Elämä kaatuu päälle, ainut vaihtoehto itsemurha?
Onko kellään sellaista tilannetta? Musta tuntuu et miten paljon yksi ihminen voi kestää epäonnistumisia ym.
Alkoholiperhe lapsuudessa, näkyy edelleen katukuvassa, miehen itsemurha, miehen toistuva perheen jättäminen, pysyvä muistutus nuoruudesta;sukupuolitauti, pelko valmistunko koskaan ,huonot välit sukulaisiin itsestä johtumatta: aina esim. kakkonen äidin sydämessä veljen jälkeen.
Voisin jatkaa listaa aika paljon. Joskus tuntuu et miksi kaikki ongelmat voi kasaantua yhdelle, kun muilla ongelmat tuntuu olevan pieniä...
Kommentit (19)
Hakeudu heti hoitoon, synkemmästäkin alhosta on noustu!
Itse päätät oletko uhri vai selviytyjä. Sen mukaan toisetkin sua kohtelee. Valitettavasti.
Olen itsekin kokenut vaikeuksia elämässä. Elämä ei ole aina reilua, valitettavasti...Joka muuta väittää, puhuu potaskaa.
Mun asiat järjestyi lopultakin, ei vielä kokonaan, mutta olen nyt onnellinen ja tasapainoinen. Kyllä se sinultakin onnistuu!
Elä päivä kerrallaan. Aseta pieniä tavoitteita. Pidä itsestäsi huolta. Syö säännöllisesti. Älä nuku liikaa. Lue kirjoja. Liiku luonnossa.
Voimia ja Halaus!!
Kaikkia en uskalla paljastaa, osa varmaan tuntee mut jo nyt.
Olisin varmaan jotain jo tehnyt ellei olis lapsia... Pitäskö vaan ottaa vaatteet ja lapset syliin ja lähtee toiseen kaupunkiin, vai odotanko vaan millon mies tekee sen taas. Mä oon ihan rikki!
Tää on täysin päinvastaista elämää mitä nuorena kuvittelin!!
mullakin on ollut ankeeta. et ole yksin. kaikesta voi kuitenkin selvitä, kun saat apua ammatilaiselta. kannattaa hakea, mäkin sain avun ja nyt pyyhkii ihan hyvin.
Jos mies on paska, jätät sen. Otat lapset nyt ja lähdet heti pois vaikka turvakotiin. Minut on oma vihitty ukko raiskannut väkivaltaisesti, päästiin lasten kanssa kuitenkin pois ja nyt on kaikki hyvin. Sain terapiaa sekä lääkkeet ja kodinhoitajan auttamaan arjessa. Näillä eväillä olen nyt useamman vuoden jälkeen omilla tolpillani työelämässä ja tyytyväisenä elämään.
Enempää ei pidä jaksaa. Päätät että jatkossa sinulle on luvassa parempia asioita. Ensiksi hakeudut lääkäriin ja sitä kautta psykologin/psykiatrin vastaanotolle.
Olen omassa lähipiirissä kokenut itsemurhan ja uskon että tämäkin tapaus olisi helposti voitu välttää. Et koskaan voi tietää kuinka hienoja asioita sinulle olisi voinut tapahtua jos päädyt itsemurhaan!
Niinkö? Lapsesi tarvitsevat sinua, ja hankkiudu huonosta suhteesta pikimmiten eroon. Älä kasvata lapsia pelon ja syytösten ahdistavassa ilmapiirissä.
Sinä pärjäät hyvin omillasikin. Uskallusta se vaatii, mutta päätöstä ei tarvitse varmasti katua.
Edelleen voimia sinulle!
terv.6
Minullakin on pitkä lista tapahtumia ja asioita elämästä, jotka ovat ihan hirveän raskaita ja rankkoja. Nuorella aikuisiällä olin pitkässä laitoskierteessä rankkojen lapsuus- ja nuoruuskokemusten takia. Minä yritin itsemurhaa 7 vuotta sitten. Nyt elämä hymyilee: minulla on perhe, hyvä aviomies ja lapsi, ammatti, vakituinen työpaikka ja oma koti.
Kehottaisin menemään juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa. Voit käydä useammalla ellei heti aluksi löydy sopivaa henkilöä. Sopivuudella tarkoitan luottamusta: en sitä että sinulle kirjoitetaan lääkeresepti ekalla käyntikerralla.
Alkoholismi, itsemurha eivät ole syytäsi. Vanhempasi ja miehesi " sairastuivat, vanhempasi ovat tunneköyhiä.
Itsemurha ei ole ratkaisu-eikä edes vaihtoehto jos sinulla on lapsia.
Yleensä itsemurhan tehneillä on ollut liian korkea kynnys hakea apua ongelmiinsa: ottaisin edelleen mieluummin hullujenhuoneella olevan kuin itsemurhan narkkarin veljekseni.
Miten joku voi olla niin itsekäs että tekee itsemurhan? Ihan oikeasti, itsemurha ei poista ongelmia, siirtää ne vaan itsemurhan tehneen omaisille. Totta ettei itsemurhaa hautova ihminen ajattele noin, mutta silti se ei ole ongelmien ratkaisu.
Mielestäni itsemurha on todella itsekäs teko, eikä muuksi muutu!
itsemurha on LOPULLINEN ratkaisu TILAPÄISIIN ongelmiin!!!!
Vierailija:
Miten joku voi olla niin itsekäs että tekee itsemurhan? Ihan oikeasti, itsemurha ei poista ongelmia, siirtää ne vaan itsemurhan tehneen omaisille. Totta ettei itsemurhaa hautova ihminen ajattele noin, mutta silti se ei ole ongelmien ratkaisu.
äiti jne - elämä on liian lyhyt sellaisten kanssa oloon. liity johonkin tukiryhmään ja hae oikeita ystäviä, jotka pitävät juuri sinusta.
Mitä itse haluat elämältä? Haistata paskat (mielessäsi) kaikille sinua väärin kohdelleille. Tästä lähtien mietit, mitä itse haluat elämältäsi. Piirrä vaikka kuva. Ihmiset eivät ole täydellisiä, eivät sukulaisesikaan. Anna anteeksi, unohda, ja aloita OMA elämä. Aloita menemällä hoitoon. Kun tuosta selviät, olet vahvempi kuin koskaan elämässäsi! Jaksa odottaa sitä aikaa!
Tunnen itsemurhan tehneitä henkilökohtaisesti. Voin sanoa, että itsemurhan jälkeen en tuntenut syyllisyyttä tai murhetta vaan suunnatonta vihaa siitä, että kyseinen henkilö (henkilöt) ei antanut kenenkään auttaa itseään. Aloita vaikka soittamalla nimettömästi mielenterveysseuran ylläpitämään palvelunumeroon. Sieltä saa vinkkejä ja opastusta, miten eteenpäin.
Isä alkoholisti ja lääkkeiden väärinkäyttäjä , äiti mielisairas , vanhempien ero , kiusataan melkein läpi koulun , hakataan kerran pahasti , alkoholisti isäpuoli , äidin itsemurha ,viimeisen isovanhemman kuolema , isäpuolen kuolema , ystävättären itsemurha, huumeiden käyttäjä-avopuoliso ( joka pettää jatkuvasti ) , raskaana yksin , synnytän yksin , hoidan lapsen yksin vuosia ( ei tukiverkostoa tarpeeksi ) , narsistinen esimies , erittäin paha unettomuus , johon en saa sairaslomaa , uusperhe , isän kuolema tässä kuussa . Siinä ne tärkeimmät ja pointti on , että itseään pitää arvostaa , vaikka kukaan muu ei arvosta , arvosta silti itseäsi , pidä itseäsi tärkeänä ,sillä kukaan muu ei tee sitä puolestasi. Hankkiudu sellaisista ihmissuhteista eroon , joissa menetät voimiasi. Hae apua ,
sillä sinä olet sen arvoinen. Toisia elämä koettelee , toisia ei. Itse en ole katkera , sillä kaiken yläpuolelle voi nousta.
Vierailija:
Mutta elämä opettaa. Minulla oli läheinen ihminen, joka oli monenlaisia asioita, mutta itsekäs ei koskaan. Aina laittoi muut itsensä edelle, paitsi niinä hetkinä, kun ei sairautensa takia siihen pystynyt. Päätyi lopulta itsemurhaan, mutta ei siksi, että olisi ollut itsekäs, ainoastaan siksi, ettei jaksanut enää. Meillä jäljelle jääneillä on hirveä ikävä ja syyttelemme toisiamme lopun ikäämme. Koeta, ap, jaksaa hakea apua, sillä tuskin haluat lastesi kokevan sellaista loppuelämää. He tarvitsevat sinua paljon. On liikaa vaadittu keneltä tahansa lapselta, että kantaa äitinsä hautaan ja vielä tällaisesta syystä.
Ja ihan pelkkä ryhdistäytymisen ja itseään niskasta ottamisen asiakaan tämä ei ole, niinkuin joku siellä taisi ehdottaa.
Lämpimiä ajatuksia ap:n suuntaan. Hae apua.
ja hokevat tuota asennekysymysjuttua, olkaa hiljaa. Tuollainen on vaarallista ettekä tiedä yhtään mistä puhutte. Jos tietäisitte, jättäisitte päänaukomisen väliin. Oikeasti, pyydän nätisti että jättäisitte kommentoimatta.
Olen itse ollut elämässäni usein itsemurhan partaalla ja silloin juuri tuollainen ymmärtämättömyys ja tuomitseminen voi olla se viimeinen pisara. Tuomitkaa vaikka marttaseuroissanne terveiden joukossa, jos saatte siitä jotain tyydytystä.
Tässä ketjussa moni ystävällinen ihminen on sanonut jo tarvittavia asioita. Voimia ap:lle!!