Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annoin tyttärelleni 6v. 20 euroa rahaa ja käskin laputtaa kauppaan hakemaan itselleen ruokaa päivälliseksi

Vierailija
26.09.2007 |

Saa nähdä mitä tuo. En jaksa tänään alkaa laittamaan mitään.

En antanut mitään ohjetta mitä ostaa tärkeintä on että ostaa itselleen jotain safkaa syötäväksi. Itse ajattelin pärjäillä kahvilla. Tyytyväisenä lähti kassi kädessä keikkuen. Kauppa tuossa lähellä n.200 metrin päässä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei joudu sitä joka viikko tekemään.

Munkin sukulaisen lapsi kävi alle kouluikäisenä säännöllisesti kaupassa yksin. Äiti kävi vain silloin kun kaljat oli loppu kun niitä ei lapselle myyty.

Nykyisin tämä sukulaisnainen on ihan rappiolla eikä todellakaan saa elää lastensa kanssa.

Vierailija
42/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis moni on kauhistellut tuota äidin väsymystä tehdä ruokaa. minusta se on ymmärrettävää, mutta se että 6-vuotias joutuu itse vastuuseen ruoastaan on minusta huolestuttavaa. Se että käy yksin kaupassa (jos matka on tuttu eikä vaarallinen) on taas mielestäni todella normaalia yksin olon ja kulkemisen harjoittelua.

Minä olisin lähettänyt lapseni kauppaa ostoslistan kanssa, sillä minusta 6-vuotias on niin pieni ettei hänen tarvitse vielä ottaa vastuuta siitä mitä syö. Olisin sopinut esim. että osta lihaperunasoselaatikkoa (lasten herkku) ja jotain juomaa. Voit sitten halutessasi ostaa yhden karkkipussin tai patukan (ei molempia). Mutta 20 eurolla saa niin paljon herkkuja etten olisi ihan vapaita käsiä antanut jos meinaan että lapsi nukkuu yönsä hyvin ja menee ajoissa nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti laittoi rahan kouraan ja pyysi hakemaan maitoa tai leipää tai vastaavaa.

Vierailija:

ei saa edes lähteä meidän pihapiiristä minnekään, tietenkään!! Ei tuonikäisen tarvitse aikuistua, ehtii sit vanhempana. Aikuistua... HUH HUH!

Vierailija
44/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ollut kuin toisella puolen hyllyä hakemassa jotain. Varmasti paikkakuntakin vaikuttaa, ja miten tuttu reitti ja kauppa lapselle on, mutta minua yllättää todella, ettei kukaan ole vielä sanonut mitään pedofiileista tai muista hulluista.

Samaa mieltä kuin moni muukin, että yksittäisenä tempauksena aika hauska (ja suloiset ostokset tytöllä!), mutta jos olisi toistuvaa, katsoisin sitä jo liiallisena vastuuna pikkulapselle.

Vierailija
45/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsi vahti ikkunasta.

Ja tämä 70-luvulla.

Vierailija
46/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kauppaan rahan ja kassin kanssa ja katsotaan mitä tulee.

Vierailija
47/47 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jäänyt lapsen asteelle lällätyksesi perusteella.