Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden kumppanin exät: oletteko mustasukkaisia?

Vierailija
29.10.2023 |

Eli suhteen alussa tai alkupuolella tutustuessanne paremmin kumppaniinne, oletteko olleet mustasukkaisia kumppaninne exille? Jos/kun keskusteluissa tulee exiin liittyviä asioita esille, niin oletteko tunteneet mustasukkaisuutta? Ja jos niin minkälaisista asioista? 

Jos ette, niin miten ns.estätte mustasukkaiset ajatukset? 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minun mieheni - ilman että tiesi näistä ajatuksista - avasi saman tien kaikki salasanat kaikkialle saatesanoilla, että katso jos haluat, ei ole mitään salattavaa. Pakkohan tuollaista on uskoa.

Vierailija
2/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut olla. En yleensäkään harrasta mustasukkaisuutta, eikä minulla ei ole aikaa sellaiseen. En siedä itseeni kohdistuvaa mustasukkaisuuttakaan ollenkaan, en siis tippaakaan. N48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Ex on ex jostain syystä. Omakin ex on. Jos alkaa vanha suola janottaa, niin minkäpä minä sille voin? Ei sen takia ainakaan etukäteen kannata kärsiä, kyllä se kärsimys saa kiinni, jos on saadakseen.

Vierailija
5/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
6/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti mustasukkainen mutta tiettyä epävarmuutta olen välillä tuntenut. Mieheni exissä on nuoria ja kauniita naisia. Itse en ole kumpaakaan. 

Vierailija
7/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittääkään. Ollaan kaikki sitten ilman. :(

Vierailija
8/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu miten asiat ovat. 

Vierailija
9/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuka? Mitä tarkoitat?

Vierailija
10/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minulla on ollut nuoruudessani liuta suhteita, en muista kovinkaan montaa seurustelukumppanini exää nähneeni. Mitäpä noista kannattaisi mustasukkainen olla. Siihen on syynsä, että ovat exiä.

Vierailija
11/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ex oli rajaton, addiktioihin taipuvainen ja ihailua janoava itsekeskeinen muiden mielistelijä. Mulla meni kauan ymmärtää kaikki tuo ja vielä kauemmin ettei tuollaisen ihmisen kanssa turvallinen ja luotettava suhde oo mahdollinen. Että meni monta vuotta paljon energiaa mustasukkaisena olemiseen. Ihan turhaan,olis vaan kannattanu lähteä.

Vierailija
12/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kannata yrittääkään. Ollaan kaikki sitten ilman. :(

Kirjoitit huonosti, älä kirjoita noin.

Vierailija
13/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, minkälaisella ihmisellä edes voisi olla aikaa ja mielenkiintoa pohtia jotain kumppaninsa entisiä kumppaneita. Itselleni ei ole koskaan tulleet mieleenikään.

Vierailija
14/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuka? Mitä tarkoitat?

Unohtui kirjoittaa kysymysten jälkeen: :)

Vierailija
15/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa yllä kirjoitin, kun suhde on rajaton ja turvaton, osa ymmärtää lähteä heti. Sellaiset ihmiset joilla on esim ongelmia kiintymyssuhteessa, itsetunnossa tms taas jäävät helposti turvattomaan suhteeseen ja alkavat peloissaan yrittää kontrolloida toista. Minusta mustasukkaisuus ja muiden, mukaan lukien exien pähkäily liittyyvisosti tähän. Turvattomaan suhteeseen. Jos on hyvä ja turvallinen olo ja tarpeet täyttyvät parisuhteessa, ei kukaan varmaan eksiä kyttääkään.

Vierailija
16/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan koskaan tunne mustasukkaisuutta kumppaninsa exiä kohtaan, eikä koskaan tunnu yhtään pahalta kuulla mitään exään/exiin liittyvää?

Vierailija
17/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen ollut miehen eksän synttäreilläkin ja oli tosi mukava. Miehelläni on selvästi hyvä maku, onhan hän toki minutkin valinnut.

Vierailija
18/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuten tuossa yllä kirjoitin, kun suhde on rajaton ja turvaton, osa ymmärtää lähteä heti. Sellaiset ihmiset joilla on esim ongelmia kiintymyssuhteessa, itsetunnossa tms taas jäävät helposti turvattomaan suhteeseen ja alkavat peloissaan yrittää kontrolloida toista. Minusta mustasukkaisuus ja muiden, mukaan lukien exien pähkäily liittyyvisosti tähän. Turvattomaan suhteeseen. Jos on hyvä ja turvallinen olo ja tarpeet täyttyvät parisuhteessa, ei kukaan varmaan eksiä kyttääkään.

En ole ihan vakuuttunut että se on noin yksinkertaista. Itselläni on aidosti hyvä ja turvallinen suhde mutta silti aika ajoin koen epävarmuutta siinä samassa suhteessa. Epävarmuudet eivät kumpua nykyisestä suhteesta vaan aiemmista. Tottakai se on epäreilua mutta minusta silti inhimillistä. Omille tunteille ja ajatuksille ei oikein voi mitään. Se mitä voi kontrolloida on se että miten niihin suhtautuu. Itse yritän hyväksyä että okei, taas ne mun epävarmuudet pyrkii pintaan vaikka mulla ei ole mitään syytä olla epävarma. Enkä anna niiden vaikuttaa siihen millainen olen suhteessani. En kyttää, en kontrolloi, en kysele. Ajatukseni ovat minun ongelmani. Toivon että ajan myötä ne häviävät. 

Vierailija
19/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En jaksa. Ex on ex jostain syystä. Omakin ex on. Jos alkaa vanha suola janottaa, niin minkäpä minä sille voin? Ei sen takia ainakaan etukäteen kannata kärsiä, kyllä se kärsimys saa kiinni, jos on saadakseen.

Toisaalta hälytyskellojen hyvä kilkattaa, jos exästä puhutaan jatkuvasti, ja asiasta kuin asiasta saa aasinsillan puhua exästä.

Edellisessä lyhyeksi jääneessä suhteessa meni näin. Ja kun otin esille, että voisikos nyt olla niin, ettei ole päässyt yli tästä exästään, niin otti tämän loukkauksena.

Vierailija
20/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä heti jos kumppani ei tunnu turvalliselta. Tärkeää on ymmärtää hänen elämänhistoriansa. Onko hän syyllistynyt exiään kohtaan sellaiseen mitä et voisi koskaan hyväksyä itseäsi kohtaan? Jos on, niin nosta kytkintä samantien. Varsinkin jos pyrkii salamaan aiempaa elämänhistoriaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme