Kotisiivoja hetken aikaa palstalla - kysykää jos on kysyttävää!
Kommentit (58)
Vierailija:
Olen muuttamassa ja en tahdo seuraavalle asiakkaalle tuollaista törkyä jättää. Kuinka se on tullutkin noin inhottavaksi.
Ensinnäkin KUNNOLLISET kumihanskat käteen, koska siellä voi olla vaikka mitä paskabakteereja ja sieltä voi saada helposti haavoja.
Ensin kaivat kaiken töhnän pois, minkä irti saat. Sitten kannattaa laittaa putkimiestä yön ajaksi. Aamulla huuhtelet vedellä. Laita kloriittia ja pese tiskiharjalla, se on kaikkein paras tuohon tarkoitukseen. Voi myös käyttää jotain muuta kuin pesuainetta kuin kloriittia.
Jos ei tartte putkimiestä, niin laita vaan pesuainetta ja käytä tiskiharjaa.
ap
Vierailija:
oikein kunnolla. Itsellä se tahtoo olla vähän tyyliin imurointi, lattioiden hutaisu ja lavuaarien + pytyn pesu niin äkkiä kuin mahdollista. Kaikki muu jää kunnes huomaa että ohhoh, kylppärin seinissä taas kaakelit punoittaa...
Ihmiset ei oikeasti aina tajua, kuinka paljon perusteellisemmin me homma hoidetaan. Tietenkin jokainen saa siivota niin kuin itse haluaa.
Kyllä mun oma koti on välillä ihan kauhea läävä...
ap
1) olisi rahaa (kotihoidontuella nyt)
2) ehtisi, jaksaisi ja OSAISI siivota, lajitella, heittää pois turhat roinat.
Hei, itse asiassa unelmani onkin tämä: kun joku tulisi ja auttaisi minua heittämään pois turhan ja lajittelemaan, järjestelemään kaiken jäljelle jäävän jotenkin järkevästi ja tehokkaasti!! Teettekö semmoista? (meillä siihen menisi noin viikonloppu :(
Olen jostain kuullut että putkimies olisi liian tujua ainetta vanhoille putkille, syövyttäisi ne? Totta vai tarua?
se muuttamassa oleva
itse pyyhin pölyt, vien matot, imuroin, pesen lattiat, pyykkään koneellisen pyykkiä, tamppaan matot ja tuon ne puhtaisiin lattioihin ja aikaa kuluu n 2,5h 150 neliötä. Hoidan siinä sivussa myös 3 lasta ja ehdin vaihtaa lakanatkin tarpeen tullessa.
Vierailija:
Vierailija:
oikein kunnolla. Itsellä se tahtoo olla vähän tyyliin imurointi, lattioiden hutaisu ja lavuaarien + pytyn pesu niin äkkiä kuin mahdollista. Kaikki muu jää kunnes huomaa että ohhoh, kylppärin seinissä taas kaakelit punoittaa...Ihmiset ei oikeasti aina tajua, kuinka paljon perusteellisemmin me homma hoidetaan. Tietenkin jokainen saa siivota niin kuin itse haluaa.
Kyllä mun oma koti on välillä ihan kauhea läävä...
ap
Vierailija:
1) olisi rahaa (kotihoidontuella nyt)
2) ehtisi, jaksaisi ja OSAISI siivota, lajitella, heittää pois turhat roinat.Hei, itse asiassa unelmani onkin tämä: kun joku tulisi ja auttaisi minua heittämään pois turhan ja lajittelemaan, järjestelemään kaiken jäljelle jäävän jotenkin järkevästi ja tehokkaasti!! Teettekö semmoista? (meillä siihen menisi noin viikonloppu :(
Homma oli aika paljon tavaroiden lajittelua ja siis siivoamistakin tietenkin. Kyllä varmaan sullekin joku apulainen meidän firmasta löytyisi.
ap
Vierailija:
Olen jostain kuullut että putkimies olisi liian tujua ainetta vanhoille putkille, syövyttäisi ne? Totta vai tarua?se muuttamassa oleva
Kyllä mä olen putkimiestä kaikkiin viemäreihin kaatanut. Voithan vaikka laimentaa vedellä tai antaa olla vain hetken, jos epäilyttää.
ap
kyllä mä nyt tajuan että nuoruus on kertakaikkiaan ohi, kun tänhetkisen elämäni suurin unelma - perjantai-iltana vieläpä - on, että joku tulis ja siivoais ja järjestelis oikein kunnolla kotini!!!
:) 50 ja 55
Vierailija:
itse pyyhin pölyt, vien matot, imuroin, pesen lattiat, pyykkään koneellisen pyykkiä, tamppaan matot ja tuon ne puhtaisiin lattioihin ja aikaa kuluu n 2,5h 150 neliötä. Hoidan siinä sivussa myös 3 lasta ja ehdin vaihtaa lakanatkin tarpeen tullessa.
Väitän silti, että olen huolellisempi. Tuossa ajassa ei ihan oikeasti ehdi tehdä kaikkea tuota HYVIN ja niin, että asiakas olisi tyytyväinen.
ap
viikkosiivoukseen :) Meillä kyllä pieni vessa ja siellä ei ole mitää tasoja tms.
57 (kone :D)
Siivoavat (2 siivoojaa) n. 100 neliötä reilussa tunnissa (yhdeltä menisi siis aikaa n. 2,5-3 tuntia).
Mutta eivät ole noin perusteellisia kuin ap (6h). Meillä pestään lattiat, viedään välillä matot ulos (ainakin tuuletetaan parvekkeelta), imuroidaan, pyyhitään pölyt pinnoilta (eivät ihan joka kerta) sekä pestään lasipinnat (siis ovet, ei ikkunoita paitsi eri sopimuksesta ja silloin aikaa menee toki paljon enemmän) sekä tietysti vessat, kylpyhuone ja keittiö, jotka ovat aina siistimmät kuin mitä itse saisin aikaan. Eivät tongi lattiakaivoa kylläkään. Saunan pesevät sopimuksesta erikseen. Pesuhuoneen aina. WC-pytyn pyyhkivät ulkopuolelta, mutta eivät siivoa kokonaan (siis sisältä) ainakaan kunnolla.
Silti olen tyytyväinen hinta-laatu-suhteeseen meidän perheen osalta.
Ennen siivoojien tuloa järjestän tavarat pois tieltä, koska en maksa siitä, että he keräilevät leluja tms. Se on lasten (ja minun) tehtävä pitää lelunsa paikoillaan. Olemme siis itse töissä kun siivoojat käyvät. En tykkää kytätä. Jos sattuu vapaapäivä ko. päivälle, lähden siksi aikaa lasten kanssa ulkoilemaan tai kauppaan.
okt n. 180m2, imurointi, mattojen imurointi tai ulosvienti, jos keli sallii, lattioiden pyyhkiminen, vessat ja kylppärit, pölyjen pyyhkiminen, n. 4h/kerta, tuntiveloitus n. 24e/h, siitäkin siis kotitalousvähennykseen aika iso osa. Itse siivoillaan edellisiltana lelut pois, siirretään raskaat huonekalut mattojen päältä jne. Ihan siistiä jälkeä tulee, tyytyväisiä ollaan oltu. On ihana tulla perjantaina töistä siistiin kotiin. On tosi kiva, että nykyään tällaisia palveluita on saatavilla! Luulisin, että siivojillekin on ihan mielekästä ja kivaa työtä; saa kuitenkin yleensä tehdä vähän inhimillisempään tahtiin omassa rauhassa (kai useimmat töissä tai muuten pois kotoa siivouksen aikana?) ja yleensä nyt suht siisteissä ja tavallisissa oloissa verrattuna esim. johonkin ravintola- tai käytäväsiivouksiin, työajatkin yleensä ihan järkevät päiväaikaan, ei mitään aamuviideltä tai iltakymmeneltä.
Siivoaa 180 neliön talon 2,5-3 tunnissa. Ihan siistiä on ollut... maksan melkein 100 euroa kerralta.
Itse laitan edellisenä iltana tavarat paikoilleen, pyrin pesemään pyykit pois alta ja siistin keittiön tiskeistä ja pyyhin tasot. Lelut ym luonnollisesti pois alta. lattiapinnat on siis vapaat imurointiin, kosteapyyhintään. En edes tiedä mitä tekee matoille...
Wc:t, ja suihkutilat pesee.
Tämä pääkaupunkiseudun tuntumassa.
Silti maksan siivoojille mielihyvin 3-4 tunnista, koska ei voi olettaa ihmisten jaksavan 40 h/vko sellaista tahtia, millä me se homma tehdään. Mä en tiedä mitään työtä, jossa tehtäisiin niin reippaasti työtä, vaikka palkka olisi kolminkertainen. Ja kyllähän se fakta on, ettei mitään superihmistä saa alle 10 Euroa/h töihin ja on kohtuutonta odottaa tuon ihmisen juoksevan työaikansa.
kaksi kotia, niin siinä matkalla toiseen kotiin esim. metrossa.
kotiin ja mennä puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. hatun nosto siivoojille