Liikunnalliset äidit - apua rattaiden valintaan kaivataan!
Toinen lapsi tulossa kevättalvella ja harkitsen kolmipyöräisten rattaiden ostamista. Esikoisen Brio Kombit tallessa, mutta ajattelin käyttää niitä vain ekan puoli vuotta. Rattaina en enää halua käyttää, ovat niin isot ja kömpelöt.
Toiveissa on nyt näppärät ja ketterät, mutta kuitenkin jämäkät, sporttiset rattaat. Kokemuksia ja mielipiteitä kaipaisin eri merkeistä. Ovatko kolmipyöräiset oikeasti ketterät ja hyvät? Toimivatko myös juoksurattaina jne.
Erityisesti haluaisin kuulla kokemusta merkeistä Hartan Skater, Gesslein Vision ja Teutonia Spirit ja Y2K.
Entä onko kukaan tilannut esim. PingPongOnlinesta? Kokemuksia?
Kommentit (4)
Tuo olikin mulle ihan uusi merkki, pitää tutustua! Muutkin vinkit + kokemukset tervetulleita! - ap
Eli esim pyörän peräkärryn, jossa työntömahdollisuus. katso vaikka leppäkerttu. fi
On jämäkät ja isojen pyörien ansiosta niillä pääsee vaikeammassakin maastossa. Todella kevyet työntää.
Ostettiin matkarattaat melkein ihan turhaan niiden lisäksi (paitsi tietysti matkarattaat saa pienempään tilaan, kuin nuo skater yhdistelmät)
Paljon kevyemmät on työntää, kun matkarattaat.
Tutustuppa merkkiin TFK (trends for kids) - myydään saksassa nettikaupoissa, itse olen ostanut ebayn kautta. Olen ostanut niitä kaksin kappalein. Juoksen molempien rattaiden kanssa.
1) Toinen malli on Joggster III, joka on siis raskaampi ja enemmän ratasmainen, siinä minulla on 12 " renkaat ja menee täysin makuuasentoon. Muistaakseni n 12 kg - hinta sadesuojalla ja postikuluilla noin 440 euroa. Sopii jo vastasyntyneelle. Sisäänrakennettu hyttysverkko. Tangon korkeussäätö. Tämän saa myös tilattua 16" renkailla.
2)Toinen on Foldmobil - tosi kevyt, rullaa ihan itsekseen, 16 " renkaat, ei mene täysin makuuasentoon, mutta vauva nukkuu kyllä niissä. Sopii n. 6 kk eteenpäin. Paino n 9 kg. hinta sadesuojalla ja postikuluilla n 330 euroa. Ei korkeussäätöä tangossa, mutta juuri sopiva korkeus minulle juoksuun (olen 175 pitkä).
Lahdet rattaat on siksi hankittu - kaikille ihmettelijöille tiedoksi - että pidän toisia kesämökillä, enkä viitsi kuljetella turhaan autossa. Jos haet puhtaammin juoksu ja lenkkeilyrattaita niin foldmobil on rullavampi ja kevyempi. Jos taas haet enemmän yleiskäyttö ja nukkumisrattaita heti vastasyntyneestä lähtien niin Joggster III on hyvä, ja se toimii lenkkeilyssä hienosti. Molemmissa on levy-käsijarrut.