Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuisten lauantaipäivän turinat =D

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen pakkaspäivä täällä :)

Tapille ekaks: En kyllä yhtään tiijä, miksi uudelleen ottaavat ultraan vielä lasketulla ajalla... kun vielä tiesvät, etä nuo aikasemmat lapset on olleet pikkasen yli 4kg ja vähän alle 3,7kg. Ja jos tää nyt sit muka olis lähempänä 3,5 kiloa... Ja kun vielä meillä pojat syntyneet rv: 39+3 ja 39+5, niin ei mitään kamalaa pelkoa edes ole, että menisi kovin yliaikaiseksi... Mutta katsotaan nyt ollaanko sitten vielä yhdessä koossa sinne menoossa sillo la :)

Mutta kiva se oli tietää, ettei mitään jättiläistä olis luvassa :)

Kai ne sit ajatteli et jos nuo sokerit jotenki viimesillä viikoilla kasvattaiski lasta, vaikkei niissäkään mitään sanomista ollu... mut vissii siis ihan vaan sen koon puoleen, ettei sit liaan isoksi menisi...

Sitten joku kyseli noita lima/valkovuoto juttuja :)

Juu, täällä yks jolla jo pidemmän aikaa " lorissu" aika rutkasti sellasta limasta ja juokseva valkovuotoo (kaikkia varmaan kiinnostaa...)

Muistelen, että kuopusta odotellessa mitään limatulppaa en edes nähnyt, mutta pari viikkoa ennen synnytystä tuli sellasta suht kirkasta paksumpaa limaa YÄK!

Hitsi, et jäi vaivaamaan nyt, et enkö pääse ollenkaan sinne viimeseen lääkärintarkastukseen :(

Maanantaina soitan kyllä neuvolaan ja vingun päästä sitä kautta sinne neuvola lääkärille. Ne kun oletti et ne miut nyt eilen olis tutkinu ja siksi ei sitä lääkäriä neuvolassa miulla olisi. Ja jos se viimene äitipoli käynti on vasta viikolla 40 ni en ees sinne sit välttämättä enää ole menossa... (ainakin niin toivon ;) )

Että jakka tässä ens viikolla saavutetaan se 37 viikkoa niin ei muuta kun kotikonsteja käyttöön :) :) :)

Sit oli puhetta ollu noista rasvoista... Sitä lampaanrasvaa lämpimästi minäkin suosittelen! Sillä kyllä paranee nopsaan rikkoutuneet/rakoilla olevat rinnanpää! Ja se bephanten on kanssa hyvää, sitä punasta saatiin osastolla ja autto sekin hyvin ja ei tarvinnu pessä pois syötöille. Se on myös hyvää vauvan pyllylle jos alkaa ikävästi punoittaa...

Itse oon myös käyttäny sitä huulirasvana jos oikee ärtyy näillä pakkasilla...

Itselläni vaan ikävästi tulehtui kuopuksen kanssa rinnat. Tai siinä kävi niin, että itselläni oli hiiva loppuraskaudessa ja se sitten synnytyksessä aiheutti bakteerin vauvan suuhun - sammaksen siis. Ja se sammas sitten taas meni miun rintoihin kun alkuun rikkoutuivat. Sit tietty kärvistelin ja suunnillee itkien imetin rinnat tosi huonoon kuntoon, enne ku menin lääkäriin. Mutta sain sitten sieltä (niin hauskalta kun kuulostaakin...) olikohan Lamisil voidetta... jalkasilsa rasvaa :) Sitä sitten piti laittaa ja vuorotellen hoitaa rinnat. Piti aina olla jokunen tunti imettämättä siitä hoidettavasta rinnasta. Että nyt kyllä oon tarkempi ja en anna mennä noiden syöttökapineiden niin huonoon kuntoon!!!

Mitähän muuta pitikään höpissä...

Mahassa taas meno päällä... maha senku hytkyy ja pientä raajaa vilisee siellä täällä :)

Taisi päiväkahvit villiinnyttää pikkusen täysin!

Pitikin muuten vielä tuosta närästyksestä... kahvista siis tuli vaan mieleen. Täällä ärtyny tuo vaiva ihan kamalaksi!!! Yks yö aattelin, et henki lähtee kun niin närästi. Ei paljo auta renniet kun oikein alkaa poltella :( Mutta ei auta kun kärvistellä ja juonkin enää vaan sen kaksi pientä kuppia kahvia päivässä. Mut tuntuu, et ihan sama syökö tai juoko mitään kun aamullakin tyhjällä mahalla jo närästää :(

Mutta nyt vähäksi aikaa huilimaan... meillä kanssa lapset herätti tänään aikasin ja itellä jäi vähän niiku unet kesken.

t. K@tju rv: 36+3

Vierailija
2/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on lauantai! Mies lähti salille (itse olin eilen niin jätin tänään väliin) ja mä otan rennosti... vaikka olishan sitä tekemistä, vauvan vaatteita on vielä pesemättä ja vaippaharsoja myös... ja tiskiäkin olis. Sen sijaan tulin tähä koneelle, varasin illaks leffaliput ja tulin katsoon mitä Maaliksille kuuluu!

Eilen oli synnytysvalmennusta, kierreltiin sairaalan paikkoja (synnytysvastaanotto on remontin takia ihan superahdas, olis tosiaan parempi että sinne menis sitten vasta kun todella on tosi kyseessä) ja katottiin videoo ja kuunneltiin kätilön esitystä. Ei nyt varsinaisesti hirveesti uutta tietoa tullut, pari sellaista kivunlievitystä esiteltiin joista en tiennyt. Niitä piikkejä katsellessa ajattelin, että voi kun pärjäisi ilokaasun voimalla eikä tarvis alkaa neulatyynyks! No, se näkee sitten aikanaan. Sen verran ajatuksia tuo valmennus kuitenkin herätti että näin yöllä synnytys/sairaalaunia ja nukuin hiukka levottamasti...

Tappi: kuulostaa ihan meidän touhuilta! Muakin alkaa jossain vaiheessa ottaan päähän tekemättömät hommat, jotka miehen olis pitänyt hoitaa aikapäiviä sitten ja ne vaan roikkuu ja roikkuu. Lopulta teen itse vaikka kuinka olisin päättänyt että tämä on sitten miehen hommia! Sitten on hyvä mieli, tai ainakin parempi kuin jos homma olis edelleen tekemättä. Tää on meillä sellainen luonne-ero miehen kanssa, josta tulee aina sanomista. Mies jättää asiat viime tinkaan ja minulla hermo kiristyy. No, kukaan ei ole täydellinen ja koska toista ei voi muuttaa niin on vaan sopeuduttava tavalla tai toisella! :)

Hauskaa viikonlopun jatkoa Maaliksille!

Despelote, rv 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis minä en poksu vaan viikot :)

Pakkasta on, harmittaa kun ei tuonne viitsi nokkaansa laittaa. Lapset vinkuu ulos mutta 24 astetta ei kyllä houkuttele. Ollaan sitten puuhailtu kaikenlaista sisällä. Minä olen kyllä ihan romuna, alapään särky on sietämätöntä! Pää tunkee ilmeisesti ihan tosissaan tuonne lähtökuoppiin. Sattuu.

Neuvolakäynneistä, kyllä ne minunkin mielestäni pitäisi viikon 35 jälkeen olla viikon välein mutta ehkäpä tilanteen mukaan. Minä kävin viime maanantaina ja nyt keskiviikkona on lääkäri. Mulla meinasi viimeksi olla alapaineet koholla joten olettaisin että tarkkaillaan ainakin viikon välein... johan tässä loppuu muuten viikot kesken ;) Silmissä välillä sumenee, johtuu joko tuosta verenpaineesta tai sitten hemoglobiinista joka huitelee siinä 110 tienoilla. Lähete odottaa labraan ja ensi viikolla pitäisi käydä. Otetaan paastoverinäyte sekä pieni verenkuva josta saadaan myös hemoglobiini. Neuvolantäti meinasi, että sormissa on niin paljon turvotusta, että voi vaikuttaa näytteeseen mutta saa nyt nähdä.

Minäkin pakkailin eilen vauvalle kassia uuteen uskoon. Se oli jo osin laitettu mutta lisäsin villasukat, villalapaset sekä toisen puvun.

Vielä on ostamatta ne vaipat ja Nanit tai Tuttelit sekä tuttipulloihin tutit. Muuten alkaa olla valmista, puuttuu vain vauva =)

Oletteko muuten liittyneet Libero-kerhoon? Suosittelen, sieltä saa postissa sitten uusia vaippanäytteitä ym. kivaa. Taisi liittymislahjana olla joku lelu jos en väärin muista.

Zeldatar 36+0 *poks*

Vierailija
4/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIPOISTA;

Minkälaisen vaippapaketin mä käyn ostamassa?? Ajattelin siis kestovaippoja kokeilla kotona, mutta tuskin tuo on huono idea käydä ostamassa ihan ekoille päiville kertakäyttösiä, ja muutenkin ehkä yökäyttöön.

Minkä kokosia? Mikä merkki on hyvä? Jotai " nyy boorneja" kai? vai? Etten nyt sit osta mitää liian isoja tai pieniä...mä kun en oo ikuna vaippoja ostanu..paitsi ittelleni tietty :)

Taatti..tulee kohta kysymää jotain muuta..tänään on kysely-ikä-päivä taas

Vierailija
5/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan kaput,mua väsyttääääää...

Eilen illalla oli masu pinnalta kipee oikeelta puolelta,todella outo juttu. Nyt aamulla sitten tuo pinta herkkyys on kadonnut.

Mun mielestä vauva ei ole voinut kääntyä tuol masus koska muutenhan mä olisin kyl tuntenut sellasen älyttömän töytäyksen,mut edelleenkin maanantaihin on viel liikaa aikaa poltettavana.

Huomenna aamulla kaveri on lähdös teneriffalle,ja olen lupautunut lähteen kuskix kentälle.Oikeesti ei huvittais nousta sängystä aamulla 5 mut tuli jo luvattua.Kaikkeen mäkin suostun.

Tappi;

Mä kokeilin viimex kaikki mahdolliset vaippa merkit ja jäin sitten pamppersseihin.Nyt olen ostanut niitä new born' ja jo muutaman paketin (3kpl)ja sitten ostin tarjouksesta niitä 7kg eteenpäin olevia sellasen " säästöpakkauksen" .

Mä siis odotan saavani sellasen pienen nyytin jolle menee ne kaikki mini vaipat jotka olen jo ostanut,jos jotain jää ni hyvällä syyllä täytyy tehdä kolmaskin lapsi ettei vaan vaipat menny hukkaan.

Mä en ole vielä pakannut mitään sairaalakassia itselleni enkä ole pahemmin miettinyt noita vauvankaan kotiuttamis vaatteita.

Monet teistä on pakanneet vauvan vaatteet turvakaukaloon,mutta kun multa puuttuu se vielä ja en ole edes muuton jälkeen saanut kämppää niinku 100% kuntoon,ni olen antanut niiden juttujen vaan odottaa.

Mua suomex sanottuna laiskottaa ja ei suoraan sanottuna vois vähempää edes kiinnostaa toi kodin tavaroiden paikoilleen asettaminen.Ei huvita yksikseen paljoo säädellä.

Ja sitten olis viel 6 viikkoo edessä päin.

Hanan ja pulla rv 34

Vierailija
6/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa pakkaspäivää kaikille! Tänne kuuluu hyvää, mies lähti viettämään synttäreitä ja poika on mummolla hoidossa ja minun tehtävänä on tänään lepäillä sohvalla, katsoa Holby cityn sairaala pitkästä aikaa ja vetäistä levy (toivottavasti puolikas) suklaata =). Meillä oli siis tälle päivälle osunut kahdet " aikuisten" synttärit, toisilla juhlitaan kahta henkeä ja toiset on sitten yhden toisen tuttavan remukemut. Itsellä olo on kuitenkin sellainen, että kävely kotioloissa ja leivänleikkaaminen yms. aiheuttaa niitä mukavia suppareita, tosin huomattavasti vähemmän nyt, kun olen lepäillyt, niin pitää jäädä vaan kotiin kateellisena odottelemaan puhelinsoittoa, että mitä kaikkia ihania tarjoiluja siellä olisi ollut ja miten kivaa ois ollut aikuisten kesken istuskella.

No, okei, tiedän kyllä, että vessassa ois saanut rampata kymmenen minuutin välein ja jossain vaiheessa ois ruvennut tympimään mahantaputtelut ym. kyselyt ja kymmeneltä oisin ruvennut haaveilemaan omasta sängystä... =). Mutta aika kultaa muistot ja jotenkin sitä on alkanut tuntemaan itsensä niin isoksi ja kömpelöksi ja fiilikset on muutenkin vähän maassa, että kai sitä sitten kuvittelee sen " normaalin" elämän jotenkin vielä kultareunaisemmaksi.

Eilen oli neuvola ja kävin ekaa kertaa ihmisten ilmoilla viime viikonlopun sairaalaepisodin jälkeen. Kaikki oli ihan ok, neuvolan täti sanoi, että ihan hyvänkokoiselta vauva hänen käteen tuntuu ja vähän epäili sitä sairaalan ultran antamaa la 3500g arviota, ilmeisestikin. Sf oli 27. Eipä siellä sitten muuta.

Neuvolan jälkeen menin käymään yhden vaateliikkeen lastenvaatteiden poistomyynnissä ja sieltä tarttui mukaan paljon erilaisia hattuja ja yhdet pellavapökät esikolle kesäksi. Ajattelin vielä, että käyn katsomassa yhdessä toisessa liikkeessä vauvalle pienen pientä ulkopukua, mutta suppareita alkoi taas tulemaan, joten tuli kiire köpötellä autolle ja kotiin takaisin lepäämään. Huomaa, että heti kun tekee jotain, niin supistuksia alkaa tulemaan reippaammin.

VAIPOISTA: Tappertko se kyseli niistä. Kannattaa vaikka yksi paketti new borneja ostaa, tai pistää sitten mies ostamaan, kun olet sairaalassa. Itse taisin viimeeksi ostaa yhden (joko libero tai pampers) paketin kotiin odottamaan ja sairaalassa sitten kokeilin toista merkkiä. Lisäksi viimeeksi sairaalasta sai semmoisen liberon näytekassin, missä oli kaikkea pientä sälää ja vaippoja, niin pääsi testailemaan.

Meillä ei alettu kestoilemaan silloin viimeeksi alussa ollenkaan, kun kaikki mahdolliset viritykset olivat niiin järkyn isoja paketteja, vaikka poika oli syntyessään nelikiloinen. Ja meillä pissaa tai kakkaa tuli koko ajan (tai siltä se ainakin tuntui =), joten täysi työ oli kertistenkin kanssa. Eli kestoilua yritettiin, mutta siirryttiin sitten kertiksiin. Ruskovillan villapökät oli kyllä pojalla aina yöhousuina, joten ei menneet hukkaan nekään, vaikkei niillä kestoiltukaan.

Ja Hannalle ja perheelle jaksamisia, toivottavasti kaikki on hyvin. Ja mitenkäs ne tupperit meni? Ei ole osunut kuulumiset silmään, tosin olen vähän laiskasti välillä lueskellut.

Eipäs täällä muuta, taas on menty viikko onnellisesti eteenpäin ja nyt niitä on sitten 33+0! RÄKSPOKS JA PAU!!!

Terkuin Kashmir

Vierailija
7/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 3 ässää...tuli jo siivottua, supistelee mahtavasti, illalla saunotaan ja liekö vielä hmm...kolmattakin jaksaisi kokeilla pitkästä aikaa.Nyt nimittäin alkaa olemaan jo hyvät viikot, niin miksikäs ei sitä ala rehkimään.Tosin enemmän kait tässä kipeäksi tulee ja aamulla huomaa olevansa edelleen kotona.No, eipäs hätäillä, muistaakseni yhtään vauvaa ei ole mahaan jäänyt.Enemmin tai myöhemmin kaikki me saamme vauvamme.Niin...ja aamulla lähdin heti ruokaostoksille ja tein megaostokset,vaivaiset 88euroa.Vain uusi ihana (12e,hulppeat) käsveska oli muutakuin ruokaa.Pitäisi pärjätä maanantaihin :)

Eilen illalla oli todella vaikea olo ja jo kellotinkin supistuksia, mutta niinhän siinä kävi, kun maate pääsin että pian loppuivat.Yöllä olisikin ollut ikävä lähtee, vaan silloin kait ne vauvat lähtee syntyyn, milloin ne on alullekin pistetty, vai???Mutta nyt poistun saunan lämmitykseen enkä jaarittele aivan turhia, sillä koskaan en muista mitä kukanenkin on kysellyt tai muuta.Tosin nyt muistan että Tappert taisi kysyä vaipoista.Meillä kun ei kestoilla, olen aina ostanut eka vaipoiksi Pampersin 3-6kg.Sitten siirtynyt Liberoihin pikkuhiljaa.En tiedä, miksi pitää ostaa eka nuo Pampersit, kun aina kuitenkin olen tykännyt Liberoista.Josta tulikin mieleen, että jokuhan kyseli liittymistä Liberokerhoon.Joka lapsesta olen siinä ollut ja nyt sitten sain taas innostuksen liittyä siihen.Ihan mukavaa tavaraa sieltä on saanut vaippanäytteiden lisäksi.Olemme saaneet Marimekon pallopaidan ja shortsit, saman firman raitapaidan ja housut, BabyBjörnin askartelu-/ruokailuessun, saman firman ensilusikat(jotka tosin vedettiin äskettäin pois markkinoilta) Legon velourasun ym ym. Siis ihan käypää tavaraa.Tosin ei näitä saa kaikkia yhdeltä lapselta.

Kävin laittaan saunan lämpiään joten nyt mulla ei mitään kiirusta taasenkaan:) Mutta taidan poistua silti.

Leppoisaa lauantai-illan jatkoa!

uupu rv 37 tasan

Vierailija
8/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin tässä odotellaan, että päästäisi saunaan! Joten kirjoittelen pikaisesti.

Uupullahan on jo hienot viikot, jospa saisitkin kohta nyytin kainaloon, vaikka noiden ässien vauhdittamana :).

Onkos mammuliini synnyttämässä kun ei ole kuulunut mitään??

Vaipoista: Ostan libero new borneja, koska tykkään enemmän liberon kuin pamppersin vaipoista.

Kävin tänään ostamassa meille uuden turvakaukalon, äiskä maksoi sen mulle synttäri lahjaksi! Ihanaa kun saatiin oma kaukalo, saadaankin paluttaa tuo lainakaukalo.

Huomenna viedään poika mummolaan yökylään ja vietetään miehen kanssa laatuaikaa! Juhlistetaan samalla mun synttäreitä. Ajateltiin käydä leffassa, kun meillä on käyttämättömiä leffalippuja ja sitten käydään syömässä jotain kunnon ruokaa <3. Mies on sitten maanantain pekkaspäivällä niin saadaan nukkua pitkään!

möhkis ja tiitiäinen 34+1

Vierailija
9/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla tuli herättyä taas turhan aikaisin. mutta kun se uni loppuu aina kuin seinään. eikä tän mahan kanssa enää ole sängyssä mukava köllötelläkään.

päivä on sujunut kohtalaisen oireettomasti. ristiselkä on vaan kipeytynyt ja istumista onkin joutunut harrastamaan useasti päivän askareiden välillä.

tänään mies kasasi pinnasängyn. siihen meinataan sitten laittaa äitiyspakkaus ja siinä vaavia aluksi nukuttaa. laatikko laitetaan sänkyyn, ettei noi karvanaamat (kaksi belgianpaimenkoiraa) olisi sitten koko ajan sopivalla korkeudella pientä nuolemassa/haistelemassa.

nyt on alkanut nivusissa tuntumaan. aluksi kuvittelin että tuntemukset johtuisivat päälläni olevista housuista, mutta ehkä on parempi ajatella niiden johtuvan jostain muusta. saa nähdä mitä tästä vielä seuraa... limatulppahan otti ja irtosi torstaiaamuna.

mukavaa illan jatkoa kaikille!

ruusunpiikki rv 36+4

Vierailija
10/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupu: Meillä on tykätty myös enemmän Liberoista jos toisena vaihtoehtona on Pampers. Jotenkin Liberot ovat meidän ipanoille istuneet paremmin. Housuvaippoja ollaan sitten käytetty myös Pampersia.

Liberolta meinasin ostaa valmiiksi sen ei newbornin vaan seuraavan koon. Oisko se jotain 4 kg:sta ylöspäin. Nämä minun vaavit ovat olleet syntyessään jo neljä kiloisia niin newbornit ovat auttamattoman pieniä.

Möhköfantti: Miten ihmeessä meinaat selvitä leffareissusta? Nehän kestää ainakin... hmmm. kaksi tuntia. Johan siinä on niin kova pissahätä ettei mitään rajaa :)

Tänään saunottiin kovasti, lämpö teki hyvää mutta supisteli aika tavalla. Vauva on ollut aika vilkkaalla tuulella ja heiluttaa mahaa valtoimenaan.

Kerronpa miten voi ruokakauppavalinta mennä pieleen:

Kävin siis tänään kaupassa ja ostoskassissa oli kaksi 1,5 litran maitoa + 1 litran purkki, siihen jäätelöpaketti, leipää ja jotain muuta pienempää. Pakkasin kassan jälkeen ostoksen yhteen muovikassiin ja aloin nostamaan sitä kärryyn. Ja voi v.. kun sattui, tuntui että jotain tippuu kohta alapäästä housuun. En saanut kassia kärryyn. Itkien soitin miehelle joka oli autolla toisaalla, että en saa ostoksia ulos kaupasta. Ihmiset katsoi kun vollotin kassin kanssa käytävällä. Eikä KUKAAN tarjoutunut auttamaan vaikka näkivät kyllä että raskaana ollaan ja isosti. Mies tuli hätiin ja kantoi kassin autoon.

En enää ikinä mene isolla mahalla kauppaan jossa kärryjä ei saa auton viereen. Tässä marketissa kassi pitää kantaa parkkipaikalle. Eikä tullut mieleeni etten sitä saa tehtyä.

Olen totaalisen kyllästynyt tähän kipuun, särkyyn, kolotukseen ja haluaisin jo vauvan syliini.

Antakaa anteeksi valitus ja vollotus mutta minuun sattuu.

Zeldatar 36+0

Vierailija
12/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei taas ollut oikein innokas nukkuja, joten sitä oli kömmittävä ylös jo ennen seitsemää. Yöllä heräsin ja ajattelin, että kello on jo jotain puoli seitsemän ja oli sellainen olo ettei nukuta pätkääkään ja vessaan on ehdottomasti päästävä.. Todellisuudessa kello olikin vasta puol viis. Tuli just sellainen olo, et voi vee, täs on kömmittävä viel takas sänkyyn ku eihä kukaan tähän aikaan nouse ylös. Ja sen tietää, et iltapäivällä ja varsinkin illalla on ventti olo, jos aamuyöstä nousee ylös. On tässä tullut todettua se jo monen monta kertaa ja muutenki veto on sit poissa, vaik alkuun onkin pari virkeetä tuntia.

Eilen sain hommattua viimeiset vauvantavarat, siis ihan tällaisia pienia hoitotarvikkeita esim. rasvoja ja tutteja yms. jotka olivat vielä hankkimatta. Tänään jos saisi haettua loput vauvatavarat, kuten vaunun koppaosan ja ehkä kehdon tänne meille, niin sitten olisi kaikki kunnossa vauvaa varten. Ai nii ja se hoitopöytä tietenki...

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä.. Kovasti siellä vielä melskataan ja jalkoja ym. teräviä osia liikkuu jatkuvasti ja ilmeisesti pienet varpaat vilistävät kylkiä pitkin. Jotenkin tuntuu, että massu on laskeutunut eilisen aikana alemmaksi. Toissa päivänä luulin jo, että limatulppa irtos ku kuului sellainen plumps-ääni vessareissulla, mut eipä siellä mtn näkyny vaikka kuinka tiirailin. Mysteeriksi jäi tuokin ääni. Sairaalakassin ajattelin pakata valmiiksi ihan tässä lähipäivinä ja esikon kassinkin loppuun, sen olen jo melkein kokonaan pakannut. Ens perjantaina olis vasta neuvola eli tasan rv 38 ja seuraavalla viikolla äitipoli painoarvioineen ja vauvan sydänkäyrineen. Mitähän hyödyttää muuten painoarvion tekeminen viikkoa ennen laskettua aikaa? Kasvua ei ainakaan enää voi hirveästi rajoittaa tossa vaiheessa. Siis jos on iso, ni sit on iso.. Mites muilla on ollut noi neuvolat? Miulla oli edellinen kaks viikkoa sitten ja käsittääkseni nää olis pitäny alkaa olee siitä lähtien viikon välein, mut tällei kahden viikon välein miulla on. Paitsi ens viikosta lähtien on sit viikon välein. Siis ens viikol neuvola, seuraavalla pelkkä äitipoli (kun ei ole järkevää laittaa neuvolaa ja sitä samalle viikolle eli säästöä sekin) ja sit lasketun ajan viikolle sovitaan neuvola ja jos ei siihe mennes oo tullu ni sit sille rv41:kin.

Nyt pitää lähteä siivoomaan kissojen vessa, marsujen häkki ja sen jälkeen koko huusholli. Ja ei kyllä yhtään innosta, mut eilen jäi väliin =(

Kenties&pikkuruinen rv 37+1

Vierailija
13/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä nukkunu pidempään kun seittemää, mutta tässä metelissä ei vaan voinu. Ihmettelin puol tuntia mistä tuo kauhee mongerrus ja vaikerrus kuuluu - sitten paikansin sen ajokoiran vatsaan! Ihan järkkykova ääni..ei auttanu edes peiton alle meneminen tyyny korvien päällä..pakko oli nousta ruokkimaan piskit..eikä ennenkää oo tähän aikaa syöny!

K@TJU;

Miten ihmeessä sä sait vielä toisenkin ajan sinne ultraan? :( vaikka mä kuinka kärtin niin ei...synnyttämää saan mennä ja " jos ei sitten sinne vkolle 42 annettas mennä kuitenkaan" ..mut ei mitään aikaa kuitenka minnekään..ei ohjeita mihin soittaa jos menee la:n yli..eikä tietoa millon pitää minne soitella yliaikasuudesta. Höh, no kai ne mut sitte taas nlasta laittaa lähetteellä jos tarvii.

RAISA;

Aaah, noutajia..hmm, mä oon aina tavallaan halunnu noutajan, mutta kun en ole kelpuuttanu noita näyttelypalleroita niin saamatta on jääny :) ehkä joskus.

Sen sijaan tuo lappalainen toimii noutajana, ajokoirana ja jäljittäjänä, ja turhan louskuttajana..ja vetokoirana - monitoimikoira!! Ajokoirasta ei muuhu olekaan kun pupun perään ja lenkkikaveriks..ja tietty kotikoirana menee täyttä päätä..toko-koiranakin jos olis suljettu halli varmuuden vuoks :) jotenki ajurin opetus oli niin helppoa ja yksinkertasta..kaikkea muuta kun ton lapikkaan.

Verijälkeä treenaillaa ihan omaks iloks, kunhan jollain tosta tollosta saa virtaa pois. Joskus oon ollu mejä-kokeissa vetämässä jälkiä mut se ei oo mun hommaa, niinkun ei kisaaminen ilmeisesti missään lajissa koirineni eikä ilman.

NEUVOLA-KÄYNNEISTÄ;

Niih, kai ne pitäs olla 35vkosta alkaen joka vko..vissii, niin toi täti mulle sano, mutta meillä kun tätsy on ens vkon lomalla niin sovittiin etten mene ollenkaa - soittelen jos jotain on, mutta ei tartte mennä muuten. Seuraavalla viikolla olis sitte vihdoin lääkärinla..kiva tietää onks tuolla alakerrassa tapahtunu mitään muutosta mihinkään..luulis sen jotain osviittaa antavan..meinaan et jos MITÄÄN ei ole tapahtunu niin tuskin tarvii sillä vkolla synnyttää..mä näät kuvittelen ettei se nyt NIIN nopeesti mene..

Ai nii ja hitsi se sairaalakassi..en mä oo vielä..kun en mä aio synnyttäkään vielä piiiitkään aikaan..jos ens vkolla pakkais..ehkä.

( . ) ihanaa nukkua kerrankin yö hyvin, vaan parilla heräämisellä selvisin..ja tietty nyt aamulla toi koiran vatsa herätti aavistuksen liian aikasin.

Jännä juttu, että kun vatsa alko vihdoin toimia, se toimii jatkuvasti..vessassa saa ravata pissareisujen lisäks ainaki 3-5kertaa päivässä!! Lipsahtikohan joku triplateho päälle..jaiks.

Muuten mä olen kyllä taas vaihteeks ihan kivuton ja oireeton..iltasella monesti vähän vihloo ja supistelee, mutta siihen se sitte jääkin. Yöllä vaan kääntyessä ja ylösnoustessa supistaa, muuten ei mitään. Mä en taida synnyttää ollenkaa..millonkaa..haudon Puksun eskari-ikäseks asti kerralla!!

Tappert ja Puksu 35+6 jotka ei aio tehdä tänään mitään!

Vierailija
14/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten huonosti nukuttu yö takana. Mun vatsaa särki yöllä, eikä ollut hyvä kummallakaan kyljellä (enkä muuten ekaa kertaa pystynyt nukkumaan selällänikään). Sellasta polttavaa kipua ja koko yksiön alueelta. Onko muilla ollut moista????

Uunipuurosta: jos laitan yöks hautuumaan tavalliseen uuniin, niin mitä laitan lämpötilaks, sellaset 100, vai kuinka? Ollapa leivinuuni.

Palailen huomenna, kait.

-m- ja Hippu rv 36+3

Vierailija
15/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan uunipuuro usein leivinuunissa yöllä. Alkulämpötilan kannattaa olla sen verran yli 100, että puuro varmaan kiehahtaa, muuten se jää sellaseksi riisit ja maito erikseen -sörsseliksi. Jos mahdollista, pidä jonkin aikaa yli 100 asteessa ja pienennä sit vaikka vähän allekin 100:n, kyllä se yön aikana sit hautuu pehmoiseksi.

Vierailija
16/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni ihmeen hyvin. Mahakakara on ollut jo jonkin aikaa öisin suht hiljainen, välillä vain vaihtaa asentoa. Toivottavasti se olisi osviitta tulevaisuuden 8 tunnin öistä... :) Koko aamun on ollut järkyttävä kestosupistus päällä, ja vitsi, että on hankala liikkua sen takia! Ja laps päätti sitten taas vaihtaa asentonsa kauniista raivotarjonnasta poikittaiseen; siinä se nytkin pökkii päällään vasenta lonkkaluuta ja työntää pyllyään oikeaa vasten. Hitsinvitsi!

Meikäläinen näytti aamulla peiliin katsoessani ihan joltain pari viikkoa putkeen ryypänneeltä paatuneelta dekikseltä. Turvotusta on niin paljon! Ei riitä, että sormet on siitä kipeät ja naama pullistelee, mutta nyt se on siirtynyt myös varpaisiin. Näyttääkin (ja tuntuu),että kävelisi prinssinakkien varassa. Ei siis ihme, että paino lisääntyy huimaa vauhtia.

Tappert:

Metsästyslinjainen labukka, jiihaa! Suosittelen. Itsellä ei ole labukoita, vaan metsästyslinjaisia kultsuja, joita on vieläkin vaikeampi metsästää tästä Suomenmaasta kuin noita labuja. Käyttölabujen kasvattajia alkaa olla kivasti Suomessa ja hyviä pentueita syntyy jatkuvasti. Sen sijaan näitä kultsuja ei tule kuin parilta kasvattajalta, ja seuraavan koiran suunnittelu pitääkin aloittaa aina muutama vuosi etukäteen. Nytkin katselen aktiivisesti paria Suomessa olevaa narttua, että mitä niillä saadaan aikaan ja millaista urosta niille käytetään. Poissuljettua ei ole myöskään ulkomailta tuonti. Ihanteellisinta miulle olisi saada nuorimman koirani sukulinjasta seuraavakin koira, mutta aika näyttää, mitä nämä kakarat saa aikaan ja käytetäänkö niitä jalostukseen. Oih ja voih, tää olis aihe, mistä mie voisin jatkaa ja jatkaa ja jatkaa ja jatkaa... :)

Raisa

Vierailija
17/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis herätty(jo 7.30 kylläkin)kipeinä.Pienin krohisee ihan hirmuisesti ja on tukkoinen kun mikä.5v tauti taitaa jo hellittää mutta siskot 7v ja 9v ovat myös todella köhäisiä ja tukkoisia.Ja minä,äänikään ei kunnolla kulje=/Ja illalla meidän pitäis jättää lapset anopille ja mennä syömään mun vanhempien ja siskoni ja hänen miehensä kanssa.Kurjaa jättää lapsia hoitoon sairaana.

Ällö kysymys.Onko teillä valkovuoto lisääntynyt tai ylipäätään jonkinmoinen liman tulo??

Mulla kun pöksyt märät kokoajan ja tulee sellaista sitkeää limaakin...

Vai onko mulla räkätauti myös alapäässä=)öh,heh!Anteeksi nämä alapää jutut...

Masussa möyritään.samaan aikaan työntyy pylly toisesta kyljestä kun jalat toisesta ja vatsa aivan kulmikas.

Päätään pyörittää kohdunsuulla niin että ritinä vaan kuuluu ja tuntuu....

Mahtaakohan tää raskaus kuitenkaan mennä kovin pitkälle....

Kunhan nyt ees maaliskuun alkuun olis toive(ja sitten oon täällä ruikuttamassa vielä huhtikuussa=))

Omaanapaavaan!

Leanna ja 5 ja rv 34+

Vierailija
18/18 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA;

Samaa vaivaa noitten vuotojen kanssa..alkuun ihmettelin et onko mun lantionpohjan lihakset tosiaan NIIN rapakunnossa että pissa valuu omia aikojaan, mut ei..kyllä se on jotain muuta. Riippuu päivästä millanen sattuu tulemaan..tänää taitaa olla taas ' märät kalsarit' - päivä. Inhottavaa!

RAISA;

Ai noita metsästyslinjasia kultsujakin on ihan kotimaisia!! OOOhhhh *ihastuksen huokaus* mä luulin että ne on lähinnä tuonteja kaikki vähät mitä on..*lisää huokauksia*..unelma. Ehkä mä sitte joskus kun vanhenen ja viisastun :) sitten kun muutetaan kokonaan maalle ja on tilaa..

Pentele..tunkeekohan muksu-Puksu päätään tonne alas kun tuntuu että suolistokin tunkee ulos..välillä tuntuu painetta alhaalla ja väliin vihloo niin pirusti..sitäkö se on? Mistä tietää millon se kiinnittyy? vai tietääkö sen vaan lääkärit kokeilemalla?

Hihii..mä tein taas jotain sellasta mistä mies suuttuu..no, ei voi minkään. Tai siis..joo, olisin mä voinu jättää kokoamatta tuon kylppärin puol vuotta osina olleen kaapin yläosan (sellasen yläkaapin), ja olisin mä voinu toki olla kiipeemättä sen kaapin kanssa keittiöjakkaralle ja olla nostamatta sitä sinne kaapin päälle paikalleen...mut se meni jo. Nyt se on jo ruuvattu paikalleenkin..siellä on ja pysyy.

Kun mua rassaa kun asiat jää tollee roikkumaan vaikka niistä sanon monen monta kertaa..sitte mulla palaa käämi ja teen sen ite, niin se on aina menny - ja aina mies on pudistellu päätään kun on tajunnu mitä oon menny yksin tekemää. Viimeks roudasin toiseen päähän taloa ison sohvan, joka piti joka oviaukossa kääntää käsinojalleen pystyyn että mahtu..vaikeetahan se oli mutta kyllä se sinne meni..onkohan mussa joku vika kun en osaa olla tekemättä jos hommat seisoo. No, tehty mikä tehty..paree olla hissuksee ja toivoa ettei mies tajua et se kaappi on paikallaan..diipppaadiii

Taptap..terrorisoi