Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisimme niin kovasti vielä kolmannen lapsen, mutta...

Vierailija
26.09.2007 |

onko se väärin lapsia kohtaan? Meillä nyt 2v. tyttö ja 4v. poika. Rakastamme heitä yli kaiken. Molemmat aloittivat samassa ihanassa pienessä päiväkodissa tänä syksynä ja viihtyvät upeasti.

Jos nyt tulisin raskaaksi, jäisin äitiyslomalle ensi kesänä ja haluaisin ottaa myös vanhemmat lapset kotihoitoon. Olisiko se kuitenkin väärin heitä kohtaan? Nuorempikin on sitten jo 3v. ja niin kovin seurallinen, viihtyy loistavasti päiväkodissa. Vanhemmalla taas alkaisi juuri viimeinen vuosi ennen eskaria, joten olisi väärin häntä kohtaan erottaa vuodeksi kavereista ja laittaa sitten " vieraana" yhtäkkiä joukkoon vuoden päästä eskariin koululle.

Toisaalta en voisi kuvitella pitäväni heitä kokopäivähoidossakaan ollessani itse kotona :-(

Yksi aspekti vielä on se, että aion palata takaisin töihin yhden vuoden äitiysloman jälkeen joka tapauksessa. En ole lainkaan kotiäitityyppiä vaan tällainen lyhennetty työaika pitkillä illoilla ja viikonlopuilla perheen kesken on minulle paras vaihtoehto. Eli vauva menisi siis vuoden ikäisenä vieraalle hoitoon.

Olenko siis itsekäs jos vielä sen yhden lapsen haluaisin?

Minkälaisiin ratkaisuihin itse olette päätyneet vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani kotona he ovat olleet äitiyslomalla / hoitovapaalla kanssani kotona, käyneet sitten lisänä kerhossa. Ihan hyvin ovat viihtyneet :).

Töihin olen kuopusta lukuunottamatta lähtenyt lasten ollessa likimain vuoden ikäisiä; tasan vuoden ikäisestä 1v 5kk ikäiseen asti. (Kuopus oli vajaa kolme lähtiessäni töihin.)

Eivät isommat lapsesi kärsi, jos olet heidän kanssaan kotona :) eikä vauva vie heiltä mitään pois, päinvastoin. Toki huomiota on " suhteessa" vähemmän, mitä enemmän lapsia on, mutta sisaruskin on rikkaus.

(Ja halutessasi sinulla oikeus pitää isommat hoidossa äitiyslomasi aikana, jos se tuntuu paremmalta ajatukselta.)

Vierailija
2/2 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pitää heidät puolipäiväisinä niin eivät menetä hoitopaikkaa ja saavat olla runsaasti kotona. Hyvä vaihtoehto musta! Että siitä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi