Mun kaveri on seonnut! Aikoo lahtea opiskelemaan 38v, opintoihin menee ainakin 6 vuotta! Velkaa jo nyt kamalasti talosta ja autosta ja 3 lasta.
Kommentit (69)
Haloo.
Vai oletko sinä siis sitä mieltä, että muut opettajat saa elää ja olla pellossa ja se äikän maikka sitten paikkailee heidän jälkiään?
" Voisin muuten ottaa otteen poikani ylä-koulun rehtorin kirjeestä missä puuttui paljon tupla kirjaimia ja oli kaiken näköisiä muitakin kielioppivirheitä."
Tässä omassa lauseessasi on jo VIISI kielioppivirhettä. Mikäs leuhkimisen aihe se muuten on, että oma lapsi käy surkeaa koulua?
että jos ois tiennyt elävänsä näin pitkään, niin olisi rohkeammin aloittanut uusia juttuja vielä vanhemmallakin iällä. Hän oli omien sanojensa mukaan elänyt henkisesti toinen jalka haudassa puolet elämästään.
Onnea ap, ystävällesi! Ihanaa, että ihmisillä on rohkeutta toteuttaa unelmia. Meillä on vain yksi elämä, eikä siksi aina kannata ajatella vain sen mukaan mikä on taloudellisesti kannattavinta...
tulee taatusti ongelmia humanistisella alalla. Miten meinaat saada esim. gradun läpi? Puhumattakaan kypsyyskokeesta!
joilla on LUKIHÄIRIÖ. Ja kykenemme opettamaan asioita ihan hyvin.
Sanokaapas nyt miten esimerkiksi matikan opettajan tarvitsis osata kaikki oikeinkirjoitus asiat? Ja Miksi lukihäiriöinen ei vois opettaa matematiikkaa tai uskontoa?
toisaalta olen päässyt läpi lukiostakin. Kera lukihäiriöni.
Lienet saanut helpotusta.
Tuolla kielipäällä et pääse edes teologisen pääsykokeesta, vaikka sinne onkin helppo päästä.
Huolehtisit niistä lapsistasi - esimerkiksi koulunkäynnistä ennemmin.
ei lukiostakaan ketään ole pakko päästää läpi.
Ja Lapsistani pidän huolta. Kiitos kysymästä.
Vanhin on juuri aloittanut lukiossa.
Itselläni vain lähinnä ongelmana se, että lapset ovat jo isoja ei kotona ole mitään tekemistä.
Joten opiskelemaan olisi mukava ryhtyä.
Päähän, kun on mukavampaa saada älyllistä virikettä. Enään ei riitä päälle se onko ariel vai omo parempaa pyykinpesussa.
Mukavaa päivää sinulle, joka vahdit meidän kielioppivirheitä :)
Itse en voisi koskaan kärvistellä työssä, jossa en viihdy, 38-vuotiaasta eläkeikään, siis 25-27 vuotta!!! Ilman muuta kouluttauminen kannattaa! Mietipä hieman omia asenteitasi, kun pidät ystävääsi seonneena ;)
Käsittämätöntä mongerrusta tuotat ja kuvittelet rupeavasi opettajaksi.
Lukiossahan saa helpotusta lukihäiriöstä - jos se nyt yleensä on sekoilusi syy.
Lukio on muuten eri asia kuin yliopisto...
mitä kaverisi tekee??? Omapa on elämänsä. Aivan loistavaa, että on päättänyt jatkaa itsensä kehittämistä. Itse olen kohta 30v ja opintoja pari vuotta jäljellä. En todellakaan ole luokkani vanhin, vaan täällä on muutama yli 40v, ja usea 30+ -vuotias. Ei opiskelu ole nykyään vain nuorten asia, vaan kaikille saatavilla ja avoinna. Hyvä niin. Menepä vähän itseesi miettimään omaa asennettasi..
Mikä viestissäni oli mongerrusta?
Ja mikä on minun ongelmani?
On se mukavaa, kun vieras ihminen kertoo minulle ongelmistani, joita ei edes ole.
Toivotan edelleen sinulle mukavaa ja aurinkoista päivää :)
ai niin onko sinulla tänään huono päivä? kenties PMS?
Kamalaa, kun pitää tuollalailla nettipalstalla hyökätä vieraan ihmisen päälle. Sälittävä tapaus kerrassaan, ei ilmeisesti muuta sisältöä elämässä.
Lukivakeus tai ei, siitä vaan pääsykokeisiin pää pystyssä ja katse eteenpäin suunnattuna!
T 41-vuotias opiskelut taas aloittanut entinen kotiäiti.
viisikymppisenä.
Useita vuosia hekin vielä työelämässä ehtivät olla.
Ei ne professoritkaan mitään kielineroja ole eikä lainkaan sellaisia pilkunnussijoita kuin AV-mammat, edes ne pahimmat : )
Miksi sitten vetoat lukion käymiseen, jos tiedät, että se on eri asia kuin yliopisto??
ja suomenkielen opettajaa minusta ei tule. ja uskontoa voi opettaa vaikkei kaikkia sanoja oikein kirjoittaisikaan.
Voisin muuten ottaa otteen poikani ylä-koulun rehtorin kirjeestä missä puuttui paljon tupla kirjaimia ja oli kaiken näköisiä muitakin kielioppivirheitä.
Jos haluaisin äidinkielen tai muiden kielten opettajaksi niin ymmärtäisin kyllä ettei lukihäiriöni takia siihen välttämätt pystyisi. Mutta Uskonnon kohdalla tai matematiikassa en ymmärrä ongelmaa.
-17-