Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikkaat mammat

Vierailija
29.09.2007 |

Onko kaikilla äideillä varaa ostaa bugaboot ja guccin laukku ja burberryn kuteet? Helsingin keskustassa tuommoisia äitejä liikkuu kokoajan... Mulla on ihan perusemmaljungat ja niillä pärjää hyvin. Oikeasti enkö mä osaa säästää vai miksi en pysty ostamaan edes kallista laukkua. provokantessa on iihania. Valaiskaa mua tästä aiheesta. Mitä tyyppejä nämä ovat? Ihmetyttää, että voiko Suomessa olla noin paljon rikkaita?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tunne mitään henkistä pakkoa ostaa tuollaista kamaa, päinvastoin käytän paljon vähemmän rahaa vauvaroinaan kuin opiskelijamammakaverini. Mä en yksinkertaisesti pidä järkevänä esim. ostaa muodikkaita vaunuja jos saan lainaksi 10 vuotta vanhat kaverilta.

Ketään Guccin laukkuja käyttävää en edes tunne, vaikka suuri osa tuttavista on tietääkseni aika hyvätuloisia.

Vierailija
22/28 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mitä joku kommentoi itämammoihin, niin mäkään en usko, että ap tarkoitti heitä. Siis keskustassa toki näkee idästä tulleita eliittimammoja mutta heidät erottaa hyvin suomalaisista. Tyyli on niin erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella Gantia, RL, Burberrya, jne

Mutta... olenko rikas? En ole. Olen yh, asun vuokralla, työskentelen matalapalkka-alalla.

Pitääköhän joku minua rikkaana, kun näkee meidät kaupassa?

Ai niin, käsilaukkukin on Vuitton

Vierailija
24/28 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin että siinä mitään pahaa olisi.

Vierailija
25/28 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että suomalaisilla (suurinpiirtein kaikilla perustuloisilla) on varaa design-tuotteisiin. Homma riippuu vaan siitä, miten kaikki asiat arvottaa omassa elämässä.

Itse en voi käsittää design kamaa. Mun mielestä niiden hankkiminen osoittaa huonoa arvostelukykyä tai epävarmuutta oman tyylin tms. suhteen. Miksi muuten maksaa " tyhjästä" ?

Oon melko varma, että muutamassa vuodessa tämä " design laukku" ilmiö on totaalisen poissa muodista. Ekologisuus on todellakin nousussa... :)

Vierailija
26/28 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yh:lla on varaa louis vuitton laukkuun? Lainalla? Kulutusluotolla? kyllähän se niin on, että jokainen nainen hoitovapaalla on miehensä elätettävä. Harva pystyy elämään sillä summalla.

Vierailija
27/28 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla on eräs suuri ongelma tässä asiassa: en voi sanoa juurikaan tunnistavani kyseisennäköisiä mammoja Hesassa liikkuessani. En kai ole kiinnostunut asiasta enkä siksi myöskään aina tunnista kyseisiä merkkejä.

Toisaalta, osa on aika kauhean näköisiä etenkin Stokkan tyyliin jos vaatetus. Kai se on aika paljon myös arvokysymys nykyisin. Mielipiteeseeni vaikuttaa myös ikäni: en halua näyttää mummolta tai eliittilutkalta. Ei sitä typerä narttu tartte olla näyttääkseen paremmalta.

Vierailija
28/28 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bugaboot ei ole mikään status merkki vaan ihan normihintaiset vaunut. Bugien hinta herkkuineen on noin 1000EUR ja tämän maksaa myös muutkin vaunut. B en tykkää aikuisilla ja ostankin sitä vain lapsille. Guccin laukku mulla kyllä on mutta en osta laukkuja joka vuosi. Ostan yleensä paremman laukun noin 5-vuoden välein joten musta ne eivät ole siihen nähden kalliiita. Joku toinen voi ostaa laukun kerran kuussa ja siten sijoittaa laukkuihinsa huomattavasti enemmän kuin minä. Ihmisillä on vain erilaiset kulutus tottumukset siitä tässä on kysymys.