Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen osaliistumattomuus lapsen ja kodin hoitoon!

Vierailija
02.10.2007 |

Olen todella väsynyt meidän perheen tilanteeseen. Ulospäin olemme varmasti oikein kadehdittavan onnellinen perhe, mutta sisältäpäin kaikki on hajoamassa käsiin. Meillä on yksi 2 vuotias lapsi ja toinen lapsi on tulossa keväällä. Mieheni on vain muuttunut täysin välinpitämättömäksi perhettämme kohtaan eikä osallistu juurikaan millään tapaa lapsen hoitoon saatika kotitöiden tekemiseen. Kun yritän keskustella miehen kanssa asioista niin saan kuulla olevani läski tai nipottaja tms. ja usein vielä nyrkin heristyksen naamalleni tai tönäisyn. En kuulema tee mitään muuta kun valitan.. Mitä nyt siis hoidan lapsen nukutuksen, yöheräämiset, pyykinpesun, ruuan laiton, ylipäätään kaiken kotiin ja lapseen liittyvän. Kun pyydän miestäni joskus nukuttamaan lasta tai tekemään jotain muuta niin saan kuulla että: Sitten kun sun käytöksesi paranee ja alat antaan seksiä enemmän jne.. niin hän voi harkita lapsen hoitoon osallistumista.

Itse olen ollut tosi väsynyt ja huonovointinen tässä raskauden alkumetreillä, mutta miestä se ei ole paljoakaan hetkauttanut. Hänellä on kuulema ihan tarpeeksi rankkaa töissä jne. Itse käyn yhtä lailla töissä ja olen usein illat töissä. Miehestäni kuitenkin on reilua että hän jää iltaisin katselemaan televisioita ja kittaamaan kaljaa ja syömään sipsiä kun minä nukutan lastamme. Sitten jos myöhemmin illasta käyn vessassa kun olen saanut lapsen nukkumaan ja sanon miehelle että menisi jo nukkumaan ettei olisi niin väsynyt jne.. niin saan taas kuulla ryöpyn kirosanoja tms. haukkumista ja yleensä jonkun tavaran vielä heittää päälleni.

Tälläistä on siis meidän arki. Lisäksi mieheni on entinen peliriippuvainen ja pelaamisesta ja rahasta olen kuullut todella useita valheita ja selityksiä. En tiedä pelaako hän taas. Minua kyllä raivostuttaa sekin että hänellä on pokkaa pelata netissä pokeria ym. pelejä kun voisi senkin ajan leikkiä lapsemme kanssa tai joskus vaikka minun kanssa jotain puhua. Netissäkin on pelannut rahasta ja valehdellut ettei pelasisi.

Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen ja onneton ja surullinen. En tiedä mitä pitäisi tehdä ja kauanko jaksan enää tälläistä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YK luokittelee naisiin kohdistuvan väkivallan seuraavasti.

¿Mikä tahansa sukupuoleen liittyvä väkivalta, joka aiheuttaa/voi aiheuttaa naisen fyysistä, seksuaalista tai psykologista vahingoittumista tai kärsimystä ¿ sisältäen myös väkivallan uhan, pakottamisen tai mielivaltaisen vapauden riistämisen ¿ tapahtuipa se julkisessa tai yksityisessä elämässä¿

Tervetuloa yksinhuoltajaksi. Joka viides lapsi kasvaa yhden vanhemman perheessä.

Prinsessa täytyy itse herätä, prinssiä ei ole.

Vierailija
2/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloit odottaa kakkosta? Sitä ennenkö osallistui jne.? Jos taas ei, miksi olet nyt raskaana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNA ENEMMÄN SEKSIÄ,ota vaikka poskeen,jos et muuta jaksa,tai menkää seksilomalle..................anteeksi,olen vihainen ja katkera sinunkin puolestasi.

Vierailija
4/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kun mies vaikuttaa väkivaltaiselta, niin en voi suositella muuta kuin joko parisuhdeterapiaa, tai sitten eroa.

Oikeesti on tylsä vastata näihin, että ero olisi ratkaisu, mutta tässä tapauksessa tosiaan sinua on niin paljon alistettu, että ero voisi olla paikallaan.

Minua vastaan mies ei ole KOSKAAN nostanut sormeakaan, ei ole töninyt, ei heitellyt millään, eikä haistattele eikä huorittele. Meillä mies imuroi, luuttuaa, laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia -vaikka ei saa seksiä kovinkaan usein (ei todella saa olla seksistä kiinni). Sullekin vois olla tämmöinen mies jossain odottamassa, älä nyt hyvä nainen jämähdä tuollaiseen suhteeseen, missä sinua paiskotaan kuin ovimattoa ja kohdellaan kuin kotiorjaa..!

*tsemppihali*

Vierailija
5/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomalta kyllä kuulostaa että tollaisia perheenisiä ja miehiä on olemassa! Oma mieheni on melkoinen unelma sinun mieheesi verrattuna vaikka joskus tuleekin tapeltua. Mieheni ei kuitenkaan ole ikinä lyönyt tai töninyt minua, enkä sellaista kyllä hyväksyisikään. Mieheni on myös erittäin tarkka rahoistaan ja voin sataprosenttisesti luottaa hänen rahankäyttöönsä. Miehellä on säästötili jonne laittaa kaiken ylimääräisen meidän perhettä varten. Haluaa että aina on rahaa varalla " pahan päivän varalle" . No ruuan laittoon voisi enemmänkin osallistua, kokkaa kyllä ainakin viikonloppuisin. Ja siivoukseen ja pyykin pesuun osallistuu ihan omatoimisesti. Ja mitä lapsiin tulee, meillä on 2 pientä lasta ja molemmat käymme melko raskaassa työssä. Mies osallistuu lasten hoitoon yhtä lailla kun minäkin ja lapset nukutamme vuoroilloin.

Itse juuri tajusin että ilmeisesti mieheni on aivan ihana ja saisin olla hänestä kiitollinen. Hän ei todellakaan vaadi minulta seksiä tms. korvaukseksi omaan osallistumiseensa. ja voin sanoa että meillä ei todellakaan ole mitään kovin aktiivista seksielämää ihan niinkuin ei varmaan pienten lasten vanhemmilla useinkaan. Toisessa raskaudessani minulla oli vuotoa ym. ja mies oli niin huolissaan ettei edes olisi halunnut harrastaa seksiä ettei vaan olisi mitenkään vaarantanut meidän lastamme.

Olen todella pahoillani sinun tilanteestasi. Melkein itketti kirjoittamasi teksti. Ihmettelen kyllä syvästi mikä saa sinut jaksamaan moista elämää?

Vierailija
6/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika helvetilliseltä! Jos minun mieheni heittelisi minua esineillä, tönisi tms. niin suhteemme loppuisi samantiän. Myöskin seksillä kiristäminen on todella alhaista. Ihan varmasti sinuakin varten on olemassa sellainen mies joka osaa ottaa vastuuta perheestä ja kohdella sinua naisena. Sinun tapauksessasi harkitsisin eroa tosissani!

Vierailija
7/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei miehen käytös parane. Heittely, töniminen, nyrkin heristely, kiroilu, haukkuminen. Kaikki tuo pois. Ei tuollaista tarvitse sietää.

Nyt kova kovaa vastaan.

Vierailija
8/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ei tuosta ainakaan vähene, usko pois!

Lähde nyt, kun vielä voit.

Pärjäät varmasti PALJON paremmin ilman miestäsi! Yksinhuoltajuus ei ole niin kamalaa, miltä se saattaa kuulostaa.

Vierailija
9/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kukaan muukaan pitää teitä minään ihanneperheenä. Itse olet tainnut katsoa tyyppiä ruusunpunaisten lasien läpi.

JSSAP välittömästi. Ei tollanen sika parane.

Vierailija
10/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se ihan oikeasti! sulla on yksin PALJON helpompaa, usko pois!

Vierailija
11/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae eroa nyt.

Vierailija
12/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista vastauksistanne. On todellakin aika tehdä näille asioille jotain. Mieheni käytös on pahentunut nimenomaan nyt toista lasta odottaessamme, mutta toki meillä on ollut ongelmia aiemminkin. Mieheni osaa kuitenkin olla hyvin " vieraskorea" ja tekee työtä monenikäisten ihmisten kanssa aina vauvasta aikuisiin ja on melko pidetty työkuvioissaan. Osaa antaa itsestään oikein herttaisen ja hyvän vaikutelman, sitä tarkoitan sillä miksi perheemme varmasti vaikuttaa hyvinkin onnelliseslta ulkopuolisten silmin. Kotona sitten miehen naama vääntyy täysin erilaiseksi ja koko käytös muuttuu. Miehen mielestä on minun syytäni että meillä menee huonosti. Hän on vain " uhri" joka joutuu kestämään minun kiukutteluani, tuiskimistani, määräilyäni ja miestäni lainaten p....ttomuuttani" .

En myöskään saa kysellä hänen raha-asioistaan mitään joten takaraivossani mietin koko ajan että pelaako hän taas vai ei. haluaisin luottaa ettei pelaa, mutta niin monta kertaa olen tullut petetyksi sen asia suhteen, että uskominen ja luottaminen on vaikeeta. Meillä on kuitenkin iso yhteinen asuntolaina ym. lainoja sekä melkein kymmenen vuoden yhteinen elämä takana ja tuntuu mielettömältä urakalta järjestää eroasioita jne.. Toki tajuan ettei näinkään voi enää jatkaa.

Vierailija
13/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöiden jakaminen ja lastenhoito, vaan miehen väkivaltaisuus ja mahdollinen persoonallisuushäiriö (haepa netistä tietoa - he ovat juuri näitä kieroja alistajia, joista kaikki muut sanovat, että miten mukavia ja kivoja ovat ja ikinä ei olisi kyllä uskonut).

Hae itsellesi luotettu taho, apua, ja irrota itsesi tuosta, sillä minun kokemukseni ja käsitykseni mukaan tilanne pahenee. Mies pyrkii kontrolloimaan sinua eikä lopulta mikään mitä teet, ole hyvin, vaikka vääntyisit mille mutkalle mies löytää aina jonkun syyn haukkua halveksia ja alistaa sinua mitä mielikuvituksellisimmin tavoin. Usein näihin liittyy fyysistä väkivaltaa ennenpitkää, ja tästä on jo nyt selviä merkkejä.

Olen pahoillani tilanteestasi. Suojele itseäsi ja lapsiasi ja lähde. Elin tällaisessa perheessä ja se jätti minuun pahat jäljet.

Vierailija
14/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin, ei kuulosta siltä, että todellinen ongelma olisi mikään niin " arkinen" asia, kuin lastenhoito tai kotityöt. Yhdyn 16:sta täysin. hae apua, toimi, sillä nykyisellään tilanne tulee vain pahenemaan, ellei jotain tehdä.

Vierailija
15/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilanne tulee vain pahentumaan !

Mieti hetki ja kuvittele elämääsi parin vuoden kuluttua: mitä siellä näkyy? Haluatko sitä todella?

Aloita eroprosessi vaikka sillä, että muutat lapsesi kanssa vanhempiesi tai ystäviesi luokse. Ota yhteyttä kaupunkiin ja laita asuntohakemus sisään.

Tsemppiä! Täältä saat vertaistukea, kun tuntuu, että omat voimat alkaa loppumaan!

Vierailija
16/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Hurjan pelottava tilanne teidän perheessä. Kotityöt ja lapsen hoito ovat jo isoja asioita mutta sen lisäksi miehesi on selvästi pahasti sairas! Älä vaan alennu luulemaan että vika olisi sinussa. Miehesi oireet kuulostavat kyllä nimenomaan narsistiselta persoonallisuushäiriöltä. Usienhan nämä ihmiset nimenomaan ovat suosittuja kaveri/työpiireissä ja vetävät ns. " hauskuuttajan roolia" . Todellisuudessa he ovat sitten kaikkea muuta ja useinhan siitä ei sitten tiedä kuin läheiset ihmiset jotka tästä joutuvat kärsimään. Tälläisille ihmisille on nimenomaan hyvin tyypillistä syyttää kaikesta toisia ja varsinkin läheisempiä ihmisiä. Veikkaisin että olet saanut usein kuulla kuinka on sinun syysi että se ja se asia on mennyt huonosti jne.. Tälläiset ihmiset ovat yleensä hyvin äkkipikaisia ja arvaamattomia ja pahimmillaan myös väkivaltaisia. Ikävä sanoa mutta miehesi on melko selvä tapaus.

Vaikka rakastaisitkin jollakin tavalla miestäsi niin oman henkisen ja fyysisen hyvinvointisi vuoksi, varsinkin nyt kun olet raskaanakin, suosittelisin todellakin harkitsemaan asumiseroa. Jos lapsenne on joutunut katselemaan näitä miehesi kohtauksia niin hän ei varmasti kärsi sen enempää vaikka joutuisi eroon isästään.

Voimia sinulle!

Vierailija
17/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taudinkuvaan liittyy alistamisen ja toisten kontrolloimisen tarve. Tavoitteena (ei välttämättä niin tietoisena) on murtaa toisen itseluottamus ja itsetunto, ja tehdä toinen täysin riippuvaiseksi itsestä. Siksi tällaisissa tilanteissa ei kannata jäädä liian pitkäksi aikaa odottelemaan että kaikki muuttuisi paremmaksi. Kaikki vähättely, häpäisy, haukkuminen, väkivallalla uhkaaminen yms murentaa itsetuntoa vähitellen ja siksi lähtemisestä tulee yhä vaikeampaa ja uhri alkaa helposti uskoa, että kaikki syy on hänessä (kuten mies väittääkin). Miehen syytökset ovat niin järjettömiä, että niitä alkaa vähitellen uskoa - että minä olenkin se " hullu" .

Näistä tilanteista harvoin pääsee muuta kuin kertakaikkiaan lähtemällä. lainoista viis tässä vaiheessa. Hae apua, tarvitset sitä!! Kerro tilanteesta vaikka ensin jollekin luotettavalle ja vahvalle läheiselle, joka ei ehkä aluksi usko kuulemaansa, mutta sitten kun tarkemmin ajattelee, onkin nähnyt merkkejä ja uskoo sinua. Voimia!

t. 16

Vierailija
18/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Kuulostaa aivan kamalalta tilanteesi. Ero on vaikea asia, mutta älä jatka tuollaisessa suhteessa. Miehesi ei rakasta sinua :(

Vierailija
19/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasitko odottaa tällaisia vastauksia vai oletko yllättynyt tms?

Vierailija
20/20 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko surullinen näistä viesteistä. Tai siis todellakin nyt tajuan minkälaisessa perhehelvetissä elän. Mieheni taitaa tosiaankin kärsiä tuosta persoonallisuushäiriöstä. Jotenkin en ole osannut ajatella asioita noin laaja-alaisesti. Kyllä mieheni osaa joskus olla mukavakin ja kaikesta huolimatta häntä jollakin tavalla rakastan, ikävä tosiasia on vaan että hän on ihan eri ihminen kuin se johon aikoinaan rakastuin. ja toisaalta aivan eri ihminen kuin se mitä ulkopuolisille ihmisille esittää. En ole näistä hänen haukkumisistaan, tönimisistään, osallistumattomuudestaan jne. oikeastaan kenellekään puhunut. Itsekin olen siis pitänyt tätä kulissia pystyssä ja usein paikkaillutkin jotain miehen tekemisiä vetoamalla hänen kiireisiinsä jne. Ehkä en kuitenkaan olekaan itsekäs ihminen jos haluaisin muuttaa elämäni paremmaksi ja saada ihmismäisempää kohtelua ja apua arjen pyöritykseen. Nyt tässä mietin miten tämän kaiken ottaisin esille mieheni kanssa. Luultavasti jos illalla alan puhumaan tästä asiasta niin en ehdi montaakaan lausetta sanomaan ennenkuin saan sellaiset huudot ja ovien paiskomiset ym. ettei ole mitään mahdollisuutta jatkaa keskustelua, varsinkaan lapsen ollessa kotona. Aiak epätoivoinen, tyhjä ja onneton olo!