Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin et tuoko omakotitalo onnen takuuvarmasti, kertokaa te?

Vierailija
26.10.2008 |

Asutaan kerrostalossa ja viihdyn oikein hyvin ja olen sillai mukavuudenhaluinen et pihahommelit ei kiinnosta. Kuitenkin suku ja ystävät vaatii meitä ostamaan omakotitalon kun lapsikin kerran on. Mies on näppärä kaikessa remonttihommeleis mutta ihan tyytyväinen on kai tässäkin asunnossa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kai tässä pitäisi kysyä, eikö?

Vierailija
2/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun itse syvästi että erehdyin sellaisen rakennuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei tajuu!

Vierailija
4/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai anna suvun päättää asioistanne..

Vierailija
5/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihdytte kerrostalossa, niin asukaa ihmeessä siellä :) Puolensa ja puolensa on kaikessa. Itse asuin ennen kerrostalossa, nyt omakotitalossa. Ikinä en enää takaisin kerrostaloon haluaisi ihan oman rauhan ym. vuoksi. Pihahommat ei aina maistu, mutta onneksi ne voi tehdä talkoomeiningillä.. ;) Ottaa itteensä niskasta kiinni ja haravoi reippaasti muutaman tunnin, jopas jälkikäteen tuntuu kivalta :)

Vierailija
6/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kerrostalossa ja viihdyn oikein hyvin ja olen sillai mukavuudenhaluinen et pihahommelit ei kiinnosta.

mieti kaksi kertaa haluatko aloittaa aamun juoksemalla vesisateessa sanomalehden hakuun, nousta puolta tuntia aiemmin kolaamaan pihaa kun on tupruttanut 20 cm nuoskalunta yön aikana, leikata nurmikkoa jne jne jne. Oma talo ja oma piha on ihana, mutta vain jos sitä jaksaa hoitaa :-) Lisäksi omakotitalossa usein ollaan "lähempänä" naapuria kuin kerrostalossa, siis tekemisissä enemmän. Niin hyvässä kuin pahassa.

Minulle omakotitalo oli tavoite (ja pidän tässä asumisesta noista yllämainituistakin huolimatta), joku toinen ahdistuu samoista asioista.

Vierailija
7/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa joutuisitte itse hoitamaan... Jos teillä ei mitään hinkua omakotitaloon ole, niin asukaa ihmeessä kerrostalossa!

(Vaikka meillä hinku omakotitaloon olikin, niin välillä kyllä kaipaan kovasti kerrostaloelämän huolettomuutta.)

Vierailija
8/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa voi olla ihan hirveesti hommaa. Varsinkin jos haksahtaa johonkin idylliseen vanhaan rötisköön jota saa koko ajan rempata ja ylläpitää. Myydessä saa vastata 5 vuotta piilevistä vioista. Itse en nauttinut ollenkaan niin paljon kuin luulin kun saatiin omakotitalo. Kaipaan pois täältä, takaisin kerrostaloon. Oikeasti, asumisen leveys ei välttämättä tuo elämään iloa ja onnea. Ei ole mitenkään ihme, että omakotirakentajista osa ajautuu avioeroon. Se on niin rankka juttu, että sen kautta ei kannata onnea ja suloista elämää lähteä tavoittelemaan - sen kyllä voi saavuttaa kerrostalossakin.

Vierailija
9/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes kauheasti hyvää mieltä jos ei ole oma haave päästä omakotitaloon. Kerrostalossa on sitäpaitsi ekologisempaa asua, jos ei sitten omakotiotalo ole ihan eko-talo aurinkopaneeleineen, puucee-vessoineen jne.

Me asumme omakotitalossa, mutta kerrostaloon varmasti muutamme kunhan lapset lähtevät pois kotoa.

Vierailija
10/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihmisestä, elämäntilanteesta jne

On myös hölmöä antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa omiin valintoihin

Vierailija
11/11 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan muuttamassa. Jos tuntuu ettei se kerrostalo ole pidemmän päälle paras vaihtoehto, suosittelen kokeilemaan ensin rivaria, joissa pikkuisen pihaa. Minusta on ihana, kun on oma pieni piha, jossa voi lapsen kanssa olla ettei tarvi aina erikseen lähteä tuonne taloyhtiön pihalle.

Omakotitaloja on myös sellaisia rivarin tyyppisiä taloyhtiöitä, joissa osa vastuu talosta taloyhtiöllä. Vaihtoehtoja on monia, mutta ei suvun painostuksen takia tarvi muuttaa asumismuotoa.