Ketämätön yhdistelmä, pieni palkka ja yleinen halveksunta,
siinä ainoa tulos mikä näistäkin neuvotteluista jäänyt käteen. Ihan oikeesti olen ollut niin naiivi, että olen edes kuvitellut ihmisten arvostavan tätä työtä, se on kuitenkin osaltaa auttanut jatkamaan. Mutta täällä onkin saanut kuulla olevansa ei minkään arvoinen, tyhmä ja laiska.
Terv. arvatkaa kuka ja millä alalla : (
Kommentit (14)
Jos olet työssäsi tehnyt parhaasi niin nosta edes itse hattua itsellesi ja ole ylpeä siitä että osaat tehdä hommasi.
Jos toisilta alkaa kiitosta odottamaan niin sitä saa varsinkin naisvaltaisilla aloilla odottaa maailman tappiin saakka.
Pää pystyyn ja ole ylpeä ammattitaidostasi
Arvostus tosiaan aika nollassa tällä alalla, ainakin täällä AV palstalla. Kurjaa sinänsä, jokainen työ on kuitenkin tärkeää omalla tavallaan siivoojista pankinjohtajiin. Myös minun työni on tärkeää.
Eli kun jokin ammattiryhmä hakee palkankorotuksia, koetetaan yleinen mielipide kääntää heitä vastaan etteivät menisi lakkoon ym. Kyllä useimmat hoitajat on palkkansa ansainneet ja enemmänkin.
akateemisia naisvaltaisia aloja, joissa lähtöpalkka on huonompi. Sellaisilla asiantuntija-aloilla lakkouhallekin naurettaisiin. Kummasti kyllä ihmiset haluavat silti käyttää esim. kulttuuripalveluja. Ei siihen työn rankkuuteenkaan voi pelkästään vedota.
Tämä nyt on ihan oma mielipiteeni, mutta omassa elämässäni palkka ei ole pääasia, en haaveile rikastuvani miljonääriksi tms. Jos raha olisi tärkeintä, olisin valinnut toisen alan. Mutta myös minä (kuten moni muukin) haaveilen omasta kodista, lapsista (useammasta kuin yhdestä) ja silloin tällöin olisi ihanaa vaikka matkustellakin perheen kanssa. Mutta mutta... Minulla ei ole virkaa (en saa siis kesä" lomalla" palkkaa), asuntolainaa pitäisi lyhentää kuitenkin myös kesäkuukausina, haaveilemaani 4 lapseen meillä ei taida koskaan olla varaa, saati sitten matkusteluun (varsinkin, jos perheemme tästä vielä kasvaa). Eli ihan tavallisiin asioihin minäkin haluan rahani käyttää ja siksi palkallani on merkitystä, vaikka en omasta mielestäni suuria toiveita elättelekään.
Onneksi miehelläni on parempi palkka kuin minulla (siitä huolimatta, että hänellä on myös alempi koulutustaso). Mutta ei minusta ole oikein se, että naisvaltaisten alojen palkkoja ei nosteta vain sen takia " että ei kai se raha ole tärkeintä" kun taas miesvaltaisilla aloilla palkat nousevat tasaiseen tahtiin.
Iltalehdessä Superilainen haukkuu muita ihmisiä jotka myös haluavat palkkaa hyeenoiksi ja korppikotkiksi... Joo onhan se kauhean väärin, että myös muut koulutetut matalapalkkaiset naiset saivat osansa.
sympatiaa tms, jos oma asenne on tuollainen!!
jotka ovat aina iloisia, auttavaisia ja aina ajan tasolla (toisin, kuin lastamme hoitaneet lääkärit / kirurgit;).
KIITOS!
Ihan oikeasti. Kokeile vaikka opettajan sijaisuutta tai mene kaupan kassalle. Kokeile saatko arvostusta ja paremman olon muussa hommassa ja katso miten palkka muuttuu.
onhan se hienoa, kun köyhällä Suomella on varaa kouluttaa hoitajia rikkaalle Norjalle!
Jos oma asenne on sellainen että kaipaa jatkuvasti ulkopuolista arvostusta, sitä ei koskaan tule saamaan!
Vierailija:
onhan se hienoa, kun köyhällä Suomella on varaa kouluttaa hoitajia rikkaalle Norjalle!
Sitten realistisesti Norjan HUOMATTAVASTI korkeammat elinkustannukset.
T. ex Norja-hoitsu
Ainoat negatiiviset kommentit ovat tulleet täältä. Ja on ollut kyllä aivan ala-arvoista se tyyli millä meidän ammatista puhutte!
kyllä meitä arvostetaan kaikkialla muualla paitsi täällä av:llä!