Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydämen muljahtelu, rytmihäiriö?

26.09.2007 |

Hei!

Mulla on sydän muljahdellut parin viikon ajan satunnaisesti. Nyt on kahtena päivänä peräkkäin ollut sydämen tykytystä ja muljahtelua.

Onko kenelläkään toisella odottajalla ollut vastaavaa. Tai oletko käynyt vaivan takia lääkärissä? Mitä antoivat hoito-ohjeeksi?

Kiitos!

Ametisti ja vauva 22+

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen sisätautilääkärin valvonnassa jo muutenkin. Olen jo melko vanha ja edellisessä raskaudessa oli paha varhainen raskausmyrkytys. Olen kayny sydänfilmissä ja labrakokeissa joka viides viikko. Täytyy kysyä lääkäriltä seuraavalla kerralla. Voin tietysti mennä äitipolille, jossydän alkaa pomppia likaa.

Mitään suurempaa stressiä ei pitäisi olla, olen ollut sairaslomalla ja maannut jo kesäkuun alusta saakka.

Voikaa hyvin masujenne kanssa!

Ametisti ja vauva

Vierailija
2/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muljahdukset ovat tosiaan niitä kammiolisälyöntejä. Usein ne ovat vaarattomia, mutta erittäin ikävän tuntuisia.

Uskoisin että raskausajan hormonitasapainon muutokset aiheuttavat näitä rytmihäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verimäärähän kasvaa raskausaikana. Eli lyhyen ajan sisällä sydän joutuu tottumaan siihen, että saakin tehdä normaalia enemmän töitä. Muljahtelut on aika tavallisia raskausaikana. Tietysti, jos niitä on ihan yhtenään ja viikkotolkulla jatkuvasti, niin kannattaa mainita asiasta neuvolassa.

Vierailija
4/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mullakin on ollut nyt odotusaikana samanlaisia sydän" vaivoja" kuin sullakin.. En ole siitä lääkärissä käynyt kun nyt viime aikoina ei vastaavaa enää niinkään ole ollut, eikä tuo vaiva ole kuitenkaan ihan jokapäiväinen, ei edes viikottainen..

En sitten tiedä kuuluuko raskauteen, mutta aikaisemmin mulla tuollaista ei ole ollut.

Voithan siitä neuvolassa mainita, siellä varmaan osataan ohjata johonkin tutkimuksiin jos näkevät sen tarpeelliseksi..

Suan

20+0

Vierailija
5/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kammiolisälyöntejä, ihan vaarattomia ja niitä ilmenee myös ei raskaana olevilla. Yleensä stressi tai huonosti nukuttu yö altistaa noille lisälyönneille. Tietysti jos niitä alkaa olla päivittäin ja useita niin sitten kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.

Vierailija
6/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus stressin, flunssan tai pitkään jatkuneen unenpuutteen seurauksena on ollut muulloinkin. Kerran kävin sydänfilkassakin, ei sieltä mitään löytynyt.

Vierailija
7/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän aikana niitä esiintyi enemmän, nyt taas ei ole ollut. Samoja muljahduksia mulla oli aikoinaan opiskelujen päättymisen jälkeen. Ilmeisesti ne olivat stressaavan jakson jälkimaininkeja. Silloin niitä tutkittiin muutaman kerran sairaalassa, mutta todettiin, etteivät ole vaarallisia. Lääkehoitoa niihin ei ole, ei ainakaan sellaista mikä oikeasti auttaisi. Itse sain Propralia (tai jotain sinne päin), mikä hidasti sydämen sykettä, mutta ei vaikuttanut lisälyönteihin. Kannattaa kokeilla magnesiumia, sillä jos siitä on puutetta niin saattaa tulla sydämen rytmihäiriöitä ja suonenvetoa.

Vierailija
8/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viimeksi lukioaikoina ollut sydämentykytystä, ja nyt raskaaksi tultuani taas. Neuvolassa eivät osanneet sanoa siitä muuta kuin että on yleensä vaaratonta. No niinhän se yleensä on, kiusallinen vaiva mutta aikanaan tutkittiin eikä mitään pahempaa löytynyt.

Vierailija
9/9 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin niitä on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa ja aina on neuvolassa sanottu että on ihan normaalia. Eri asia tietenkin sitten jos aikaisemmin todettu sydämessä jotain " häikkää" tai jos nuo rytmihäiriöt oikeesti alkaa olemaan vaivaksi ja niitä on usein jne..

Voit siis olla huoleti ainakin siinä mielessä, että ovat melko varmasti vaarattomia ja menevät ohi kun vauva syntyy!

Inhottaviahan ne on, mutta ei siihen mitään lääkitystä saati kotikonstiakaan taida olla =/

Yazmin rv 32+6