Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUUN helmet vko 44

27.10.2008 |

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

En löytänyt kuin viime viikon listan, joten tästä alkaa taas uusi viikko!

Mulla on jo maha kasvanut kovasti, vaikka olen vasta 13+5 viikolla menossa. Aamulla se näyttää vielä aika pieneltä, mutta iltapäivää kohden näkyy jo selvästi ;) Viikoilta 10 saakka oon jo käyttänyt äitiyshousuja, vanhoista yhdetkään ei mee enää jalkaan, vaikka painoa ei oo tullut tähän mennessä kuin 1,8kg. Oon jostain kuullut, että toinen raskaus alkaakin näkyä monesti aikaisemmin kuin eka, silloin maha pullahti esiin vasta viikolla 19. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa..

Olo ollut nyt viikon verran aika hyvä, joten ehkä pahin pahoinvointi on jo taakse jäänyttä elämää, toivotaan ainakin!

Monilla tuntuu jo vauvan potkut, on se vaan aika ihana tunne! Silloin jotenkin kaikki tulee paljon todellisemmaks, joten niitä odotellessa!

Nyt jatkan töitä, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Lumikide ja EmmiKalle 13+5

(EmmiKalle on 4 v. poikani keksimät nimet tulevalle vauvalle, Emmi siis jos tulee tyttö ja Kalle jos tulee poika. Nimistä varmaan "keskustellaan" vielä, mutta ainakin esikoinen on innolla odotuksessa mukana!)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkeekö teillä muilla jatkuvasti pää vai onko mun migreeni vaan yksinkertaisesti pukkaamassa päätään takaisin entistä pahempana sitten...?

Mulla on vasta tammikuussa aika tyksiin neurologil =( .. Välil tuntuu etten jaksa odottaa sinne saakka et etenkään kunnon migreenikohtauksii en kestä mut en myöskään kyl näit jokapäiväsii päänsärkyi.. Tosin sitten taas oon tehnyt päätöksen että en käytä raskauden aikana mitään lääkkeitä. En oo yhtäkään särkylääket edes viel ottanut tähän mennes!

Tsili: kiitos tzempeist.. Mä nään töistä unia =( ja lasken päiviä / tunteja koska pitää palata taas töihin.

Levätä kyl oon saanut.. Tänäänkin aamul heräsin, söin, paketoin joululahjat, nukuin, söin, maalasin, nukuin ja taas äsken söin ja nyt taas hetki hereil ja pian alan nukkuun. Ihan jumalaton väsymys päällänsä. :/

Tuosta kun tsili kertoi neuvolatädistä. Niin unohtuipi kertoa sitten oma kertomukseni hoitajakäynniltä kun olin mahataudis ja sairaslomaa hakemassa, tuosta omalta terveysasemalta enkä työterveydestä vielä siinä alkuvaihees.. (Ei jaksa men työterveyteen tosi kipeen ku matkaa on se 6km, kun tuohon on 2km)

Se hoitaja sanoi tosi tylyllä äänellä kaiken päälle: Ja oot sit raskaanakin vielä? Juuri noilla sanoilla! Ja vastasin et joo kuuenneltoistaviikolla ollaan. Johon se totes hyvin karkeasti ja kovaa HMPH! Pikkasen kilahti siin vaihees meitsil :D .. Tosin pidin tunteet sisäl niin kauan et pääsin ulos sielt kopist.

Ihan ku ei pitäis olla raskaana tai se ois jotenki huono juttu tai... aargh..

Mun mielest aika menee kanssa tosi nopeesti. Maha ei tunnu kasvavan, ei niin paljoo ku toivoisin ja en tunne liikkeitä vielä ja ultraan on aikaa ja koeajan loppuun on aikaa.. Tosin huomasin tänään et maha on kyl kasvanut, huomattavasti, mut huomaa vaan kun on makuulteen kun makkarat ei oo tiellä..

Oletteko muuten käynyt näissä ilmaisissa hammastarkastuksissa mitkä kuuluu odottajalle ja tulevan vauvan isällekin?

Palailen sohvalle..

Verticia & masukkiasukki Rv 16+1

Vierailija
42/44 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut riesana pitkään jatkuva päänsärky ja migreeni. Sain päänsäryn vähenemään reilu vuosi sitten kun jätin muutaman lisäaineen pois. Näistä yleisin pääsäryn aiheuttaja on natriumglutamaatti eli aromivahvenne E621, jota löytyy suuresta osasta valmisruokia. Tällä mulla on pysynyt päänsärky kurissa aika hyvin. Toinen mitä vältän on E211.

Raskauden aikana on kyllä päänsärky vähentynyt muutenkin. 2 kertaa olen joutunut ottamaan panadolia vahvempaa. En uskalla olla ottamatta, koska pelkään migreeniä niin paljon. Sanoivat, ettei migreenilääkettä saa ottaa eneen konsultoitia lekurin kanssa. Mun migreeni kun tulee niin oksusta ei tule loppua ja pahimmillaan olen ollut sairaalassa.

Aika menee mielestäni välillä super nopeasti; apua joulu on jo kohta ovella ja sitten taas jotenkin tuntuu, että maha-asukin kanssa aika tuntuu menevän hitaasti. Liikketuntemuksia kaipailen minäkin kovasti enemmän, vain joitain satunnaisia on tuntunut. Ihan kuin tämä "projekti" olisi jäänyt jotenkin junnaamaan paikalleen.

Hammaslääkärissä kävin rakennuttamassa hampaan haljenneen tilalle. Lekuri veikkasi ettei kestä kauaa. Tuumasi, että reikää näyttäisi muutenkin olevan. No, olen ollut tarkastusajan antojonossa jo par-kolmei kuukautta. Ajattelin kohta soittaa sinne ja kysyä etteikö sana raskaus jouduttaisi yhtään tilannetta.

Hyviä vointeja kaikille!

Päkkänä ja Saku 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan vihdoin minäkin uskaltaudun mukaan, vaikka ahkerasti oon kyllä käynyt lukemassa juttujanne.

Olipa helpottavaa lukea että muillakin on päänsärkyä ja melkein päivittäin. Neuvolassa epäilivät sen johtuvan hormoneista ja kuulemma yleensä helpottaa keskiraskauden aikana, saattaa ilmestyä taas lähempänä loppua. Määräsivät panacodia jos äityy oikein pahaksi, ja jep kerran sen otinkin ja totesin että toiste otan vain kotona... jalat tuntu menevän veteläksi ja kieli jähmettyvän, alta puol tuntia ja menin oksentamaan, sitte kolme kertaa. Panadolia yrittäny käyttää pahimpaan särkyyn, yleensä särky silmän takana ja jos lääkettä ei ota ajoissa, tiedossa on pää pöntössä. Töissähän se on aina yhtä mukavaa juosta kesken kaiken oksentamaan.

Väsymys on ruvennut helpottamaan ja pahoinvointikin suurimmilta osin, olen kyllä jo asennoitunut siihen että loppuun asti mennään ailahtelevalla olotilalla. Maha tuntuu pompsahtaneen tuohon eteen ihan viime viikkojen aikana, eikä meekään enään kasaan niikuin ennen ku menee kumaraan.

Töissä kerroin melko heti kun sain tietää, kun olin aloittanut juuri uudessa paikassa, ajattelin olla reilu. Ja ainakin vielä oon saanu pitää työpaikkani ja en oo kokenut että ois enää vaaraa sitä menettää, asiaa saattaa auttaa naisvaltanen ala ja firman henkilökuntapula. Mutta on kyllä huomattavasti helpompi tehdä töitä kun voi sanoa jos on huono olo, tai tarvii juosta oksentamaan.

Se tältä erää minusta ja esittäytymisestäni...

Satuilija ja toistaiseksi työnimetön rv 18 + 3

Vierailija
44/44 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Pakko kirjoittaa nyt, vaikka yleensä tulee vaan lueskeltua. Aina jos avaan sanaisen arkkuni tulee joku kilometrin pituinen virsi.

Shinon

En tiedä joko olet saanut vastausta/tietoa asioista. Mulla oli esikoisen kanssa sellainen tilanne et heti ekassa ultrassa (rv 10 tai jotain sitä luokkaa) todettiin et istukka on kohdunsuulla. Sain totaalisen nostokiellon ja mitään raskasta ei muutenkaan saanut tehdä. Yhdyntä oli myös kielletty. Työnkuvani takia sain sieltä sit lausunnon minkä toimitin työterveyslääkärille ja tt-lääkäri kirjoitti töihin todistuksen, että "mitään " ei saa tehdä. Tämän takia kävin myös myöhemmin ylimääräisessä ultrassa. Viikolla 30 oli istukka noussut kohdunsuulta ja sit sainkin synnyttää ihan "normaalisti". Ko lääkäri oli ison kaupungin äitiyshuollon erikoislääkäri. Painotti koko ajan että mitään varaa ei ole, kun ei rasita itseään liikaa eikä esim.nosta mitään painavaa. Painotti koko ajan myös sitä että hyvin harvoin istukka jää sinne alas vaan yleeensä nousee loppuraskaudessa viimeistään.

Nyt tässä raskaudessa ihan eka ultrassa joskus 8 viikolla oli taas sama tilanne, mut np-ultraan oli sit jo noussut. Nyt asun eri paikkakunnalla ja tuntuu tosiaan, että raskauden seurannassa on aikapaljon paikkakuntakohtaisia eroja. Täälläkin on nyt ihan terveyskeskuslääkäri neuvolalääkärinä. Ja ultrassa joka ostetaan kaupungista oli sairaanhoitaja ultraamassa.

Tämä oli nyt vaan mun tarina, toivottavasti on edes jotain apua. Voisitko kysyä vaikka neuvola"tädiltä" asiasta lisää? Muuten en oikein tiedä mistä vois kysyä...

Tsemppiä sulle

Hyviä vointeja myöskin kaikille, kiva kun on uusiakin tullu vielä mukaan.

Pötsi-Pamelalle tupla-onnittelut. Olipas jännä uutinen.

Jännää, huomenna pitäis kertoa tästä töissä...

Paik ja Lahaja rv 16+4