Oletko kateellinen?
Kommentit (16)
Joskus vähän, mutta se ei ole ongelma. Olen varsin tyytyväinen omaan elämääni. Esim. numero 12 ei herätä minussa kateuden tunteita, sillä olen varsin onnellinen, kun lapseni ovat jo isompia ja asun mieluummin Helsingissä rauhallisella alueella kuin Kauniaisissa ja tykkään olla enemmän töissä kuin kotiäitinä. Osaan olla iloinen, jos toisillakin menee mukavasti tai paremmin kuin minulla. Yleensä ihailen enkä kadehdi.
Hän saa viettää rakastamani ihmisen kanssa aikaa paljon paljon enemmän kuin minä.
Kuvittelen, että muilla on paljon kivempi työ ja suunnitellumpi ura kuin minulla. Kadehdin myös kolmi- ja nelilapsisia perheitä, sillä mies ei ole vielä valmis kolmoseen. Lisäksi kadehdin ihmisiä, jotka saavat perintöjä, sillä itse emme saa koskaan mitään perintöjä. Ja toki kadehdin kaikkia, jotka asuvat omakotitalossa.
Eli mitäs voisi tehdä?
-omalle uralleni en juurikaan: kaikkeni olen antanut, mutta ei tunnu riittävän
-lapsia haluamme kyllä lisää, jos niitä vaan siunaantuu
-perintöasialle emme voi mitään
-omakotitalo on haaveemme, mutta näillä hinnoilla mahdottomuus
kaikki on kateellisia... erityisesti täällä.
Välillä jostain asiosta mutta osaan olla aidosti iloinen toisten hyvistä asioista mitä meillä ei ole.
- niille, joilla on hyvin käyttäytyvät lapset
- niille, joilla varaa ostaa asunto näillä hinnoilla (meillä ei tuloilla ja koulutuksella tai työpaikassa ole vikaa, ei vain ole pääomaa)
jos niitä viitsii kasvattaa... suurin osa ei viitsi vaan halutaan olla vaan kavereita.
sillon tällöin.
6-juu lapset on koneita, kun tekee tietyt jutut, ne käyttäytyvät 100% varmasti aina oikein.
Olet varmaan kuitenkin tyytyväinen, etten ole samaa mieltä kanssasi sillä olen luokanopettaja.
Mutta mulla on käytössä äidin opettamat konstit kateuden tappamiseksi ja TOIMII:
- pitää muistaa, ettei voi " noppia rusinoita pullasta" . Jos olet kateellinen naapurin uudesta autosta, niin muista että naapurin rouvana joutuisit kuuntelemaan anopin panettelua. Eli aina täytyisi ottaa toisen elämä koko pakettina. Usein auttaa jo kun muistaa tämän.
- jos kateus jatkuu pidempään jostain tietysti aiheesta ja jos kateuteen kuluu turhaan voimavaroja, kannattaa käyttää se voima toisin. Tehdään suunnitelma siitä, kuinka saavutetaan itselle sama. Ja sitten vaan hommiin. Voi vaatia aika suuriakin uhrauksia. Lopputulos voi olla joko se, että prosessin edetessä päätät, ettei kateutta aiheuttanut asia olekaan niin suuren vaivan arvoinen. Ja silloin kateudesta luopuu. Tai sitten saavutat itse saman.
Eikö mulla olekin viisas äiti! ;)
en toivo kenellekään pahaa, mutta ihmettelen, miksi juuri meidän perheen pitää kestää niin hirveästi surua ja kärsimystä. Ei tosiaan mene tasan elämässä nämä jutut.
kiitos neuvoista!
ja sitten noista lapsista, jos en olisi tikkua ristiin niiden käytökseen laittanut niin kadehtimisen sijaan napsauttaisin sormia ja saisin hyvin käyttäytyvät lapset, vaan kun painin vanhemman pojan kasvatusongelmien kanssa nyt koko ajan niin kateus pukkaa ...
Vierailija:
jos niitä viitsii kasvattaa... suurin osa ei viitsi vaan halutaan olla vaan kavereita.
Muut ovat kateellisia minulle. Asumme isossa omakotitalossa Kauniaisissa. Miehelläni (33v - ei siis mikään vanha gubbe) on hyvin palkattu työ ja mä olen kotona vauvan kanssa omasta vaativasta työstäni. En varmaan kyllä mene takaisin vaan hoidan kotia. Saan ostaa ja tehdä mitä haluan. Mies tuo työmatkoilta melkein mitä vain haluan. Viime viikolla toi Tukholmasta uuden Guccin laukun hoitolaukuksi... Olen erittäin tyytyväinen elämääni rahallisesti, mutta myös muuten. Vauvamme - pieni tyttö - on ihana ja kiltti. Kodissamme on rauhallinen ja zen fiilis. Siivooja käy kerran viikossa. Muita äitejä käy meillä harva se päivä tai toisinpäin... Palkkaamme kohta lastenhoitajan meille, jotta saan itselleni hieman aikaa ja muutenkin emme ota tytärtä mukaan meidän 3v hääpäivämatkallemme New Yorkiin ensi kuussa, joten hoitaja on tarpeen isovanhempien lisäksi. He eivät kuitenkaan jaksa herätä yöllä antamaan tytölle ruokaa. Aviomieheni on maailman paras ja sen muistan joka päivä, kun katson timanttisormuksiani... Kaikki hymyilee meille... Silti koen saavani kateellisia katseita mm. Stockalla. En tajua...
Hyvä 12 !! Nyt sait varmaan jonkun kateelliseksi ;) (minua et)
Jatka samaan malliin.
Taidat elää miehesi rahoilla?