Minkä kokoisen vaatteen vien 6kk lapselle, joka painaa yli 9kg?
Pituutta en tiedä ja itse olen jo kokonaan unohtanut nuo vauvojen koot. Vähän vinkkiä pliis. Onko 74 cm sopiva, liian iso vai liian pieni?
Kommentit (46)
meillä oli samankokoinen 6kk, nyt on 1v8kk ja käyttää kokoa 86/92cm (on 87cm 13,5kg).
6kk 74cm mnei aika pitkään. 80cm veisin, max. 86 cm. kysymuuten käyttävätkö rumpukuivausta- kutistaa vaatteita aikalailla.
te ketkä tuota 92-cm ehdottelette olette pukeneet oman puoli vuotiaanne tuon kokoisiin vaatteisiin?
t: se jonka 3-v käyttää 86-cm vaatteita
Ihan oikeastikko?
Osta vaaville 86 cm tai 92 cm,kuten on ehdotettu!
" 86 tai 92 cm,että sopii edes vähän aikaa."
Vauvat kasvaa nopsaan, kaikki vaatekoot menevät vain vähän aikaa. Yleensä 80 senttisiä käyttää vuoden noin ikäiset. Tai hmm... ainakin ne on silloin sopivia. Moni taitaa hukuttaa lapsen sellaiseen jo puoli vuotiaana.
Ihmeen isoja kokoja ehdottelette. Meidän samanikäinen ja -kokoinen käyttää nyt 74-senttisiä, osin jopa 68-senttisiä vaatteita. Useat 80-senttiset ovat vielä reiluja.
Ja mulla tosiaan on kanttia neuvoa, koska kaikki kolme lastani ovat olleet isoja ja kasvaneet +2 -käyrällä ihan kevyesti =) Silti nuo vanhemmatkin lapset ovat siirtyneet 92-senttisiin vasta noin 1,5-vuotiaina.
käyttää 86-cm vaatteita. On 2-vuotiaan kokoinen, reilu 90-cm. Eli tiedän että on pieni. Laihakin on vielä.
Mutta en usko että puoli vuotiaalle 92-cm vaatteet voisivat mietenkään olla sopivia. Vai laitatteko te hiuspampuloita hihoihin ja lahkeisiin pienentämään vaatetta?
Ikävää saada pieni vaate lahjaksi!
Mieluummin reilua kokoa kuin jo valmiiksi pieni.
Itse ostaisin 80cm, se taitaa olla se koko joka mene kauiten. Ehkä jopa 86cm (menevät puolen vuoden sisään viim., jos vauva on myös pitkä), mutta en isompaa.
Mielummin aina hieman reilu kuin liian pieni!
Eiköhän se riipu paljon siitä pituudestakin. Eivät kaikki 9-kiloiset ole pulleita.
Mutta asiaan eli osta vaan se 92 cm vaate.
Kyllä se vauva äkkiä kasvaa että vaatetta voi jo alkaa pitämään.
tuota 92-cm. Kukaan ei ole kuitenkaan vielä kertonut käyttäneensä sen kokoisia vaatteita 6 kk vauvallaan.
Minä kyllä vauvan äitinä katsoisin vähän pitkään jos joku raijaisi nurkkiin säilytettäväksi moisia jättivaatteita.
Yleensä ne tilanpuutteen takia tulee tungettua jonnekin kaapin perälle ja sitten kun ne lopulta jonain kauniina päivänä sieltä taas löytää, ne ovatkin jo pieniä.
Osta 86-senttinen korkeintaan, älä missään nimessä 92-senttistä. Ja nyt puhun monen (ison) lapsen tuomalla pukemiskokemuksella.
kuinka kivaa oli saada isompiakin vaatteita lahjaksi!
Joten ehdottomasti ainakin 86 cm kannattaa viedä.
92-cm vaatteita ehdottelevat ovat itse vasta pienten vauvojen äitejä ja kuvittelevat lapsen kasvun olevan tulevaisuudessa yhtä hurjaa kuin vauvavuosina.
Ap on varmaan jo nukkumassa, mutta ehkäpä kannattaa soitella tutuille ja kysäistä mitä vaatekokoa heidän vauvansa käyttää. Itse veikkaan että max. 80-cm.
vauvavuosina.
Piti kirjoittaa vauvavuotena.
kutistaa vaatteita.
Ihmeen pientä kokoa jotkut ehdottelee.
Ehdotan edelleen sitä 92 cm....
Vierailija:
kutistaa vaatteita.Ihmeen pientä kokoa jotkut ehdottelee.
Ehdotan edelleen sitä 92 cm....
Käyttikö oma vauvasi 92-cm vaatteita? mahtoi olla jättivauva? Kävittekö kontrolleissa kasvun takia?
Ota 86 cm tai 92 cm,riippuen mitä vaatetta viet.
Tosi typerää ostaa pienempää..