Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^Marrasmurut -lokakuuta viedään jo^^

01.10.2007 |

Uusi ketju pystyyn.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Plussasin tänään (kp 42/29). Näillä näkymin meille syntyy touko-kesäkuun vaihteessa neljäs lapsi ja saan olla kotona vielä pitkään :)

En osaa vielä oikein tajuta koko asiaa, mutta onnellinen olen, todella onnellinen, kannan sisälläni pientä elämän alkua :)

Tulen kyllä kirjoittelemaan enemmänkin, mutta nyt on ajaukset pelkkiä hajatelmia, enkä saa mitään järkevää tekstiä aikaiseksi :)

Toivottavasti tämä pieni ihminen pysyy matkassa mukana...

Kanelisokeri

Vierailija
2/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, valtavasti onnitteluja ja onnea matkaan Kanelisokerille :-)

Töihin menosta; minähän olen töissä, mies ei siihen painostanut vaan mulle oli jokseenkin selvää että taloudellisesti näin on pakko tehdä; meillä minä tienaan enemmän kuin mies. Ja mies on siis vähentänyt töitä, ja tekee töitä paljon kotoa käsin.

Mutta ei tämä aina helppoa ole. Tänään on ollut ihan erityisen vaikea päivä. Olen ollut pari viikkoa todella väsynyt, ja tänään töissä oli vaikea aamu ja kaikki kaatui päälle. Mieheltä tuli tekstiviestejä ja puheluita, miten poika vaan itkee ja hänellä meinaa mennä hermot. Mitään ei siis kuitenkaan ollut hätänä, pojalla oli ihan vaan kiukku aamu ja ehkä vähän vatsa kovana tms.

No kun töissä ei voi tilannetta auttaa, ja muutenkin on ollut paineita, niin tänään varmaan viisi kertaa puhkesin itkemään töissä siitä ahdistuksesta, etten voi olla pojan kanssa kotona, ja myös ihan silkasta väsymyksestä. Tällä hetkellä tuntuu, että en jaksa enkä kestä, olen huono äiti ja haluaisin jäädä kotiin. Tiedän että sen jälkeen meillä ei olisi varaa maksaa asuntolainaamme, mutta perkele muutetaan kerrostaloon sitten, ei tämä ole tän kaiken arvoista...

Uaah. Tulipahan tilitettyä. Sori. Ehkä huomenna on jo taas valoisampaa.

Mukavaa viikkoa kuitenkin kaikille!

Anyara & Joel

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ihanaa, että vauvaa toivova saa pienen alun sisälleen kasvamaan :) Jotenkin tuo uuden elämän alkaminen saa joka kerran silmät kostumaan. Toivottavasti raskaus sujuu kaikin puolin hyvin.

Ja silvainille, meillä myös tarkoitus ottaa 1v. kuvauksen yhteydessä perhepotretti, aikakin jo varattuna lokakuun loppuun.

Mutta Pako tais alkaa...

Vierailija
4/22 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea kuulumisia.

Mä oon kotosalla toukokuuhun asti et kesäks ehkä palaan töihin kun miehellä pitkä 2 ja puol kesälomaa. Jätin säästöönkin 19 päivää lomiakin et en näänny työtaakan alle.

Kanelisokerille onnetoivotukset sitä neljättähän sä kovasti toivoitkin!Tervetuloa kerhoon!

Joelin äidille voimia, tämä riittämttömyydentunne on hurja välillä kotonakin, tänään kuuntelin myös ystävääni joka palasi hoitovapaalta töihin ja on ollu nyt viikon ja haluaa takaisin kotiin. Onneks hoitovapaita pystyy pätkiin.Mietti jo hänkin koska uskatais töissä sanoo et jää uudestaan kotiin.

Yöt meillä edelleen nukutaan ja tyttö askeltaa kovaa vauhtia. Kovin on iloinen ja helppohoitoinen tämä meidän neiti. Oikea masennuslläke. Isompien kanssa sitä sit välillä takutaankin mut melko kivasti tässä asiat rullaa. Big brotheria seuraan ja nautin kotiäitiydestä sohvalla mäyssäten!

Palaan taas myöhemmin!

Vierailija
5/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti, toivotaan että kaikki menee hyvin. Neljäs! Vau, ihan mukava ikäerokin tulee nyt näiden kahden pienimmän välille. Aina on kiva kuulla näitä uutisia, itsekin jatkuvasti pohdin neljännen mahdollisuutta ja on kiva kun joku uskaltaa.

Mutta nyt kovalevyltä eilinen big brother, Veeti nukahti. Kyllä kotona on mukavaa : )

Anyaralle tsempitykset, kirsikka puhui asiaa että kyllä niitä samoja riittämättömyyden tunteita tulee kotonakin, taitavat ihan kuulua äitiyteen. Teidän pikkuisella on kuitenkin hyvä kun saa olla kotona isän kanssa, ja onhan se ihan kiva asua mukavastikin ; ) älä turhaan pode syyllisyyttä.

Vierailija
6/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma :) Ihanaan aikaan saatte vauvan, meillä on kaksi kesäkuussa syntynyttä, ei ollut viimesillään niin tukalaakaan ku ei ollu vielä helteitä.

Juu yksvuotis päivä se lähestyy, sitä odottelenkin jo. Antti menee kuvaan, perhepotrettia kans mietittiin sitten ku viimenen lapsi täyttää sen 1 ja menee kuvaan, ja eiköhän tää tuleva ole se meidän viimenen lapsukainen, sen verta rankkaa pahoinvoinnin kanssa ollut et ei enää tätä :) jännä ku ei aikasemmista oo ollu ja nyt sitte.

Syömiset, pikkuhiljaa annettu samaa ruokaa ku mitä meki syödään, ilam suolaa ja vähempi mausteita vaan. Viilikset on suurta herkkua ja raejuustosta tykkää myös. Muutenkin aika paljon saanut maistella kaikenlaista, eikä mahavaivoja ole.

Kotona olemisesta, juu pitkään ollaan vielä kun raskaana tässä kerta ollaan :)

Nyt unohtu et oliko muuta, mut pakko mennä....

Tuuli

Vierailija
7/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaaljon paaaaaljon onnea plussasta ja kamalasti pikkuselle tarrasukkia matkaan mukaan=)! Täällä tuli ihan tippa linssiin ku luin uutisia...voih...=)!

Jas:sille onnittelut hienosti alkaneesta unikoulusta,kyllä se siitä=)!

Pikkumies jakselee ihan kivasti,nyt päikyillä. Mä sain onnex ne aamun pika-päikkärit pois siltä ja nyt mennään nukkumaan vasta lounaan jälkeen,helpottaa varmaan sitte tulevaisuudessa kun joskus menee hoitoon.

Mulla kyllä meinaa pukata vauva-kuumetta päällensä...jos sitte ens syksynä rupeis miettiin kakkosta...tai toi ukko täytyis kyllä kans vissiin saada siihen suostuteltua,no katsotaan katsotaan...=)!

Janille tuli taas kutsu sydän-kontrolliin, on parin vkon päästä. Toivottavasti s epaikan reuna ei oo revenny enempää...

Mutta nyt taas mä meen=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
8/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea vauva-viestejä,on se niin hieno tunne nähdä se plussa siinä testi-tikussa.Itse on saanut kokea sen monta kertaa,mutta en enää.Täytyy elää mukana hengessä :)

Unikoulu menee mallikkaasti,viime yönä neiti ei herännyt kertaakaan. Aamu-kuudelta heräsi ja imi rintaa puolisen tuntia.Tämän jälkeen noustiin ylös.Kunhan tämä väsymys hellittäisi niin olisi kivaa..

Eipä tässä muuta tällä kertaa,pää ihan tyhjä :)

t.Jas ja Wilma 10kk

Vierailija
9/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Kanelisokerille kovasti, ihania vauvauutisia! :)

Jas:lle onnea unikouluun, hienosti se on alkanut!

Meillä on nyt yöt vähän tavallista rauhattomampia kun pitää vaan seisomaan nousta sängyssä ja sitte siellä käydään muutama kerta yössä kaatamassa takaisin makuulle... Tänään oikein räväytti ja heräs jo kuudelta, eikä enää käynyt nukkumaan.

Toivotaan, että lähiaikoina mentäis kuitenkin takasin siihen entiseen, että nukkuis lähemmäs seitsemää.

Meillä kanssa poika menossa 1v kuvaukseen ja ajateltiin, että vois siellä perhepotretinkin ottaa :)

Ja pitkästä aikaa vähän gallupia matkaan...

G: Eli mikä teillä muilla on päikkäritilanne nyt?

Meillä nukkuu kahdet... Mutta olen miettinyt, pitäiskö yrittää siirtää vähän myöhemmäksi näitä pidempiä unia (1,5-2h) ja jättää toiset (n. 1/2h) pois, kun ne hän nukkuu vasta joskus klo 17 alkaen ja jo sitten klo 20 kuitenkin käy yöunille... Eli ajattelin että jos nukkuis esim. 12.30-14(14.30) niin menis varmaan yksillä ja sitten illalla ainakin tulis uni nopsaan.

Vastailkaa jos jaksatte&ehditte :)

Piparminttu :)

Vierailija
10/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pitkät unet n. klo 10.30-12-30 (13.00) ja toiset 30-45min unet n.klo 17-18 aikoihin. Meillä ne lyhyet unet ovat vielä tarpeelliset, saa helpommin laitettua isommat nukkumaan kun ei kaikkien iltahommat mene ihan päällekkäin..

Vierailija
11/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun sait toivomasi plussan! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Töihinmeno ym: Minähän olin jo 1kk töissä eli miehen isyyskuukauden ajan. Nyt olen taas kotona, mutta enää muutaman viikon. 29.10. alkaa työt ja Sofialla päiväkoti. Edeltävällä viikolla on tarkoitus yhdessä harjoitella tarhassa oloa. Tarhaan menoa silmälläpitäen olen siirtänyt hänet nukkumaan päiväunet sisällä sängyssä, ja tarjonnut jo joitakin viikkoja ihan oikeata muun perheen ruokaa... suolan kera.... Oikea ruoka maistuu hänelle oikein hyvin, varsinkin kun itse saa sormin syödä. 8 kk tai 12 kk purkit ei kelpaa eli me siirryimme suoraan 5 kk purkeista oikeaan ruokaan. Puuron teen tavalliseen maitoon, mukista tarjoan pääasiassa korviketta mutta välillä myös tavallista maitoa (sitä tummansinistä jos on sentään rasvaa vaikka meillä muuten juodaan rasvatonta), olen vain halunnut varmistaa että hän suostuu juomaan myös tavallista maitoa, sillä tarhaan emme ole aikoneet korvikepurkkeja viedä. Sofia täytää vuoden 10 pv tarhan alkamisen jälkeen joten siirtyköön juomaan tavallista maitoa 10 pv liian aikaisin.

Korvike mukista maistuu Sofialle ihmeen hyvin, voi juoda 1 dl yhdellä istumalla. Isoveljensä aikanaan joivat mukista muutamia kulauksia ja tuolloin olin huolissani siitä saivatko tarpeeksi maitoa. Kun meillä ei siis pullo ole kenelekään kelvannut.

Sofian imetys loppui jo vajaan 10 kk iässä vaikka tätä viimeistä vauvaa olin ajatellut imettää pitempään kuin veljiään eli yli vuoden. Jotenkin hän vieroitti itse itsensä... viimeinen tikki oli nuha jonka kaikki lapset saivat koulun alkamisen jälkeen. Sofia oli niin tukkoinen ettei voinut parin päivään yhtään imeä rintaa, ja nuhan jälkeen hän oli unohtanut oikean otteen. No tavallaan ihan hyvä että vieroitus kävi noin helposti vaikka vähän haikailen vieläkin ihanaa imetystä, ja yöt rahoittuvat heti kun imetys loppui. Jotenkin se tisumaidon mahdollisuus houkuttaa heräämään.... Tutut joilla on pulloa saavia lapsia antavat öisin pullosta maitoa monelle yli 1-vuotiaakin... tavallaan siunaus kun lapsi ei huoli pulloa niin jos hän sattuu heräämään ei tarvitse pähkäillä että onkohan sillä nälkä ja pitäisikö antaa maitoa.. pullottomissa perheissä ei yöllä imetyksen loppumisen jälkeen syödä!

Töihinmenon syistä... silloin kun ylipuhuin mieheni tähän kolmoseen niin lupasin etten jää pitkille hoitovapaille vaan menen pian takaisin ansaitsemaan rahaa.... joten nyt ei ole voinut muuta kuin kiltisti suunnitella töihinpaluuta.. Ja töissä viihdyn kyllä hyvin, hiukan toki mieltä painaa näin pienen päiväkotiin vieminen. Pojille aikanaan oli aluksi hoitaja kotona, mutta jotenkin on tässä vuosien aikana oppinut olemaan rakentamatta arkeaan yhden (nuoren nais-)ihmisen varaan. Päiväkoti on ja pysyy, vaikka joku tädeistä vaihtuisikin. Ja Sofian tarha on isoveljien vanha tuttu tarha jossa vieläkin samat tädit kuin 5 v sitten, joten sekin ehkä kertoo jotain tarhasta jos henkilökunta vihtyy.

1-v lahjaksi toivotaan kaikkia tyttö-leluja, nukkeja ja tarvikkeita, muovisia leikkiastioita ym. Talo on jo transformereita ja Bionicleja pullollaan... 3 nukkea meillä jo on, yksi oli jo poikien aikana eikä pojat siitä mitään välittänyt, mutta Sofia jo leikkii niillä.. onko se opetettua vai sisäsyntyistä???

Vierailija
12/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarhaan menoa silmälläpitäen olemme siirtyneet vain yksii uniin, mutta se sopii Sofialle oikein hyvin. Herää klo 7, jaksaa hyvin n. 11.30 saakka, nukkuun 2 h, ja illalla n 19.30 menee nukkumaan. Eli meillä Sofia menee nukkumaan ennen isojen lasten iltasysteemejä.

Vierailija
13/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu yhdet unet, 11.30-14.30 noin suurin piirtein. Juuri tässä viikko sitten ollaan yksiin uniin siirrytty. Meillä oli aikaisemmin aamupäiväunet noin klo 10-11 mutta kun ne unet siirtyi koko ajan myöhäisemmäksi ja kesti kauemmin, niin aloin laittaa vasta lounaan jälkeen nukkumaan. Nukkuu ulkona rattaissa. Illalla sitten menee klo 20 aikoihin nukkumaan, joskus aikaisemminkin jo. Kaksilla unilla meni illat huudoksi ja taisteluksi, joten parempi näin. On sitten selvästi väsynyt ja uni tulee nopeasti.

Meillä on nyt 2 parempaa yötä takana, toissa yönä sentään tyttö kyllä huusi kuin hyeena, mutta aloitti huudon vasta 4 aikaan. Klo 6.30 imetin, oli siis nukahtanut tuossa välissä kyllä! Viime yönä oli pientä levottomuuttaa neljän aikaan, mutta ei huutoa... Ja klo 6.40 annoin tissiä. Sillä sitten jaksoi vielä reilun tunnin nukkua. Noin kun menis jatkossakin, niin oisin tyytyväinen!

Vierailija
14/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihania uutisia :-) Ja kun te tosiaan olette sitä neljättä toivoneet. Ihan tuli tippa linssiin täälläkin... Meillä kun minä " vaan" kuumeilen täällä jatkuvasti. Tällä stressimäärällä, mikä tällä hetkellä on, ei varmasti ala mikään raskaus :-(

Joo... meillä mies pakottaa minut töihin. Tilanne kun vaan on se, että ei niitä ole. Eli olen kohta kaksi kuukautta ollut työttömänä ja etsinyt töitä. Työkkäri on aivan p...stä. Sieltä saa vain ihottumaa, harmaita hiuksia ja hermoromahduksen. Mutta pakko asioda. Meidän tilanne kun on se, että on niin suuret kulut, jotta töitä PAKKO löytyä. Mies kun elää siinä uskossa, että se pelastaa kaiken... Jos tosiaa ei rahaa tarvitsisi miettiä, niin kaipa saisin kotona olla. Ja toinen ongelma tässä päällä on sitten tuo hoitopaikka asia. Siinä on pahaa klikkiä sosiaalitoimen ja työkkärin välillä... No, se on ihan toinen luku sitten...

JOS minun ei tarvitsisi miettiä mitään muuta kuin sitä, mitä itse haluan, niin... muutama lapsi lisää ja kotona vielä monta vuotta. Ja kun ne saisi sitten tehdä ilman painostuksia mihinkään suuntaan tai arvosteluja, niin jaksaisin varmasti olla iloisempi äiti. Tällä hetkellä ei oikein jaksa mitään... Olen kovasti surullinen ja huolissani siitä, miten tämä tilanne vaikuttaa lapsiin. Kuinka tasapainottomia ja onnettomia heistä kasvaa :-( Kun itse ei jaksa olla riittävän hyvä äiti.

Tuon jaksamisen takia varmaan myöskin meillä syödään edelleen tissiä pitkin yötä. Hassua, mutta jos on saanut useasti tisua päivällä, niin öisin saattaa jäädä siihen kahteen-kolmeen kertaan. Mutta jos kerrat päivällä vähemmät ja ruokaa on sitten kuitenkin syönyt, niin yöllä vedellään tiheään... On se niin helppoa silmät ristissä vaan tunkea tissi suuhun...

Selkeitä sanoja on " äippä" ja " anna" . Siis oikeissa kohdissa tarkoituksenmukaisesti. Lisäksi lukemattomia muita vähän enemmän epäselviä, mutta yritystä on " puhua" . Kävellään loistavasti tukia pitkin, noustaan mitä vasten vain ja yritetään kiivetä (ei onneksi vielä oikein onnistu). Tykkää leikkiä valtavasti pihalla hiekkiksellä, kuin isommatkin :-) Potalla käydään, mutta ei tämä äippä osaa aina laittaa oikeaan aikaan. Melko vähillä vaipoilla pääsisi, jos osaisi... Kovaääninen on neitokaisemme ja osaa vaatia sekä osoittaa selkeästi oman mielensä. Tämä prinsessa ei jää toisten jalkoihin! Ja veljien perässä leikitään autoilla ja mennään lattiat kolisten takaa-ajoa sun muita leikkejä. Kunhan saa leikkiä veljien kanssa :-)

Nyt välipalaa!

TalviSalama kera nukkuvan neidon ja leikkivien veljien

Vierailija
15/22 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet nukutaan, aamupäivällä ekat lyhyet ja sitte päivällä toiset vähän pidemmät. Illalla seittemän, puoli kaheksan maissa nukkumaan ja aamulla herää seittemän, kaheksan välillä.

Synttärilahjoista, ei ihmeempiä toiveita ole, muutakun et ei kauheesti niitä leluja ja jos nii autoja ku ne on suosikit. Noita leluja on kyllä niin paljo ennestäänki et ei nyt ihan heti uusia tarvi ku ei kerta viä osaa pyytää :) Ne vauvalelutkin jäi käyttämättä ku kaikki muu kiinnosti enempi, hädin tuskin koskettiinkaan koko helistimiin sun muihin.

Yösyöminen meillä jäi pois jo 3kk ikäisenä, vaikka pullolapsi onkin.

Niin ja ensiaskeleet tosiaan on otettu, täs yks päivä yhtäkkiä nousi ilman tukea seisomaan monta kertaa ja muutenkin ahkeraan päästi irti jostain mistä piti kii ja iltapäivästä sit jo otettiin askelia, tätä tehään nyt joka päivä.

TalviSalama, jaksamista sulle, toivotaan et töitä löytys pian ja et se plussakin tulisi.

Vierailija
16/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kovin aktiivista viime aikoina tää kirjoittelu tällä meidän palstalla. No pääsinpä vissiin ekaa kertaa starttaamaan pinon. Ja sitten kutsu kuuluukin tuolta pihalta. No voihan räkä.

Palataan... Lempi

Vierailija
17/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saatiin lapselle murua rinnan alle ja kuiva vaippa, joten nyt voin sitten yrittää uudestaan kirjoitella kuulumisia.

Oikeestaan siitä piti kirjoittamani, että onko muilla sellaista tilannetta, että mies haluaisi laittaa lapset hoitoon ja passittaa vaimon töihin? Meillä nimittäin on. Mä olen tässä kaavaillut, että olisin vielä kotona ensi vuoden elokuuhun asti eli vielä noin 11 kk. Miehen mielestä se on liian pitkä aika. Raha ei oikeestaan ole tässä se kysymys, vaan hänen mielestä tyttö on jo tarpeeksi iso tammikuussa ( silloin 1 v 2kk) aloittamaan päiväkodin ja oppisi paljon paremmin uusia taitoja, jos olisi hoidossa. Esikoinen (3,5 v) meillä on ollut päiväkodissa 1 v 3 kk alkaen ja hän on siellä hyvin viihtynyt ja on siellä tälläkin hetkellä 11 pv/kk. En mäkään oikeestaan epäile, etteikö tämä tyttökin pärjäisi oikein hyvin päiväkodissa, mutta en haluaisi häntä vielä sinne laittaa, koska a) sitten taas hän ja me muutkin sairastetaan tosi paljon ja b) arki on luultavasti ihan jatkuvaa tuskaa, kun aamuisin pitää kiireellä lähteä töihin kahden lapsen kanssa. Tiedän, että mä olen se meillä, joka vastaa 95 % lasten päivähoitoon viemisestä ja hakemisesta.

Tykkään kyllä ihan työstäni, mutta se ei ole sellainen, johon kannattaisi palata muutamaksi kuukaudeksi. Kesän haluan ehdottomasti olla kotona, joten jos tammikuussa menisin töihin olisi siinä sitten sellainen vajaa puoli vuotta vaan töissä oloa. Tiedän kyllä myös omat " rajoitteeni " kotiäitinä eli en ole mikään koti-ihminen, mutta ajattelin, että voisin koittaa kehittää itseäni tällä saralla, jos kotiin jäisin vielä pidemmäksi aikaa.

Hiukan kyllä (taas) ihmetyttää toi rakas puolisoni, joka ei oikein näe mitään järkeä kotiin jäämisessä. Hän on muutenkin enemmän kiinnostunut omista harrastuksistaan ja hankkeistaan sekä työstään, kuin perheestäänja kodistaan, vaikka lapsiaan varmasti yli kaiken rakastaakin. Jotenkin hän ei vaan oikein taida ymmärtää, että lapsetkin haluaisi enemmän vielä olla myös isänsä kanssa ja mun mielestäkin olisi mahtavaa, jos joskus isäkin keksisi jotain perheen yhteisiä juttuja, jotta mun ei tarvis aina olla se, joka järjestää ja ideoi. Ja kerranhan nämä muksut vaan on pieniä ja loppu elämä on sitten aikaa viettää omaa aikaa, kun lapset on isoja eikä enää tarvitse vanhempiaa samalla tavalla. No tällaista tajunnanvirtaa tästä aiheesta.

No pari vähän konkreettisempaa kyssäriäkin olis mielessä:

- Onko jollain lapsilla tapaturmavakuutukset? Vakuutusyhtiöstä lähettivät tarjouksen, enkä oikein tiedä tarvitaanko sellaista. Sairaskuluvakuutus meillä on kummallakin lapsella.

- Millainen olisi hyvä ensi nukke tälle kohta 1-vuotiaalle? Huushollistamme ei löydy ainuttakaan nukkea. Kannattaako ostaa babyborn tai vastaava?

Hyvää viikkoa kaikille, Lempi

Vierailija
18/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kyllä rauhallista...no enpä itekään ehi edes joka päivä enää koneelle ku sillon raskausaikanakin täällä tuli palstailtua lähes koko päivä=)!

Mutta on kyllä toisaalta kauhee aatella että ens kuussa sitä ei ookkaan enää vauvoja vaan taaperoita...kai me jatketaan tuolla taapero-puolella palstailua?? Paniikki nyt jo ettei kuule mitään teistä...=)!

Mä tein jo viime yönä unissani 1-vuotis kutsuja periaatteella leikkaa/liimaa/näperrä...mutta kun en yhtään muista että millasia niistä tuli...!Mitä te meinaatte ostaa/pyytää lahjaksi muruille?? Meillä toivelistalla mm. taaperokärry, " mopo" , Dubloja, 1v. valokuvaus...jne...jne...=)!

TÖIHIN menoa meinkin ukko mulle on kovasti koittanut " tyrkyttää" ,mutta mulla ei oo mitään haluja vielä ruveta hakeen töitä,ku sitä paikkaa mihin mennä ei ole. Rahallisesti olis kyllä ihan pakko...

VAKUUTUS tai lähinnä sitä tapaturma-vakuutusta mein Jani ei saa ennen ku 2-vuotiaana sen sydämensä takia...mä en tajua sitä vieläkään...!

Muuten meille ei mitään ihmeitä,poitsu pinkoo kauheeta vauhtia tukia vasten kävellen,mutta jos tulee oikein tosi kiire ni sitte tarttee kontata=)!

Mutta nyt taas mentävä...

Ihanaa alkanutta lokakuuta kaikille=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
19/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän unikoulu alkoi taas kerran udestaan ja hyvällä menestyksellä. Kaksi yötä sitten aloitettiin ja neiti heräsi useamman kerran,mutta nukahti itsestään uudestaan. Viime yönä heräsi kerran ja nukahti hetken päästä uudestaan.Vasta 6.30 heräsi kunnolla ja otin viereen ja annoin maitoa.Nyt meinaan olla kova ja onnistua tässä hommassa. mun valvomiset on nyt valvottu.

Miten muiden imetettyjen pulloruokailut/mukista juomiset?? Yritin antaa velliä pullosta ja mukista mutta ei onnistunut.Sama korvikkeen kanssa,ei maistu :( Vesi kyllä kelpaa mukista. Ajattelin että olisi voinut siirtyä iltaimetyksestä pulloon ,mutta neiti on siis eri mieltä asiasta. Onko vinkkejä???Pitää varmaan imettää ikuisesti jos ei maito kelpaa, jogurtti ja raejuusto ei oikein riiitä jos meinaa saada sen puoli litraa maitotuotteita menemään vuorokaudessa.No, pari kuukautta imetän ainakin vielä joten mietitään sitten uudestaan.

Vierailija
20/22 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloitetaan töistä/hoidosta. Mä menen tammikuussa töihin, mieluusti olisin vielä kesään asti/yli kotona, mutta meillä ei ole siihen mitään jakoa taloudellisesti. Nyt eletään säästöillä ja ne tosiaan on pian loppuun kaluttu. Mä tienaan yhtä paljon kuin mies (siis kun olen töissä ;)) joten mun palkka on iso osa perheen tuloja. Mies ei ole patistanut töihin, vaan ihan yhteinen päätös. Kumpikin ollaan sitä mieltä, että parempi olisi jos kauemmin olisi varaa kotona hoitaa... Ehdottomasti siis olisin kotona pidempään, jos voisin. " Kotiäitityyppiä" en minäkään ole, mutta kyllä se raastaa sydäntä kun pitää ajatella, että vain muutama kuukausi ja mun pikku vauva pitää viedä vieraalle hoitoon :(

Sitten maidosta/pullosta/mukista. Mä imetän vielä, tätä nykyä päiväimetyksiä tulee pari päivän mittaan. Yleensä päikkäreiden jälkeen ja alkuillasta. Yöimetyksistä yritetään eroon... Huutoa siis on täälläkin. Yhden varhaisen aamuimetyksen voisin ohjelmaan vielä jättää. Tyttö tulee nyt 18. päivä vuoden ja olen alkanut pikku hiljaa tekemään puurot aamuin illoin tavalliseen maitoon. Saa siis nyt 4dl maitoa puuroissa. Siihen nuo 3 imetystä päälle, niin varmaan saa ihan tarpeeksi. Korviketta en ole edes tarjonnut, enkä vellejä. Koitetaan sitten 1v. synttäreiden jälkeen juomaksi maitoa ruoan kanssa.

Minusta tuo puurossa oleva maito on suoranainen pelastus :) Meillä kesti esikoisenkin kanssa kuukausia ennen kuin oppi maitoa juomaan 1v. synttäreiden jälkeen, joten oli tosi hyvä että puuron joukossa sai sen 4dl päivässä. Siihen kun laittaa vielä välipalalla jugurttia tms. niin tulee se suositeltu puoli litraa päivässä.

Meillä on pikku hiljaa siirrytty soseista perheen ruokaan. Yleensä laitan puolet omaa mössöä ja puolet sitä mitä muutkin syö. Tytön osuuden erotan ennen suolausta. Hyvin maistuu kaikki mitä tarjotaan :)

Tapaturmavakuutukset meillä on lapsille, sairaskuluvakuutukset irtisanottiin kesällä. Tapaturmavakuutus maksoi 19¿/lapsi/vuosi, joten aika pieni kulu meidän konkurssissa ;)

Tyttö menee ihan mahdotonta vauhtia, yrittää jo juosta. Ja on pari päivää harjoitellut sanomaan " äittä" . Suloisen kuuloista =)

1v. lahjoja ei olla vielä mietitty muuten kuin että itse ostetaan nukke. Me ajateltiin ihan jotain pehmeävartaloista, jota olis pienen helppo kuljettaa mukanaan. Isoveli 4v. aikoo kuulemma ostaa Prinsessa-juomapullon!

Mutta jospa tää tältä erää riittäisi!

Mukavia syksyisiä päiviä kaikille :)