Että voi ärsyttää kahvipöydässä keksien " rohmuaminen" , lapsista siis kyse!!!
Kävin eilen kylässä lasteni kanssa. Kyllä olin ällistynyt jälkeenpäin kun näin miten joidenkin muiden lapset käyttäytyvät kahvipöydässä! Perheen 9-vuotias poika otti kerrallaan 5 keksiä, poistui välillä ja tuli taas hakemaan kourallisen keksejä. Tytär 6-v, söi mokkapaloista vain kuorrutteen ja sitten vaati lisää mokkapaloja, ja tietysti sai niitä...:((.
Onko tämä tavallista???? Oonko mä tiukkis kun vaadin lapsiani odottamaan ensinnäkin kunnes kaikki ovat tulleet pöytään että ottavat pöydästä, ja toiseksi että keksejäkin otetaan vain yksi kerrallaan. Lisäksi en ikinä antaisi lisää mokkapaloja jos söisivät vain esim. kuorrutteen päältä..!!! Sanoisin, että syö koko pala tai et saa enempääkään. Lisäksi mielestäni yksi mokkapala jo rittää jollekin 6-vuotiaalle...
Kiukuttelusta tämä äiti lahjoi tytärtään (6v) jätskillä. Itse olisin passittanut jäähylle huonosta käytöksestä. Meillä ei palkita huonosta käytöksestä. Lisäksi tyttö huuteli meille että meidän piti olla hiljaa kun hän halusi yhtäkkiä katsella tv:a..... Emmekä edes puhuneet kovaa!
Kommentit (26)
Kaikkea saa maistaa yhden, ja jos osaa pyytää kauniisti, saa ottaa vielä toisenkin.
Kun lapset pienesti asti opetetaan tavoille, tulee hyvä käytös heiltä luonnostaan.
En ymmärrä miksi niitä herkkuja, esimerkiksi keksejä pitäisi syödä " niin kauan kuin lapselle maistuu." Herkkujen syöminen on epäterveellistä, ja vanhempien pitäisi osata järjestää lapsille muitakin mielihyvää tuottavia asioita kuin syöminen. Nykyisillä kasvatustavoilla ei tosiaankaan ole ihme, että suomalaisten ylipaino lisääntyy. Jos jo lapsena opitaan, että on normaalia syödä puoli pakettia keksiä pöydästä, niin onhan se selvää että aikuisena sitä on helppo syödä iltapalaksi telkkarin ääressä vaikka koko paketti.
noin niinkuin lievästi ilmaistuna. Jos äitinsä on paikalla saattavat olla jotenkin hän on ihan hirmu tiukka ehkä vähän liiankin heillä ei saa leikkiä missään lattioilla ei saa olla leluja ja lapset omistavat vain muutaman lelun ylipäätään. Yleensä vain kotonaan piirtävät ja leikkivät huoneessa barbeilla ja tuo vanhin poika lajittelee keräilykorttejaan. Sitten kun ovat esim. meillä tai vanhemmillani hoidossa niin tuntuu ettei heihin tehoa mikään komento.
veljeni seurassa käyttäytyvät paremmin hän antaa lasten olla vapaammin, mutta hän on reissutöissä ja aika vähän kotona.
joskus vähän säälinkin heitä, en voisi kuvitella oman 5v tyttöni leikkivän vain omassa huoneessa. Hän liihottelee milloin prinsessana tai perhosena pitkin taloa, laulaa ja tanssii. Tätä taasen veljeni vaimo paheksuu, kun lapsemme ei osaa olla rauhassa leikeissään vaan tulee yleensä esiintymään kun on vieraita. En ole tyttöä kieltänyt sillä minusta se on suloista hän laulelee lasten leikkilauluja, joten niissä ei pitäisi olla moittimista eikä nyt kuitenkaan koko ajan siinä toisten edessä rieku vaan käy esiintymässä kun muut istuvat. Mutta näin me näemme asiat eri tavalla
Tv 26
Eikö ne ole tarjolla olevat keksit yms. ole syötäväksi tarkoitettu?
Sen verran terveysintoilija olen, että vien lapset aina kyläilemään hyvin syötettynä, jotta kahvipöytäherkuja ei syödä kohtuuttomasti eikä ne aiheuta sokerihumalaa. Mutta jotenkin minulla on tunne, että olen vähän nipo.
Yleensä ollaan dietillä tai jotain muuta yhtä tyhmää. Allergiat on erikseen, mutta nirsoilijoita en jaksais. Varaa mitä vaan, niin aina on joku vika.
Lastemme serkku, 4v, ottaa kahvipöydästä lähes kaikkea, mitä siinä on tarjolla ja syö jokaisesta pienen haukun. Vanhemmat eivät komenna, että pitäisi ensin syödä yksi loppuun ennen kuin ottaa toisen. Todella ärsyttävää.
No entäs muuten. Osaavatko muuten käyttäytyä jotenkin?