Miksi et osaa vilkuttaa liikennevaloissa?
Mikä siinä liikennevaloissa oikein vilkuttamisessa nyt on niin hirveä vaikeaa?
Kun tulet liikenneympyrään, alat vilkuttaa vasemmalle, koska kerran käännyt vasemmalle.
Kun tulet erkanemiskaistasi luokse, lakkaat vilkuttamasta, koska aiot vasemmalle kääntymisen jälkeen jatkaa suoraan.
Näin yksinkertaista se on, ja silti melkein kaikki vilkuttelevat valoillaan ihan miten sattuu.
Kommentit (20)
Hommaa ajokortti, senkin porvoolainen.
Liikennevalot ja liikenneympyrä on eriasioita mutta siis joo, voi sitä nyt ainakin kun poistuu ympyrästä niin näyttää vilkkua, valoissa ei ole niin tarpeen.
Porvoon liikenneympyrässä tapahtuu.
Vilkutan vain hyvännäköisille hunkseille. Sori, jos olet kaljamahainen pälvikaljutonttu.
Ap unohti mainita, että jos ajaa liikenneympyrässä kaksi kierrosta, niin pitää olla hätävilkku päällä.
Kyllä mä osaan vilkuttaa liikennevaloissa. AP puolestaan ei osaa vilkuttaa liikenneympyrässä / kiertoliittymässä.
Mitä tekemistä liikennevaloilla ja liikenneympyrällä on keskenään? Puhut että ihmiset ei osaa vilkuttaa valoissa mutta sitten alatkin mesoamaan liikenneympyröistä ja niissä vilkuttamisesta.
Mä keskityn selfieiden ottamiseen, en mä ehdi sulle vilkuttaa. Ja lakkaan varpaankynsiä samalla. Ja teen mokkakahvia blenderillä, joka on pelkääjän paikalla.
Ne kädet pidetään siinä ratissa eikä aleta härväämään, ei edes liikennevaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä liikennevaloilla ja liikenneympyrällä on keskenään? Puhut että ihmiset ei osaa vilkuttaa valoissa mutta sitten alatkin mesoamaan liikenneympyröistä ja niissä vilkuttamisesta.
Ja ohjeistaa vielä täysin päin seiniä.
Vierailija kirjoitti:
Ap unohti mainita, että jos ajaa liikenneympyrässä kaksi kierrosta, niin pitää olla hätävilkku päällä.
Silloin avataan ikkuna ja roikutaan puoliksi ulkona, ettei keskipakoisvoima heitä sua pelkääjänpaikan ikkunasta ulos.
Vilkutan kuin kuningatar Elisabeth aikoinaan.
Liikenneympyrässä ei vilkuteta vasemmalle eikä minnekään sinne tultaessa. Ainoastaan poistuttaessa vilkutetaan oikealle. Sieltä ei myöskään poistuta sisäkaistalta oikealle toisen kaistan yli.
Poistun aina ympyrästä vasemmalle
APlla oli tänään autokoulun enbsimmäinen teoriatuniti, nyt täytyy päteä.
Vilkutan aina ensiksi oikealle ja sitten vasemmalla kaikille köyhille kun ajan Mercedes-benz autollani.
Eikö olisi jo hätävarjelun liioittelua, jos liikenneympyrään laitettaisi liikennevalot? Miettikää miltä se näyttäisi, päästäisiin taas otsikoihin maailmalla.
mä vilkuttelen kaikille auton ikkunasta. Vilkuttelen sullekin.