Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUUN helmet vko 44

27.10.2008 |

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

En löytänyt kuin viime viikon listan, joten tästä alkaa taas uusi viikko!

Mulla on jo maha kasvanut kovasti, vaikka olen vasta 13+5 viikolla menossa. Aamulla se näyttää vielä aika pieneltä, mutta iltapäivää kohden näkyy jo selvästi ;) Viikoilta 10 saakka oon jo käyttänyt äitiyshousuja, vanhoista yhdetkään ei mee enää jalkaan, vaikka painoa ei oo tullut tähän mennessä kuin 1,8kg. Oon jostain kuullut, että toinen raskaus alkaakin näkyä monesti aikaisemmin kuin eka, silloin maha pullahti esiin vasta viikolla 19. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa..

Olo ollut nyt viikon verran aika hyvä, joten ehkä pahin pahoinvointi on jo taakse jäänyttä elämää, toivotaan ainakin!

Monilla tuntuu jo vauvan potkut, on se vaan aika ihana tunne! Silloin jotenkin kaikki tulee paljon todellisemmaks, joten niitä odotellessa!

Nyt jatkan töitä, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Lumikide ja EmmiKalle 13+5

(EmmiKalle on 4 v. poikani keksimät nimet tulevalle vauvalle, Emmi siis jos tulee tyttö ja Kalle jos tulee poika. Nimistä varmaan "keskustellaan" vielä, mutta ainakin esikoinen on innolla odotuksessa mukana!)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä siis todellakin vasta aloittelija......tallensin vahingossa viestini tuonne keskustelun aiheisiin....:( noh tässä tämä sama viesti nyt tänne, mihin kuuluikin. Toivottavasti nyt löysi oikealle paikalle.

Olen oikea tunari..:)

tässä sitten tämä viesti.

...viimeinkin uskaltauduin mukaan kirjoittelemaan. :D Pitkään täällä olen teidän juttujanne lueskellut ja kerännyt rohkeutta itsekkin kirjoittaa.

Täällä siis ensimmäistä odotellaan....eihän tätä meinaa vieläkään todeksi uskoa!!!

Alkuraskaus meni osaltani "kivuttomasti" ohi....ei pahoinvointia....ainoastaan hirvittävää väsymystä, joka nyt jo helpottamaan päin.

Täällä monesti ihaillen lueskellut, että jotkut teistä jo ovat pienokaisen liikkeitä tunteneet...minulla ei vielä mahaa näkyvissä (paitsi sitä omaa, jota oli havaittavissa jo ennen raskauttakin;) ) ...myöskään liikkeitä en vielä ole tuntenut. Niitä odotellessa.

Emme myöskään ole vielä pikkuiselle mitään hankkineet...tätä onneksi taitaa hieman rajoittaa tuleva muutto (tavaraa muutenkin valtavasti!)

Tässä nyt alkuun vain omasta navastani....jotta pääsen mukaan juttuihinne....toivottavasti ei vielä ole liian myöhäistä liittyä joukkoon.

Suurisydän + masu 14+0

Vierailija
22/44 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sairaanhoitajalla ja lääkärillä mutta molemmat olivat sitä mieltä että on nokkosrokkoa. Jaloissa ja käsissä on vain siis punaista ihottumaa, mutta suu pielessä rakkuloita. Itsekin epäilin heti tuota enteroa. No toisaalta samapa tuo kun ei vaikuta esim. päiväkodissa oloon kun kuume pois. Maanantaina menevät tytöt vasta päiväkotiin. Nyt on kuopus nukkunut päiväunia klo 12.30 asti et pitää varmaan jo herätellä. Muutenkin käy niin huonosti nukkumaan iltaisin. Kai sitten on paljon univelkaa kun on sairastellut.

mukavaa kun on monta samoilla viikoilla menijää!! Puolen vuoden päästä jännätään sitten yhdessä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin päästä!

Olin niin ajatellut, että jätän tuon fyysisen raatamisen miehelle (remontti) niin olo pysyy kondiksessa ihan helposti. Maanantaina tehdyn ylipitkän ulkomaan reissun jälkeen tunsin taas nahoissani sen, että on ihan ilmeisesti turha enää rehkiä missään muodossa. Oli eilen niin kipeä koko illan (pahoinvointi, vatsakipu ja hermo jumissa kädessä) että makasin kaikki mahdolliset makuupaikat ja vedin unta palloon käytännössä koko illan. Mieheni oli sitä mieltä ettei tuo voi enää olla normaalia että pitäisi mennä lekuriin. No, neuvolatäti antoi mulle aikoinaan ajan vasta 11.12. Säästökuuria sanon minä. Sitä ennen en siis pääse edes kuulemaan asukkini sydänääniäkään.... En ole vielä niitä kertaakaan edes kuullut!!!! Ultrakin on tulossa vasta 21.11

Työporukka oli ihmetellyt koleegaltani eilen, että mikähän minulla on vikana kun olen ollut niin rasittuneen näköinen monta monituista viikkoa. Heh heh! Kukaan ei näköjään tajua ihmetellä edellenkään tuota yllättävää lihomista.

Viikonloppuna pääsen kylpylään ja se on tämän viikon henkireikä. Jos saisi vähän rentouduttua enemmän.

Terkkuja kaikille sinnittelijöille!

Päkkänä ja Saku 15+6

No siinä oli taas oma napa ruikutukset!

Vierailija
24/44 |
29.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin oma neuvolan täti ei ollut paikalla ja muilla ei aikaa.. no onneksi olen vanhustyössä nyt koulun puolesta työssä oppimas..paikan sairaanhoitaja katseli mun juttuja no oireista eka: joka päiväinen päänsärky vaihdellen eri kipeysasteilla, tosiaan 8 kg painoa tullut 2 viikos, turvotusta joka näkyy parhaiten käsissä ja nilkoissa.. nilkat on turvoksissa niin että nilkan niit nivelpalloja ei näy ja ovat kosketus arat., silmissä joskus sellanen hassu paineen/kuivumisen tunne.. sitä vaikea kuvailla... nämä tulleet siis 2 viikon aikana. no testattiin pissa prot +1 ja glutoosi +2, vrenpaine 129/100 ja verensokeri 7,2 (viite arvo 5-7) ruokailusta 4h. no aamulla otamme samat uudelleen töissä ja sit sen peruusteella otan yhteyttä neuvolan lääkäriin.

että työpaikan sairaanhoitaja epäili alkavaa raskausmyrkytystä tai raskaus ajan diabeettia :/

no huomen selvii lisää

tässä liikaakin omaa napaa.. mutta koitakaa kestää

Vierailija
25/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös tänne mahtuisi uusia mukaan??? :) Tai no, silloin ihan alussa kyllä kirjottelin jokusen viestin mutta sitten jotenkin into lopahti ihan tyystin pahoinvoinnin, väsymyksen ja muun stressaamisen vuoksi. Kovasti siis pelkäsin keskenmenoa kun kaksi edellistä raskautta päättyivät niin, joten en oikein edes uskaltanut sitouttaa itseäni tännekkään kun tuntuu sitten aina niin pahalta tippua pois. Oon kyllä aika ajoin lukenut teidän juttujanne joten suurin piirtein tiedän missä mennään :)

Mutt toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin. Viikkoja on nyt kasassa 14+5, joten paremmalla puolella tässä kait jo ollaan. Np-ultrassa kävin muutama viikko sitten ja sieltä löytyi varsin vikkelä sikiö.

Pahoinvointi oli kuukauden päivät jatkuvaa. Kertaakaan en oksentanut mutta ihan koko ajan teki pahaa, välillä enempi välillä vähempi. Väsymyskin oli melkoista, mutta nyt sekin alkaa jo helpottaa. Enää ei tartte ihan joka vapaapäivä nukkua päikkäreitä. Teen tällä hetkellä osittaista hoitovapaata, joten vapaata kertyy vähän normaalia enempi, mutta kyllä se tuleekin tarpeeseen. Vatsan seutu on jo kasvanut mukavasti ja äitiyshousuihin on pitänyt minunkin jo siirtymän.

Ainut vaiva mikä tällä hetkellä on, on edellisessäkin raskaudessa vaivannut nivustyrä. Pullahtaa esiin aina aamuisin ja tekee ah niin kipeetä. Päivän sen kanssa vielä pärjäilee kun ei kovin pitkiä tovia seisoksi kerrallaan. Mut saas nähdä mihin tämän kanssa tässä raskauden edetessä vielä joutuu. Teen hoitotyötä ammatikseni, joten ponnistella joutuu jonkin verran päivän mittaan ja muutenkin olla jalkojen päällä. Mut eihän siinä sitten varmaan auta kuin hakea saikkua jos niikseen tulee.

Meille on nyt siis tulossa kolmas lapsi. Ennestään meillä on kaksi varsin vilkasta poikaa (-02, -06). Ja onpa tässä välillä käynyt mielessä ajatus että mihin sitä on oikein päänsä työntänyt kun tähän sirkukseen vielä kolmatta lasta ollaan tekemässä :D Mut voihan se olla että vauvan syntymä sitten rauhoittaa vähän poikienkin menoa.

PötsiPamelalle tuplaonnittelut!

Candelafi: Täällä ainakin yksi joka rakastaa Täydellisiä Naisia!

prinsessat2: Onpa hienoa, että pystyt jo näin alussa jättämään yövuorot pois. Mulla ei taida olla toivoakaan moisesta. Joudun varmasti tekemään yövuoroja aina äippäloman alkuun asti. Mut teen vaan yhtä yötä kerrallaan, joten se nyt aina jotenkuten menee. Vaikka kyllähän sekin rytmin sekottaa.

Tsilille pikaista toipumista!

Verticia: Toivottavasti olosi on jo parempi. Luulen ettei tuosta ripulitaudista ole vaaraa sikiölle. Toisethan saattaa oksentaa monta viikkoa raskausaikana ja olla syömättä juuri mitään, eikä sekään sikiötä vahingoita. Niin kauan voit mun mielestä olla kotosalla rauhallisin mielin kun itse jaksat hyvin.

Toukka: Mullakin on tässä raskausaikana välillä tullut noita tykyttelykohtauksia, mut menneet onneksi itsekseen aika pian ohi. Jostain muistan kuulleeni, että näitä voi raskausaikana tulla ihan normaalistikkin. Toki jos ne kovin usein toistuu tai on pitkäkestoisia, niin ehkä sitten kannattaisi lääkärin pakeilla käydä, ihan varmuuden vuoksi.

Santra79: Hurjalle kuulostaa kyllä sun oireet. Sun pitäs nyt ehdottomasti päästä lääkärin pakeille ja levätä!!! Toivottavasti oireet pian helpottaa.

Nyt kuopus vaatii niin kipeästi huomiota että on pakko lopetella. Mukavaa loppuviikkoa!

mirulii 14+5 ja murumussukka

Vierailija
26/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen!!

Toivottavasti santralla ei mitään vakavaa olisi, vaan selviäisi säikähdyksellä!! Kauheeta tommonen..

Osa ei ole vielä töissä halunnut/pystynyt kertomaan raskaudestaan! Mä olen ilmeisesti erityisen onnellisessa asemassa, koska minusta huolehditaan töissä enemmän kuin kotona! Joka päivä kysellään vointia, ja jos jotain vähänkin raskasta hommaa ois tehtävänä, niin joku tekee sen puolestani, vaikka pystyisin sen kyllä huoletta itsekin hoitamaan!!! Minulla on ihana työpaikka, harmi että sieltä joudun pois lähtemään, kun määräaikainen sopimus päättyy!!

Oireista tällä hetkellä: Laiskuus, saamattomuus, sohvalla löhöily, kotitöiden välttely, jne. siinäpä ne olikin.. :)

Joku itkuherkkyydestä jutteli.. Mä alussa ajattelin että minkäläinen itkupilli musta tuleekaan, mutta eipä tämä oikeestaan oo edelliseen verrattuna muuttunu! Edelleen jos jossain tv-ohjelmassa on surullinen tai muuten liikuttava kohtaus, kyyneleet valuu silmistä!! Muuten olen pysynyt kasassa:)

Ensi viikolla ois neuvola ja sitten varasin loppuviikolle myös ultran!!! Erittäin arsyttävää kun täällä oulussa ei saa kun sen yhden ilmaisen ultran! Jos haluaa toisen ultran siitä on sitten maksettava yksityiselle!!! En minä ainakaan pysty täysin huoletta olemaan kun edellinen ultra oli silloin 10+4 (muistaakseni), eikä sekään mikään selvin kuva ollut.. harmaa möykky.. en edes älyä, miten siitä voi sanoa onko kaikki hyvin vai ei.. no mutta se siitä... tulipas taas minä-minä-minä-tekstiä!

Mites tupakoitisjat, joko olette onnistuneet olemaan savuttomia?? Onnea ja tsemppiä edelleen kaikille asian kanssa painiskeleville!!!

Olikos täällä kukaan täältä pohjoisesta Suomesta???

KevätPerhonen ja Olio 17+0

Vierailija
27/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne sulla santra79, toivottavasti syy ongelmiin selviää ja saadaan hoidettua. Itse olen panikoinut sitä, että raskauden aikana on tullut 5 kiloa lisää, ja tässä taas esimerkki siitä, että ei pitäisi olla niin itsekäs ja pelätä turhia.

Liikkeitä tuntuu aina välillä, mutta niistäkin on vaikea uskoa, että ne olisivat tosiaan vauvan aiheuttamia. En voi olla varma, kun eka raskaus on menossa. Sama homma kun monella, että jotenkin ei uskalla luottaa siihen, että siellä tosiaan olisi joku ja vielä hengissäkin. Rakenneultraan on 1,5 viikkoa, jännittäminen on alkanut.

Miltä tuntuvat ennakoivat supistukset? Onko ne kivuliaita vai kivuttomia? Mulla mahassa viiltää välillä kun puukolla repisi (tätä voi jatkua puolikin tuntia putkeen ja 5 minuutin välein), enkä tiedä onko normaalia. Neuvolaan ei kehtaisi joka asiasta soittaa. Lisäksi (nyt saa nauraa) häpyhuulissa on suonenvetoa. Siis ihan totta! Onko muilla tällaisia ihmekipuja? Selkäsärkyä tulee joskus, kestää vain vähän aikaa mutta sattuu todella paljon. Joku kramppi?

Hirveetä valitusta vaivoista taas. Tuntuu etten muusta osaa kirjoittaakaan. Toisaalta joltain haluaa kysellä niistä asioista, jotka pelottavat. Onneksi miehelle voi puhua näistä kaikista, pelkästä myötäelämisestä ja kuuntelemisesta on apua.

Ajattelin varata tässä lähiaikoina 4D-ultran. Mille viikolle se siis kannatti ottaa? Onko joku käynyt ja missä vaiheessa?

Taas pelkkiä omia asioita, onneksi niitä tulee muiltakin. Toisaalta itseäni kiinnostaa nimenomaan lukea teidän kuulumisia, eikä vaikka keskustella kuntavaalituloksista...;)

-Sonja rv 17+1

Vierailija
28/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan. Mun mielestä sitä parempi, mitä enemmän täällä on jengiä. Onpa enemmän luettavaa.

SANTRA79: Toivomme varmasti nyt kaikki ihan kamalasti, että olisi mitään vakavampaa kysymyksessä. Täytyy vaan yrittää pitää se positiivinen mieli. Turha huolestua, ennen kuin saa lääkäriltä vastauksen. Ilmoittele sitten, mitä sanoivat. Olemme hengessä mukana.

Teille kanssa nostan hattua, joilla on ennestään pieniä lapsia kotona. Varmaan välillä raskasta, jos itsellä huono olo, pyörittää rumbaa kotona. Toisaalta se vie varmaan välillä tehokkaasti ajatukset pois sitää omasta olosta ja raskaudesta. Itse kun tuntuu, että se on mielessä ihan 24/7. Ja muuta ei sitten päähän mahdu. Mieskin jo eilen pyysi, että voidaanko välillä puhua jostain muusta. Vaikka minuutin :D Jutut on luokkaa: "..se ultra kyl jännittää ja mahtuuko kaksosvaunut etuovesta sisään ja laitetaanko nyt toiseen makkariin vauvatapetti vai ehkä sittenkin joku neutraalimpi ja terassille pitää sitten hankkia joku systeemi ettei vaan mitään kulkukissoja pääse sinne jos nukuttaa vauvoja ulkona ja olenko lihonut muuten paitsi mahasta ja oletko nyt jo puhunut töissä että otat maksimi isyyslomat ja kesälomat siihen päälle ja ota sit huomioon, etten pysty tekemään ens keväänä mitään pihatöitä eli nyt pitää laittaa pihaa mahd. paljon ja plaa plaa plaa pälä pälä pälä." Huh huh ! Kuulostaa uhkaavasti nalkuttavalta muijalta.

Kateellisena kyllä edelleenkin lueskelen teidän kirjoituksia, joilla ei ole tullut koko raskauden aikana kertaakaan ylös asti. Kyllä täälläkin se on nyt helpottanut siinä mielessä, että rytmi on yks yrjö heti heräämisen jälkeen, sitten aamupala ja sen jälkeen aamupala tulee ylös. Eli kaks kertaa päivässä, tämä tahti on jatkunut nyt viikon ja tämän homman kanssa voin elää verrattuna aikaisempaan "monta kertaa päivässä" -tilanteeseen. Eipä mun oksennusjutut varmaan ketään kiinnosta, mutta jos joku tätä palstaa lukeva kärsii samasta, niin ainakin tietää, että kyllä meitä muitakin "iloisia" on. Eli varmaan tää kestää nyt sitten loppuraskauden. Niin olen asennoitunut.

Pari kertaa on tällä viikolla vihlaissu mahasta niin kovin, että on taju meinannu lähteä. Välittömästi on tullut näiden vihlaisujen jälkeen hirveä paniikki, että mitäs se oli. Molempien vihlaisujen jälkeen olen ravannut vessassa loppuillan tsekkaamassa, ettei vaan mitään vuotoa ole. Ei ole ollut. Luulen, että vihlaisut johtuu liiallisesta paikallaan istumisesta. Istun duunissa lähes yhtäsoittoa perseelläni vähintään 8 h ja siihen päälle tunnin työmatka. Välittömästi eilenkin, kun lähdin kävelemään, niin kipu lakkas.

Kiitos vielä niille, jotka on onnitellu täällä tuplauutisen johdosta. Vaikka kerroimme asiasta vain lähisuvulle ja muutamille ystäville, niin tuntuu, että nyt asiasta tietää ihan tosi moni ihminen. Eihän se periaatteessa mitään haittaa, mutta jos ens viikon ultrassa paljastuu jotain ikäviä uutisia, niin ei ole hauskaa niin monelle asiasta selittää. Positiivisella mielellä yritän kuitenkin sinne ultraan mennä, vaikka vainoharha on ilmeisesti yksi mun raskauteen kuuluva asia :D

Mun mielestä jos missä, niin täällä just nimen omaan pitää puhua omasta navasta. Mua ei ainakaan niin kiinnosta teidän naapurien kuulumiset, vaan todellakin ryhmäläisten oman kokemukset ja fiilikset. Näitä mun ylipitkejä viestejä nyt ei varmaan kukaan jaksa lukea, mutta pääasia että saa näitä tuntojaan jonnekin purkaa.

Tsemppiä kaikille ja ens viikolla jälleen uudet kuviot - vaikka todennäköisempää on, että näitä samoja silloinkin jauhetaan :D

t.PötsiPamela + Package x2

rv 16+3

Vierailija
29/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santralle hurjasti tsemppiä ja toivottavasti pääset hyvin pikaisesti lääkärin pakeille!! Paljon voimia sulle, hienosti olet jaksanut!! :)

Toukan yöherääminen kuulosti tosi kurjalta :( Toivottavasti ei ole toistunut!! Mulla oli vars. muutama viikko sitten monesti tilanteita mistä heräsin kesken unien "säikähtäen" ja tuntui että sydän takoo rinnasta ulos. Lääkärin mukaan käyn/elimistö käy kovasti ylikierroksilla...

Tervetuloa uusille! (itsekin vielä uusi.. :)

Kävin tänään lekurissa, saikku jatkuu ainakin seuraavaan ultraan. Syynä pahoinvointi, selkäkivut ja supistukset. Aamu ollut kurja, selkä romuna(en meinannut päästä tutkimuspöydältä ylös <:) lisäksi meinattiin myöhästyä kun mun piti käydä viime hetkellä suihkussa kun onnistuin saamaan hiuksetkin oksennukseen... Mutta Lupu liikkuu vilkkaasti, kaikki ok ja alakerran tilanne myös. Eli iisisti, tilannetta seuraillen.

Istukka oli vielä kohdunsuun päällä. Mä todella toivon että se vielä nousisi! Muuten on puukkoa tiedossa... Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?

Mulla 2 alatiesynnytystä takana ja aihe ennestään tuntematon..

Jo-hanna ja Lupu 18+3

Vierailija
30/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin th:lla sekä sairaanhoitajalla. lähete äippäpolille perjantaille tai maanantaille.. ne soittaa sieltä tänään tai huomen minulle.

sydän äänet kuului syke oli 127-130. joten sen suhteen ollaan rauhallisia... mutta nyt meen päiväunille on nimittäin väsymys aivan järkky..

kiitos kaikille tuesta ja eiköhän tästä suunta ole vain ylöspäin :)

Vierailija
31/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei KevätPerhonen, on täällä muitakin pohjoisen ihmisiä :) Terveiset täältä Länsi-Lapista :) Ja tervetuloa mukaan myös uusille!

Tänään oli kyllä vähän huolenaihettakin, kun alkoi tulla veristä vuotoa. Ihan kuin olisi ollut kuukautiset, mutta vähemmän vuotoa ja vaaleampaa. Soitin neuvolaan ja sain ajan lääkärille. Lääkäri sanoi, että kohdunsuu on pehmeä (hmm... mitähän se oikein meinaa, tyhmää kun en ekakertalaisena tajua mistään mitään). Vuoto oli kuitenkin muuttumassa ruskeaksi, mikä sinänsä oli hyvä juttu. Katsoi vielä ultralla. Vauva oli ainakin hengissä, sydän sykki, liikkui ja koko vastasi viikkoja. Istukka oli kuulemma kohdunsuun päällä, sitäkään en tiedä mitä se meinaa. Mutta paikka voi kuulemma vielä muuttuakin. Täytyy muistaa kysellä, kun neuvolaan menen 11.11., jos siis nyt kaikki menee hyvin, eikä uusia ongelmia ilmene. Aamulla maha oli myös kipeä, mutta ei nyt päivemmällä enää. Kun kipua ei ollut ja vuotokin tummenemaan päin, lääkäri päätti, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Sain käskyn levätä viikon, välttää liiallista rasitusta ja raskasta nostelua tai muuta sellaista. Jos vuoto runsastuu tai tulee kipuja, niin sitten vain takaisin lääkäriin. Onneksi en ole nyt missään töissä, niin voin lepäillä rauhassa kotona.

Olin eilen ratsastamassa ja huolestuneena tietenkin kyselin, voiko johtua siitä, mutta ei se kuulemma välttämättä syy ole. No päätin kuitenkin, että ratsastus saa nyt loppuajaksi jäädä ja koiranulkoilutuslenkitkin täytyy pitää rauhallisina ainakin seuraavan viikon ajan. Toivottavasti kaikki nyt menisi kuitenkin hyvin!

Shinon 16+4

Vierailija
32/44 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kirjoittelin pitkän viestin ja se katosi, joten siitä masentuneena en ole saanut kirjoitettua ;) Tai sitten olen vaan laiska?

Shinon: jopa oli pöhkö lääkäri, jos ei sanonut, että istukka kohdun suulla voi aiheuttaa vuotoa. Syy sinällään ei vuotoa poista, mutta ainakin on kiva tietää, mistä se voi johtua. Hyvä kun voit ottaa rauhallisesti.

Sandralle tsemppiä, samoin kaikille pahoinvoiville. Ja Verticia, kerro nyt ainakin seuraavalla kerralla sille lääkärille, että olet raskaana, jos et ole vielä kertonut. Saat itsellesi sopivinta hoitoa ja pari päivää pidemmät sairaslomat, jotka siis ovat tarpeeseen raskaana olevilla!

Oma napa: mulla oli ihana neuvolalääkäri, komea 25 v nuorukainen. Tosi asiallinen ja kiinnostunut, kahdessa edellisessä raskaudessa ehti nähdä kaiken laista suhaajaa. Sydänäänet kuului hyvin ja arvot kaikki kohdallaan. Päänsärkykin kuulemma johtuu hormooneista.. Eli hyvin menee, mutta menköön.

tuuti&nappula 14+6

Vierailija
33/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Tuutille vastauksesta. Ei lääkäri tosiaan maininnut mitään, että vuoto voisi johtua siitä istukan paikastakin. Meillä ei täällä ole neuvolassa lääkäriä, vaan täytyy käydä ihan "tavallisella" lääkärillä terveyskeskuksessa, joten ehkä ne eivät ole tottuneet sitten niin selittämään kaikkea. Ja kun itse ei tajua siinä pienessä jännityksessä kysellä, niin sitten jää epäselväksi... Nyt olo on kuitenkin ihan hyvä, eikä ole vuotoa tänään tullut, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin :) Täytyy malttaa ottaa rauhallisesti :)

Vierailija
34/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olen niin helpottunut.. Olen koko syksyn etsinyt itselleni talvitakkia. Samat paikat kiertänyt aina uudelleen ja uudelleen ja ei löydy ei. Kun kuitenkin olen hieman isompi ihminen. Nyt sitten viimein löysin, kun olin joululahjat ostamassa niin lindexiltä itselleni mustan villakangastakin joka on niin nättikin vielä päällä ja maha mahtuu mukaan kun ostin numeroa isomman takin. Kaksi numeroa isompi olisikin sitten ollut jo ihan teltta.. Olen niin tyytyväinen ja etenkin todella helpottunut kun löysin tuon takin. Olen niin pitkään jo ulkona palellut ja sitten ei ole voinut laittaa kaulahuivia hupparin tms kanssa, mutta nyt voi. Helpottunut olen!!

Mahatauti on hellittänyt.. Sitä kesti sen kaks vuorokaut. Jotain ihan järkyttävää! Ja mikä tarttumanopeus! Meillä töissä niin puolet osaston potilaista samassa mahataudissa ja työntekijöist ties kuin moni jo.. Paino tippu niinku 4kg tuona aikana, nesteet varmaan lähti? .. Äitiysneuvolaan soittelin sitten silloin ma vai ti että kun maha kramppaa kohdun kohdalta niin hirveesti ja ei saa juotua eikä mitään.. Käski vaan väkisten juomaan ja että mahakivut on varmasti normaaleja.. ..no toivonmukaan oli. Seuraavaa ultraa odotellessa. Mut kyl mä uskon et kaik on hyvin. Pelotti kyl ihan hirveesti tuon mahataudin aikana pikkuisen puolesta. Nyt juon jo ihan kunnolla, mut syöminen on jäänyt vähän heikoksi.. Syön ehkä 1/3 osan siitä mitä ennen mahatautia söin. Ei vaan tee mitään mieli eikä ole nälkä =( .. Toivonmukaan sekin on normaalia :D Kävin mä eilen sitten töissäkin jo, ehdein olee muutaman tunnin aamulla, kunnes oli pakko lähtee sairaanhoitajan vastaanotolle, kun tuli niin huono olo ja potilaat oksenteli töis.. Sairaanhoitaja määräs sitten lekurille ja olikin tulehdusarvot jne koholla, mutta epäilee et mahatauti senkin vaan tekee ja sairasloma sitten jatkui.. Nyt pitäisi sitten uudelleen mennä tiistain kokeilee töitten tekoo..

Ja olen samalla niin onnellinen tuosta sairaslomasta. Mä en jaksa mennä töihin, olen niin väsynyt. Ja sitten kun ei yhtään kiinnosta mennä sinne. Nyttenki ku mahataudista palasin töihin niin kyl oli niin v:mäinen vastaanotto että huh heijaa! Enää olis sitten mitäkäs, 21 päivääkö kunnes koeaika loppuu tai sitten tulee ne kauan odotetut potkut.. 21 päivää ja sitten ei enää väliä onko sairaana vai ei..

Ostin lindexiltä myös ensimmäisen vauvan vaatteen meille sitten.. Henkarissa odottamassa kun mies tulee kotiin =) .. Oli sellainen alennuskuponki niin oli pakko ostaa. Semmoinen ihana pörhee, en tie mikä se on mut vaatteitten kanssa voi sen sisäl laittaa ja sit vaik vaunuihin. Saa taitettua kädet ja jalat sillai ettei tuu varpail ja sormille kylmää ja nepparit mennee punttiin saakka. Niin ihana ja lämmin. Mahtuisinpa itse siihen!

Meillä on kait menossa jokin kriisi miehen kanssa?!? .. Riitaa on sitten joka päivä ja nukutaan toinen sohval ja toinen sängys tai kuten viime yön: molemmat nukkui sohval, eri sohval.. Jotenkin syytän itseäni ja raskauden mukana tuomia mielialanvaihteluita, mutta sitten taas mietin että kuvittelenko mä ne mielialavaihtelut vai en.. Luulen, että osakseen normi arkikin painaa meidän suhdet.. Suhde kun on pitkään ollut sitä samaa arkea.. Ei mitään uutta :( .. Kesäl kuitenkin oli kihlajaiset ja reissattiin jne..

En löytänyt enää sitä viestiä tuolta, mutta joku oli antanut vauvalleen työnimen kihlapano ja siitä jotenkin kihljotakin.. Sopisi meillekin :D ..Meilläkin sai alkunsa kihlajaisten aikaan :D

Me kun ei olla keksitty mitään nimeä tuolle pikkuiselle.. Tosin tokkopa sillä väliä :D

No mutta johan tähän tulikin tekstiä.. Alkaa näemmä voimat palaamaan pikkuhiljaa, kun eilen ei vielä jaksanut kirjoittaa yhtään :D ..Minä lopettelen nyt jos vaikka jaksaisin väsätä nimikortit paketeille =)

Tervetuloa uusille mukaan =) . Onko muuten jossain satanut jo lunta?

Verticia & masukkiasukki Rv 16+0

Vierailija
35/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpas sä Verticia ajoissa joululahjojen kanssa ! Mulla menee varmaan perinteisesti taas sinne jouluviikolle kaikki lahjat ja sitten paniikissa niitä ostelen viime metreillä. Ah, olispa ittekin noin aikaansaava...

Vierailija
36/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkanu eilen tuntumaan lievästi kipeitä supistuksia ja en tiiä miten niihin suhtautua.. en saanu enään neuvolasta ketään kiinni ja en raaski TAYS:n soittaa.

Vierailija
37/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas kiirettä pidellyt. Poikki olen jälleen tämänkin työviikon jälkeen. Maha on nyt jo tosi iso ja bussiin juokseminen alkaa käydä raskaaksi. Pitää yrittää lähteä ajoissa liikkeelle. Tällä viikolla oli pakko kertoa töissä. Rehtori oli jotain uumoillutkin (mitenköhän ihmeessä) mutta suhtautui asiaan tosi hyvin. Tammikuussa pannaan vakipesti hakuun ja haen sitä niin kuin muutkin. Pitäisi olla hyvät mahikset saada toimi vakinaistettua vaikka jäänkin heti äitiyslomalle.

Alustavasti juttelin miehen kanssa, että voisin olla ensi talven kotona ja mennä syksyllä 2010 töihin, jos hän jäisi hoitamaan pikkunelosta vielä vuodeksi. Miehestä ajatus kuulosti hyvältä, mutta katsotaan nyt, raaskinko luopua hoitovapaastani ;) Olisi myös kiva olla kotona, kun kuopus aloittaa koulun 2011, mutta kesken lukuvuoden voi olla tylsä mennä töihin ja saisiko kuopus iltapäivähoitopaikkaa kesken talven. Näinkin pitkälle meneviä ajatuksia täällä :)

Appivanhemmatkin kuulivat asiasta hiljattain eivätkä olleet yhtään iloisia, suorastaan vihaisia :( Anoppi varsinkin oli raivon partaalla, mutta sanoi vain "onnea, muuta en sitten sanokaan" ja sulkeutui keittiöön. Esikoisemme on heidän ensimmäinen lapsenlapsensa ja muutenkin lapsemme ovat ainoita lapsenlapsia heille, joten ei luulisi olevan valittamista. Esikoista kärttikin meiltä pitkään, mutta siihen olisi ilmeisesti pitänyt lopettaa, tai enintään tyttö tehdä joskus myöhemmin. Kun tyttö syntyi kahden vuoden sisään isoveljestä, ikäero oli liian pieni ja kolmas lapsemme oli tietysti ihan liikaa, kun tyttökin kerran oli jo maailmassa. Pitihän se arvata, että nelonen on jotain ihan järkyttävää. Teki mieli sanoa, että me ei kerrotakaan teille ollenkaan, sitten kun viides ylläri ilmoittaa tulostaan :D

PötsiPamelalle suuren suuret onnittelut tuplista! Miten ihanaa!

Mani kyseli supistuksista. Kyllä mulla ainakin on niitä hieman nippaavia kohdun kovettumisia jo aika alusta asti, varsinkin reippaasti liikkuessa. Kipua saattaa tuntua myös kohdun kasvaessa. Liikkeitä en voi sanoa tuntevani, vaikka yleensä tässä vaiheessa on tuntunut. Jotain möyrinnän tapaista saattaa tuntua selällä maatessa, mutta asento tuntuu jo tässä vaiheessa niin inhottavalta, että en viitsi kokeilla. Mitään perhostelua tai muljahtelua en ole tuntenut, niin kuin luulisi tässä vaiheessa. En muista, että kätilö olisi sanonut istukan olevan etupuolella. Se saattaisi hidastaa liikkeiden tuntemista. No, parin viikon päästä on rakenneultra, siellähän sen sitten näkee, liikkuuko vai ei.

Sateisin terkuin

adelia rv18

Vierailija
38/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sokerirasitus ja olo sen mukainen.Paastoarvo oli 4.6 eli hippusen vaille raja arvon, toki pikana mutta kuitenkin. Illalla halasin urakalla pönttöä ja sama meno jatkui tänä aamuna. Omituisen hutera ja todella pahaolo ollut koko päivän. Yrtin jo soittaa neuvolaankin kysyäkseni onko tämä normaalia muttei siellä kukaan vastannut..

Aikaisemmilla kerroilla vastaavaa ei ole käynyt. No sainhan mä jo melkein paniikinkin itselleni aikaiseksi kun en vielä vauvan liikkeitäkään tuntenut, eikä niitä ole tuntenut vieläkään.Mutta nyt kun elämä alkaa helpottaa niin jaksan odottaa josko jossain välissä tulisi pieni muistutus masustakin missä mennään. Liikkeethän eivät ole olleet missään vaiheessa mitenkään säännöllisiä,vauvahan on niin pienikin vielä..

Joku kyseli suppareista, mulla ei ole ollut kipeitä vielä. Alavatsaa juilii säännöllisen epäsäännöllisesti ja alaselkä on yhdessä vasemman jalan kanssa jumissa. Harjoitussuppareita joissa vatsa menee ihan kivikovaksi on kuitenkin ollut ja paljon.Niitä saattaa olla levossa ja liikkeessä mutta ne loppuvat aikanaan.

No tämä tälläerää..

Tuulenkuiskaus rv 17+4

Vierailija
39/44 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieliala on nyt alkuviikosta sitten vähän kohonnut, kuitenkin on tuttu onko-sielä-ketään-olotila jatkunut. Onneksi on ensi viikolla tosiaan neuvola niin pääsee sitten siitä huolesta muutamaksi viikoksi.

Tänne tuli ensilumi maahan! Ihanaa! Oli pakko käydä pitkällä kävelyllä ja puuhailla vielä pihalla muutenkin. Melkein joululauluja pitäisi laittaa kuulumaan kun tässä ensimmäisiä pakettejakin paketoin juuri :) En kuitenkaan ole vielä kuusta hakenut varastosta....

Joku täällä kirjoitti omasta jaksamisestaan, että ei jaksa tehdä kotitöitä ja muutenkin vaivaa yleinen laiskuus. Sama on täällä ongelmana! Jotenkin sitä mieluummin on koneella kuin siivoaisi keittiötä... Tämä ei liene kuulu raskauteen, vaikka tätä yritän miehelle kovasti selittää?

Ja talvivaatteet on ongelmana täälläkin. Olen ajatellut melko pitkälle selvitä vanhalla takilla ja muilla ulkovaatteilla, mutta taidan olla melkoisen toiveikas niiden mahtumisen suhteen. Kävin tänään ostamassa muita vaatteita (edes jumppahousut ei mahdu enää päälle, viimeistään istuessa tulee ongelmaa!) joten semmoiset oli listalla, samoin pari uutta paitaa. Huoletta ostan nämä vaatteet HM:ltä, koska nämä tuskin (toivottavasti...) tulevat olemaan pidempään käytössä, eli ei tarvitse olla huolissaan niiden kestävyydestä :)

Ja itsekin olen erittäin iloinen ettei tässä vaiheessa ole vanhempia lapsia itsellä hoidettavana, tsemppiä vaan kaikille joilla on, ei todellakaan kuulosta helpolta..

Vierailija
40/44 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uudet, kivaa et joukko kasvaa vielä!

Joko oot Santra79 päässyt lääkäriin? Toivottavasti kaikki on hyvin, tsemppiä!

Tsemppiä myös Shinonille, säikähdin kun luin juttuasi. Toivon kovasti, et kaikki on kunnossa! Ärsyttää, kun lekurit ym. ei ymmärrä selittää asioita, pitävät jotakin itsestäänselvyytenä, mutta meitä noi asiat valvottaa varmasti. Muutenkin on varmasti hyvä ottaa iisimmin kuin ns. normaalitilassa; mäkin oon kieltänyt itseltäni jo bussiin juoksemiset yms. kun sen jälkeen tuntuu vaan ilkeältä masussa.

Oon samaa mieltä PötsiPamelan kans et naputelkaa omaa napaa vaan rohkeesti! Tätä epävarmuutta olotilan suhteen helpottaa huomattavasti kun voi lukea teidän kanssasisarten navasta ja huomata ettei ole yksin tässä jamassa, että vaivat kuuluu asiaan. Joten kaikki valitus tänne vaan!

Voimia kans Verticialle, ikävää lukea sun työtilanteesta, mut toivon et oot saanut levätä saikulla ja unohtanut työkuviot edes välillä. Parisuhdekriisit kuuluu elämään, niin myös raskausaikaan, vaikkei tähän tilaan kaipaisi yhtään enempää kriisejä.

Joo apua, joululahjat...kyllä te jotkut ootte ollu ahkeria! No toisinpäin on nyt helppo kun sukulaiset aina valittaa, et mitä teille nyt oikein keksisi, niin nyt voi sanoa, että osallistukaa vaunurahastoon, heh.

Talvitakista: ostin joku viikko sitten henkkamaukasta a-linjaisen villakangastakin, johon pitäis hyvin mahtua masun kans. Mut vaikuttaa hurjan ohkaiselta ja siitä menee varmasti tuuli läpi, joten en ole uskaltanut ottaa vielä näillä syysmyrskyillä käyttöön. Jos helmi-maaliskuussa on kovat pakkaset, niin on kai pakko linnottautua sisälle? =S Pitäs muutenkin tehdä inventaario vaatteiden suhteen ja pistää pieneks jääneet jonnekin yläkaappiin. Ja niitähän on jo nyt paljon, monet paidatkin on jääneet pieneksi kun tissit on niin valtavat...

Eilen oli ekat treffit oman neuvolatädin kanssa, ekalla neuvolakerralla paikalla oli mukava sijainen. Mun on nyt pakko avautua täällä tosta mun "omasta" tädistä, ahdistaa vieläkin eilinen ja se et sen kanssa pitää jakaa koko ihana odotus... Täti veti herneen nenään siitä kun mulla oli liuta kysymyksiä, olis kuulemma pitänyt jo aikaa varatessa ilmoittaa siitä että on kysyttävää! Hei haloo, eka raskaus, toka neuvola, eikä sais olla kysyttävää! Kuulemma ei oo aikaa sellaiseen (oliko kans mun vika et pääsin vastaanotolle 15min myöhässsä). Kun kysyin influenssarokotuksesta raskauden aikana ja siitä oonko astman takia oikeutettu siihen, niin täti katteli 10 minuuttia netistä vastausta... Tuli sellainen olo, et ei se mikään neuvola ollut, vaan mittaamo. Kaikki mitat ja arvot ym. oli onneksi ihan jees, hillitön väsymys kuulemma ihan normaalia ja mikä tärkeintä, sain kuulla pikkuisen sydämen jumputuksen (140 tienoilla) ja nyt on huojentunut olo että sillä on kaikki kunnossa! Mut neuvojen suhteen tuun sit jatkossa kääntymään teidän enkä neuvolan puoleen! =) Toivottavsti tädillä oli vaan huono päivä, mut ei tehnyt yhtään varmemmaks mun oloa seuraavan 5kk suhteen jos kysymyksiä varten pitää varata aika 2kk aikaisemmin.

Onko teillä yhtään sellanen olo, et aika menee ihan hirveän hitaasti? Tuntuu et masua on ihmetellyt jo ikuisuuden, eikä vielä olla edes puolessa välissä! Jotain liikkeitä oon alkanut tuntemaan, muttei ne mitään perhosen siiven kosketuksia ole, pikemminkin muljahtelua. Tulee ihan alien mieleen, eikös jollakin se ollut täällä työnimenä..? =D Iltaisin kun katsoo telkkaria, niin selvästi on meidän öttiäisellä meno päällä!

Nyt pakko mennä haukkaamaan happea kun ei sada. Oon vielä pienessä kuumessa, mut pahin flunssa onneksi takana. Masu varmaan kasvanut viikon saikulla niin paljon että töissä voi olla maanantaina hankalaa peitellä enää mitään...

Jopas tuli taas tekstiä... Ihanaa viikonloppua kaikille!

t. tsili&öttiäinen 18+5