Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MUITA joiden vauvat eivät suostu syömään rintaa silloin kun ÄITI haluaa!???!

Vierailija
01.10.2007 |

Eli jos olisi menoa jonnekin ja vauva pitäisi syöttää ennen niin ei meillä ainakaan onnistu sellainen " pakkosyöttö" . Ellei nyt siis satu olemaan puoliunessa tai todella nälkäinen. Esikoinen oli samanlainen ja niin on tämä toinenkin.

Tuntuu että muut vain imettävät kunnolla ja lähtevät sitten jumpalle tai minne milloinkin, ei meillä onnistu näin vaan on pakko mennä täysin lapsentahtisesti ja lähdettävä sitten kun lapsi on SUOSTUNUT syömään...

Ongelma tämäkin ;), muita??

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan samaa ongelmaa, mutta meillä taas vauva syö yleensä noin tunnin välein, joten meillä mahdoton ajatus olisi se, että lähtisin käymään jossain ilman että sillä välin häntä ei pitäisi syöttää. Sama juttu kun lähtee vauvan kanssa käymään jossain eli matkalla pitää aina pysähtyä syöttämään. Meidän vauva syö vähän kerralla, juuri ja juuri sen verran että tulee kylläiseksi. Tästä johtuen siis syöttöväli on lyhyt.

Eikö teillä onnistuisi lypsäminen, jolloin vauva saisi ruokaa silloin kun on nälkäinen? Silloin sinun ei tarvitsisi huolehtia vauvan syömisestä juuri ennenkuin lähdet. Ihannetilannehan tietenkin olisi että vauva söisi tissit tyhjiksi ennen lähtöäsi.

Vierailija
2/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen söi aina kun tissin iski suuhun. Ihan aina. Hänet oli helppo tankata ennen lähtöä.

Olinkin ihan ihmeissäni kuopuksen kanssa, kun ei vaan suostunut syömään muulloin kuin itse valitsemanaan aikana! Ei syönyt, jos nukkuvana nostin rinnalle ja vaihdoin tutin rintaan: ei todellakaan. Esikoinen söi noin aina! Ei syönyt hereillä, jos ei ollut just se tissiaika. Käänsi vaan päänsä pois. 10 minuutin päästä sitten saattoi itkeä nälkäänsä...

Mutta on tällä toisella lapsella muutenkin ihan erilainen tahto kuin esikoisella, kaikki pitää mennä just niin kuin neiti tahtoo, ihan joka asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tosiaan pienen vauvan jo oppia aikatauluun ja johonkin pakkotahtisuuteen?

Mene peilin eteen ja katso ja mieti onko lapsi sulle esine niinku esim auto kahvikeitin tai muu kotiin hankittu.

Olet mahdollisesti äitiyslomalla ja se on tietääkseni sen vuoksi että hoidat vauvaa. Kun siitä jää aikaa niin sitten tulee muut asiat.

Vauva ei tosiaan syö jos hänellä ei ole nälkä.

Vierailija
4/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta, koska meillä tosiaan vauva syö hieman eri tavalla kuin esim. tuttavien vauvat. Monella vauva syö kerralla kunnolla ja vaatii seuraavaan kerran ruokaa vasta kolmen-neljän tunnin päästä. Eli raskasta on välillä, niinkuin ap:lläkin. Kyllähän sitä joskus toivoisi että vauvan kanssa olisi helpompaa ja pääsisi esim. lähtemään aikataulussa johonkin. Vaikka se päätyö onkin vauvanhoito, kyllä elämässä on muutakin, esim. lääkäriaikoja, vierailuja, tapaamisia, kaupassa käyntiä jne. Joskus on vaan pakko mennä aikataulujen mukaan.

2

Vierailija
5/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis helpompilähteä vaikka vauvan päiväunilla ulos sateeseen esikoisen kanssa kun olis suostunut syömään. Vaan ehei, kun ei syö, ei syö. Ei niin millään. Minusta tämä on rasittava ongelma eikä tunnu olevan yleinen. Monen vauva syö silloin kun tissi lyödään suuhun, mutta meillä voi olla väliin tuntitolkulla taukoa mut ei kelpaa. On se tosi hankalaa jos jossain haluisi käydä. Niin ja ei osaa syödä pullosta :(. Enkä ees heru pumpulle enää.

Vierailija
6/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös hyvin erilaiset vauvana olleet, joten ymmärrän ap:n pohdinnan. Jaksamista! Jos jaksatte, kokeilkaa lypsetyn maidon antamista (hörppyyttämällä tai pullosta) tai odotatte, että vauva kasvaa hieman (käytte sen aikaa esim. vauva-jumpassa).

Vierailija
7/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin itse söisitte, jos joku sadisti herättäisi keskellä yötä, kesken sikeimmän unen ja työntäs väkipakolla voileipää suuhun????

Vierailija
8/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan normaalia, että vauva syö silloin kun hänellä on nälkä, ei silloin, kun ÄITI niin haluaa. Onneksi.

Näin on meillä kaikki lapset tehneet ja se on normaalia. Outoa mielestäni edes ajatella toisin. Mutta minähän olenkin vain tällainen humanistihippi.

Vierailija
9/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmettelen vaan onko mussa tai lapsissani joku vika kun ei suostunu ees vauvana syömään. Iltaisin kun muut tankkasi, tämä piti 6h taukoja heräten sitten heti nukkumaanmentyä syömään. Mut kun ei niin ei :(

ap

Vierailija
10/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinänsä ole ongelma, ihmettelen vaan kuinka muiden vauvat suostuvat syömään mutta minun ei!

ap

Vierailija
11/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset aloittaneet heti voimakkaan imun, kun vaan hiukankin tissiä annettu lähistölle. Ainoastaan öisin ovat itse pyytäneet maitoa, päivisin olen ehtinyt ruokkia jo ennen nälkää. Ja imetystauot olleet n. 3 - 4 h. Olen siis antanut maitoa oman aikatauluni mukaan. ja mitäs pahaa siinä on? Ei se nälkä ainakaan omasta mielestäni mikään mukava tunne ole...

Vierailija
12/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä molemmat lapset aloittaneet heti voimakkaan imun, kun vaan hiukankin tissiä annettu lähistölle. Ainoastaan öisin ovat itse pyytäneet maitoa, päivisin olen ehtinyt ruokkia jo ennen nälkää. Ja imetystauot olleet n. 3 - 4 h. Olen siis antanut maitoa oman aikatauluni mukaan. ja mitäs pahaa siinä on? Ei se nälkä ainakaan omasta mielestäni mikään mukava tunne ole...

Tälläisiä ne ovat minunkin tutuillani. Mutta meillä ei kumpikaan.

Vierailija
13/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meillä on kaikki tehneet. Enkä kyllä ymmärrä mitä kamalaa siinä on, vauva syö mahansa täyteen ja pärjää tunnin - pari ilman tissiä jona aikana äiti voi käydä vaikka jumpassa.

Vierailija:

Näin on meillä kaikki lapset tehneet ja se on normaalia. Outoa mielestäni edes ajatella toisin. Mutta minähän olenkin vain tällainen humanistihippi.

Vierailija
14/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei hankita tissi ajanvaraus kirjaa jota lapsen on tässä sekunti maailmassa noudatettava.

Mistä ne tulee nämä kiukuttelevat uhmikset? Oliskohan syynä se että he oppivat jo ihan pienestä pitäen pettymään.

Vierailija
15/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi toiset suostuu tuollain hyvin syömään ja toiset sitten ei. Nyt on vielä uutena se kun iklää 3kk ettei malteta syödä kun kaikki muu kuten esikoisen touhut kiinnostaa. Tuntuu ettei tuo syö koskaan enää.

ap

Vierailija
16/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kas kun ei hankita tissi ajanvaraus kirjaa jota lapsen on tässä sekunti maailmassa noudatettava.

Mistä ne tulee nämä kiukuttelevat uhmikset? Oliskohan syynä se että he oppivat jo ihan pienestä pitäen pettymään.

Ajattelin vain että kun JOSKUS jonnekin lähdettäessä suostuisi syömään!!! Muuten meillä mennään hyvin lapsentahtisesti! Tai siis koska ei huoli mun toiveiden mukaisesti niin koko ajan :D

ap

Vierailija
17/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hänellä on aivan vastasyntyneestä tähän 2½ kk:n ikään asti ollut mielestäni aivan loistava " rytmi" . Jos on tarvis lähteä johonkin päivän aikana niin melkein millloin vaan voidaan lähteä.

Aina kyllä odotetaan niin kauan, että neitokainen tulee nälkäiseksi ja sitten syötän hänet. Sitten pakataan lapset autoon ja lähdetään. Helposti menee 4 tuntia kaupungilla/autossa/kylässä niin, että hän vaan nukkuu ja nukkuu. Usein jopa 5 tuntia.

Esimerkki: torstaisin esikoisen kerhopäivä. kerho alkaa klo 13.30. Hiukan jälkeen puolenpäivän vauva on herännyt ensimmäisiltä päiväuniltaan. Sitten vaihdetaan vaippa ja hetki touhutaan. Ennen yhtä syötän vauvan, sitten laitan turvakaukaloon ja lähdemme kerhoon. Vauva nukahtaa matkalla autoon. Viedään esikoinen kerhoon ja siirrän vauvan vaunuihin. Kerhon ajan (2h) kiertelen kaupungilla, vauva nukkuu tyytyväisenä. Sitten haetaan esikko, siirrän vauvan takaisin autoon, sitten mennään joko kylään tai kotiin. Kotona siirrään hänet sänkyyn ja siinä se vielä nukkuu hyvinkin tunnin. Sitten hän herää ja kyllä ehtii vaipankin vaihtamaan ihan hyvin ennen kuin tulee huutava nälkä.

Yöllä syö 2 kertaa. Illalla viimeiseksi klo 23 sitten klo 5 ja 7. Puoli yhdeksältä herää ja siitä sitten 1½ tunnin välein siihen asti kun lähdetään johonkin ja pitkien unien jälkeen taas 1½ tunnin välein klo 23 saakka. Joka päiväei tietenkään kähdetä mihinkään. Silloin vauva nukkuu pitkät unet 2 pätkässä ja syö kerran siinä välissä.

Minä olen kokenut vauva-ajan todella rentona vaikka onkin 3v. vikkelä esikonen kotona myös. Vauva on siis ihan täysimetyksellä, joten korvikkeesta ei johdu noin hyvät unenlahjat.

Vierailija
18/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi tietää äidin sylissä milloin tämä on jännittynyt ja poissa siitä hetkestä eli miettii sitä aikataulun pitävyyttä.

Ei vauvaa voi pakottaa syömään.

Vierailija
19/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei vauvaa voi pakottaa syömään.

Ja pakottaa nyt väärä sana, mutta miten toisille tuo on niin helppoa. Syöttää " milloin vain" .

Vierailija
20/26 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmea ekaa pystyi tankkaamaan, neljättä ei. Iltaimutkin olivat hänellä rauhallisemmat, ja pulauttelua on ollut vähemmän.

Veikkaan että kyse on imutarpeesta, meidän kuopuksella ei ilmeisesti ole kovin voimakas imutarve, tuttiakaan ei kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi