee kivasti ja potkii paljon! Vielä 2,5 kk töitä..

Sunny + Tytti 23+6

Vierailija
4/14 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on jotenkin nyt liian kiireistä, tännekään enää ehdi tarpeeksi usein. Illat on kovin lyhyitä, kun täytyy mennä tosi aikaisin nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä. Ja töissäkin pitää ehtiä notkua, kun töitä on enemmän kuin ehtii tehdä.

Tänään äitiysloman odotuksen kruunasti ilmoitus alkavista yt-neuvotteluista, jotka kestää arviolta siihen asti kunnes jään äitiyslomalle..! :( Raskauden takia nautin erityssuojaa eli minua ei voi irtisanoa kuin ihan ääritapauksessa, mutta silti tilanne on tietysti rankka ja ilmapiiri vähintäänkin synkkä.

Lisäksi omaa napaa rassaa pari päivää jatkunut jatkuva pissaamisen tarve ja nyt pohdinkin, voisiko kyseessä olla virtsatietulehdus? Minulla ei kai ikinä ole ollut, joten oireet ainakin on ihan outoja. Soitan huomenna neuvolaan, sen verran ärsyttävää tämä on. Toinen mitä mietin on se, että vauva jotenkin painaa rakkoa, mutta jotenkin epäilen...

Muutenkin viimeiset pari viikkoa on olleet hirveää stressiä, aiheesta ei niin väliä, kaikki kelpaa. Yritänkin nyt tietoisesti suhtautua kevyemmin asioihin, mutta tämän päivän uutiset töissä eivät tietenkään helpota asiaa.

Hilpsu stressissä rv 25+4

Vierailija
5/14 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin sekä ellokselta että netanttilasta joulujuttuja. Ja kynttilöitä pitää polttaa joka ilta! Muutaman joululahjankin olen jo ostanu... Minusta joulu on niin ihanaa aikaa, ja varsinkin näiden muksujen kans odottaminen ja joulusta puhuminen ja suunnitteleminen on tosi kivaa! Tunnustaudun siis jouluihmiseksi... :)

Näettekö te paljon unia? Mulla on taas joku ihme unikausi, että öisin mennään kyllä lujaa! Oon useampana yönä unissani ollu mm. harrastamassa seksiä mitä oudoimmissa paikoissa, eikä aina oman ukon kanssa... Kai sitä nukkuu jotenkin levottomasti nyt, kun 2-3 kertaa pitää vessassakin rampata ja lonkkia alkaa pakottaa, niin kääntyilee useammin jne. Kai se vaikuttaa unen laatuun.

Töissä on ollu ihan järkyttävä kiire viime aikoina. Onneksi mun työkaverit on ymmärtäväisiä, että mä en ihan niin vauhdikkaasti siellä juoksentele kuin normaalisti! Mutta on välillä pakko, jos joku potilas voi tosi huonosti tai vaikka leikkaushaava alkaa vuodella tms. Ja sellaisten tilanteiden jälkeen alkaa tosi kovaa supisteleen! Ja työkaverit pyytää yleensä jonku muun kavereksi nosteluihin, että säästelevät mua. Välillä tulee sitten itselle sellainen lusmuilija olo, kun toiset joutuu mun takia tekemään enemmän...

Pikku-ukko jumppailee masussa säännöllisesti. Se ei ole kovin vilkas, mutta tosi voimakkaasti potkii! Ja asentoa se vaihtaa aika usein, kun potkut tuntuu eripuolilla masua. Toivottavasti tämä onkin rauhallisempi tyyppi kuin tuo meidän kakkonen, joka aiheuttaa joka päivä meille rytmihäiriöitä ja harmaita hiuksia keksimällä mitä ihmeellisempiä juttuja! :)

Seuraava neuvola on kahden viikon ja lääkärineuvola kolmen viikon päästä. Kovasti jo niitä odottelen!

Mutta tällaista tällä kertaa... Kohta pitää lähteä muksujen kans pihalle!

Mimmi ja pikku-ukko rv.24+3

Vierailija
6/14 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla niin vaikeaa kirjoittaa?

Tänään oli neuvolalääkäri. Sf mitta on 29 ja ukolla painoa oli n.750g. Sykekkin oli hyvä. Painoa on tullut ja ihan liikaa. :( Pitää alkaa katsomaan tarkemmin mitä tulee suuhun laitettua, täytyy kyllä myöntää, että on tullut tungettua kaikkea hyvää ja liikaa suuhun. Liikuntakin ollut sitä ja tätä. Hyi minua! Sitten onkin neuvola taasen kolmen viikon päästä.

Enpä taida saada jouluksi laitettua kotia kuntoon ja nätiksi. Voi olla että pitää jättää kuusikin metsään tänä jouluna. Vähän harmittaa kun on tuo remppa menossa, mutta tuleehan se joulu ensi vuonnakin. Vauvan huonettakaan pääse vielä piiitkäään aikaan laittamaan ja sisustamaan. Joten saa olla masukki vielä pitkän pitkän ajan masussa, että saa paikat kuntoon. Laitan tulpan rööriin jos yrittääkään aikasemmin maailmaan. :)

Saa harkita kohta talvirenkaiden vaihtoa, tänään sai aika varovasti lähteä töihin kun oli tiet jäässä. Autokin oli kuin "pienen pieni" jääpala. Sai muutaman hetken kulumaan rattoisasti ikkunoita raapiessa auki.

Eipä tässä tällä kertaa muuta olekaan.

TiiaMariia, rv 25+3

Vierailija
7/14 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ei saa viestiä talletettua ja sit ku sen saa niin kerkeä kissakaan sanomaan. :)

Vierailija
8/14 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas täälläkin... Ei ole tullut kirjoiteltua, kun sitä samaahan tämä elo ja olo on ollut. Atoopikko kutisee öisin ja supistuksia tulee ja menee. Joka aamu herään kuitenkin tyytyväisenä, kun tilanne on kumminkin niin hyvä, että ei ole tarvinnut sairaalaan siirtyä makoilemaan. Riittää vielä, kun lepäilen kotosalla.

Tiistaina pitäisi TAAS lähteä TAYSiin, vähän hirvittää autossa istuminen niinkin pitkän matkaa. Mutta pakko, mikä pakko pitää viedä kakkosta lastenlirurgianpolille näytille. Tuskin mitään tarvitsee ruveta leikkelemään, mutta tuleepa sitten sekin hoidettua. Tietysti ajan piti tulla just päällekkäin oman neuvola-aikani kanssa. Eilen en saanut neukkutätiä kiinni, joten pitää tänään saada aika muutettua, mieluitem aiemmaksi...

Liikkeet tuntuu tosi alhaalla ja vähän epäilyttää ettei kai vain siellä olla vetäytymässä lähtökuoppiin... Ihan vielä sen ei tarvitsisi tapahtua. No, jospa pääsisi pikaisesti sinne mittailtavaksi niin varmaan taas jotain selviää. Luultavasti taas stressaan ja kuvittelen turhia.

Joulu saisi tulla - ruoka-asiat on pulkassa ja kaikki, minkä pakkaseen viitsii tehdä alkaa olla valmiina, allergikon loorat enää työnä.

Katjalah&nelonen rv25+4 (nyt alkaa jo näyttää aika hyvältä viikkojen suhteen)

Vierailija
9/14 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää, vaikkei sen nyt pitäisi niin kauheaa olla... Jotenkin vaan ällöttää jo se ajatus kun kaikkia letkuja tungetaan suu täyteen ja tuntuu että tukehtuu, eikä se pää alapäin olokaan varmaa tunnu enää niin kivalta! Toivon vaan ettei kauheasti ole reikiä ettei tarvii montaa uusinta reissua tehdä =)

Auto näyttää olevan ihan jäässä, toivottavasti tiet on sulat kun ei mies kaikista vihjailuista huolimatta ole vaihtanut talvirenkaita. Tiedän, jotkut reippaat tytöt vaihtaa itse renkaansa mutta minä en kuulu valitettavasti heihin, en edes osaisi vaihtaa =) Meidän perheessä on muutenkin tosi perinteinen työnjako, välillä se kyllä harmittaa kun mies ei osallistu mitenkään siivoukseen eikä ruuanlaittoon... Toisaalta millä ajalla se ehtisikään kun sillä on omien töiden lisäksi nuo maatilan työtkin. Välillä tuntuu tosi yksinäiseltä kun on pitkiä päiviä lapsen kanssa kotona ilman aikuista seuraa, eikä mieskään tule kuin yleensä myöhään illalla kotiin, hyvä että ehtii nähdä lapsen hereillä. Kuulostaapa ankealta =) Mutta ei se siis ole, tarkoitus ei ollut valittaa! Ja ihan itsehän olen mieheni valinnut =)

Tulipas pitkä juttu, piti vain vähän kirjoittaa että on jotain muuta mietittävää kuin se hammaslääkäri! Pitää mennä herättelemään poikaa, se ei ole tottunut herättämiseen ja on aina tosi kiukkuinen kun joutuu heräämään kesken unien!

-helena rv.26+0 (taas vaihtuu viikot =))

Vierailija
10/14 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuossa aamulla vielä kamalaa painajaista, jossa menetettiin tää vauva. Heräämisen jälkeen ei sitte itkusta tullu loppua ennen ku vauva rupes potkimaan. Ihan hirveä olo vieläkin silti. Poikaa odottaessa kamalin uni tais olla se, missä vauva oli molempaa sukupuolta (ei jaksa muistaa sen hienompaa nimeä). Mutta sillon ajattelin että jos niin käy, niin siihen tarttee vaan sopeutua.

No, unimaailmasta pois... Kävin äitipolilla, eikä tartte uudestaan mennä ennen tammikuuta, jos siis sokerit ja kunto muuten pysyy hyvinä. Lapsella oli kaikki ok. Soittelin sitte neuvolaan seuraavan ajan ja sain valita otanko sen kahen- vai kolmenviikon päähän. Otin sitte kolmenviikon päähän, ku äitipolilla tehtiin sisätutkimus, niin ei tartte olla siellä koko ajan tonkimassa.

Eilen on sitte vissiin tullu äitiysavustus tilille, en oo käyny vielä tarkistamassa. Sain myös päätöksen äitiyspäivärahasta ja tarttee sanoa, että olen tyytyväinen. Ei ainakaan vielä ole tarttenu kelaan toimittaa mitään lisäselvityksiä, pyrin aina käymään laput läpi virkailijan kanssa. Keskiviikkona vein vielä sen esikoisen hoitolisähakemuksen, saa nähä, tuleeko siitäkin päätös nopeasti. Sitte vaan verokorttia muuttamaan.

Täällä ollaan jo joulutunnelmissa... Mulla on ennen ollu tapana laittaa joulu vasta itsenäisyyspäiväksi, mutta kyllä me nyt pojan kanssa laitetaan koristukset ja muut jo 1.12. Paitsi kuusi. Lahjat olen miettiny jo melkeen kaikille valmiiksi, pojalle ostettiin jo sikapäiviltä puuha pete- kirja, mikä tavallisesti maksaa reilu 18€, mutta sikapäiviltä sen sai alle 4€:lla. Vielä pitäs katella jonkinlainen syntikka tms. konttiin pojalle. Nyt täytyy yrittää laittaa vähemmän syötävää, mikä siinä on, että joka joulu laittaa kaikkea aivan liikaa? No, mäti jää ainakin pois kun mies ei siitä tykkää ja minä en sitä voi syödä. Lohta tarttee kuitenkin olla miehelle. Poika odottaa jo malttamattomana piparien leipomista ja lunta. Aamulla piti tarkistaa, joko lunta on satanu. Oli pienoinen pettymys, ettei vieläkään.

Helenaakin hirvitti hammaslääkäri, minä kävin jo ja tuomio oli aika kova. Ikenet on todella huonossa kunnossa ja reikiäkin löyty. Yhtään paikkaa ei voinu siinä samalla tehdä ienten kunnon vuoksi. Ensviikolla pitäs mennä sitte uudestaan, mutta en usko että paikkaus vieläkään onnistuu, ei nuo ikenet ole vieläkään kunnossa. Kai ne jonkin kuurin kirjottaa tai jotain. Mulla ei ole ikinä ollut suu näin huonossa kunnossa!

Nyt jo vuoro muille, tuli taas paljo asiaa ja sen vierestä.

Sittis, rv 26+5

Vierailija
11/14 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitten niin kauheaa ollutkaan, se hammaslääkärissä käynti =) Kaksi reikää kyllä löytyi ja ne paikattiin heti onneksi, toinen puudutettiin kun oli kuulemma niin iso. Lääkäri laittoi jotain lakkaa ikeniin kun ne ovat kuulemma vetäytyneet, tiedä sitten mitä tarkoittaa =) Ja tulee minustakin vihdoin viisas, lääkäri sanoi että viisaudenhampaat alkaa puhkeamaan, olisi kyllä mun puolesta saanut olla puhkeamatta! Olin jotenkin siinä luulossa että tarkastus on raskausaikana ilmainen, vaan eipä ollutkaan, 71e maksoi, no, onpahan sekin nyt pois päiväjärjestyksestä!

Olipas Sittis nähnyt kauheaa unta... Itse en kumma kyllä ole nähnyt vielä mitään painajaisia, esikoisen odotusaikana näin kyllä ihan tarpeeksi.

Maha on ollut kipeä jo monta päivää, soitan kohta neuvolaan ja kysyn mitä voisi tehdä. Ei ole siis supistuksia vaan ihan kuin olisi koko ajan syönyt jotain sopimatonta, kylkien alta korventaa ja tekisi mieli vaan maata kyljellään.

Me oltiin eilen uimassa koko perhe! Harvinaista herkkua meillä =) Mies vielä otti pojan omalle puolelleen saunomaan, sai itse ihan rauhassa saunoa ja pukea, tuntuipa hienolta! Osallistuin vesijumppaankin, se oli rauhallista ja tuntui ihan hyvältä! Mitenköhän kauan uskaltaa uimassa käydä, jostain luin että jos kohdunsuu loppuvaiheessa on vähän auki niin menee kaikki pöpöt eikä siten saisi käydä uimassa enää loppuvaiheessa... Mutta eipä tässä loppuvaihe ole vielä vähään aikaan =)

Täytyy alkaa leipomaan kun huomenna tulee tuparivieraita =)

-helena rv. 26+1

Vierailija
12/14 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä viikot rientää! Ihanaa kun on kohta viikonloppu! :)

Muistin ihme kyllä salasanankin tänne, tällä koneella ei ollut muistissa.

Nyt pientä valitusta:

Rupesin eilen laskeskelemaan niitä Kelan päivärahoja laskurilla ja selvisi,

että koska olin heinäkuussa 3 päivää palkattomalla vapaalla, nuo kolme päivää

vähentävät päivärahoja yhteensä 2,5 päivän palkan verran! Eli melkein

tuplarangaistus. En tietenkään älynnyt ottaa palkattomia päiviä kesäloman

alkuun, kun en silloin vielä tiennyt tulevani raskaaksi. Ottaa päähän! Vaikka

päiväraha sinänsä ihan hyvällä tasolla onkin. Ja ne kolme päivää palkatontakin

otin vain sen takia, että helmikuulta ei kertynyt lomaa, koska olin silloin liian monta päivää palkattomalla. Jos joku olis vähän varoittanut, olisin säätänyt niin että palkattomat jakautuu tammi- sekä helmikuulle, samahan se firman kannalta on minkä päivän on palkattomalla ja minkä saldovapaalla. Tällaista se on kun ei firmoissa enää ole vanhoja kunnon sihteereitä, jotka pitäis huolta ettei valitse lomapäiviään huonosti.. Nytpä muistan loppuikäni nuo lomapäiväsäännöt.

Vanhempi tyttö on jo monta päivää mankunut, että haluaa askarrella joulukuusenkoristeita. Viikonloppuna ois tarkoitus kokeilla, mitä saadaan aikaan. En ole kovin askarteluihmisiä, mutta ei sitä varmaan 4-vuotias huomaa. :) Aion leipoa pipareitakin! Toivottavasti lapset malttais tänä vuonna olla syömättä koko ajan kuormasta.

Vauva potkii tosi paljon, en muista että edelliset ois tällä tavalla.. Ehkä sitä on vaan unohtanut. Tulee aina hymy huulille kun alkaa tauon jälkeen potkia. :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Sunny + Tytti 24+3

Vierailija
13/14 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vähän jouluajatuksissa, juuri tänään suunniteltiin äidin kanssa, mitä ruokia laitetaan jne. Ollaan ensimmäistä kertaa joulua meillä, joten vähän uutta on. Himoitsisin vaan shoppailemaan joulukoristeita... Netin antia en ole vielä tutkinutkaan, ehkä pitäisi.

Mieli ja olo kohentunut alkuviikosta. Olo on ihan hyvä, ede supparit ei vaivaa, kun ymmärtää ottaa rauhallisesti. Eilen löydettiin pöytätaso, josta tulee hoitopöytä vauvalle. Se on tosin väärän värinen, että täytyy käydä vaihtamassa, mutta olen tosi iloinen kun se löytyi niin helposti ja edullisesti (30 eur Ikeasta). Joulun jälkeen sitten varmaan asennellaan se paikoilleen. Sitten ei tarvitsekaan enää paljon mitään, hoitoalustaa ja muuta pientä tilpehööriä. Vaatteita en aio ostaa enää yhtään, niitä on kertynyt yllättävän suuri pino kaappiin..!

Nyt alkaa olla aika positiivinen olo tämän raskauden ja sen suhteen, että vaikka vauva syntyisikin, niin saattaisi jo selviytyä. Tietysti mieluummin odotan ainakin 11 viikkoa lisää... Minusta vaan tuntuu, että vauva istuskelee masussa koko ajan eikä kauheasti kääntyile, koska potkut tuntuu aina alhaalla. Yhtään potkua ei ole tullut ylös, sivuille kylläkin. Että toivottavasti ymmärtää kääntyä, en todellekaan haaveile perätilasynnytyksestä... No, ensi tiistaina on kuitenkin neuvola, että nähdään miten on vauveli kasvanut.

Meillä jatkuu siivousmyllerrys. Pari viikkoa sitten pistettiin kellari kuntoon, nyt pitäisi saada tuo vaatehuone vielä kuosiin. Ja nyt katselen sillä silmällä tätä työhuonetta, että mitä kaikkea täältä voisikaan karsia. Meillä on vanha, itselläni lapsena ollut kielikurssi kasetteina, joka mieleni teksisi viskata mäkeen, kun ei meillä ole kasettinauhuriakaan enää. Mutta mietin, että voisiko ne saada poltettua CD:lle... Joka tapauksessa, kaikenlaista ylimääräistä sitä hautoo hyllyissään, joista haluaisin eroon.

Mukavaa pyhäinpäivää kaikille helmille!

Hilpsu rv 26+1

Vierailija
14/14 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut kiireinen viikko, enkä ole edes täällä ehtinyt käymään. Ensi viikosta onneksi tulossa helppo, ainoastaan tiistaina aamuvuoro ja ke-to välinen yö muuten vapaata, IHANAA!!! Töissä olen jaksanut suht hyvin eikä selkä ole normia enempää kipuillut (mulla siis selkä reistaa olin raskaana tai en...). Kannatti silloin taannoin pitää se reilu viikon sairasloma, ettei mennyt huonommaksi.

Lääkärineuvola oli viime keskiviikkona, kaikki oli ok! Oli aika pikainen käynti, lääkäri vaan totesi, että sullehan tää on jo rutiinia ei muuta kun eteenpäin vaan:) Seuraava neuvola on sitten 4 viikon päästä ja sit kuulemma alkaa ajat kahden viikon välein. Täällä on valiteltu neuvola-aikojen vähyyttä, siinä suhteessa (kerrankin) ei voi Lahtea moittia. Neuvoloita on ollut tasaisesti 4 viikon välein vaikka kolmatta jo odottelen.

Sain myös minäkin laitettua kelaan paperit ja ilmoitettua työnantajalle virallisesti , että jään pois. Jotain edistystä... Mulla tulot vaan lasketaan viimeisen puolen vuoden tienesteistä, joten päätös siitä paljonko äippälomalla saan rahaa tulee vasta sitten joskus tammi- helmikuussa. Mutta eipä tuo mitään kun aluksi saa kuitenkin työnantajan maksamaa palkkaa. Saa nähdä kauanko menee äitiyspakkauksen saamiseen, odottelen sitä innolla kuin lapset joulua:)

Mutta eipä muuta tällä erää, pidetäänhän listaa pystyssä!

Miina rv 26+1