***JOULUNTÄHTIEN VIIKKO 44***
****** Jouluntähtien viikko 44 ******
Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä
30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
4.12. Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *
8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
n.1979 * Satakunta, SatKS *
9.12. siisa * Päijät-Häme, PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
10.12. Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
juusopetteri * Lahti, PHKS *
11.12. Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
14.12. Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *
17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
18.12. kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
21.12. armi *
22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
26.12. Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
veromite*Vantaa*Kättäri
27.12. Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
29.12. karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
9.1. Nudivas * TAYS
13.1. Mae3*Vantaa*Kättäri
Kommentit (27)
Heipat kaikille tasapuolisesti!
Kävin eilen siellä lääkärillä, joka tarkasti kohdunkaulan tilanteen. Sisäsuu oli onnex kiinni, muuten oli pehmenny niinku kuuluukin näillä viikoil kolmatta oottavalla ollakin. Joten kaikki oli kunnos. Tarjontakin oli ok, eli pää oli alaspäin. Nyt täytyy vaan ottaa muutama viikko rauhaisasti ette ylly kauhiasti supisteleen...sano että n.3viikkoo ja sit ei ole enää pelkoa vaikka tuliskin aikasemmin, että sit on vauveli tarpeex valmis. No, katotaan nyt, mä oon siä ihan loppukuisissa ja varmaan menee tammikuulle kun nyt tässä lätisen. Aiemmatkin lapset tulleet 40+4 ja 40+6. Painoarviookin tiedustelin, ja "epävirallisesti" sano että max 3,5kg. Mut nyt täytyy ruveta hommiin. Viikonloppua kaikille!!
Anneiki+bebek32+1
Huh huh, toka viimestä yövuoroo viedään töissä, ens yön kun vielä jaksais...
Alkaa tosin aamut ja illatkin painaan jo yhtälailla, mutta pitäs kitkutella jotenkin päin vielä ne jäljellä olevat työvuorot (14 kpl) öitten jälkeen, sitten alkais äippäri....
Vähän kyllä alkanu ärsyttään se lääkäri, jolla kävin pari viikkoo sitten, kun ei voinut saikkua kirjottaa vaikka kerroin olevani nimenomaan henkisesti uupunut töistä. Ja samalla käynnillä vielä th sano, että suurin osa mun alan immeisistä jää niillä viikoilla, mutta mä olen ilmeisesti vähän poikkeustapaus sitten lääkärin mielestä...
No mutta en valita enempää, voishan asiat huonomminkin olla. Kohdunkaulan tilanne oli kuitenkin vielä hyvä, ja sehän pääasia, että vauvalla kaikki hyvin. Tuli vaan kieltämättä mieleeni, että jos miehet odottais (mun lääkäri oli mies n. 50v.) ne sais koko raskausajan palkallista saikkua.....
En tiedä oliskohan toi meidän vauva ymmärtäny kääntyä, kun perätilassa ollut tähän asti, ja nyt alkanut painaa alamahalla oikein todenteolla. Vai tekiskö kasvu vaan sitä, enpä osaa sanoa. Toivon niin kovasti ettei tarvis sektioon lähteä...
No aika näyttää.
Meillä on ens tiistaina jälleen kerran kontrolliultra istukan takia ja keskiviikkona neuvola...
No tässä mun kuulumiset (lue: valitukset) tältä erää....
Jaksamisia muillekin odottajille, koittakaa vaan sitkeesti rämpiä viime metrit, kohta koittaa kaikille vapaus (palkka)töistä...
Nudivas + masukki 30+0
Moi.
Lunta sataa!!!!!
Tosi ikävää, että on sellasia lääkäreitä, jotka ei ota saikun tarvetta tosissaan! Voimia sinne! Mutta joo, oon miettiny kans, että jos miehillä olisi tällasia vaivoja, niihin olisi keksitty sitä sun tätä helpotusta/hoitoa... Mutta voihan se olla toisinkin...kun kiukuttaa tulee mietittyä kaikenlaista!
Itsellä ollut ihan päinvastoin, on laitettu saikulle pakolla. Kun ei oo pystynny, niin ei oo pystyny töihin.... ja silleesähän tämä aika on menny. Äippälomalaiseksi tässä onneksi pääsee jo ens viikolla; )
Nyt tullut paljon enemmän tuntemuksia alhaalla ja kai ne paikat siellä sitten aukeaa tai jotain. Supistukset voimistuneet, edelleen joka päiväisiähän ne ovat.
En kuitenkaan noista viiltelyistä ja pistelyistä sekä kiristelyistä kauheasti ole huolestunut, hyvin on jo viikkoja. Niin ja kun edellinen on käynnistetty, niin jotenkin on vaan mielessä, ett eihän se nyt sieltä kuitenkaan tule.
Laukku pitäisi kuitenkin jo pakata varmuuden vuoksi. KUN SAISI AIKAISEKSI!
Yhdellä parilla meidän synnytysvalmennuksesta oli mies jo nähnyt nyytin tuolla kaupassa liikkuessaan. Voi kun ihanaa! Että kyllä ne vauvat vaan sieltä tulevat kuitenkin joskus.... Odottavan aika menee vaan niin hitaasti... Sellaistaan se on. Mutta tsempityksiä meille kaikille odotteluun!!!!
Imetysliiveistä tuli mieleen, että kun esikoista imettelin, silloin minulla oli anitan liivit. Oli kyllä silloin hyvät, ei moittimista. Nyt on vaan kuppikoko niin paljon isompi, etten oo täältä löytänyt sopivia. Se ihan ihmetyttää, miten vähän on tarjolla tuolla kaupoissa imetysliivejä/vaatteita. :(
Mutta onneksi on noi erikoisliikkeet sitten.
nyt lähden laittelemaan välipalaa. Ihanaa kun talvi tekee oikeasti tuloaan! Olisi mukava saada oikeasti valkoinen maa.
Launtain jatkoja kaikille!
En ole pitkään aikaan kerennyt palstailemaan ja nytkin pika, pikaa lueskelin läpi muiden juttuja.
Yöllisistä pissaravaamisista oli juttua ja mä todella kans käyn useasti vessassa.
Sairaala kassia en ole myöskään pakkaillut ja vauvan vaatteet on pesemättä ja kaukalo ostamatta:/ No kohta ne on hoidettava alta pois, eihän tässä nyt enää niin kauaa aikaa enään ole..
Mihin te muut meinaatte vauvan laittaa nukkumaan vai onko perhepedissä? Mä saan mun ystävältä sellasen vanhan kehdon lainaan ja meinaan vaavin siihen laittaa. Meillä kyllä kaks ensimmäistä on nukkunut kumpikin meidän vieressä ihan vauvana osan yöstä. Saas nähdä kuinka nyt käypi:)
Imetysliiveistä oli myös juttua ja mulla oli nuorimmaisella ihan lindexiltä ostetut liivit ja sopi mulle ihan hyvin. Mä oon kans ostanut yhtäkokoa isommat ja on olleet hyvät.
Omaa oloa sen verran, että perjantaina tuli ekaa kertaa kipeitä supistuksia ja pelästyin niin, että meinas itku päästä. En oo varma tuliko paniikki, että nyt se lähtö tuli, mutta oli kyllä jo tosi napakoita. Loppu tosi nopeasti ja sen jälkeen tullut vain normi supistuksia, että maha kovenee..
Siisako se oli joka alapään vihlaisu/viiltely kivuista puhui. Mulla kans monesti päivänaikana tuntuu ihan siltä, kun joku sukkapuikolla tökkis kohdunkaulaa. Uskon kans sen tekevän jotain tehtäviään, enkä myöskään ole yhtään huolestunut tuntemuksistani. Huomenna ois neuvola ja ens perjantaina jälleen äippäpoli ja sittenhän taas saan tietää vauvan koon ja oman alapään tilanteen. Insuliinia oon joutunut pikkasen nostelemaan ja suht hyvältä näyttää arvot nyt.
Kirjoittelen viim. ens perjantaina kuulumisia polilta. Siihen saakka näkemiin ja pitäkää huolta itsestänne:)
Pulmu ja Eki rv 34+4
Täällä vietetään aurinkoista sunnuntaita. Ihana ilma ulkona!! Harmi vaan että molemmat kullan nuppuset on kipeinä. Ollaan miehen kanssa valvottu vuorotellen viimeyö. Mulle se on tosi inhottava koska siihen päälle tulee kaikki vessareissut ja kun herään yöllä niin tiedostan miten lonkkia särkee ja se vaikeuttaa uneen pääsyä.
Mulla ois viikko enää äitiysloman alkuun. Samana päivänä on haikaranpesän synnytysvalmennus. Ihanaa!!
Mä luen vissiin liikaa näitä synnytys juttuja täällä kun eilenkin illalla olin taas ihan paniikissa ettei vaan vauva synny liian aikaisin. Ihme hermoilun on nyt ottanu päälle. Kyllä ne vauvat on rankemmissakin tapauksissa pysyny matkassa.
Mä olen kuitenkin niin malttamaton vaikka haluan todella ajan kuluvan että saisin mahdollisimman täysiaikaisen vauvan. Tää on nyt tällasta ylimääräistä vuodatusta, kunhan kirjoittelen ja rauhoitan itseäni. Onhan mulla kuitenkin ens tiistaina viikkoja 31 ettei siitä pitkä matka loppujen lopuksi olekaan, ettei toisaalta ihme että synnytys pyörii päässä enemmän ja vähemmän. Mulla on sellanen suuri äitiyskirja missä just sanottiin että tällä viikolla vauva alkaa täyttämään äidin ajatukset enemmän kun aikaisemmin ja juuri lähestyvä synnytys on mielessä yhä useammin.
Oikeen ihanan aurinkoista sunnuntai päivää kaikille!
mae3 rv 30+5
Jota vietänkin iloisesti täällä työpaikalla... Todella paniikkia pukkaa, kun periaatteessa ensi perjantaina pitäisi jättää avaimet. Yritän pitää ne vielä viikonlopun yli, jos viikon päästä lauantaina vielä könyäisin tekemään viimeisiä hommia joita ehdin (isänpäivänä ei sentään ihan kehtaa). Salaa siis täytyy tulla, lupaa ylitöille ei anneta (ja silti meille sälytetään koko ajan lisää hommia muilta osastoilta - äly hoi...). En halua jättää sijaiselleni aivan kaoottista tilannetta, joten tärkeimmät langanpätkät on pakko solmia tässä viikossa! Ja kun tosiaan vasta vähän aikaa sitten sain tietää, etten voi niitä lomapäiviä siirtää vanhempainvapaan loppuun, vaan on viikkoa lyhyemmässä ajassa selvittävä hommista. Ä-lomahan mulla alkaa vasta 17.11.
[b]Maelle[/b] voimahali ja toivotus, että pieni pysyy matkassa vielä ainakin 5 viikkoa! [b]Pulmulle[/b] samaten, vaikka sulla nyt onkin viikkoja jo enemmän, niin toivottavasti nyt ei ihan vielä kuitenkaan ulos tule. Kyllä nuo supistukset voivat säikäyttää. Ja [b]Anneikilla[/b] niitä oli ollut myös, onneksi tutkimuksessa kaikki hyvin, ja toivottavasti pysyy sinullakin vielä pienokainen kyydissä jonkin aikaa!
[b]Nudivakselle[/b] osui tosi mälsä lääkäri! Tuo on niin raivostuttavaa, että raskausasioissa äitejä ei kuunnella. Ihmiset ovat todella erilaisia, eikä raskaus mene kaikilla samalla tavalla. Jollain voi tulla niin raju pahoinvointi, ettei ole työkykyinen missään nimessä, toisen liitoskivut vetävät vaakatasoon jne. Ei siinä minusta kukaan ulkopuolinen voi väittää, että nyt sinusta tuntuu tai ei tunnu siltä ja siltä, itsehän sen tietää. Räyh.
[b]Siisalle[/b] olen ihan kade, kun teillä on jo lunta näkynyt! Vähän veikkaan, että Helsingissä sitä ei taaskaan saada edes jouluksi... :(
Okei, nyt takaisin hommiin - pidin vain syömisen päälle pienen luovan tauon netin parissa. Mutta kotiinkin joskus haluan, eli nyt hihoja käärimään!
t. Gnatte 32+5
Täällä vähän huojentuneet tunteet eilisestä.. Kävin kättärillä päivystyksessä, koska säikähdin mahan laskeutumista, jonka muuten kaikki muutkin ovat huomanneet. Kohdun suu oli pehmentynyt mutta vauva ei ollut kiinnittynyt onneksi. Ei tässä nyt keskosta toivota kuitenkaan. Kunhan kuukauden pysyisi sisällä niin ihana juttu. Mulla on supistukset voimistuneet ja tihentyneet, onneksi ne ei ole säännöllisiä.
Imetysliiveistä oli puhetta. Olen ostanut neljät. Yhdet on carriwellit(huonot päällä, jos joku haluaa ostaa niin siitäpä ihan iskemättömät liivit), kahdet lindexin(toiset kalliimmat-->hyvät ja toiset halvemmat--> hyvät mutta pienet), ja sitten ostin yhdet Anitan maternity liivit joita en ole vielä päässyt kokeilemaan, kun ovat vielä matkalla, mutta näytti ainakin hyvältä. Toivotaan että ne olis sopivat. Täytyy myydä ne pois jos ei sovi päälle.
En ihan 10 kertaan yössä pääse minäkään, mutta ihan selvästi päivälläkin saa tiheämmästi ravata pissalla. ; )
Kävin kattoon ystävän vauvaa tänään ja voi lettas ku oli söpönen pieni poika. Siellä oli myös avulias isosisko, ja tuli itsellekin hyvä mieli kun mietin miten meidänkin lapset varmasti osallistuu vauvan hoitamiseen ja saan apua monessakin asiassa.
Ihanaa tää loppuraskaus kun joka päivä on jännä seurata miten se vauva siellä masussa myllertää ja omaa oloa seurata miltä alkaa iso masu tuntumaan eri tilanteissa. Kuukauden päästä alkaa jo jännittämään synnytys ja saa pakata laukun yms. Ei siihen kyllä enää kauaa mene, nää viikot kun vilahtaa silmissä niin vauhdilla että päätä huimaa! Kohta meilläkin on vauva talossa ja kasvaa kovaa vauhtia ettei perässä pysy.
Toivotaan että marraskuu tuo jo talven tuntua ja nää vesisateet loppuu. Tulis oikeen kiva luminen talvi, eikä loskaa niin paljon kun viime vuonna.
Hyvää loppuiltaa kaikille!
mae3 rv 30+2