Lapset käy yöllä pissalla ja olen aika poikki heräilyistä.
2 ja 4-vuotiaat kyseessä. Haluavat että minä käytän yöllä vessassa ja lisäksi eivät unenpöpperössä saa unipussia auki itse. Jos menen nukkumaan klo 22, niin eka herää pissalle esim. klo 2 ja toinen 5. MIes herää töihin klo 6 ja pukee vaatteet päälle makuuhuoneessa, valot laittaa ja taas herään. sitten lapset herääkin jo klo 7 ja olen niiiin " pirteä" ..ja turha tulla imettäjien sanomaan, että vauva syö kahden tunnin välein, söi ne meilläkin. mutta en saa vieläkään nukkua, vaikka ne on jo isoja.
Kommentit (89)
tyttö 3v saattaa pari krt yössä käydä pissalla, vaikka ei iltaisin anneta juuri juoda, näkee painajaisia ja herää niihin ym. Vauva herää välillä tunnin välein, hooh.. Mut isompi nukkuu snuggle sagissä, salasessa vaan vetskari ja saa kyllä itse auki. Tosin yöllä niin unenpöpperössä, et ei käy yksin pissalla. Sitä aikaa kyllä odotan, et joskus sais nukkua! Mä herään myös aamulla miehen kellon soittoon, mut ollaan sovittu, et vaatteet ottais valmiiksi makkarista. Sano oikeesti miehelles, et ei valoja päälle!
Ite kans saan nousta muutaman kerran yössä, peitteleen, peitteleen, peeeiiitteleeeen, PEEEIITTELEEEEN.. meinaa välillä mennä hermo ku huutelee :)
Ja unipussit pois. Meinaatko et lapsesi ottaa vellipullon vielä eskariinkin mukaan?
Meilä ainakin mies pukee olohuoneessa ja olohuoneen ikkunassa on sälekaihtimet.
Taidat tehdä ongelmat asioista, onhan ainakin joku miestä naris miehelle, ei edes yöllä kunnon unta.
Koliikkivauvan äitinä tiedän mitä on vähäunisuus, jos vielä päivällä seassa hyörii leikki-ikäinen.
Oikeesti, tää oli kyllä sellainen aloitus, että menen ihan sanattomaksi. Siis millaisia luupäitä voi oikein olla.
Esim. pienempi menee päivällä itse potalle ja istahtaa huonosti ja pissa suihkuaa kaaressa kintuille (tuntuu että miehellä on sama ongelma..) minä en kerta kaikkiaan voi lähteä lenkille enää seitsemän jälkeen, kun kaiken maailman raiskarit tulee puskasta pimeällä. meidän matot ei pysy ollenkaan paikallaan laminaattilattialla, vaikka ollaan ostettu sellaista liukuestettä alle. ja minä en voi ruveta laihduttamaan koska huomennakin kerkeää.
ap
Hoitaisi pissatukset sun muut. Saisit muutaman yön kunnon unet.
Meillä 3 ja 5 vuotiaat tytöt käy kumpikin yöllä vessassa. Laittavat valot päälle ja joskus jättävät valot päälle. Herään siihen.
Mutta olethan ap saanut jo vinkkejä ongelmasi ratkaisuun, moniakin! Ota hyvät neuvot vastaan.
Minkä ihmeen takia annat miehen laittaa valot aamulla huoneseen???
Meillä ei tule kuuloonkaan tommonen.
Mies laittaa illalla vaatteensa valmiiksi khh:n pöydälle.
Joskus on käynyt sukat hakemassa kaapista ja silloinkin se ettii ne kännykän valon avulla.
t: äänihuulten tulehduksesta kärsivä
ei ne sinne vessaan mene vaikka olisikin tavallinen peitto käytössä. kai olen passannut ne pilalle. onneksi lapset on aina sentään nukkuneet omissa sängyissä, eivät tunge meidän väliin aamuyöllä. sillon tää mamma kilahtais, olen herkkäuninen.
ap
nyt oikeesti se mies pukemaan muualle sieltä makkarista,ihan tosi! meillä mies laittaa vaatteet eteiseen valmiiksi ja pukee keittiössä tai eteisessä tai missä tahansa... tai jos oikeesti nää ei luonnistu niin talvihan nyt tulee muutenkin,osta uudet " talviverhot" ,vähän paksummat siis :) tuo on ihan älytöntä et sun pitää herätä miehen pukemiseen ja aika empatiakyvytön mies jos ei tuota tajua!! meillä ei tulisi kyseeseenkään!!!
sitten toisekseen,siis pissatatko lapset kun menet itse nukkumaan? sorry,mulla meni ohi jos vastasit jo tähän. meillä lapset käy pissalla kun menevät sänkyyn,siis just sitä ennen ja sit kun mä meen nukkumaan 23-24 aikaan niin käytän molemmat vielä peräjälkeen pisuilla.
esikoisella (5v) on vielä varmuuden vuoksi potta sängyn vieressä,kuopukselle riittää se kerran pissaaminen mut esikoisella pissattaa monesti kaks kertaa yöllä... joskus käy potalla,joskus mun pitää käyttää,sen kanssa on vaan mentävä...
ja sit noista unipusseista,pienellä minäkin käytin,mut isolla en kyllä enää.
mitä jos ostaisit haalarimallisen yökkärin jossa vetskari? tällaisia on ja ne peittää koko kropan. kun mä olin pieni oli vielä ihan vetskarillisia potkupukuja sukkaosineen kaikkineen kouluikäisillekkin,tuskimpa parin sellaisen teettäminen molemmille vaikkapa paljoa maksais ja saisivat vetskarin itse auki :) ja kiinni!
peittoja eivätkä pusseja. Näin tehdään meillä eikä ole enää tarvinnut herätä peittelemään.
tietysti jos on takki ja housut niin sitten on helpompaa.
Ratkaisuja ongelmiin:
Mies pukee aamulla jossain muualla kuin makkarissa ja nostaa illalla ne vaatteet valmiiksi. Olohuoneen hankitaan paksummat verhot, jos se siitä on kiinni. Tai sopisiko vaikka keittiö pukeutumiseen?
Lapsille potta sängyn viereen ja unipussit pois ja lämpimät yöpuvut ja vaikka huoneen lämpötilaa korkeammaksi.
Ja se 2-vuotias ei osaa tähdätä pottaan.
unipussit pois,potta viereen,ukko ulos pukemaan.