Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita älykkäitä, mutta vähän " hitaita" ihmisiä?

Vierailija
28.09.2007 |

Olen parhaimmillani, kun voin valmistella asioita etukäteen. Puheen pitäminen ex tempore ei onnistuisi. En myöskään juuri koskaan keksi mitään teräviä argumentteja, kun pitäisi vastata johonkin välittömästi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulospäinsuuntautunut ja aina äänessä loistamassa.

Vierailija
2/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen samanlainen. Monet pitävät minua tyhmänä, koska olen seurassa niin hidas. Yksin kotona käyn päässäni säkenöiviä keskusteluja mutta oikeassa tilanteessa en keksi vastausta edes kysymykseen " otatko lisää kahvia vai haluatko jotain muuta"

Muutenkin jos on toisia paikalla minusta tulee kömpelö ja en onnistu oikein missään. Yksin kaikki sujuu hyvin.

Ja tiedän kuitenkin että olen ihan älykäs, opinnoissani menestynyt ja opin uusia asioita nopeasti. Hieman harmittaa kun uudet tuttavuudet eivät monesti syvenny sen enempää tämän takia, vanhat ystävät kyllä tietävät etten ole mikään vähäjärkinen tampio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheet ei tosin onnistu edes valmistelemalla, kun en uskalla suuressa joukossa suutani avata. Ihan tuskan hiki tuli jopa vanhempainillassa, kun piti esitellä itsensä. Kaikkien muitten nimet meni ohi, kun jännittyneenä odotin omaa vuoroani. Mun älykkyys menee hukkaan sosiaalisten pelkojen takia.

Vierailija
4/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla kyse on kyllä jostain muusta kuin sosiaalisesta pelosta, ennen jännitin kyllä esiintymistä mutta en enää kun työn puolesta joudun paljon esiintymään. Vieraisiin tilanteisiinkin menen ihan rohkeasti mutta hidastun vaan ihan kauheasti. Spontaanit puheetkin onnistuu esiintymisen puolesta mutta sisältö on kuin jälkeenjääneen. En tiedä mistä johtuu, omituista se kuitenkin on

Vierailija
5/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan pohdiskella asioita itsekseni, tulee hyvää jälkeä mutta auta armias jos vaikka jossain palaverissa joudun vastaamaan yhtäkkiä johonkin kysymykseen, niin menen ihan lukkoon. Luulen että perfektionismillani on jotain tekemistä asian kanssa, hirveät paineet kun pitäisi suoltaa sekunnissa ulos joku täydellinen vastaus. Sitten suustani tulee yleensä jotain ihan käsittämätöntä soopaa ja vielä takellellen. Ja jälkeenpäin vatvon ja stressaan miten tyhmästi tuli taas lauottua.

Vierailija
6/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kohdalla kysymys tuntuu olevan siitä (olen siis keskustellut asiasta hänen kanssaan), että se on yhtä aikaa ylimielinen (" minä en vaivaudu sanomaan näille ihmisille mitään kun eivät varmaan kuitenkaan arvostaisi sitä" ) että täydellisyyttä tavoitteleva (" en sano mitään ellei se ole todella sanomisen arvoista" ).

Fiksu ihminen, mutta ei kovin hauskaa seuraa.

Vierailija
7/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- arkipäiväisiä pikkujuttuja saatan jahkailla

- matematiikka ja kielet sujuvat tosta vaan

- isot asiat saatan päättää nopeastkin, esim. asunnonostossa olen ollut erittäin nopea käänteissäni.

- Keittiön ostoa olen sitten jahkaillut jo 3 kk

- en mielelläni juttele vieraiden kanssa

- Kirjoittamalla tekstiä tulee tosta vaan

Vierailija
8/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanomisissaan. Äkkipäätä saa vähän " hölmön" vaikutelman. Kuitenkin fiksu, menestynyt ja mukava mies.

Vierailija
9/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön älyykkyyttä ei siis juurikaan ole, mutta teoreettisella tasolla toimii hyvin.

Vierailija
10/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykäs ihminen on aina myös nopea. Jos leikkaa, niin leikkaa. Sori, ap.

Vierailija
11/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun saan pohdiskella asioita itsekseni, tulee hyvää jälkeä mutta auta armias jos vaikka jossain palaverissa joudun vastaamaan yhtäkkiä johonkin kysymykseen, niin menen ihan lukkoon. Luulen että perfektionismillani on jotain tekemistä asian kanssa, hirveät paineet kun pitäisi suoltaa sekunnissa ulos joku täydellinen vastaus. Sitten suustani tulee yleensä jotain ihan käsittämätöntä soopaa ja vielä takellellen. Ja jälkeenpäin vatvon ja stressaan miten tyhmästi tuli taas lauottua.

Vierailija
12/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
13/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eri mieltä: älykkyys ja nopeus eivät käy käsi kädessä.

Vierailija
14/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No höpö höpö!

Vierailija
15/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t yksi hidas

Vierailija
16/16 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esimerkiksi pyörii niin paljon asioita päässä, etten saa niitä aina selvinä lauseina ulos, kun oletan että ihmiset pysyy kärryillä vähemmälläkin.

Yleensä itse ymmärrän toisia, ennen kuin ne sanoo lauseensa loppuun ja odotan sitä muiltakin.