Pankkilainen hetken linjoilla... vastailen kysymyksiin!
Kommentit (9)
Ylisuurena pitäisin lainaa silloin, jos nettotuloista menee puolet lainan hoitoon.
Mutta kyllä lainamäärät kulkevat aika pitkälti käsi kädessä tulojen kanssa.
Eli ei, mielestäni perheillä ei ole ylisuuria lainoja ainakaan tällä seudulla missä minä asun.
ap
Tradenomiopiskelija sijoittuu todennäköisesti päivittäisten raha-asioiden hoitoon; kassalle. Eli siihen pankin imagollisesti hyvin tärkeälle avainpaikalle ja käyntikortiksi.
Siitä pikkuhiljaa avartamaan osaamista laajemmalle omien kykyjen ja halujen mukaan.
ap
Toimin esimiestehtävässä ja palkkani liikkuu 2600 euron paikkeilla.
ap
epäilin että pääsisin ottaan niitä kakspuolisia kopioita, joita en osaa otaa...
t: opiskelija
Olen kuullut esim, että Op:ssa on touhu usein jähmeämpää kuin vaikkapa Handelissa. Pitääkö paikkaansa?
t, Pankkiin työhakemuksen kirjoittamista harkitseva
En usko että pankkiryhmien välillä on työnteossa tms. suuriakaan ideologisia eroja. Mutta en tosiaan osaa verrata, koska olen työskennellyt vain yhdessä pankkiryhmässä.
Erot ovat varmasti työpaikka- ja aluekohtaisia, kuten missä tahansa yrityksessä.
Väitän kuitenkin, että pankkialalle hakeutuu ja otetaan töihin tietysti kaupallisen koulutuksen saaneita ihmisiä mutta luonteeltaan avoimia, aidosti ihmisten kanssa viihtyviä sekä yhteistyökykyisiä tiimipelureita.
Sen verran vielä, kun joku kysyi, että kannattaisiko hakea pankkiin töihin ja mitä pankissa vaaditaan. TUossa yllä oliki joitain ominaisuuksia, mitä alalla tarvitaan. Jonkin verran kunnianhimoa olisi myös suotavaa, hyvä paineensietokyky, asioiden kokonaisvaltainen hahmottaminen, joka tietysti kehittyy kokemuksen ja osittain myös iän myötä. Halu oppia uutta sekä myös kyky omaksua ja hyödyntää sitä tietoa. Empaattisuus.
Mielestäni pankissa on mukava olla töissä, enhän olisi täällä muuten näin kauaa ollut. Pidän itse siitä, että mikään päivä ei ole samanlainen, ihmiset ja tilanteet vaihtuvat, saan itse vaikuttaa siihen, mitä teen, minkälainen päivästäni muodostuu ja mikä on sen tulos.
Tässähän näitä..... kysykää lisää, olen taas linjoilla, kunnes lapset herättävät :)
t.ap
Olisin vaan halunnut tietää, onko nykyään paljon ihmisiä joilla ei ole säästettynä asuntoon vähintään 15% osuutta valmiina?(Eli ottavat 85 % lainaa.)
tarkoitin tietenkin YLI 85 % lainaa.
t. 13
Pankeissa on nykyään aikas paljon paikkoja auki.