' ' ' ISOJEN enskojen TO-SU' ' '
laitetaanpa uusi pino heti aamusta, ettei tartte tekstejä siirrellä:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11335608&p=1&tmo…
Kommentit (63)
[color=CD1076]Torstai jo! tänään käydään hakemassa Emiliinan kanssa meidän passit..jey! =) Niin se loma pikuhiljaa sieltä lähenee..vielä kuitenkin yli kuukausi, mutta viikot vierii..=)
HAN: meillä kans syödään aika huonosti. Menee ehkä 1 purkki lihasosetta yhteensä päivässä, vähän puuroa ja vähän sit jotain hedelmäävälipalaa. Ensi viikolla onkin taas neuvola..pitää katsoa kasvaako toi tyttö kunnolla. Vähän oon ehtinyt jo epäillä..=/
AA: millon testaat?! Voi kun olisi heti tärpännyt! =)
MM: voi kun menitkin kysymään imetyksestä! =D Noh..ainakin ajattelin lomalla imettää, että ois helpompaa..sieltä tullessä Emiliina on sit seuraavaksi 10kk..kai sitä sitten voisi pikkuhiljaa lopetella? Kyllähän mekin sitä kakkosta, mutta ei mulla mitään menkkoja edes näy..vaikuttaa ehkä toi intensiivinen yöimetys? Sit kun en edes tiedä MITEN sitä tissittelyä lopetellaan..=/ Nyt imetän aina ruoan päälle ja 1-2 kertaa välissä..ja yöllä oon sitten jatkuva buffetpöytä. Että mietitty on, mutta ei kauheen vakavissaan. =)
TIKRU: niistä Emiksen hiuksista..ei oo leikattu ollenkaan vielä, vaikka alkaa nekin valua välillä silmille. En tiedä viitsinkö parturiin viedä kahden nipsauksen takia..=) Tai jos sitten mennään mekin yhdessä! Tuskin ne ottaa siitä sit lisähintaa kun on muutnekin vakikampaamo..=)
GALLUP: oon tavannut PIKKU-MILLIN, BURDEN, TIKRUN, AMYN, AURORAN, AA:n, ICEPIPARKAKUN, OPEN, PAJUSKAN, MERIHEPAN, KANDIN, KARSSULIN, MAKKARAN, MAMMIKSEN, IIRIKSEN, KANELIN, BICCIN, LEENIKSEN, KESIKSEN ja VAUVA0207:n. Uskoisin, että muistin jopa kaikki. =)
Tjaahas..siinä kai taas ne tärkeimmät. Nyt puuronkeittoon..=)
Ihanaa torstaita kaikille!
t. poppis ja Emiliina 7,5kk+
Mulla on tänään vika päivä yliopistolla, nyyh! Maanantaina alkaa miehen työt ja mun toinen kotiäitiys... No, keväällä sitten palailen yliopistolle, ja laitetaan Noel hoitoon. Olisihan se vielä vähän pieni ja hankala hoitoon, kaikkine sydänlääkkeineen. Enkä mä ehkä ihan vielä raaskisikaan olla niin pitkään siitä erossa :)
Osse, onpas teillä ollut hurja hetki autossa! Aika näppärä tyttö. Onneksi se ei ollut teidän vakkari-istuin, siis jos ei siitä sentään saa vöitä auki...
Mäkin oon nähnyt vaikka ketä livenä, mutten taida edes luetella kun unohdan kuitenkin puolet... Mutta olen ollut marraskuun ' 06 Amarillo -treffeillä, kevään ja kesän mittaan kolmilla Jumbo-treffeillä, Riihimäen megatreffeillä ja heinäkuun Turun treffeillä. Eli olen nähnyt kaikki niillä olleet :) Niin ja vielä oli ne äitien Amarillotreffit, jotka oli kyllä ehkä rennoimmat kaikista, kun ei ollut Noelia kitisemässä joka suupalan välissä ;)
Noelista ei uusia kuulumisia. Nyt on neljä hammasta suussa, toivottavasti ei enempää tulekaan. Tiukassa oli nuokin, itkuista päätellen.
Miamikille kiitokset kalakeittovinkistä! Toki Noel syö kalaa, en vaan tullut ajatelleeksi tuota...
Kandi & Noel 9kk+
POPPIS: en mää raaski vielä testata, kun menee rahat ihan hukkaan, viime kuussa testasin 3 kertaa ja harmitti vaan ihan vietävästi ja noiden pillereiden lopettamisen jälkeenhän menkat voi muutenkin olla ihan miten sattuu.
Saatte nyt piinailla ja jännittää vielä hetken mun kanssa.
Mä tilasin ukolle isänpäivälahjaksi kalenterin Ifiltä jossa on Ainon kuvia tuli aikasta hieno, liittenlin teksitä aina kuvien alle, yksi kirjoitusvirhekkin oli tullut mukaan yksi ylimääräinen i kirjain joulukuun tekstiin, täytyy miettiä miten sen saisi korjattua.
AA
[color=dodgerblue]TreffiG: Mä oon nähny ainaki Ossen, MiaMikin, tirkun, pikku-millin, hermionen, amyn, bejpin, naperon, Q:n, queenin, auroran, karssulin, jennin, iiriksen, kandin, larskun, icepiparkakun, poppiksen, AA:n, mykiksen ja napnapin.
Me harjotellaan heidin kaa taas pitkästä aikaa sisälle nukahtamista ja tuolla se möykkää... pitää käydä kumoomassa se takas pitkäkseen.. hetki!
.............No niin. Neiti saikin hirmu raivarit, eikä sieltä ihan niin vaan takas päässykään. :) Toivotaan,että maanantaihin mennessä neiti olis taas tottunu tohon sisällä nukkumiseen. :)
AA:n piina senkun jatkuu... Voi että mä niin toivon, että ne menkat ei ala!! :D [/color]
[color=darkpink]Ossella oli ollu melkosia horror-hetkiä autossa. Tai ei ny ihan horror, mut melkeen. Ompa tosi turvallinen istuin jos muksu saa sen lukon auki... Siis jos aattelee että semmonen olis jatkuvasti käytössä, ni mitenkä sitäkään sitte käyttäis jos tirppa aina irrottais ittensä ja nousis kesken ajon. Noh... onneks se oli vaan lainaistuin... :)
Tikru ja Ronsku oli käyny kampaajalla! MÄKI HALUUN!!! Mun viime käynnistä on jo valovuosi. :S
Makkara: Mulla on menny vähän toi teidän rakennushomma ohi... Mihin te rakennatte ja millasta lukaalia? :) Mä nimittäin teen aina Heidin päikkäriaikaan semmosia haavematkoja talopakettien ihmeelliseen maailmaan ja haaveilen omasta kodista... :D Ni sillä kiinnostaa.. :)
Poppis: Mihis kauas te oottekaan lähdössä? [/color]
[color=green]Meidän thaimaan reissuhan peruuntu rahasyistä... (Olis ollu kuukauden päästä lähtö.) Silleen ei kyllä harmita yhtään, kun olishan se ollu vähän järjetön reissu Heidin kannalta ja sit mäkin olisin joutunu kattoo tarkkaan, että mitä syön jne... Mut toisaalta olis kyl ihana päästä edes johonkin. HITTO. Pääsis ees sinne ravintolaan syömään. :) Mies lupas äitienpv-lahjaks viedä syömään ja hääpäivänä piti mennä... Plääh. Nyt sillä on jo 2 ravintolareissua piikissä. Noinkohan ne koskaan toteutuu?! =( Niin siis, että jos mä en pääse edes Suomessa ravintolaan, ni miten voisin päästä suomen rajojen ulkopuolelle. ;)
Mykis: Hyvä, että siellä pissanäytteessä ei ollu mitään. Mä tosiaan vielä mietin sitä pissanhaju juttua ja meillä tosiaan meni niin, että olisko heidi ollu n.7-8kk?? kun sen aamuvaippa alko haisee aika karseelle. Pikkuvauvan pissahan ei haise millekkään ja on niin laimeeta, että sen vois vaikka juoda. :) Heh.. hyi olkoon.. :D Mut onhan se järkeenkäypää, että isommaks kun tulee ni pissakin voimistuu ja varsinkin yöpissa joka on pitkään vaipassa.. Ja mun käsittääkseni jos on pissatulehdus, niin sillon haisee muutkin pissat, ei vaan aamupissa.
Mut siis hieno juttu, että ei ollu tulehdusta!!!! :D
Mä en osaa siirtyy tonne isojen puolelle, kun siellä on ihan kuollutta (sori vaan taaperot)... ja kun täällä on niin paljon tutumpia ku siellä. Mut kaippa sitä kohta, kun miamikkin siirtyy ja sen perässä kohta muutama muukin. :)
Mä oon muuten ihan tohkeissani kun on vihdoin tajunnu, että Heidi voi oikeesti syödä samaa ruokaa ku me. :) Eilenki tein muusia ja jauhelihakastiketta ja NAM. :) Kivaa kun heidille maistuu mun tekemät.[/color]
[color=darkviolet] Me juteltiin eilen illalla ukon kaa ennen nukahtamista vilhamin nimivaihtoehdoista ja voi jee... Meinas tulla eka tappelu. ;) Heh.. No onneks tässä on vielä hyvää aikaa " keskustella" ;) näistä nimiasioista. :D Ja tikru.. niistä mun uusista nimivaihtoehdoista ei yksikään kelvannu!!!
Ihanaa kun saadaan kohta ne Ossen tilaamat unipussit! Heidi mönkii aina öisin niin, että se on aamulla ihan kylmissään kun se on nukkunu ilman peittoo. Onneks tosiaan kohta saa sille sen pussin, ni ei tartte kylmettyä. :)
Jaahas. Enpä taida enää höpistä.. Pitäis mennä viikkaamaan 2 pyykkikorillista pyykkiä. Plääh. Ei kiinnostais, mut kai se on jo pakko kun ne on pari päivää oottanu. :) [/color]
[b] Burde, Heidi 1v ja vilhami 12+5
Mun pitäis olla hinnoittelemassa niitä kamppeita kirpparia varten, mutta täällä mä vaan roikun - tyypillistä! ;o)
Alkuun tarttee kertoo, kun mä oon kuvitellut, että ne hurjat hormoonimylläkät ja ihan liian helposti vierivät liikutuksen kyyneleet olis jo historiaa. Mutta mitä vielä! Sain kaverilta vanhoja Vauva-lehtiä luettavaksi ja ekat itkut tuli toissapäivänä, kun luin juttua yhden perheen hoidonaloituspäiväkirjaa. Silloin pamahti oikeesti tajuntaan, että Emmikin lähtee ihan just hoitoon. Ja voi sitä itkua. Tänään en meinannut saada broiskukiusaustani syötyä, kun luin juttua lasten runoista ja loruista ja kuinka ne auttaa kielen kehittymisessä. Siinä oli sitten eri julkkisten jotain loruilumuistoja. Ja Jukka Virtanen kertoi, kuinka oli kirjoittanut maailmanympärimatkaltaan runoja pojantyttärelleen ja niistä oli sitten tehty kirjakin, jonka olen kyllä lukenut (Kaukaisen saaren aarre). Esimerkkirunona oli runo Kehtolaulu Nuku-Nuku kylästä Tongan saarelta (Virtanen oli sopinut pojantyttären kanssa, että tapaavat joka yö Unten Mailla, ettei tule ikävä.) Se on mun mielestä niin nätti runo, että kirjoitan sen teille tähän:
Aurinko kurkkaa aaltojen takaa
unisen palmun ltvukseen.
Pikkuinen tyttö sängyssä makaa,
nukahtaa lauluun hiljalleen.
Tytön on helppo vaipua uneen,
äiti kun tukkaa koskettaa.
Vilpoiseen paitaan kietoutuneen
tytön se Unten Maille saa.
Mainingit rauhoittuu.
Taivaalle ryömii kuu.
Unessa Unten Mailla on lunta
aurinko vaikka lämmittää.
Siellä on sadun valtakunta,
siellä on suukonlämmin sää.
Tyttöni Unten Maille jo juokse,
seikkailut siellä odottaa.
Hetkessä lennät tuttujen luokse,
siellä on aivan ihanaa.
Mainingit rauhoittuu.
Taivaalle ryömii kuu.
Ja siis vaikka mä tän jo luin aiemmin, niin nyt kirjoittaessakin kyyneleet vaan valuu. Siis apua! Mä ymmärtäisin tän, jos mä olisin raskaana tai vielä niissä synnytyshöyryissä. Mutta oliskohan tää jotain sellaista, että kun alkaa tajuta, että tuo meidän vauva ei ole kauan enää vauva, vaan kohta jo 1-vuotias ja menee hoitoon ja aloittaa koulun ja muuttaa kotoa pois... Byääääh! *vähänkö nolostuttaa!!!*
Ei tuu mitään, pakko lopettaa. Palaan taas myöhemmin. Vilkutuksia kaikille!
-Amy ja Emmi, ulkona päikyillä, kun nukkuu siellä paremmin-
Tervehdys kaikille tasapuolisesti!
Oon tässä jonkin aikaa taustaillut keskusteluissa. Oon todennut teidät aivan mahtaviksi tyypeiksi, joten ajattelin minäkin osallistua keskusteluun. Ja, kun melkein joka päivä luen juttuja, niin miksipä en myös kirjoittelisi. Ja treffitkin kiinnostaa...
Tässä ois hiukan meidän tarinaa...
Asutaan siis Tampereella. Meillä on ihana pikku päivänsäde Helmi, joka on itse asiassa lauantaina komeat 11 kk. Kirjoittelen vielä tälle palstalle enkä taaperoihin, kun tosiaan kuten Burde mainitsi, siellä on aikast hiljaista. Mieskin tosiaan löytyy. Ollaan keväällä muuttamassa Viljakkalaan ja muutama viikko sitten lueskelin muistaakseni, että täällä on muitakin sinne päin halajavia tai siellä asuvia. Kivaa! Alkaa tän kaksion seinät kaatua päälle, kun jotenkin tuo pikkuihminen toi mukanaan ainakin 5 ihmisen kamat. Perin kummallista! Muuten meillä menee ihan hyvin. Helmikin on alkanut nyt nukkua öitä paremmin. Viikon on nyt nukkunut yhdellä heräämisellä. Aiemmin heräiltiin keskimäärin viidesti yössä. En tiedä mikä auttoi, mutta noi pidemmät yöt alkoi, kun vaihdoin iltavellin iltapuuroon. Että oisko raukalla ollut sitten nälkä.
Mitäs muuta? Kyselkää jotain. Niin, Helmi konttaa nopsaan ja kiipeilee joka paikkaan. Ja taaperokärryn kanssa täälläkin mennään. Syömiset sujuu hyvin, meidän ongelma on ollut aina tuo nukkuminen. Tissistä vieroitus tapahtui tuossa elokuussa, kun olin neljä viikkoa töissä ja miehus oli Helmin kanssa kotona. Sujui todella kivuttomasti molemmilta. Helmi nääs itse päätti, ettei enää huoli tisua, kun sitä ei ympäri vuorokauden tarjoilla. Samalla loppui yöimetykset. Kaksi hammasta tytöltä löytyy. Eli hiukan myöhäisherännäinen tässä asiassa. Tasan 10kk:n iässä tuli ensimmäinen.
Pitääpä nyt lähteä antamaan tuolle pikkutiitiäiselle lounasta, kun heräili päikyiltä...
Jepsis ja Helmi vajaa 11kk
Mies tuolla syöttää Hemulia, niin pääsin vielä koneelle. Kohta se lähteekin töihin niin jäädään kahdestaan.
Sattui hassu juttu. Otin Helmin päiväunilta parvekkeelta ja riisuin sen haalaria, niin yhtäkkiä mun kännykkä putos ilmeisesti lahkeesta. Itkuhälyttimestä kuulu jossain vaiheessa jotain musiikkia ihan hetken, mutta ajattelin että se ottaa taas jotain häiriötä jostain. Tosiaan se kännykkä oli soinutkin, mutta neiti vaan jatkoi uniaan. Eipä paljon häiriinny.
Toinen asia oli, että onko täällä kestoilijoita? Meillä käytetään kotioloissa Fuzzeja. Nyt onkin alkanut neiti pissiä ilmeisesti enemmän kun pitää useesti vaihtaa tai sitten on heti läpi. Eli mitä sen mikroimun kaveriks ootte laittanut Fuzziin. Mulla on nyt ollut käytössä jotain prefoldeja ja harsoja ja kirppikseltä nappasin muutaman hamppuimun. Niillä on nyt kyllä pärjätty, mutta aika isoja paketteja tulee.
Jatkanpa taas myöhemmin. Jahka saadaan iskä töihin niin me tytöt lähdetään humpustelemaan kaupungille.
Jepsis taas.
[color=blue]Tervetuloa vaan joukkoon parhaaseen Jepsis ja Helmi! Teidän tyttö onkin sitten vain n. viikon vanhempi kuin meidän Aleksi. Voidaan sitten yhdessä siirtyä taaperoiden puolelle kun sen aika koittaa. Ja tuleehan sinne siinä vaiheessa aikas moni muukin, niin ei ole enää niin hiljaista sielläkään :) Minkäs ikäisiä te ootte miehenne kanssa? Kauanko aiot olla tytön kanssa kotona?
AA pääsee pian testaamaan, jee!! Heti sitten kertomaan tuloksia!
Kai mekin nyt sitten ehkä varmaankin ens kuus aloitetaan nuo hommat... Juuri tässä odotan menkkoja alkavaksi, jos ovat yhtä säännölliset kuin ennen niin huomenna rytisee. Hei miten tilasit ifiltä sellaisen kalenterin, netin kautta vai kuinka? Oliko vaikeeta? Olis kiva teettää tuollainen kalenteri Aleksista pojan kummitädille.
Pahanhajuisista pissavaipoista oli ollut puhetta, Aleksin vaipat kans haisee ihan karseelle aamuisin. Ja on tosiaan haissut jo parin kk:n ajan joten kuulunee asiaan.
Burde ja miehus on jutelleet kakkosen nimivaihtoehdoista. Toivottavasti pääsette vielä yhteisymmärrykseen. Me itseasiassa jo ollaan taas nimet päätetty sulassa sovussa, vaikkei vielä ole tietoakaan pikkuisesta masukista :P
Amy, tuo oli aivan ihana runo! Voin vain kuvitella kuinka paljon minä täällä itkeä tihrustelisin harva se hetki jos pitäisi Aleksi jo laittaa hoitoon.. Onneksi se ei vielä ole ajankohtaista.
Hyvä juttu että Ossen typy on jo paranemaan päin. Aikas taitava tyttö kun noin kätsysti lähtee turvaistuimesta omia aikojaan pois.
Poppis, Han ja muutkin vähiä syömisiä pähkäilevät. Eiköhän se tilanne siitä vielä ajan kanssa korjaannu paremmaksi. Kyllä ne lapset tarvitsemansa ottaa, uskon niin. Muistaakseni meilläkin alkoi ruoka upota oikein kunnolla vasta joskus 8kk+ iässä.
G: Olen tavannut vain Amyn ja Hanin kanssa.
Meillä menee yöt nykyään tosi hyvin. Muutama tutin laitto riittää. Olisiko niin että nyt ei ole sitten allergisoivia ruoka-aineita kuvioissa. Toivotaan niin.
Päikkäreissä ollaan siirrytty lähestulkoon kokonaan yksiin uniin, tuntuu toimivan meillä nyt paremmin. Toki välillä on päiviä kun on pakko laittaa toisillekin unille, jos aamu ollut erityisen aikainen tms.
Nyt keittämään isännälle sapuskaa. Voikaahan hyvin!!
Viipero & Aleksi 10½kk+
niin juu, icepiparkakku. hänet oon tosiaan kanssa treffannut. amykös häntä kaipailikin? sattuipa niin että tuossa pari viikkoa sitten bongasin hänet miehensä ja tyttärensä kanssa kaupoilla. menin sitten kysymään että olitko sä siellä enska-treffeillä:) sain häneltä puhelinnumeron ja tarkoitus olisi että mikäli treffit ensi viikolla tampereella on niin laitan hälle viestiä jos vaikka ehtisi tulemaan. tyttärensä oli juurikin vuoden täyttänyt (eikös syntynyt silloin heti treffien jälkeen? treffeillä tais olla 40+0) kovin oli iso tyttö, tukkaakin enemmän kuin emiksellä ja ronjalla yhteensä;)
tilannetietona kotoa kerrottakoon että pitäs vissiin hankia ronjalla potkulauta:) ei enää tyydy työntelemään taaperokärryä vaan hyppää kyytiin koittaa hinata liikkeelle.
poppis: ei meilläkään mennyt erillistä maksua neidin haivenista:)
aa: me on mietitty tollaista kalenteria isovanhemmille jouluksi.
burde: kyllä sä saat vielä miehen käännytettyä;) ja juu, matkakuume täälläkin IO/ ... no niin, neiti nukkumassa joten jatketaas. hui, sä tosiaan meet jo maanantaina töihin:0 onko heidi tuntunut viihtyvän siellä paikassa kun ootte käynyt tutustumassa?
jepsis ja helmi: tervetuloa! kirjoitelkaa rauhassa vielä ainakin tää kuukausi täällä meidän kanssa ja sit (jos maltatte;)) niin siirrytte tuonne taaperoihin:) täällä isoissa enskoissa tosiaan on aika monta tampereelta tai lähiseudulta olevaa. olkaapa reippaita ens viikolla ja lähtekää treffeille siperiaan!!! sielläkin yksi myöhäinen hammastelija:) meille on nyt tullut toinen hammas, liki 9kk iässä, ensimmäinen tuli joskus kuukausi sitten.
jaa, eipä kai meillä taas muuta. käytiin isin riemuksi naisväellä ruokakaupassa ettei tartte viikonloppuna isiä raahata mukana:) (kyllä sitä aina yhden vauvan kanssa ruokaostokset hoitaa mutta mites tollanen iso mieheköriläs? niille sais olla omat kärryt:):):))
kakku pitäis tänään vielä väsätä:) innostuin viime viikonloppuna kokeileen osaanko tehdä kakkuun kuorrutteen ja nyt pitäis sit kuorruttaakin se kakku:) en suinkaan ajoissa aloita harjoittelua ronjan synttärikakkua varten:) vain kolme kk aikaa:)
eli eipä muuta.
tikru ja ronja
Jepsis ja Helmi, tervetuloa joukkoon! Nostelin esille esittely ja kasvupinon, sinne voit tietoja kirjoitella. :)
Mulla on niin huono nimimuisti, tässä varmat treffatut: Amy, Napero, Pikku-Milli, Tikru, Osse, Burde, Ope, Kandi, Kesisi, Hermione, Mammis, Makkara, Karssuli. Ja kaikki ketkä on ollu Santa Fe' ssä, Megatreffeillä, muutamilla tampereen ja Jumbon treffeillä. Toivottavasti muistan nuo " varmat" oikeinn. ;)
Muuta ei oikein jäänyt mieleen..
Meillä on ollut Eveliinan kanssa tänään sisäpäivä. Neidillä vuotaa kuitenkin vielä nokka ja mullakin vähän kurkkukipeä.. Neiti nukahti 11.15 päikyille, ja ajattelin et otan kans unet kun ei neiti kuitenkaan pitkään nuku, ja sit heräsinkin kahden tunnin päästä! Neiti nukkui vielä 0,5h :) Mitään ei ollakaan saatu sit aikaiseksi.. Pyykit pitäis laittaa ja tiskit koneseen.. Plääh..
Evelle ostettin eilen ihana satukirja, isikin on innostunut lukemaan iltasatua. :) Ja sit vihdoin vähän isompi lelulaatikko. Ihana rinsessa versio tietysti. ;)
Nyt laittamaan ne pyykit kuivumaan!
Bejpi ja Eveliina huomenna 9kk!
tervetuloa Jepsis!!! Mä meinasin seota sukkiini, kun luin että olette muuttamassa tänne Viljakkalaan :D Ihanaa :) Mihin päin muutatte? Me asutaan ihan tässä cityssä, eli keskustassa! Mekin käytetään melkeinpä vallan fuzzeja päivisin. Meillä on käynyt toisin päin eli neiti pissaa vähemmän tai sitten imut on tulleet imukykyisemmäksi. Ennen oli kauhea imupaketti, hyvä kun sain sen neidin päälle, mutta nykyään riittää harso+mikroinsertti 3-4 tunniksi.
Ennen on rytmin muutoksen yritys mennyt päälaelleen toisena päivänä, mutta eipä käynyt tällä kertaa niin. Vähän Ida kyllä taas kaipasi aamupuuron jälkeen tisua, istuikin tunnin mun sylissä ennen leikkipuistoon menoa. Mutta ulkoa tultuamme jaksoi vielä leikkiäkin ja sitten lounaan ja tissuttelun jälkeen laitoin neidin ulos nukkumaan. Eilen Ida nukkui 3,5h ja sain leivottua pizzapalat rauhassa, tänään nukkui 2h15min ja sain tehtyä pasteijat valmiiksi. Juuri kun vedin viimeiset pasteijat uunista niin vaunuista alkoi kuulua iloista pölinää :)
Mutta mä menin nyt tosiaan niin sekaisin Jepsiksestä et unohdin kaiken muun :)
MiaMik ja Ida ensi viikolla 1 vuotta
Mulla meinas kans mennä kahvit väärään kurkkuun, kun luin, että Jepsiskin on muuttamassa Viljakkalaan. (HUOM! kahvia ei oo lähimaillakaan, enkä sitä koskaan juo. ;)) Me siis yritetään kans muuttaa jos vaan saadaan sieltä (vuokra)kämppä. Eli saa ny sit nähä.
Ei muuta. Pitää jatkaa miehelle mököttämistä. ;) Pahotin taas mieleni noista nimijutuista...
burde, heidi ja vilhami
Helmi toisilla päikyillä ja mä heti koneella. Me ostettiin Viljakkalasta talo n. 2-3 km keskustasta Kyröskoskelle päin. Mä olen 33v ja mies 30v. Kotona ajattelin olla ainakin ens kevääseen tai kesään. Tarkoitus oli mennä töihin vuoden vaihteessa, mutta kun tulee tuo muutto, niin meinattiin ettei oo järkevää laittaa Helmiä hoitoon täällä ensin muutamaksi kuukaudeksi ja sitten vaihtaa toiseen. Ja kyllähän se muuttokin varmaan pikkuista hiukan sekoittaa, niin oon sitten kotona ainakin kuukauden muuton jälkeen. Voi olla että neiti joutuu hoitoon vasta syksyllä. Sillä jos mä menen töihin kesällä, niin ensin mies voi hoitaa oman kesälomansa ajan (varmaan hyppii riemusta) ja sen jälkeen anoppi lupas hoitaa syksyyn, opettaja kun on niin lomaa piisaa. Ei kyllä hirveesti huvittaisi töihin kesällä mennä, mutta silloin ois hyvät työmarkkinat, mulla kun vakipaikka ei ole.
Täähän on ihan hirveetä, kun lukee juttuja, niin on vaikka mitä kommentoitavaa ja kun tulee tähän kirjoituskohtaan, niin ei muista enää mitään.
Helminkin aamuvaipat haisee hirveen pahalle. Käytetään öisin ihan kertakäyttövaippoja. Ajattelin kans että päivän vaipatkin haisis jos jotain tulehdusta ois.
Tää äidin oma aika on meillä kyllä ihan uutta ja voi että on ihanaa! Helmi on nyt vasta muutaman viikon nukkunut päiväunet ulkona ja vielä kahdesti ja peräti 2h kerralla. Aikaisemminhan meidän neidin päiväunet on olleet ihan hakusessa. Hirveellä taistelulla oon nukuttanut tuonne meidän sänkyyn. Joskus meni kakskin tuntia siihen operaatioon. Eikä se sitten nukkunut kuin max tunnin. Ei ole meidän prinsessa suostunut nukkumaan parvekkeella tähän asti. Lisäksi nukkui meidän välissä kymmenkuiseksi. Kun työt loppu elokuussa niin otin itseäni niskasta kiinni ja nyt Helmi nukkuu omassa sängyssään klo 21-07. Ja päikyt parvekkeella. Eikä se ollut (muistaakseni) edes kovin vaikeaa, piti vaan päättää, että nyt tapahtuu muutos.
Kävin laittamassa tietoja esittelypinoon ja kasvulistaan. Tampereen treffeille ehkä voitais vaikka tullakin. Huomenna ollaan lähdössä tuonne Turun suuntaan mun vanhemmille. Eli jos sieltä tullaan keskiviikoksi niin ehkä sitten. Ja tullaan kyllä varmasti, ei pää kestä vanhuksia kuin max tiistaihin.
Jepsis ja nukkuva Helmi
AA, ja piina jatkuu¿jatkuu¿.ja jatkuu =)) toi kalenteri kuulostaa tosi kivalta, täytyypi meilläkin laittaa harkintaan!
Poppis, minne työ ootte menossa lomalle`? Oi voi, tietty jonnekin ihanaan lämpimään =)
Muuten tosta imetyksestä, tänään oli neuvolalääkäri ja sanoi, et vois ihan hyvin jo alkaa jättämään imetystä, meillä kun on ollut välillä niitä tissiraivareita. En tiiä sit, mut tuntuu et S alkaa olee jo vähän ¿kypsä¿ mun tisuihin, heh.
p.s. Emiksellä on tosi pähee letti :)
Burde, no niin¿mähän unohdin ihan sut listalta, höh. Niin ja älä nyt vielä siirry sinne taaperoihin, turhaa hoppua vaan =) harmi kun teidän matka peruuntui, mut ehkä ei haittaa, ku siel masussa odottaa teitä vallan uudet seikkailut! Millasia unipusseja ootte tilaamassa? Kiinnostaa, kun meillä kans pyöritään niin hirveesti ja peitosta ei tietookaan.
Amy, mä liikutuin ihan kyyneliin tosta runosta, SNIIF! Kopsasin heti koneelle ja haluun opetella ulkoa, jotta sitten osaa pojalle luritella =) nyt mä aina laulelen ¿pieni tytön tylleröinen¿ tai pitäis varmaan laulaa ¿pojan palleroinen¿, mut siis en osaa ulkoa paljoa muuta :):) kiitos kun laitoit ton runon tänne!
Jepsis, tervetuloa tänne porukkaan, oikein kiva saada taas uusia enskoja!!
Viipero, kiva et teillä uni maistuu. Meillä on nyt joku levoton jakso meneillään¿.liekö sitten johtuu siitä, että eka hampi juuri tuli ja toinen taitaa tulla perästä =)
Niin ja kiva kuulla, et muillakin ¿löyhkää¿, hih.
Tikru, vai siellä oikein kakkuja innostuttu tekemään¿mäkin haluun!!
MM, teillä on sitten Ida ollut äiteelle huomaavainen ja antanut äidin kokata rauhassa =)
Tänään oli siis neuvola ja meillä mitat ny 8410 g ja 69,5 cm. Pituus menee -1 käyrällä ja jos on vielä 10 kk neuvolassa lasku suunnassa, niin joudutaan kait johki tutkimuksiin! Tosin lääkäri sanoi, et pituus hakee viel paikkaansa ja muutenkin olin päämitan kanssa samoilla käyrillä ja siten ok. Ota näistä nyt selvää, uskon kuitenkin et kasvaa siinä missä muutkin =)
Muskarissa oli taas niin kivaa, siis molemmat äiti sekä poika on ihan intsinä =) meillä lauletaan paljon ja lorutellaan. Tanssitaan ja rummutellaan rumpuja jne. S tykkää ihan hirmusti rummuttamisesta!!
Mua sit harmittaa, kun en raaskisi tota muskaria jättää väliin teidän treffipäivän, sniif. Täytyy nyt vielä harkita kuiteskin, haluisin niin tavata teitä kaikki kasvotusten =)
Kaikille enskavauvoille oikein paljon unihiekkaa ja leppoisia unia
Mykis ja Sasu kohta 8 kk
p.s. ukko jäi töistä oluselle ja on vieläkin sillä matkalla....aah saa ihan olla omassa rauhassa, kun S vetelee jo sikeitä =)
juu, katsos täytyy harjoitella että voi sit synttäreillä tehdä hienon kakun (ihan niin kuin juhlakalu edes välittäisi, kun tuskin kuitenkaan saa hirveästi omaa kakkuaan syödäkkään;))
mut sit tosta kasvamisesta. meillähän ronja menee tasaista siksakkia -1-käyrällä pituudestaan. (mun mielestä osasyy tohon heittelyyn on se että ei oo mun mielestä yhtään sellasta kertaa että ois sama täti ollut kahdella peräkkäisellä neuvolakäynnillä, ja sit kun toiset mittaa vähän löysemmin ja toiset sanoo itekkin että yleensä saavat lapset kutistuun eli mittaavat tosi tiukasti) niin meillä on kans nyt sitten ylimääräisenä toi 10kk neuvola, muuten ois ollut vasta 1v neuvola ton 8kk:n jälkeen. meillekin hoitaja on puhunut jo jostain tutkimuksista, mutta lääkäri ei sitten taas kommentoinut mitenkään. ronja on kuitenkin tolla omalla käyrällään pysynyt. että saa nyt sitten kattoo mitä tulokset näyttää kk:n päästä. vaikka kylläpä sen ainakin vaatteissa huomaa että neiti kasvaa, ei se nyt niin painavakaan oo että vaan se takia ois siirrytty 68 vaatteista 74 vaatteisiin.
eli meitä on muitakin:)
tikru ja ronja
no niin mäkin aattelin, et on vähän mittaajastakin kiinni =) meillä kans vaihtelee terkat ja tuntuu, et mitat heittää miten sattuu. Onhan se toki hyvä, et näitä tarkkaillaan ja sillee....mut harvemmin kait mitään vakavaa ilmenee.
Muutenkin noi neuvolakäynnit on sellasii pikasii....en jotenkin saa kysyttyä mitään askarruttavaa ja niillä on aina " kiire" ottaa seuraavaa potilasta =)
Nytkin jäi mietityttää, et missä välissä ja miten paljon sitä korviketta aina antaa....jos tota imetystä alkaa harventaa. Meillä on siis tähän asti tissitelty n. 5 krt päivässä. Mikä on sit riittävä määrä maitoa riittävän kalsiumin saannin takaamiseksi?
niin ja äideille toivotan vielä oikein hartaita unia!
mykis
juu, onhan se hyvä että mittaillaan.
mä voisin tuohon vastikejuttuunkin kommentoida. eli ajatus olisi kai että vauvan olisi vielä tuossakin iässä hyvä saada noin 6dl maitoa/vastiketta vuorokaudessa (siis vähintään tuon verran, ennemmänkin toki saa mennä mutta tuokin määrä tekee joskus jo tiukkaa). ja tuohon siis lasketaan esim jos käyttää maissivelliä tai puurossa vastiketta.
me lopeteltiin imetystä silleen että mä aina pikkuhiljaa aloin korvaan yhden aterian vastikkeella ja kun tyttö ei tissiä sen kummemmin hamunnut niin oli helppo sitten lisäillä noita vastikekertoja. viimeiset pari viikkoa meni niin että vain aamulla eka maitosatsi tuli tissistä (joko kuuden maissa aamutuimaan jolloin vielä ehkä nukahdettiin tai sitten ysin maissa ennen ekoja päikkäreitä) aiemmin meillä syötiin näin (en ota mukaan yösyömisiä, mutta niitä oli 1-2/vrk, yöllä ronja on saanut tuttelia jo pitkän aikaa) klo 6, klo 9, (klo 11), klo 13, klo 17. (ja sitten illalla klo 20 tuttelia tai maissivelliä) nykyään annan tuttelia aina ennen päikkäreitä, sekä myös joskus esim päikkäreiden jälkeen jos on ollut lyhyet unet ja seuraavaan ateriaan vielä aikaa. yleensä saadaan vuorokaudessa varmaan aika tarkasti se 6dl menemään. jos tulee yöherääminen niin sit menee vähän enempi.
tikru taas
Hehkutan tännekin, mä raahasin itseni iltasella jumppaan reilun 1½ v tauon jälkeen!!! Kylläpä teki hyvää, mielikin on paljon virkeempi kuin normaalisti illalla tähän aikaan :) Täytyy ottaa ihan tavaksi! (ja huomenna en varmaan pääse sängystä ylös...) ;)
Aino vetelee sikeitä, pitäis varmaan käydä kääntämässä se ja peittelemässä ;) Neiti nukahtaa omaan sänkyyn ihan itse, mutta yleensä poikittain tai pää jalkopäässä tai jotain muuta mielenkiintoista, niin en turhaa edes yritä peitelle ennen kuin nukkuu :) Meidän makkarissa ei kyllä tarvii palella, vaikkei niin peiton alla aina pysyiskään, mittarissa on edelleen joku 23-24 astetta (ikkunat on etelään yms)... Ainollakin on lakanan sisällä vaan paksu pyyheliina.
Ai niin, kiva kun saatiin uusi " jäsen" eli tervetuloa Jepsis! Voisitte varmaan joskus täällä Turun suunnalla käydessä poiketa myös Turkulaisten kanssa treffeille?! Tai sitten järkätään taas kunnon " mummolatreffit" kun aika monen ensikon isovanhempia tuntuu näillä nurkilla asustevan! Huomasin muuten, että tekin kuulutte tähän " iäkkäämpien enskojen" joukkoon, kuten mekin ;)
Mun piti kommentoida paljon ja kaikenlaista, mutta arvaattekin varmaan loput :DDD
G: Mä en ees muista keitä oon tavannut... Huhtikuun Jumbo-treffeillä oli ainakin Amy, Jenni, Bejpi, Karssuli, AA, Aurora, Makkara, Kesis, Kandi, Iiris ja muitakin taisi olla, en vaan dementialtani enää muista :( Sitten täällä " paikallistasolla" on treffattu Iglun, Miina1980, Poppiksen, Pajuskan, Vauva0207, Merihepan ja Jushkan kanssa ainakin... Ja PikkuMillikin kävi kesätreffeillä Turussa. Tulkaahan kaikki " loput" ens viikolla Jumboon :DD
Tikru ainakin oli jo kakkua leiponut " harjoitusmielessä" ;) Tuottiko harjoitus tulosta?! Hyvähän se on ajoissa aloittaa :DD
Ai niin, Amylle piti niistä liikutuksen kyyneleistä kommentoida, että mitä lie hormoonihäiriöitä mullakin, mutta mä saatan liikuttua vaikka siitä, kun muskarissa lauletaan " sylilaulu" Minä hirveesti sinusta tykkään... Ja välillä ihan päivän hesarikin on riittävä, jos on jotain lapsijuttua tai lastensuojeluun liittyvää tms... Ja joskus sit ihan vaan itkettää, kun toi oma pikkuinen on niin hellyttävä ja ihana, ja Ainoa en tosiaan raaskis enkä aio antaa hoitoon vielä aikoihin.
Tosin meillä on miehen kans vakavamman laatuinen talokuume iskenyt, ja pankki ei välttämättä oo meidän projeteista samaa mieltä, jos mä pitkäänkin lusmuilen työttömänä kotona... Oltiin eilen kaupungin tontti-infossakin, eli tää on aika vakavaa jo ;)) Onko jollain tietoa tehokkaasta lääkityksestä tähän tautiin, tai ehkä se on riittävä kun pankkitilin saldoa katsastaa... Viime tiliotteessa mun tulot oli 100e lapsilisää... (muut tuet tulee vähän myöhässä)... :/
Tuli muuten mieleen noista hampaista, mites muilla, purraanko teitä?! Aino tekee taas kahta seuraavaa ylähammasta ja on nyt viikon pari ollut jatkuvasti puremassa... Välillä haukkaa mua poskesta ja välillä nenästä, käsivarret ja sääret onkin ihan jokapäiväistä " herkkua" Ainon mielestä... Eli kaikkea mitä vaan reitille osuu, purraan. Onneks ei tarvii imettää (vaikka en oo koskaan imettänyt, mua purtiin tässä taannoin rintaan!!!)
Keittiössä odottaa pino tiskattavaa, tarttis varmaa tehdä jotain...
Ai niin, MM:n BB uni kuullosti hauskalta :) Toivottavasti pääsemme seuraamaan lisäseikkailuja, vaikka ihan vaan tälleen virtuaalisesti :)
Me saatiin vihdoin viimein muuten myös potta ostettua tossa parisen viikkoa sitten. Aino hoksasi homman heti, eli nyt on päivittäin ainakin yhdet, mutta monesti useammatkin pissat saatu pottaan! Enkat olikin 4 kertaa yhden päivän aikana :)
Nyt mä oikeesti meen... ;)
t. Ope ja Aino 11+ kk
Jepsis, avaa toiseen ikkunaan nuo keskustelut, niin samalla kun kirjoittaa voi sieltä vilkuilla mitä piti kommentoida.. :)
--- No niin, nyt on Eve taas hetken tyytyväinen kun sai maitoa. :)
Ope, mullahan on ollu omakotitalo kuume jo kaks vuotta (sen mitä on tässä asuttu) ja mies ei oo ollu niin innostunut. Sitten kun pääsen töihin ni sit kuulemma. Mutta, maanantaina kun hain rahapussiani miehen työmaalta kun jätin sen autoon, ni sen työkaveri esitteli kuvia rivitalosta mitä se alkaa rakantamaan, ja sanoi mulle et siitä valitkaa tuleva asunto. Mies sit kyseli siltä asiasta, ja päätyasunto olis 3h+k+s+vaat.huone, ja nyt jos ostattais suoraan siltä rakennuttajalta niin se olis halvempi kuin välittäjän kautta ja sit vielä vähennettynä se miten paljon mies tekis ite töitä siellä. :) Eihän se ole sitä mitä toivoisin,mut parempi kuin tämä kerrostalo kaksio. Mut meilläkin on tietysti et mitä pankki sanoo.. No, katsotaan mitä tulee. :)
Olis kyl ihana saada tuo asunto, siihen tulee kahdeksan asuntoa, autokatos ja oma leikkipaikka lapsille. Meiltä on tosi lyhyt matka siihen mihin tuo talo tulee. Se rakennuttaja nauroikin et muuttomatkaa 100m, mut on se vähän pidempi. :) Ja pieneen lisä hintaan sais vielä takankin! Valmistumis aika olis kuulemma ens kesä..
Me ei mennä tänäänkään uimaan, kun Evellä on vielä pieni nuha ja yskä. Mitenkäs se taas olikaan, saakos nuhanenän kanssa ulkoilla ollenkaan, vaunulenkkiä? Haluaisin käydä kävelemässä tuon matkan tästä meiltä tuonne rivirin tontille. :D
Ja vois hakea jotain kääretorttuaineita, neidillä on tänään 9kk päivä! Tai siihen tarkoitukseen on kyllä autokin, mies ajoi työkaverinsa töihin hänen autollaan.
Hih, Eve lähti taas vipeltämään kärryn kanssa. :)
Mut nyt pois, pysty muuta ajattelemaan kuin tuota asuntoa. :)
Bejpi ja Eveliina tänään 9kk!
Vitsit mikä hiki mulla on päällä, siis mulla on vaan aamutakki niskassa ja hiki valuu ihan valtoimenaan.
OSSE: meilläkin Aino on kerran onnistunut saamaan lukon istuimesta auki ja räpsähti takapnkin lattialle kesken ajon...tuli mammalle hieman kiire.
Meillä sänky edelleen keskitasossa kun miehen rutjake ei saa sitä laskettua alas. Me ollaan laitettu niiden perustappien tilalle kulmaraudat ja niiden irtisorvaaminen ei jaksaisi mua kiinnostaa, mutta taidan tänään ihna vit..... asentaa ne ite kun olen miehelle sanonut asiasta jo kohta viikon.
Ei A sieltä nyt varmaan kupsahda alas, mutta parempi katsoa kuin katua.
Aino mennä rullailee tuolla olkkarissa tuon autonsa kanssa on oppinut potkuttelemaan oikein kunnolla ja vauhti pelottaa jo äitiä hieman joten koko ajan saa olla vieressä.
Meidän koira kävi aamulla juomassa Ainon potasta pissaa.....ihme perverssi, noh sille on aina kelvannut kaikki kuravedestä tupakantumppiveteen. Jouluna se kävi juomassa kuusenjalasta.
Sellaista tänne nyt on pakko mennä suihkuun.
AA kp 29/29-33 ( ihan kuin ennen vanhaan vauvakuumeisena ) ja AE äitin pikku pirpana