Kotisiivoja hetken aikaa palstalla - kysykää jos on kysyttävää!
Kommentit (58)
t; se joka siivoaa 2,5 tuntiin 150 neliöö.
Vierailija:
Siis lattioiden pesu, mattojen tamppaus + imurointi, pölyt, vessa, keittiö, kylppäri. Lisäksi siivoan vuoroviikoin esim. saunan, pesaisen jonkun ikkunan, pyyhin seinät tms.
Vierailija:
Siis sehän ei ole perusjuttu. Perussiivoukseen kuuluu lattioiden imurointi ja kostealla pyyhintä, pölyjen pyyhkiminen, vessat, suihkut ja keittiöt pestään. Kaikkea muutakin voidaan tehdä, mutta se on sitten lisää tunteja. Mattojen imurointi kuuluu perussiivoukseen, tamppaus ulkona ei, eikä lakanoiden vaihto. Mutta kuten sanottua, kaikki sovittavissa.
Joitakin koteja on joka ikinen kerta niin siivottomassa kunnossa, ettei kukaan varmaan uskois. Normaaleilta vaikuttavat muuten, mutta se " shit" missä ne elää..yöks.
Vierailija:
mä siivoan 150 neliöö 2,5 tunnissa. missä vika?
Me siivotaan todella perusteellisesti. Tuohon kuuteen tuntiin siis kuuluu vielä jotain " ekstraa" , jota ei tehdä joka viikko ja joka on asiakkaan kanssa erikseen sovittu. Eli siis esim. joku ikkunan pesu tms. Joskus olen myös mankeloinut lakanoita, pessyt pyykkiä tms.
ap
kysymys kuuluu, että eikö? minusta pöly ja roskat jää pyörimään sisälle jos ei mattoja käy tamppaamassa pihalla.
31
Vierailija:
kuullostaako realistiseltä kun meidän siivooja neljässä tunnissa imuroi, pesee lattiat, vie matot pihalle, pyyhkii pölyt ja vaihtaa parisänkyyn lakanat neliöitä noin 110. tidän että siivoojani on ainakin ratista kärähtänyt ja poika on jäänyt varkaudesta kiinni. mutta haluaisin olla tuomitsematta ihmistä.
Sinun siivoojasi on varsin nopea. Ei ehkä tee ihan niin perusteellisesti kuin meidän firmassa on ohjeistettu ja sovittu.
Ja siis sopimuksiahan voidaan tehdä kovin erilaisia. Mä teen tällä hetkellä viikkosiivouksia, joihin kuuluu jotain extraa päälle. Olen siis yhdessä kodissa aina 6 tuntia kerrallaan, joten kohteita ei ole mulla monta. Joissain käyn vain kerran kuussa, joissain joka viikko.
ap
Eli kamalinta on ollut kun kotisiivouksessa kodin omistaja kyttää koko ajan vieressä ja on olevinaan niin työnjohtajaa että...
Ja se on myös aina hyvin ikävää jos perheessä riidellään kun siivoja on paikalla. Ei ole todellakaan henkisesti hyvä työympäristö silloin kun vitut ja perkeleet lentää ilmassa :(
Ja noita urbaanilegendoja on enemmän toimistoissa. Porukka piilottaa kaappien alle post it lappuja tms. ni voi seurata kuinka usein siivooja jaksaa kontata ja siivota kaikki kaappien aluset (joita voi yhdessäkin toimistossa olla kymmeniä)
Muuten työ kivaa. Saa yleensä rauhassa puuhastella ja osa asiakkaista muistaa jollain kivalla silloin kun työ on tehty hyvin. Palkka on tosiaan aika huono niin ihan pienetkin ekstra jutut on kivoja. Sellaisessa paikassa missä tuntee saavansa arvostusta työlleen tekee aina jotain ekstraa tai on muuten tarkempi tms. Lisäksi sellaiseen paikkaan on aina kiva mennä töihin.
vai kysyttiinkö sitä jo? Minulla ei olisi varaa 6 tunnin siivoukseen, tekisittekö 100 neliön asuntoon vaikka 2 tunnin siivouksen: imurointi ja lattioiden pesu vaikka, vai?
Haluan nähdä ja otan sut töihin jos asiakas ja minä ollaan tyytyväisiä.
Mutta, pahoin pelkään, ettei se ole mahdollista, eikä olekaan.
Terv. siivousyrittäjä. ei ap
ja kai se on sitä, että kun kotonaan siivoaa niin nopeemmin valmista kun tietää mitä tekee :)
Mut silti ihmettelen et 6 tuntia tuohon hommaan, no rauhallinen tahtihan se on hyvä työnteossa :)
31
ettei olla tyytyväisiä tuloksiin. ite olen siisteyshullu mutta on ollut vaikea ajatella aikaa missä ajassa siivooja siivoaa. helpotti paljon.
Vierailija:
Haluan nähdä ja otan sut töihin jos asiakas ja minä ollaan tyytyväisiä.
Mutta, pahoin pelkään, ettei se ole mahdollista, eikä olekaan.Terv. siivousyrittäjä. ei ap
31
Vierailija:
vai kysyttiinkö sitä jo? Minulla ei olisi varaa 6 tunnin siivoukseen, tekisittekö 100 neliön asuntoon vaikka 2 tunnin siivouksen: imurointi ja lattioiden pesu vaikka, vai?
Ja tosiaan ne vaihtelee ihan kauheasti sen mukaan, mitä on sovittu. Jotain 20 tunnissa euroa on varmaan alin hinta, ja se sisältää varmaan sitten sen imuroinnin ja lattioiden pesun.
Kyllä kahdenkin tunnin siivouksen saa, mutta se on sitten eri asia, mitä se maksaa, koska joku aloitusmaksu on aina. Eli kannattaisi ottaa vaikka neljän tunnin siivous kerralla ja vaikka harvemmin.
ap
Vierailija:
ja kai se on sitä, että kun kotonaan siivoaa niin nopeemmin valmista kun tietää mitä tekee :)Mut silti ihmettelen et 6 tuntia tuohon hommaan, no rauhallinen tahtihan se on hyvä työnteossa :)
31
Kylppärissäkin menee aikaa, kun pyyhkii hanat, pesukoneet, pesee lattian, putsaa lattiakaivon, pyyhkii ovet ja peilit... Ihmiset ei usein tajua, kuinka paljon enemmän tällainen " oikea siivooja" kerralla tekee. Lisäksi meillä on kaksi kahvitaukoa tuon kuuden tunnin aikana.
ap
Vierailija:
sanooko ihmiset suoraan jos ne ei ole tyytyväisiä?
Tiedän kyllä pari " ammattivalittajaa" , jotka valittaa kaikesta. Yhden kanssa laitoimme sopimuksen poikki, koska mikään, siis MIKÄÄN ei koskaan kelvannut. Jonin verran toimistolle tulee soittoja, mutta usein valituksetkin ovat väärinkäsityksiä.
Meidän firman sopimukset ovat todella yksityiskohtaisia ja jokainen tehdää yksilöllisesti, että kaikki olisivat tyytyväisiä.
ap
Olen muuttamassa ja en tahdo seuraavalle asiakkaalle tuollaista törkyä jättää. Kuinka se on tullutkin noin inhottavaksi.
oikein kunnolla. Itsellä se tahtoo olla vähän tyyliin imurointi, lattioiden hutaisu ja lavuaarien + pytyn pesu niin äkkiä kuin mahdollista. Kaikki muu jää kunnes huomaa että ohhoh, kylppärin seinissä taas kaakelit punoittaa...
Tajuaahan sen jokainen, joka kotiaankin siivoaa.
Teet varmasti asioita vain joka toinen kerta tai muuten kurvit suoriksi.
Mikään selitys ei kelpaa, toi on yksinkertaisesti fuulaa.