Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJOIDEN VIIKKO 39+++

24.09.2007 |

Yritänpä tätäkin puuhaa, kun uutta viikkoa ei vielä näkynyt. Ans olla kuinka ämmän käy!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin äsken ihan innoissaan, kun huomasin että kesäkuisillakin on jo oma odotus pino! Vaikka oma odotus ei ole todellakaan paljoa heitä edellä, niin tuntuu silti kivalta, ettei olla enään ihan " tuorein poppoo" !!!

Mä oon vähän hönö=)

Se mun pitäis kyllä oppia, etten liian pitkälle suunnittelis ja haaveilis, kun on nää riskiviikot kuitenkin meneillään. Mutta koska olen niin yltiö positiivinen hössöttäjä luonteeltani, niin en oikein osaa jarruttaakaan!

Haleja ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti!!!

Toivottaapi: masu ja nasu rv5+4 tai jotain=)

Vierailija
2/50 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se sitten minäkin uskaltaudun tänne jo kirjoittelemaan :)

tuossa 1,5 vk sitten tein positiivisen testin ja nyt olisi sitten menossa

rv 6..

Oireita ei ole nimeksikään,ehkä rinnat vähän arat,naama kukkii ja alavatsa pömpöttää niin että töissäkin jo mulkoillaan ;)( lienee jotain alkuturvotusta..)

Viime raskaudesta on jo 6 vuotta,joten melko uutta ja ihmeellistähän tämä on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin äsken lisäämässä tietojani tuonne pinoon ja ajattelin joatin kirjoitella tännekin :)

Elikäs, alkumetreillä vasta ollaan pikkunelosen odotuksessa, olisiko huomenna rv6 tasan (joka siis ehtii vielä muuttua kun ekaan ultraan on vielä melkein kuukausi aikaa). Pahempia oireita ei vielä ole ilmaantunut, alavatsassa näkyy jo selvä kohouma (näin 2. ja 3. odotuksessakin), kohdun kiinnikkeet nippailevat välillä inhasti ja välillä iskee hetkellinen pahoinvointi tai voimattomuus. Niin, ja useamman kerran päivässä alkaa hikoiluttaa ihan oudosti, esim eilen olin ulkona ja mua vähän paleli mutta yhtäkkiä olo oli kuin kesähelteellä ;) Väsymyksen alkamista odotan, sitä on riittänyt aina aiemmissa odotuksissa enemmän kuin tarpeeksi, ainakin kuukauden verran on aina saanut maata raatona kun mitään ei ole jaksanut. Oksentanut en ole koskaan, 24h pahoinvointia kyllä on ollut joka odotuksessa.

Kotoa meiltä löytyy siis kolme riiviötä, pojat 12/02 ja 06/04 sekä tyttö 02/06 ja tämä nelonen on sellainen yllätysvauva jota oltiin ajateltu syntyväksi aikaisintaan vuonna 2009 ;) No, vuosi sinne tai tänne! :D

Kovasti jännään että kaikki menisi hyvin, kaamealta tuntuu odottaa ekaa ultraa rv9+ ja silloinkin voi olla että vauvaa ei näy kun meidän tk:ssa on vähän kämäiset laitteet (yleensä käydään rv10-11 ja silloin pitäisi ALKAA näkymään...). No, täällä ei aiempia ultria harrasteta ja tuokin on sitten ainoa joka tarjotaan jos np-ultraan ei mene (ei olla menty eikä mennä). Tosin mä olen kahta pienimmäistä tiiraillut äitipolin ultrassa rv33-> raskaushepatoosin takia.

Mutta tällaista täällä! Hyviä vointeja kaikille!

Shelley rv5+

Vierailija
4/50 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuisia on jo ihan hirmuisesti,jippii,toivottavasti kaikki ollaan vielä koossa ens keväänä!!! Mulla on kanssa selvää alamaha pömpötystä/ turvotusta kuin shelbyllä ja pömppiksellä...mun mielestä omalla kohdalla outoa näin pienillä viikoilla ja eka raskaus kuitenkin?? Oikeesti " pelkään" että joku tulee töissä yms kyselee jotain.Kiva sanoo et, joo oon paksuna ja saan " vuoden" päästä ehkä lapsen, maha antaa olettaa että olis pitemmälläkin=)

Mä ostin tänään yhen " äitiys paidan" , sellanen musta, perus pitkähelmanen ja pitkähihanen trikoopaita...HenkkaMaukan mamma puolella yritin hiipiä kovin huomaamattomasti, kikakika=)

Vierailija
5/50 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis shelby, vaan shelley...sori...=)

Vierailija
6/50 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.. kiva (?) tai ainakin rauhoittavaa kuulla että muillakin vatsa pömpöttää jo ensi viikkojen aikana, kun tuntuu jotenkin hassulta, eihän se vielä pitäisi näkyä.

Kolmas lapsi tulossa, toivottavasti. Viime keväänä koin kauhun hetkiä ensimmäisessä ultrassa, kun todettiin vauvanalun kuolleen rv 10 aikana.. lääkkeellinen keskenmeno ja vielä kaavinta päälle. Nyt uusi yritys. Muut lapsukaiseni ovat jo isoja (10v ja 13v) eli todellinen iltatähti nyt tulossa.. mutta myös lastenhoitoapuja toivottavasti muutaman vuoden päästä.

Vierailija
7/50 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kans säästyny tolta turvotukselta ja vatsa ihan tosissaan näyttää että sitä oltas kans jo vähä pidemmällä... huomaan välillä vetäväni vatsaa sisääni jos olen sellaisen seurassa joka ei tiedä asiaa...Sit se ei haittais jos se oikeesti näkyis jo....

Viime yönä näin unta että menin kauppaan ja siellä oli joku äitiys vaatteiden ale ja kaikki vaatteet makso vaan 2¿ ja ostin niitä oikein urakalla... tekis kauheesti mieli ostaa jotain äitiysvaatetta mutta en vielä uskalla jos jotain kauheeta kuitenki tapahtuu vielä...

Paha olo on siirtyny pois jo, eikä se kestäny kun se puol toista viikko suunnillee. tilalle onki tullu armotonta närästystä, ummetusta ja päänsärkyä.. ei oo helppoo tää raskaana oleminen... ;) Eka neuvola ens viikolla =)

MussunMussun rv 8+2

Vierailija
8/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin tiistaina alkuraskauden ultrassa, 5,5mm kokoinen sikiö näkyi ja sydän jyskytti myös. Eli silloin oli sitten niinkuin 6+2...hmm mitäs se sit ois tänää...6+6? hitto miten voi olla tällänen laho pää...

No se ei laskenu mun laskettu aikaa et mikäköhän se on, kertoisko joku joka nyt on samoilla viikoilla ees suunninpiirtein.

Nii muuttu noi viikot tosiaan 2 viikkoo taaksepäin, minkä nyt ite osasin aavistella (en edeleenkään usko siihen lasten tekoon ajatuksen voimalla). Onko muilla lääkäri sanonut näissä ultrissa niinkuin mulle, eli nyt kun näkee että kaikki on hyvin, sikiö oikeassa(hyvässä) paikassa ja muuten hyvännäkönen kohtu niin nyt keskenmenon riski on enään häviävän pieni et yleensä tässä ultrassa voi jo havaita jotain riski tekijöitä? Selvisi myös se mun vasemmanpuoleisen kivun syy,mulla on munasarja siltä puolen turvoksissa johtuen jostain keltarauhashormoonista tai jostain sellasesta, en ihan ymmärtäny tarkaan mutta ei kuulemma oo mitenkää haitallinen ja todennäköisesti menee ohi.

Paha olo vaivaa myös täällä, en sentään oksenna mutta yök yök yök! Kaikista pahin on kun tulee töihin asiakkaaksi oikeen kunnon hieltä ja tupakalta haiseva äijä!!!!! sillon yökkii väkisin. Oon yrittäny helpottaa oloa syömällä ihan koko ajan, mandariinii, bananii jugurttii, viilii ym ym. Ja väsymys on kauhee, töissä taukojen ajan pysyn hereillä tän koneen ansiosta.

Oli muuten aika pitkä listä luettavaks!! meinas loppuu jo puhti kesken, kannattaa kohta jo harkita et aletaan tekee päivä kohtasii listoi, tai eriksee alku ja loppuviikko.

Ara 6+6 (kai =D )

Vierailija
9/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet taaksepäin näissä keskusteluissa olen laittanut sinne linkin josta pääsee seuraamaan viikkoja ja noin lasketun ajan.

koitin laskeskella sen mukaan LA niin oisko se 18.5. sehän riiippuu siitä koska sun viimeiset kuukautiset on ollu .=)

Mulle oli aluks kans hiukan hepreaa kaikki 6+3 jne. mut kyl ne tästä on alkanu valkeneen pikkuhiljaa ja varmasti myös sullekki =)

MussunMussun Rv 8+3

Vierailija
10/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tuli sählättyä ja ao. viesti menikin uudeksi keskustelunavaukseksi *nolostuu* Onko kellään vinkkiä, miten keskustelunavausviestin saa poistettua, itse en keksinyt...

Moi kaikki, kuulumisia täältäkin. Rv 7+1 ja pahoinvointi jatkuu...lisäksi rinnat kasvaneet ainakin ydhen kuppikoon, tarvii varmaan mennä kohta katsomaan uusia rintsikoita.

Itse oon jo alkanut käyttää ainakin kotona mammahousuja, koska vatsalla tuntuu turvotusta olevan (ja itse asiassa kevyesti tunnustelemalla tunnen myös kohdun kun makaan selälläni). Ihan jees minusta, vaikka toisaalta harmittaa että tuntuu että olen jo nyt lihonut (ei ole vaakaa tällä hetkellä). No, pitää vaan pitää huolta että lepää ja liikkuu, niin eiköhän se normaali syöminen pidä kuitenkin painonnousua kurissa! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
11/50 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.. täälläkin huomattiin eilen kuntosalilla ettei kaikkia liikkeitä pystynyt tekemään kunnolla kun pömppö otti vastaan.... =) hassulta tuntuu kun ekan raskauden aikana ei tuntunut näin pian....

ovatko muut käyneet salilla raskauden aikana?

kokemuksia??

t: 6+1

Vierailija
12/50 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole aiempien odotusten aikana salilla käynyt enkä varsinaisesti käy nytkään, olen Elixian jäsen ja lähinnä ryhmissä siellä käyn. Liikuntaa toki olen (koittanut!) harrastaa joka raskausaikana mutta on ollut aina käytännössä mahdotonta rv20 jälkeen supistusten ja liitoskipujen vuoksi. Saa nähdä miten käy nyt, Elixia-jäsennyyttä kun olisi mutta ensi heinäkuulle asti ja vaan lääkärintodistuksella saa kuulemma irtisanoa kesken kauden... :/

Mutta menipä vähän ohi siitä mitä olin ajatellut kirjoittaa ;) Toissapäivänä nimittäin huomasin että selkälihasliikkeet vatsallaan maaten ei enää oleetkaan kovin hyvän tuntuisia, kontallaan piti sitten tehdä ja varmasti herätin huomiota ;) Ja pidempikestoiset hyppysarjat tuntuu ilkeältä alavatsassa, tuli sellainen painontunne ja olipahan työn ja tuskan takana että sai virtsan pidätettyä ;) Muistakaa treenata lantiopohjanlihaksia, nimimerkillä kolmesti synnyttänyt ja lihastreenin unohtanut ;)

Hankalaa pitää raskaus huomaamattomana salilla käydessä, käytän sellaisia trikoisia jumppahousuja jotka paljastavat kyllä takuuvarmasti pienenkin vatsapömpön ;) Siirryttävä varmaan käyttämään verkkareita! :D

Shelley rv6+

Vierailija
13/50 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos shelley... minullakin elixian jäsenyys 2009 elokuulle asti =) taitaa tuo kuntosali jäädä ja yrittää jotain muuta sillä välin... terve selkä juttuja ym....

tuntui vain kun kävin lauantaina salilla että " pömppö" otti jo nyt vastaan monet liikkeet kun ovat semmoisia että joutuu vatsaa " litistämään" kunnolla että liike olisi oikein tehty....

harmi kun 62EUR /kk maksaa täytyy kai yrittää pyytää lääkäriltä jonkunlainen todistus.

Kyllä harmittaa, täytyy nyt jonkun aikaa katsoa vielä jos tosiaan kävisi noissa ryhmäliikunta jutuissa.

Vierailija
14/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulon sydän sykkii sittenkin! Huh. Vuodot on loppuneet kokonaan ja tänään sitten mentiin alkuraskauden ultraan varmistelemaan, että kaikki on kunnossa. Kyllä se siellä pötkytteli, vaikka en vieläkään oksentele. Huono olo on jatkuvasti, pyörryttää ja väsyttää, mutta näitten kanssa vielä selviää! Toivottavasti pysyykin tällä radalla tämä touhu.

Laskettu aikakin muuttui kahta päivää aiemmaksi, kun alkion ikä lasketaan jo masuun siirtoa ennen. Eli sain taas kaksi päivää armonpullia! Uusi laskettu aika on siis 13.5. Kenen kanssa tehdään tärskyt TAYSiin siihen väliin?

Vein kassillisen lahjoja meidän lääkärille ja hoitajille klinikalle. Tuon parempaa palvelua saa haeskella! Mutta eipä ole sanoja tai lahjoja joilla tarpeeksi osaisin kiittää näistä elävistä ihmeistämme.

Kaikkea hyvää ja voimia teille,

Noora ja Sulo 6+6

Vierailija
15/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan toukotuhisijoihin!

Noora, kiva että kaikki oli hyvin ultrassa. Kyllä se aina mieltä keventää kun näkee omin silmin pikkuisen ja sen sydämen sykkeen.

(.) Täällä ei oikeastaan mitään uutta ole tapahtunut sitten viime viikon ultran. Olo on pysynyt aika tavalla samana, eli hyvänä väsymyksestä huolimatta. Vähän vain jännittää tuo huominen eka neuvolakäynti. Lähinnä siinä jännittää se vaakaan meno, kun tuota ylimääräistä on jo ennestään, enkä nytkään ole herkuista kieltäytynyt. Pitäisi vissiin alkaa tarkkailemaan mitä sitä suuhunsa laittaa, ettei ihan mahdottomasti kiloja tule heti alussa.

Sitten tekisin sellaisen kysymyksen, että onko kukaan teistä hankkinut tai hankkimassa Angelsouds-kotidoppleria kotiinsa?

Mä olen sellaisen hankkinut ja sillä sydänääniäkin kuunnellut. Paketissa lukee, että kuuluu rv 12 eteenpäin ja näin varmasti myös on, ainakin jos kuuntelee laitteen omilla korvakuulokkeilla, jotka ovat aika huonot. Mä kuitenkin vaihdoin ne omiin Sonyn kuulokkeisiiin ja nyt kuuluu ihan eri tavalla. On aivan mahtavaa kuunnella sydänääniä kotona aina kun siltä tuntuu ja olenkin nyt muutamana iltana niitä kuunnellut. (Volyymit pitää silti olla aika kovalla ja pikkasen painaa sitä doppleria ihoa vasten kun kuntelee, niin kuuluu hyvin). Voin suositella lämpimästi. Mä ainakin olen sellainen hermoilija, että tuo laite tulee meillä ainakin hyvään käyttöön. Harmi vain, etten esikoisen aikaan tuollaista tajunnut ostaa kun hermoilin kuin mikä np-ultrasta rakenneultraan saakka ja siihen, että liikkeet alkoivat tuntumaan.

Tällaista tänään. Voikaa hyvin toukotuhisijat!

Pikkupapu rv 8+4

Vierailija
16/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki nyt taas ok. tänään ollu eka hyvä päivä ettei oo tehny yhtää pahaa. Silti tuli jo heti sellanen olo et mistäs se sit johtuu, onko joku huonosti kun ei oo paha olo... hmm...

Kävin tänään ostamassa Body shopista kans sen cocoa butter stickin. En vaan huomannu kysästä siltä myyjältä että kuinka usein sitä laitetaan esim. kerran päivässä? onko jollain tietoa tästä? Myyjä kovin kyllä kehui tuotetta hyväksi.Toivotaan että on apua.

Rv 7+5

Vierailija
17/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkupapu: Mitäs tuollainen laite maksaa ja mistä niitä saa? Olis tälläiselle hermoheikolle varmaan aivan oiva peli :) En ollut aiemmin tuollaisesta kotilaitteesta kuullutkaan.

Minä voin huonosti, satsumien voimin jaksaa, mutta eipä niilläkään pitkälle pötkitä. Oksentelua pitkin päivää..

Sisarukset kyselevät miksi äiti oksentaa ja miksi on kokoajan huono olo ja harmittaa kun joskus on niin huono olo, että pitää pyytää lapsia ettei tulisi lähelle tai koskettamaan :( Olen sanonut että äitillä nyt vaan on vähän huono olo, se menee kyllä pian ohi... esikoinen mietti onko äidille tulossa oksennustauti... :)

Vierailija
18/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan vaan ja mukavaa viikonalkua kaikille. Tässä oli jo muutamana päivänä aika hyväkin olo ja luulin jo pahoinvoinnin olevan takana, kun sitten tänään on ollut taas tosi paha olo. Oon vaan nukkunu ja syöny mitä oon pystynyt ja yritin lähtee kävelyllekin, mutta ei siitä tullut mitään. Onneksi oon vielä sairaslomalla, mutta parin päivän päästä pitäis mennä takas töihin. Haluisin jo mennä, sillä seinät alkaa kohta kaatua päälle. Katotaan nyt miten on voinnin laita. Sekin on hankalaa ku olo saattaa vaihdella. Toisena päivänä olo on mainio ja seuraavana ihan hirveä. Pelottaa, että miten töihin meno onnistuu, ku ei saakaan heti lepäillä kun siltä tuntuu.

Joku kyseli cocoa butter stickistä. Mä käytän sitä kerran päivässä aamulla suihkun jälkeen. Eiköhän se riitä. Sit ku maha alkaa tosissaan kasvaa niin voihan sitä varulta laittaa myös illalla.

Mä haluun kans laitteen sydänäänien kuuntelua varten, (en tiennyt että semmosii on) sillä nyt kun alkuraskauden ultrasta on jo pari viikkoa, ni mieli kehittelee vaikka mitä. Ois kyl tosi huojentavaa, ku vois ite varmistella, että kaikki on hyvin.

Loppuviikosta on eka neuvola... jippii!! Ihanaa!! Mukavaa viikkoa kaikille! Meitä on koossa täällä jo aikamoinen joukko!

Maria7

rv 8+5

Vierailija
19/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsi tahtois " liittyä" teihin touko-odottajat! Olen enemmän ja vähemmän epäsäännöllisesti väijynyt taustalla ja nyt uskaltauduin kirjottamaan tänne=) Siis menossa on vasta kuudes raskausviikko, joten suuntaan tai toiseen tämä voi vielä mennä, mutta eipä kannata varmaan maalata piruja seinille... Joten miten mun pitää toimia, mihin pitää " esittäytyä" ?

-thanks-

Vierailija
20/50 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä piti myös kysyä, että kun meijän neuvolassa pääsee ultraaan vasta viikoilla 11-13 ja olen lukenut että osa on käynyt jo varhaisultrassa, niin millä viikoilla sieltä " varmasti" kuuluu sydänääniä ja on oikeasti jotain nähtävää?? Mieli kovasti tekisi mennä, täytyis varmaan ottaa selvää mihinkä täällä pääkaupunki seudun lähistöllä vois masunsa kanssa tuppautua=) Kauheeta kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä!!