Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MUITA joiden vauvat eivät suostu syömään rintaa silloin kun ÄITI haluaa!???!

Vierailija
01.10.2007 |

Eli jos olisi menoa jonnekin ja vauva pitäisi syöttää ennen niin ei meillä ainakaan onnistu sellainen " pakkosyöttö" . Ellei nyt siis satu olemaan puoliunessa tai todella nälkäinen. Esikoinen oli samanlainen ja niin on tämä toinenkin.

Tuntuu että muut vain imettävät kunnolla ja lähtevät sitten jumpalle tai minne milloinkin, ei meillä onnistu näin vaan on pakko mennä täysin lapsentahtisesti ja lähdettävä sitten kun lapsi on SUOSTUNUT syömään...

Ongelma tämäkin ;), muita??

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oma äiti oli estynyt hoitamasta ja oli palkannut lapselleen koulutetun lastenhoitajan. Nuori tyttöraasu se hoitaja oli joutunut päivän kantelemaan rauhatonta lasta.

Kuulin siitä sivusta että lapsi itkee väsymys itkua ja hoitaja ei saa häntä rauhoittumaan.

Sanoin hoitajalle että anna minä hetken pidän niin saat huilata.

Nostin lapsen olkapäälle ja kävelin hetken ympyrää ja laulelin ja kuinka ollakkaan lapsi nukahti. Sanoin hoitajalle että ota sieltä vaunusta ne petivaatteet ja lämmitä ne sylissäsi niin laitetaan tämä kullannuppu nukkumaan.

Niin tehtiin ja sen kolme tuntia joka siinä tilassa oltiin lapsi nukkui kuin tukki.

Ihmetteli se hoitaja kuinka sinä sen teit sanoin vain että olen omiani kasvattanut ja huomannut että rentoutuneet käsivarret nukuttavat paremmin ja ennenkaikkea rauhallinen syke hoitajalla.

En tiedä olenko oikeassa vai väärässä mutta sama on toiminut kotonakin kun olen ollut väsynyt ja pahalla päällä niin ollut parempi että esim isä ottaa lapsen syliinsä ja minä juon vaikka kahvit ja rauhoitun

Vierailija
22/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esikoisella oli sama juttu pullon kanssa, oli syöttäjänä kuka tahansa...

Eli syövät silloin kun sattuu huvittamaan. Molemmat ovat pieniä ja painoa tarkkaillaan neuvolassa (esikoisen ei enää) kun eivät kasva suositusten mukaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen imetyksen ihan pikkuvauvalla pitäisi olla lapsentahtista. Eli kun vauva jollain tapaa ilmaisee nälkää imetetään. Sitten isomman jo kiinteitä syövän kanssa siirrytään pikkuhiljaa äidin tahtiin imetystenkin kanssa. Imemistarve ja -refleksi on varmaan eri vauvoilla voimakkaampi.

Itsellä on ollut kaksi vauvaa, jotka eivät kyllä milloin vaan imeneet. Eli eivät ota kyllä tissiä suuhun, jos ei yhtään nälkä ole. Itse olen aika hyvin pystynyt arvioimaan milloin seuraavan kerran on nälkä edellisestä syönnistä ja unista. Eli pikkuvauvana periaatteessa söi unilta herättyä ja ennen seuraavia, paitsi illalla sitten tankkaus. Molemmat ovat reilusti olleet plussan puolella painon suhteen, pituudeltaan pienehköjä.

Mutta vauvat ovat erilaisia. Ei oikein muu auta kuin sovittaa menonsa vauvan rytmiin ja ehkä varata vähän hörpyytettävää maitoa. Jos vauva on mukana ei ole mikään katastrofi etsiä paikka missä imettää. Nyt nuorimman kanssa oltiin ihan viikon vanhasta liikkeellä joka paikassa ja kyllä se nälkä silloin joskus yllättikin. Minulla siis 5kk ja 3,5v lapset.

Vierailija
24/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilta herää sitten kesken ja haluaa syödä...

Nytkin valvonut monta tuntia muttei suostunut syömään koko aikana. Että silleen.

ap

Vierailija
25/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kas kun ei hankita tissi ajanvaraus kirjaa jota lapsen on tässä sekunti maailmassa noudatettava.

Mistä ne tulee nämä kiukuttelevat uhmikset? Oliskohan syynä se että he oppivat jo ihan pienestä pitäen pettymään.

MIten ihmeessä vauva siinä pettyy jos äiti esim. ennen pakollista kauppareissua syöttää vaikka vauva ei vielä itkisikään nälkää.. sillonhan saattaa hyvinkin käydä niin ettei vauvalle tule nälkä kaupassa.

Enemmän luulisis vauvan pettyvän jos nälkä iskee kesken kauppajonon ja joutuu sitten tissiä odottamaan maksamisen ajan.

Olen itsekin vauvantahtisen imetyksen kannalla, mutta mä käsitän sen niin ettei vauvaa nälässä pidetä. jos joskus syötetään 15min etuajassa se tuskin lasta tramatisoi.

Eli mun vauva siis syö kun tissiä antaa jos nyt ei oo juuri vähän aikaa sitten syönyt.

ihme fanaatikkoja täällä taas. teidän lapset tuntevat varmaan parhaillaan itsensä hylätyiksi kun äiti ei ole pitämässä kädestä kiinni, valvoi tai nukkui, vaan täällä nettailemassa.

ja ap:lle vielä: kaipa tuo on sitten niin yksilöllistä tuokin. imeekö kuitenkin tuttia kun sen suuhun lykkää? aattelin vaan et jos ei ole vauvalla kova imutarve

Vierailija
26/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei rintaa. Väsyneenäkin alkanut huutaa jos vaihdan tutin rintaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi