Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan kerrostalossa saa mielestäsi vielä imuroida? Naapuri valitti

Vierailija
02.10.2007 |

äsken rappukäytävässä, kun eilen imuroin n. klo 20-20.30 (asuvat siis alakerrassa). Hän ei kuulemma saanut lapsiaan nukkumaan normaaliin aikaan, koska meillä imuroitiin!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että monilla on ihan tavoitteena ärsyttää naapureita iltakolinoilla, just siihen hiljaisuuteen asti.

Muutama positiivinen kirjoitus pisti silmään tässä ketjussa, ne jotka ottavat naapurit huomioon toimissaan.

Ap:llä oli täysi oikeus imuroida, mutta sinuna en enää, jos ei ole aivan pakko, imuroisi noin myöhään, koska tiedät sen häiritsevän lasten nukahtamista. Se jos mikä, olisi huomioonottamista ja palkitsee myöhemmin naapureilla, jotka ottavat myös sinut huomioon.

Vierailija
2/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 23 - 24 on ehdottomasti liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas imuroit joka ilta samaan aikaan, toisaalta ymmärrän naapurin harmistuksen. Mutta periaatteessa taloyhtiön säännöillä mennään.

Vierailija
4/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi repiä stressiä imuroinnista...

Vierailija
5/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ihmiset olemme erilaisia!

Vierailija
6/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en alkaisi enää klo 20 jälkeen imuroida.

Vierailija
7/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole naapurista kuullut mitään ääniä ja näin ollen oletan, että eivät hekään kuule minun asunnostani mitään. Varmuudeksi lopetan metelöinnin kuitenkin tuohon kymmeneen, koska järjestyssäännöt niin määräävät.

Parhaiten tosiaan nämä asiat hoituvat neuvottelemalla. Jos naapuria häiritsee, tulkoon keskustelemaan asiasta. Jos on hyvät perusteet niin miksi en voisi hieman aikaistaa noita siivoustuokioitani, vaikka se omaa elämääni aavistuksen verran hankaloittaakin. Sovussa eläminen on pidemmän päälle kuitenkin se paras vaihtoehto.

Vierailija
8/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkäisi jos naapuri möykkäisi silloin kun minä yrittäisin lapsia nukuttaa. Onneksi tosin imurointi ei kestä kauaa...

Onneksi tälläisia tilanteita ei omakotitalossa juurikaan tule. Ainakaan meillä.

Vierailija
9/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämäni kerrostaloissa on aina ollut oikeaa elämää ja vain harvoin häiritsevää melua.

Vierailija
10/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän periatteena etten 20.00 jälkeen imuroi tms.

21.00 on ehdoton takarajani. Ei ole edes tullut mieleen että hiljaisuus alkaisi vasta 22.00 tai 23.00.

Ap et tehnyt mitään väärää. Varsinkin jos ei ole tapanasi imuoroida illalla oli naapurin kommentti aika kärkäs.

Sinun kannattaa olla fiksumpi ja pyrit imuroimaan vaikka ennen 20.00, mutta jos tarvetta ilmenee käytät mahdollisuuttasi imuroida myöhempään.

Olen itse asunut kerrostalossa yhteensä yli puolet elämästäni ja kun pyrkii ottamaan toiset huomioon on asuminen yleensä miellyttävämpää.

Joo sitten on tietysti niitäkin joita mikään ei miellytä, mutta...

Vierailija
11/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole ikinä kuulluut naapurista/yläkerrasta imurin ääntä...ei taida kuulua kaikissa taloissa toisiin asuntoihin asti. joskus kyllä imuroin siinä 9:n pintaan jos ei muuta mahdollisuutta ole ollut, muutta on sitten yleensä sellanen pika-imurointi.

Vierailija
12/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieniä lapsia ja iltavalmistelut alkavat jo ennen puoli kasia. Oliko ap:llä lapsia? Miten hitossa tuohon aikaan kukaan jaksaa/kehtaa imuroida, kun pitäisi jo yöpuulle alkaa?

Vierailija
13/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menvät nukkumaan puol kasilta, tarkoita ettei muut talossa asuvat voisi elää ja toimia normaalisti sääntöjen puitteissa.. hoh hoijaa

Vierailija
14/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imuroin kyllä siihen 22 asti jos tarvitsee. Ei meillekään naapurista kuulu koskaan niin paljon ääntä, että häiritsee jonkun nukkumista ja silloin on kyllä aiheellista soittaa poliisit.. Nimittäin ainoa ääni joka kuuluu on juhlimisen (musiikki, karjuminen) ääni. Sekin ok 22 asti.

Vierailija
15/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän naapurin ärsyyntymistä, kahdeksan jälkeen minäkin laitan lapset nukkumaan, mutta en siitä naapurille mitään sanoisi, koska se on hänen oikeutensa.

Vierailija
16/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroida saa hiljaisuuteen asti. Ehkä siis 22 tai 23, riippuen talonyhtiön säännöistä. Meillä on jotkut naapurit innostuneet remontoimaan yhdeksän aikaan ja heitä on siitä kyllä jokus täytynyt muistuttaa, että remonttiäänet ei kuulu normaaliin elämiseen ja sille on omat sääntönsä. Enkä mä kehtaisi pianoa soittaa yli kahdeksan, ainakaan tässä talossa, jossa seinät eivät kovin ääntä pidä.

Vierailija
17/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saa tuohon aikaan vielä imuroida. Se on kerrostaloasumisen huono puoli, että äänet kantautuvat. Kaikilla kun ei ole sama päivärytmikään. Ei naapurin mielestäni olisi silti sinulle tarvinut mitään sanoa.

Vierailija
18/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voisin joustaa tässä mukavan naapurin vuoksi. Alakerran tupakoivaa naapuria minä kyllä tykkään häiritä ihan niin paljon kuin järjestyssäännöt sallivat. Mitäs tupruttelee haitallisia kaasujaan. Tupakoinnnin saisi kieltää lailla. Muuttakoon muualle jos kolinat, imurointi, lasten itku ja jokapäiväinen pesukoneen linkous häiritsevät klo 21.59 illallakin.

Vierailija
19/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeeks menee jos minä joudun elämään hänen aikataulujen mukaan

Vierailija
20/48 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo. 20-20.30 on ihan ok. Myös meillä lapset menevät nukkumaan noin klo. 20.15 mutta en kyllä osaa kuvitella heidän häiriytyvän yläkerran imuroinnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan