Naisen hormonitoiminta
on kyllä mielenkiintoinen juttu! Mä oon ihan pihalla.. Hormonikierukka poistettiin pari vk sitten. Heti sen jälk. oli ovisoireita ja parina päivänä ihmeellistä polttelua mahassa. Sitten rinnat kipeyty tosi kipeiks ja eilen sitten tuli kuukautiskipua ja heti, kun se alkoi, tuli vuotoa illan ajan. Sen jälk. ei oo tullu mitään eikä kipuakaan enää oo. Rinnat on edelleen hullun kipeät ja " turpeat" . Olikohan nuo sit ihan oikeat menkat vai mitähän se mahtoi olla? Ennen ei oo mitään välivuotoja, ym. ollu, mut nyt tuntuu et koko kroppa on ihan sekaisin sen kierukan poiston jälkeen. Mä jo eilen iloitsin et jospa tästä nyt alkais selkeästi kuukautiskierto, mut en nyt sit tiiä.. Harmittaa, kun ei tiedä yhtään missä mennään ja millon mahdollisesti alkais normalisoitumaan nää systeemit.. jos koskaan.. Pientä vuodatusta, sori!
ihmeellinen ja vaikea tuo hormonitoiminta...mulla jäi pillerit pois ja sen jälkeen on ollut ihan sekaisin kroppa...
ensin oli pieni tiputtelu 2pv, sitten 25pv kierto jossa vatsa aristi lähes päivittäin, tämän jälkeen 6pv tiputtelua joka alkaa aina aamuisin ja loppuu ennen iltaa....sitten 17pv:n kierto jossa nyt sama tiputtelu jälleen, nyt 5pv mennyt....
ei toivoa näy että tasoittuisi kierrot mihinkään, ja nyt olen jo pihalla siitä onko tämä tiputtelu menkkoja vai jotain muuta....että mistäs sen kierron laskisi...?