Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaapa syy, miksi keski-ikäisiä naisia sanotaan vaikeiksi töissä yms. Minä tiedän.

Vierailija
14.08.2024 |

Kokemuksesta. Toki hormonien heittelyllä on osuutensa mutta myös sillä, että usein nuorena ja kilttinä nielet kaiken, joustat työelämässä loputtomiin jne. Siedät epäoikeudenmukaisuuttakin ja oman ikäpolveni naiset ovat vielä  sietäneet rasvaisia juttuja parikymppisinä työntekijöinä 90 -luvulla, kun härskit äijät pitivät valtaa ja puhuovat mitä puhuivat, joskus lääppivätkin.

Nyt riitti, kukaan ei hypi enää nokalle. Ei äijät, ei kollegat, ei myöskään kaikkitietävät nulikat. KIvoille olen kiva ja ystävällisille ihmisille ystävällinen, muuta saavat painua hevon veehen. Ugh, olen puhunut.

T. Lohikäärme

Ps. Ja turha tulla haukkumaan mummoksi ja ylvästelemään nuoruudella, se on silmänräpäyksessä ohi, trust me.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta töykeitä keskiikäisiä naisia. Kaikkia kohtaan pitää olla mukava ja hyvä.

Vierailija
2/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvosta töykeitä keskiikäisiä naisia. Kaikkia kohtaan pitää olla mukava ja hyvä.

Juu älä arvosta. Mutta luitko aloitusta lainkaan? Sisälukutaito on oikein hyvä taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on sinua vastaan ilkeä ja satut olemaan kaski-ikäinen nainen, niin pitääkö sinun vain niellä koska "kaikkia kohtaan pitää olla mukava ja hyvä". Hienoa, että olet Jeesus, mutta minä en siihen yllä. Jos joku on minulle ilkeä, en enää niele vaan sanon takaisin.

T. Ap

Vierailija
4/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamasi tapaus ei ole se vaikea keski-ikäinen. Ne vaikeat keski-ikäiset naiset ei ole kivoja ja ystävällisiä kellekään, vaan piikittelevät ja ilkeilevät ja pätevät vähän kaikille. Varsinkin nuorille, kauniille ja fiksuille naiskollegoilleen, vaikka nämä olisi kuinka mukavia.

Vierailija
5/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä taustoista ja syy-seuraussuhteista. Mutta en minä ole vaikea, en siis huomauta asioista. En vain tee järjettömiä asioita. 

Vierailija
6/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ehkä voi silti muistaa että jos on joku asia pielessä, se pitäisi korjata. Esimerkiksi jos joku valittaa ettei firmassa toimi joku, vaikka asiakas. Että tapahtuu jotain huonoja kokemuksia oston jälkeen tai aikana. Pomo on vastuussa siis eniten.

Vierailija
7/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. En ole tyly, ilkeä tms, mutta osaan nykyään pitää puoleni ja rajani. Se on joillekin ihmisille järkyttävää. Viisikymppisenä olen vieläpä sitä sukupolvea, jonka nuorena odotettiin vaan vienosti hymyillen sietävän esim. kaksimielisiä juttuja ja jopa lääpintää, työkuvioissakin. Miesvaltaisella alalla olevana olen kokenut sitä lajia paljon. Neljästäkympistä eteenpäin on ollut rohkeutta pistää setämiehet kuriin, jos yrittävät ylittää rajojani, siinä missä 30 v. minä olisi vaivaantuneesti hymyillyt vaan ja toivonut että tilanne menee ohi. Samoin en ota sihteerintehtäviä joka kokouksessa sukupuoleni takia, vaan jos sellaista yritetään, kysyn perustetta miksi tehtävä on aina minun eikä kiertävä, ei kai vain sukupuoleni takia? Eli olen kai joidenkin mielestä hankala akka :D

Vierailija
8/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesta ilmenevä asenne on oikeastaan se syy. Millään ei enää väliä kun olen jo keski-ikäinen ja nuoruus sekä kauneuteni ihailu on ohitse.

Vierailija
9/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesta ilmenevä asenne on oikeastaan se syy. Millään ei enää väliä kun olen jo keski-ikäinen ja nuoruus sekä kauneuteni ihailu on ohitse.

En kyllä yhtään ymmärrä, miten aloituksesta voi tällaisen kuvan saada. 

Vierailija
10/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin saman ikäpolven ihmisenä ja saman kokeneena. Satuin olemaan vielä poikkeuksellisen kaunis nainen, niin ongelmia oli. En uskaltanut kertoa lähentelyistä kenellekään, koska tuskin minua olisi uskottu. Nyt olen tukena työpaikan nuorille ja tunnen oman arvoni latistamatta ketään, kannustan nuoria eteenpäin. Arvoni ovat aina olleet muuallakin kuin ulkonäössä, niin koen vanhenemisen helpottavana asiana. Toisaalta olen ikäisekseni melko nätti edelleen, koska huolehdin itsestäni. Mutta enemmänkin terveys edellä, ei ulkonäkö :) 

Vierailija
11/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tajunnut siis edes aihetta, voi ei.

- ohis

Vierailija
12/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En ole tyly, ilkeä tms, mutta osaan nykyään pitää puoleni ja rajani. Se on joillekin ihmisille järkyttävää. Viisikymppisenä olen vieläpä sitä sukupolvea, jonka nuorena odotettiin vaan vienosti hymyillen sietävän esim. kaksimielisiä juttuja ja jopa lääpintää, työkuvioissakin. Miesvaltaisella alalla olevana olen kokenut sitä lajia paljon. Neljästäkympistä eteenpäin on ollut rohkeutta pistää setämiehet kuriin, jos yrittävät ylittää rajojani, siinä missä 30 v. minä olisi vaivaantuneesti hymyillyt vaan ja toivonut että tilanne menee ohi. Samoin en ota sihteerintehtäviä joka kokouksessa sukupuoleni takia, vaan jos sellaista yritetään, kysyn perustetta miksi tehtävä on aina minun eikä kiertävä, ei kai vain sukupuoleni takia? Eli olen kai joidenkin mielestä hankala akka :D

Tunnistan hyvin tämän itsekin! Ja puolustan hyvin napakasti nuoria naisia, jos näen vilauksenkin siitä kohtelusta, jota itse sain osakseni nuorena ja nättinä naisena. Vanheneminen on oikeastaan aika vapauttavaa.

N55

Vierailija
13/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien puoliensa pitäminen ja ilkeys ovat kaksi eri asiaa. Oikeasti kypsä yksilö osaa olla jämäkkä, perustella kantansa, laittaa rajat ja huomioida toiset siinä samalla. Tarkoitus ei ole kisata siitä kuka talloo toisen jalkoihinsa, vaan tehdä yhteistyötä.

T: työpaikan täti-ihminen

Vierailija
14/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan hyvin tämän itsekin! Ja puolustan hyvin napakasti nuoria naisia, jos näen vi

Olet oikeassa: vanheneminen on _hyvin_ vapauttavaa. Luen huvittuneena av-ketjuja, joissa halveksitaan vanhenevaa naista monin eri tavoin. Oi voi, kuinka väärässä he ovatkaan. 

n56

Vierailija
15/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkia naisia vaivaa sama ongelma. Minä minä minä asenne ja ne kuvittelee että työyhteisö on häntä varten eikä hän työyhteisöä varten. Nainen vaatii työyhteisöä muuttumaan ja sopeutumaan häneen että hänen ei tarvi muuttua ja sopeutua työyhteisöön tämä korostuu varsinkin nuorempien naisten kanssa kun ne tulee myrkyttämään koko työyhteisön itsekkyydellä ja katkeruudella

Vierailija
16/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis varmasti ymmärrät hyvin minkä takia sinua vihataan ja sinua syrjitään ja sinua ei hyväksytä mukaan juuri mihinkään?

Vierailija
17/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaamasi tapaus ei ole se vaikea keski-ikäinen. Ne vaikeat keski-ikäiset naiset ei ole kivoja ja ystävällisiä kellekään, vaan piikittelevät ja ilkeilevät ja pätevät vähän kaikille. Varsinkin nuorille, kauniille ja fiksuille naiskollegoilleen, vaikka nämä olisi kuinka mukavia.

Eli toisin sanoet ne vaikeat keski-ikäiset naiset ovat samanlaisia kuin kaikenlaiset muutkin vaikeat ihmiset?

Vierailija
18/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapa miksi ap:tä sanotaan herkkähipiäiseksi, vallanhimoiseksi lumihiutaleeksi? Vetää heti herneet nenään kun ei voikaan päättää mihin kukakin menee töihin! Yhyy, minulla ei olekaan valtaa sinuun, yhyy!

Vierailija
19/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, olen eri, mutta ei pidä paikkaansa. En ole koskaan ollut kaunis, enkä hoikka, mutta en anna kohdella itseäni huonosti enää ikinä. Minulle sillä on väliä, miten käyttäydytään. Jos ikäni ja sukupuoleni johtavat harhaan siinä, millainen olen, niin annan kyllä takaisin saman tien. Kukaan ei elinpäiviään tiedä, mutta ei pidä olettaa, että vanhemmat naiset antavat vain mennä, koska elämä on muka ohi. On muutakin elämää, kuin miesten huomio.

Vierailija
20/26 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on sinua vastaan ilkeä ja satut olemaan kaski-ikäinen nainen, niin pitääkö sinun vain niellä koska "kaikkia kohtaan pitää olla mukava ja hyvä". Hienoa, että olet Jeesus, mutta minä en siihen yllä. Jos joku on minulle ilkeä, en enää niele vaan sanon takaisin.

T. Ap

Oot ilmeisen hyvä nielemään kun noin monta kertaa pitää sanoa sama asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi