Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan hermostunut vauvallesi?

Vierailija
27.09.2007 |

Hoidan yksin vauvaani, ja minulla meni tänään hermot vauvan itkemisen ja hysteerisen tempoilun takia. Vauva on vasta 4 kuukautta vanha. Huusin vauvalle, ja raukka meni hiljaiseksi ja yritti lohduttaa minua hymyilemällä. Ihan kauhea tunne. Onko kenellekkään sattunut vastaavaa? Ja mitä teette, jos alkaa kiehumaan oikein kunnolla?

huono äitikö?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa kylläpalaa päreet, mutta kumpaisenkaan lapsen kanssa ei alle 2-v.

Vierailija
2/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vauva yksin sänkyyn, mieluummin kun että teet hänelle jotain pahaa. Hän ei itkuun kuole. Rauhoitu rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuminen ja vihastuminen menee väärään osoitteeseen ja vauva tuntee itsensä arvottomaksi. Olisiko sinulla mahdollisuutta mitenkään järjestää itsellesi hengähtämisen hetkiä. On inhimillistä väsyä ja uupua, mutta vauva ei ole siitä vastuussa. Jos vaikka joku sukulainen tai ystävä voisi viedä vauvan säännöllisesti vaunukävelylle?

Vierailija
4/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa, pinnaa kiristi mulla enemmän vauvan itku ja jatkuva kitinä kuin mitkään uhmat ikinä. Olemme erilaisia me äiditkin siis mutta kaikki hermostuvat joskus, pääasia varmaan että on joku keino purkaa hermoilu jollain muulla tavalla kuin käymällä käsiksi lapseen. tms - huutaminenkaan ei ole niin vaarallista jos jää vain siihen. Vaikka tietty ihanne on kai se viilipytty äiti, tilanteessa kuin tilanteessa...

Vierailija
5/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettet satua lasta ja näytät, että rakastat häntä silti ja halit ja pussaat:) Ihmisiä tässä vaan ollaan!

Vierailija
6/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui pahimmillaan vain 15min kerralla, siis öisinkin. Olin ihan kuollut väsymyksestä ja hermoromahduksen partaalla. Onneksi oli mies ja hyvä tukiverkko.

Vierailija
7/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon useampi tarvitsisi apua ja tukea kuin sitä kehtaa hakea. Olen ollut vihantunteissani kohtuuton vähän isompaa lastani kohtaan. Nyt lapsi on jo koululainen ja minä paremmin selvillä itsestäni. Silti suren sitä, että en ajoissa eli heti ymmärtänyt hakea apua. Vauvan ja lapsen herättämät tunteet ja muistot voivat olla yllättäviä ja voimakkaita ja vaikeita kestää. Ne eivät kuitenkaan johdu lapsesta, vaan omista tunteista ja tunnemuistoista. Myös väsymys on kiduttavaa. Varsinkin jos on vauvan kanssa yksin, on enemmän kuin normaalia väsyä. Toivottavasti saat jostain apua ja tukea vauvan hoidossa.

Ainakin Helsingissä on poli, joka on vastikään avattu tukemaan äitien ja vauvojen vuorovaikutusta. Yritän selvittää sen nimen tai ehkä joku teistä tietäisi...

Vierailija
8/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneessa istuin muutaman minuutin tuolilla ja yritin rauhoittaa itseä. Ole itsellesi ja tunteillesi armollinen.

Vierailija
9/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kävi minullekin. Vieläkin tunnen syyllisyyttä nyt jo koululaiseni kohtelusta. Niin minuakin oli kohdeltu, joten tunteita oli vaikea hillitä ja olin alkukantaisten tunteideni vanki :( Onneksi meillä on kuitenkin hyvät välit lapsen kanssa.

Vierailija
10/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mikään auttanut. Se olikin sitten ainoa kerta. Ei se vauva tahallaan sitä tee. Kuopukselle 1, 5 v en ole koskaan huutanut (tähän mennessä...) vaikka on monta kertaa huonompi ollut nukkumaan ja tempperamenttisempi kuin esikoinen.

Ei kerta pari pahaksi ole, mutta jos se jatkuu, kannattaa hakea apua.

Vierailija
11/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytynee googlen avulla. Paikkaan on helppo ottaa yhteyttä puhelimella tai sähköpostilla.

Vierailija
12/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta oli noin 2-3 viikon iässä, jolloin rinnat olivat erittäin kipeät ja vauva puri. Silloin hermostuin niin että rääkäisin lukuisia kirosanoja ja jouduin poistumaan huoneesta. Olin niin tolaltani että pelkäsin koko yön etten ehkä osaisikaan enää aamulla suhtautua normaalin innostuneesti vauvaan vaan " pilaisin sen elämän lopullisesti" (vähänKÖ olin hormoneissani...). Ei siiinä kuitenkaan mitään, hyvin meni.

Seuraava kerta oli noin vuoden kuluttua, silloin en niinkään huutanut vaan sanoin vain tosi ilkeästi. Lapsiparka katsoi mua aivan järkyttyttyneenä, ja mulla on edelleen siitä tosi paha mieli.

Ei me silti musta mitään sosiaaliviraston asiakaslistaa olla, vaikka joskus virheitä tehdäänkin..

Vierailija
13/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni on kyllä kiristynyt.

Ja taaperon kanssa on kyllä välillä niin kärsivällisyys väsyneenä koetuksella, että olen kyllä hälle jopa huutanut, mutta myöhemmin pyytänyt anteeksi. Siis jos taapero on vaikka tahallaan ties monennen kerran kaatanut maidot pöydälle tms.

Koskaan en ole fyysisesti mitään kamalaa tehnyt.

Vierailija
14/14 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla menepä eri huoneeseen huutamaan pahaa oloa pois. Pääasia kuitenkin että et käynyt vauvaan käsiksi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän