HEh heh Lnden aloittaa työt YLIHUOMENNA
vaikka adoptoi lapsen joka ei osaa sanaakaan syomea (tai englantia)
Kommentit (100)
Hakumatkaa myös todella pitääkin suunnitella. Ei ole mikään turistireissu! Miljoona paperia ja muistettavaa.
mutta lapsi olisi tärkein eikä työ.
Miten se meni se lapsista välittäminen.. edelleenkin olen sitä mieltä että, köyhemmillä/keskituloislla lapset on rakastetumpia ja hoidetumpia, kuin rikkailla.
eikä aikaa lapselle nytkään. Mihinkäs se nyt siitä muuttuisi? Onneksi on edes rahaa
adoptiovanhemmat saa vain vanhempainlomaa, jonka voi pitää kumpi vain vanhemmista. Myös isä.
sitten kun se lapsi on raahattu Kiinasta asti niin voipi samantien aloittaa työt ja palkata lastenhoitaja hoitamaan lasta. Sitten voi tuntea että on saavuttanut kaiken, sekä huippu-uran että äitiyden. Jep jep.
Mutta kansanedustajan ja ministerin palkasta kun olisi pistänyt sukanvarteen useamman vuoden ajan (eli adoptioprosessin ajan) niin varmasti voisi olla kotona pitkään. Mutta kun ei halua.
Perhe palasi jo tiistaina kotiinsa Ouluun. Oulun lennolla viiden tunnin aikaerosta johtuva väsymys alkoi Lindénin mukaan näkyä Leonooran käytöksessä. Tyttö itki äitinsä mukaan lohduttomasti jouduttuaan luovuttamaan sotkuun menneet tarra-arkkinsa.
- Odottelimme koneen tyhjäksi ja sain tytölle uuden tarrasetin ja itku loppui samassa. Leonooran kasvot olivat märät itkusta, tukka pystyssä ja vaatteet epämääräisen märät. _Ei ihan sellainen saapuminen kuin olin suunnitellut_
Linden on tuntunut muutenkin jotenkin kylmältä ihmiseltä.
Sitä näköjään todellakin on :(
Muistelen tosiaan, ettei molemmat pysty olemaan samaan aikaan kotona, kun perheeseen tulee yli 3-vuotias adoptolapsi (vrt. isyysloma ja äitiysloma samaan aikaan alussa, kun biologinen vauva syntyy). Tavallisesti töistä saisi varmaankin palkatonta vapaata kuitenkin edes vähän alkuun. Kansanedustajan hommasta en tiedä, se kun ei ole palkkatyötä vaan rahallisesti korvattu edustustehtävä...
Jos on niin, että tuore adoptioäiti ei jäänyt kotiin, vaikka voisi, en voi käsittää minäkään valintaa :-/ Mutta ei kannata tuomita ennen kuin tietää todellisuuden.
Aika ihmeellistä on, ihan kuin lapsi hankittaisiin vain sen takia että täydellisellä naisella kuuluu olla tuo äitiyskin koettuna, sitten kun se lapsi on raahattu Kiinasta asti niin voipi samantien aloittaa työt ja palkata lastenhoitaja hoitamaan lasta. Sitten voi tuntea että on saavuttanut kaiken, sekä huippu-uran että äitiyden. Jep jep.
Kuka teistä " tuomitsijoista" tietää miten siellä on asiat hoidossa?
Jokainen perhe tekee niin kuin itse katsoo parhaaksi ja jos et tiedä tarkalleen syitä mitkä päätökseen vaikuttaa niin ei kannata tuomita. Mä luulen että Suvi varmaan (kuten kuka mukkin tuossa tilanteessa) olisi mielellään kotona jos voisi. Mutta siihen että menee töihin on varmaan joku todella hyvä syy. Onko isä kotona lapsen kanssa? Kenties joku hoitaja joka osaa lapsen kieltä ja Suomea, eli pystyy ymmärtämään lasta ja opettamaan suomea samalla? Minkälaista työaikaa Suvi tekee, joustaako työ, jne?
On paljon asioita joita minä en ainakaan tiedä, joten en voi tuomita Suvia. Vaikka itse nyt ajattelenkin että mä ainakin olisin kotona lapsen kanssa, niin en voi sanoa olisinko oikeasti. Mitä jos taloudellinen tilanne vaatisi menemään töihin? Mitä jos lapsen kannalta olisi parempi että joku muu hoitaisi alussa?
Me kaikki ollaan parhaita tekemään omat ratkaisumme, kun tiedämme kaikki asioihin vaikuttavat tekijät. Muiden on turha tuomita sen mukaan mitä kuvittelee tietävänsä.
Ensin pois omilta vanhemmiltaan; ties mitä kokenut orpokodissa (tms. paikassa), ja sitten päätyy sen ihmisen " hoiviin" (lue = pois jaloista tarhaan) tänne.
Lapsi parka :-(.
Tervetuloa uuteen kotiin ja moikka, äippä lähtee töihin... törkeää.
Ymmärsin, että hänellä oli adoptioperhe jo Kiinassakin...? Mitä niin hyvää täällä Suomessa on, että 4,5v lapselle on parempi vaihtaa adoptioperhettä jonnekin maailman ääriin?! Sitten vielä nämä uudet adoptio" vanhemmat" jatkavat elämäänsä samantien kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :( Toivottavasti olen väärässä! Ja toivottavasti edes tosiaan isä jäi tytön kanssa kotiin alkushokkia lievittämään. Ajatelkaa nyt, mikä muutos reppanalle tulla tänne kylmään ja koleaan Suomeen, jossa kaikki puhuvat vierasta kieltä ja ne läheisimmätkin ihmiset ovat lapselle vielä ihan vieraita ja kaikki tuttu ja turvallinen menneisyys on kaukana Kiinassa :( :(
Vierailija:
Kuka teistä " tuomitsijoista" tietää miten siellä on asiat hoidossa?Jokainen perhe tekee niin kuin itse katsoo parhaaksi ja jos et tiedä tarkalleen syitä mitkä päätökseen vaikuttaa niin ei kannata tuomita. Mä luulen että Suvi varmaan (kuten kuka mukkin tuossa tilanteessa) olisi mielellään kotona jos voisi. Mutta siihen että menee töihin on varmaan joku todella hyvä syy. Onko isä kotona lapsen kanssa? Kenties joku hoitaja joka osaa lapsen kieltä ja Suomea, eli pystyy ymmärtämään lasta ja opettamaan suomea samalla? Minkälaista työaikaa Suvi tekee, joustaako työ, jne?
On paljon asioita joita minä en ainakaan tiedä, joten en voi tuomita Suvia. Vaikka itse nyt ajattelenkin että mä ainakin olisin kotona lapsen kanssa, niin en voi sanoa olisinko oikeasti. Mitä jos taloudellinen tilanne vaatisi menemään töihin? Mitä jos lapsen kannalta olisi parempi että joku muu hoitaisi alussa?
Me kaikki ollaan parhaita tekemään omat ratkaisumme, kun tiedämme kaikki asioihin vaikuttavat tekijät. Muiden on turha tuomita sen mukaan mitä kuvittelee tietävänsä.
ovat nyt nämä Linden miehineen. Tarkoittanet biologisia vanhempia.
Ja mistä tiedät, että tausta on tuo?
Vierailija:
Tervetuloa uuteen kotiin ja moikka, äippä lähtee töihin... törkeää.
Vierailija:
No, tottakai oli suunnitellut iloisen kotiipaluun! Kuten kuka hyvänsä!
Kyllä minäkin toivoin, että synnytyssairaalasta kotiutuisin tyytyväisen vauvan kanssa. Kuten varmasti Linden toivoi kotiutuvansa tyytyväisen tyttären kanssa. Ei siinä nyt ole mitään kummallista.
Aina ei vain käy kuten toivoo, mutta ei se vielä tee huonoa vanhempaa!