Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö kela päätöksiä tapauskohtaisesti

Vierailija
03.10.2007 |

vai luetaanko noita pykäliä kuten raamattua?

Arvelin vain tulevaa äitiyspäivärahaa, joka menee luultavasti minimiin, koska kaksosemme ehtivät täyttää 3 vähän ennen tulokkaan laskettua aikaa. Onkohan mitään mahdollisuutta käydä kelalla " kerjuulla" =) TÄmän tulokkaan laskettu aika olisi ennen kaksosten kolmivuotissynttäreitä (jolloin siis olisin oikeutettu saamaan nyt samaa päivärahaa kuin kaksosilta), mikäli he olisivat syntyneet kutakuinkin ajallaan, mutta syntyivät siis ennen aikojaan.

Auttaakohan sinne yrittää mennä mitään vonkumaan, onko kellään tietoa tai kokemusta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he voi eri oikeuksia antaa toisille.

Vierailija
2/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin määräytyy sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tekisinkin, mutta kun mulla on virka, en siis voi jäädä työttömäksi työnhakijaksi.

Vierailija:

Silloin määräytyy sen mukaan.

Vierailija
4/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se la menee yli niin turha siellä on vonkua. Toisaalta jos saa minimiäitiysrahaa, voi tienata mitä haluaa, koska minimin saa aina.

Vierailija
5/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet menkkojen alkamispäivän 1-2 päivää taaksepäin, sillä ei ole mitään käytännön merkitystä raskauden kannalta. Ultrassakaan eivät käy yhden tai kahden päivän heiton takia aikaa muuttamaan.

Vierailija
6/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siirsin kuukautisten alkamispäivää 6päivää. Kukaan ei huomannut mitään, tosin oli kyse kaksosraskaudesta joten sen kestoa on vaikeampi päivän tarkkaan määritellä. Itsellä oli tilanne että joko n.900¿ tai minimi. Ja kun lomakin on vielä kaksosista pidempi...

Vierailija
7/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vain, että jos ap jää nyt ENNEN kuin loma alkaa, työttömäksi ja nostaa esim. työmarkkinatukea niin se äitiyspäiväraha määräytyy sen mukaan. Minäkään en saanut tämän takia minimiä vaan 611,e/kk. Ap saisi työmarkkinatukeensa kahden lapsen korotukset eli ap saisi n. 660e/kk.

Vierailija
8/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hoitolinjat menee viikkojen mukaan ja kun on ennenaikasesta kyse kynnistys/ esto, kortisonit / ja jotkut muut lääkkeetikin on ihan päivien päälle.

Ap tapauksessa eri voi kun harmitella. Meillä oli kanssa vajasta kuukaudesta kyse ja se siit sitten. Jousutoa eivä voi antaa.

Vierailija
9/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:8

Vierailija
10/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kuukautisista laskettu la ole läheskään aina todellinen, mulla ainakin heittää 5 päivää ja kaikki on sanoneet ettei sillä ole mitään väliä, sitä käytetään mitä kuukautisista laskettu on.

Vierailija:

Ihan hoitolinjat menee viikkojen mukaan ja kun on ennenaikasesta kyse kynnistys/ esto, kortisonit / ja jotkut muut lääkkeetikin on ihan päivien päälle.

Ap tapauksessa eri voi kun harmitella. Meillä oli kanssa vajasta kuukaudesta kyse ja se siit sitten. Jousutoa eivä voi antaa.

Vierailija
11/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työmarkkinatuella, koska minun oli pakko. En olisi saanut muualta rahaa. Nuorin lapsi oli jo yli 3-vuotias enkä saanut kotihoidontukeakaan. Olisin myös ottanut töitä vastaan, jos niitä olisi ollut.

Minä en taatusti huijannut ketään. Eikö ole vain järkevää, että nostaa sitä rahaa mitä eniten saa? Tuskin sinäkään valitsisit sen pienimmän rahan...

Vierailija
12/12 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vinkeistä. Valitettavasti ei onnistu tuo kuukautisilla huijaaminenkaan, raskaus on jo pitkällä ja alkupäivät on tiedossa kellontarkasti (koeputkivauva). Ei kai se auta kuin kärsiä rahapulasta. Ja syyttää miestä, kun ei lähtenyt hoidon yrityksiin aikanaan, vaikka koitin tätä rahapuoltakin kertoa... Mutta eipä kaikkea voi ennakoida; ehkä jos olisi aikaisemmin yritetty, ei olis onnistuttu ja sitten ei olis ollut rahaa enempiin hoitoihin. Eli kaikkea ei voi saada, lapsi itsessään on jo lottovoitto, eiköhän sitä jotenkin sitkutella =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän