Tulin kysymään teiltä plussanneilta,
kun mieltä kovasti askarruttaa eräs(kin) ajatus.
Meillä on nyt menossa yk8 ja vauvan kaipuu on kova. Toista lasta toivomme. Yrityskertoihin ei ole aikaa eikä halujakaan joka päivä. Monesti yritys on jo ihan pakkopullaa, onneksi ei vielä ihan aina.
Muistaako kukaan millä ajoituksella on raskautunut? Oliko onnistuneessa yrityskerrassa kenties eri ajoitus?
Oliko yrityksiä esim. päivä ennen ovista ja ovispäivänä? Tai neljä päivää ennen ovista ja kaksi päivää ennen? Tai ovispäivän jälkeen?
Vastauksista kovasti kiitollinen: AnniHelen@
Kommentit (10)
Muistan kans sut ja hämmästelen, että olette tehneet Pupun kanssa jo noin pitkän matkan! Yli puolen välin jo. Paljon onnea loppumatkalle ja kiva kun vastailit mulle. Ja muistan, että olit yksi pitempään yrittäneistä viikkopinoissa. Nyt alan olla itse sitä porukkaa...
AnniHelen@
Meillä tärppi tuli ihan yllätyksenä. (mikäli voi yllätykseksi sanoa, kun ehkäisyä ei ole ja vauvaa toivotaan ;))
Seksiä koko kierron aikana ruhtinaalliset 2 kertaa! Kp 6/27 ja 13/27 ja olin ihan varma, että tuosta kierrosta ei onnistu.
Kyseisenä kiertona käytin ovistikkuja, kun halusin täsmätä omat tuntemukset (limat jne.) " virallisempaan tietoon" . Tikutuksen mukaan lh lähti vasta nousuun kp 14 ja käsittääkseni siis ovis on tapahtunut kp 15 tms.
Esikoisen kanssa aika sama juttu: Olin koko kuukauden muualla töissä ja kävin kerran kotona ja jopas silloin napsahti sitten.
Eli siis niillä kierroilla, kun on vähän laskeskeltu ja mietitty niin ei ole tapahtunut mitään, mutta heti, kun on ollut se oletus, että tästä kierrosta nyt ei ainakaan niin onkin tullut tärppi. Eli ilmeisesti se rentoutuminenkin saattaa vaikuttaa asiaan.
Eka raskaus alkoi muistaakseni kolmannesta kierrosta ja tämä toisesta.
Onnea yritykseen!
että ultran mukaan (toki voi heittää!) toi hedelmöitys tässä raskaudessa olis tapahtunut kp 17/27 eli sinnikkäät siittiöt olis ollut odottamassa 4 vrk.
Esikoisen aikaan olimme yrittäneet 8kk vauvaa ja alkoi jo tulla huoli, että tuleeko sitä koskaan. Otin sitten käyttöön ovulaatiotestit. Testi näytti plussaa kp 19 ja 20. Puuhastelimme molempina päivinä, sen jälkeen oli pitkä tauko. Esikoinen sai tästä kierrosta alkunsa. Positiivisen raskaustestin tein kp 29.
Nyt toista yrittäessä ostin heti ovulaatiotestejä, ja ekassa yrityskierrossa en saanut vahvaa plussaa missään vaiheessa kiertoa. Kp 17 oli kaikista vahvin viiva. Tokassa yk:ssa en käyttänyt ovistestejä, puuhastelimme kp 15 ja 17 (niin, vain kaksi kertaa koko kuukauden aikana). Tein toissa päivänä positiivisen raskaustestin (kp 27)
Jos et ole vielä kokeillut ovulaatiotestejä, niin suosittelen kyllä niitä. Saat tietää suunnilleen, milloin ovis on. Kuukauden seksihalut voi sitten keskittää niille hedelmällisillä päivillä.
Tytteli-83 rv 4+0
vastauksista. Olen tässä yk8-kierrossa ollut ensimmäisen kerran ilman ovistestejä ja yrittänyt vaan kuunnella kehoa. Mulle tulee voimakkaat ovisoireet, että ajankohta on selvillä suht hyvin.
Onnellisia odotuksia Teille! Toivottavasti tästä odotuspuolella piipahtamisesta tarttuisi vähän vauvaonnea mullekin ;).
AnniHelen@
eli lakattiin yrittämästäkään. Se meni kesken mutta nää kolme muuta ovat tärpänneet sillä kun on touhuttu sen mukaan kun haluttaa..eli kun mua ihan oikeasti himottaa oikein kovin niin on tärpänny. Esikko tärppäs siis heti km:n jälkeen, tokaa tehtiin ja ei tehtiin noin 4 kiertoa (siis välillä kortsua välillä ei kun ei osattu päättää ;D ) ja tää kolmas on sitten ollu kerta laukasu!! Kuvittelin oviksenkin jo menneen mutta tulikin seuraavana päivänä touhuilusta. Kaikista kolmesta oon heti touhuilun jälkeen ollu varma että se oli siinä!! Jotenki se oma halu on ollu niillä kerroilla niin erillaista kuin muussa kohtaa kiertoa..en ehkä osaa nyt selittää oikein hyvin mitä ajan takaa =)
Plussaonnea sinne!!
masu 30+5
tunsin oviksen eräs maanantai. Oli kipua oikealla puolella (olin vasta parina kiertona tuntenut oviksen), lisäksi lämmöt pomppas sen ½ astetta ylös. Raskauduin tuosta kierrosta vaikka kiertoni ovat aika pitkiä vielä (lyhentyneet kyllä yli 40pv kierroista siihen 32-35 päivään). Ultrasta taaksepäin laskien ovis oli kuitenkin vasta tulevana lauantaina ja tiistaina oli viimeinen " peittojen pöllytys" . Eli siittiöt olivat eläneet ainakin sen 4pv.
Yleensähän sanotaan, että joka-toinen-päivä-tahti pitää huolta siitä, että sisällä on aina eläviä siittiöitä. Tietty ei koko kiertoa kannata hommailla vaan riittää että siinä oviksen tienoilla.
lopulta ovistikkujen avustuksella. Tilasin niitä netistä muistaakseni mammaksi.fi tai .com sivustoilta, josta saa edullisia paketteja. Sen mukaan laskin ensin, että milloin kierrollisesti " pitäisi olla" ja aloitettiin 3pv ennen ovulaatiota. Sitten tikkuttelin ja havaitsinkin oviksen melko tarkasti silloin " kun pitikin olla" . Jatkettiin sitten vielä 3pv sen jälkeekin.
Seksin jälkeen jäin pötköttelemään vuoteelle, enkä heti noussut ylös, taisinpa jopa nostaa jalatkin hetkeksi ylös ;)
Mulla tikuista oli varmaankin suuri apu, koska silloin huomasin, että se ovis todella kesti sen yhden päivän ja that´s it. Seuraavana päivänä ei enää tullut viivaa mittariin. Suosittelen siis ainakin itse niitä. Henkisestikin oli kiva huomata, että mussa yleensä tapahtuu jotain kun jo ehdin ajatella, ettei mulla ees ole koko munasoluja :)
Vähän pakkopullaksi se meilläkin toki meinasi mennä mutta...lienee oikeasti aika yleistä niille, jotka todenteolla vauvelia yrittävät.
Tsemppiä!!!
katarina+ reino 37+1
Meillä kävi niin että koko kierron aikana seksin harrastaminen jäi pariin kolmeen kertaan ja pitkän sekä epäsäännöllisen kierron takia ei ollut oviksesta tietoakaan ja siltikin ihme tapahtui ja raskauduin. Meillä siis kävi tuuri. Ehkä syy oli juurikin se, ettei voinut edes kuvitella että siinä kierrossa olisi tärpännyt. Eli silloin kun sitä vähiten odottaa... Niinhän sitä sanotaan.
Eipä tainnut tästä kyllä olla apua sinulle. Toivon kovasti plussaonnea teille!!
Suan
20+0
Muistankin sinut, yhdessä oltiin parissa ketjussa vauvakuumepuolella, harmi ettei teillä ole vieläkään tärpännyt :/
Meillä meni sen 8kk ennenkuin onnistui ja on kaksi vaihtoehtoa, miten raskautuminen on tapahtunut...
1. Humpat sunnuntaina, ekat ovulaatiolimat maanantaina TAI
2. Humpat keskiviikkona, ovis sittenkin vasta lauantaina
Ultran mukaan meille on tulossa tyttö, joten veikkaisin tuota ke-la vaihtoehtoa ;) Ovistestejä tms. en käyttänyt, villi veikkaus siis! Mutta joka päivä ei kuitenkaan laitettu simppoja liikenteeseen...
Kovasti tsemppiä ja toivotaan, että pian onnistuisi! bd
-Allu ja Pupu rv23+