Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä käytäntö mahtaa olla Porvoon sairaalassa nyt infektiovauvojen osalta?

02.10.2007 |

Saako vauvaa vierihoitoon synnyttäneiden osastolle, jos lastenosaston lääkärin mielestä siitä ei ole muille vaaraa?

Minulla on etukäteen hirveä paniikki, sinne olen menossa synnyttämään ja viimeksi pikkukakkosen kohdalla vajaa kolme vuotta sitten vauvalla todettiin lievä infektio, johon aloitettiin ekan vuorokauden aikana antibiootti, ja vauva reagoi siihen heti hyvin. Lastenosaston vastasyntyneiden infektioihin erikoistuneen lääkärin mukaan vauvalle suositeltiin vierihoitoa, eikä riskiä äidin vieressä synnyttäneiden osastolla ollut.

Synnyttäneiden osastolla oli muutama muukin infektion saanut vauva, jotka olivat syntyneet vuorokauden tai kaksi aikaisemmin ja jotka olivat vierihoidossa, kävivät lastenosastolla vain saamassa antibiootin.

Synnyttäneiden osastolla kätilöt olivat tässä vaiheessa sitä mieltä, että heille ei makseta infektiovauvojen läsnäolosta lisää rahaa, vaikka ovat ikäänkuin heidän vastuullaan (lastenosasto lääkäreineen hoitsuineen saman käytävän varrella), ja panivat minun ja vauvani kohdalta poikki vierihoitokäytännön, vaikka siihen oli lastenosaston infektiolääkärin ja ylilääkärin lupa, joiden mielestä vastasyntyneen vierihoito oli vauvalle tärkeää ja antibioottiin reagoivasta vauvasta ei ole toisille vaaraa.

Jouduin vuorkausi synnytyksestä muuttamaan lastenosastolle vauvan kanssa, koska vauva ei saanut tulla enää synnyttäneiden osastolle kun jouduttiin kätilöiden raha-asioiden välikappaleeksi.

Lastenosaston henkilökunta oli maailman ihaninta, mutta suihkuun pääsi koko osaston yhteen ainoaan vessaan, ja ruokaa ei ollut tarjolla, paitsi omien eväiden muodossa..

Tästä jäin minulle todellinen painajainen pitkäksi aikaa, ja nyt mietin, että mitä jos taas vauvalla lievä infektio.

Kerrottehan omista kokemuksistanne Porvoossa!

Ja mielellään muuallakin.

Kiitos etukäteen

painajaisia näkevä DorisDay

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla