Millaisia mietteita herattaa noin 2-vuotias sopo ja iloinen pikkutytto jonka puserossa lukee painetuin mustin kirjaimin " positiivisuus on perseesta" ?
Kommentit (14)
siitä ystävyyssuhteesta ei tulisi mitään, koska ollaan niin erilaisia ajatusmaailmaltamme.
Ei voi naurattaa ihan oikeasti ketään kypsää, täysjärkistä aikuista.
Niin lasta alentavaa kuin olla ja voi.
Ajattelen " sääntönä" sitä, että sen mitä lapsi voi sanoa ääneen, se voi lukea paidassakin.
En tykkäisi, jos muksuni sanoisi " Positiivisuus on perseestä" . " Pieni, mutta vaarallinen" on taas ihan hilpeä =)
Ihan tykkään lasten tekstipaidoista jos ne kuvastavat jotain sellaista asennetta jota toivoisi omalle lapselleen. Ikävä ajatus että joku haluaa kasvattaa lapsensa uskomaan että positiivisuus on perseestä.
Samoin kun yhden 7vuotiaan vanhemmiltaan saama paita jossa luki jotain sen tyylistä kuin " Vittuako se mulle kuuuluu?!"
varmaan naurattaisi tuollainen :) kiva kun ihmisillä on huumoria. Vaikka itse en varmastikkaan rohkenisi laittaa lapselle moista paitaa...?
yrittää lasta kieltää puhumasta rumia. Mä en todellakaan itse haluaisi, että oma lapseni mainostaisi viattomana vauvana perseitä tai vittuja. Ajattelisin että onpa juntit vanhemmat ja että voi lapsi parkaa. Ja vielä, että enpä haluaisi joutua kaveeraamaan näiden vahempien kanssa, jotka varmasti ovat itsekin jotain alaikäisiä huumorintajunsa perusteella. Sitä paitsi lapsi ei ole mikään vanhempien huumorillisen itseilmaisun väline. Hänen käyttämisensä sellaisena on alentavaa. Hyi.
Mutta ehkä kyllä lapselle jotain " lapsellisempaa" . Lapselle sopivaa, tarkoitan siis lähinnä.
Kyllä mun yltiöaurinkoisella ja hyväntuulisella lapsella vois olla paita jossa lukis esim. " Ei paljon naurata" tai jopa että " Positiivisuus on teeskentelyä" mutta ei sellaista jossa lukis että " Positiivisuus on perseestä" . En usko että parivuotias lapsi tuollaisesta paidasta mitään negatiivista asennetta omaksuis mutta minusta tuo perse-ilmaisu ei sovellu lapsen (eikä järin hyvin aikuisenkaan) paitaan
Ensinnäkin tuo paita on ostettu jostain saakelin Hikiän torilta. Kuka käy Hikiän torimarkkinoilla?
Positiivisuus on perseestä -paitoja on kymmenellämiljoonalla ihmisellä. Ei sitten keksitty mitään tämän radikaalimpaa lausetta?
Rahaa noihin paitoihin on juuri niillä ihmisillä, jotka nutkuttavat joka ikisestä taksvärkkipäivästä, ku " ei meillä ole rahaa antaa niiille lapsille sinne" .
Eipähän vanhempien tarvitse mitään hillityn klassista kotikasvatusta järjestää. Meidän Amelia-Orvocci on oma persoonansa. Kaikki sivistys on perseestä ja kaikki " vittu" - ja " perse" -aiheiset t-paidat ovat hyvää vastalausetta eu-herroille.
Anteeksi, mutta juntteja ei vain kertakaikkiaan aina jaksa ymmärtää.
Laittaa nyt viaton lapsi kantamaan ja esittelemään vanhempiensa ala-arvoista ajatusmaailmaa.
Oikeaa white trash-kamaa lähiöpubista.
eli sysimusta;)