+++TOUKOTUHISIJOIDEN VIIKKO 39+++
Yritänpä tätäkin puuhaa, kun uutta viikkoa ei vielä näkynyt. Ans olla kuinka ämmän käy!
Kommentit (50)
Pahoinvointi jatkuu...meille tulossa kuitenkin sen verran yllätysvauva, etten syönyt mitään foolihappoja ennen raskaustestin tekemistä, sen jälkeen kylläkin. No, normaaleja rehuja kyllä päivittäin, joten toivottavasti ne riittävät.
Mulla on juuri nyt kauhea flunssa ja kuume, jäin siksi pois töistä täksi päiväksi. Houkuttelisi myös pyytää lääkäriltä hieman saikkua, koska päivittäinen pahoinvointi ja väsymys on todella hankala kestää töissä.
Muuten, joku kyseli siitä varhennetusta äitiyslomasta. Musta sun kannattaa kysyä siitä työterveyslääkäriltä tai työterveyslaitokselta, mutta käsittääkseni se on mahdollista, jos nykyinen työ ei sovellu raskaana olevalle (ja siltähän kuulostaa) JA jos ei ole mahdollisuutta sijoittaa sua muihin tehtäviin työpaikalla. Mutta työterveyshuolto varmaan osaisi neuvoa paremmin!
Milleena 6+4
Alkuraskauden vuodot tosiaan tuntuu olevan kovin yleisiä, itse jokaisella vessa käynnillä olen kuin CSI-ryhmän tutkija " sutien,pulvereiden ja lamppujen" kanssa, etsien mahdollisia veritahroja=) Tyhmä minä.
Sitä pitikin kysyä, että mä en taida osata laskea raskaus viikkoja ja päiviä oikein, kun nim.aitee oli johkin viestiin laittanut tänään lasketuksi ajaksi saman kuin minä 25.5 ja viikoiksi nyt 5+5...itse olen laskenut että olisin 5+3 today?? kierto on sen 28-30 päivää.
Osaako joku fiksumpi laskea mun puolesta? Kiitos!
Ihan by the way, mua naurattaa kun kaverit tuppaa mulle jo nyt vanhoja vauvanvaatteita, vaikka ne söpöjä ovatkin, niin kaikki tuntuu niin kaukaiselta!! Olisi pitänyt pitää turpa kiinni vähän pitempään=)
Iloista päivänjatkoa kaikille!!
Juuh... neuvolan täti laski minulle puhelimessa tuon ajan kun varailin aikaa.... ja sanoi 5+5 mutta se voi muuttua vielä kymmenenkin kertaa =)
ensimmäisen kanssa muuttui 4kertaa laskettu aika... syntyi loppujen lopuksi kuitenkin viimeisen lasketun aja mukaan =)
Niin mä ajattelinkin...ei kai se niin päivälleen ole... ODOTTAVAN aika on pitkä,tosi pitkä=)
Mutta se ei liene pääasia, sillä kalenteri kädessä me harvemmin sinne synnärille sitten lopulta mennään! ;) Minä lukeudun siihen joukkoon, joka päivästä toiseen jännittää eikä aio mennä ultraan ennen kuin perusterveydenhuollon kautta sitten joskus piiiitkän ajan päästä.
Ekaan neuvolakäyntiinkin vielä kiusalliset 1,5 viikkoa! Muutenkin tuntuu, että pinna ei nyt ole ihan venyvimmillään. Viime viikolla oli niitä nipistelyjä alavatsassa, alkuviikosta pyörrytti ja väsytti ja nyt: EI MITÄÄN. Paitsi rintavarustus niin turvoksissa, että ärsyttää.
Joku kirjoitti esikoisen olevan kova painimaan. Meillä samanlainen painijanalku 4 vee, jolle kerrottiin kyllä että tästä eteen päin äidin mahaa vaan silitellään ja jutellaan sille mukavia. :)
7. raskausviikko menossa (ties sitten onko)
Kiva lukea että kaikilla menee hyvin pahoinvoinnista huolimatta.
Noista raskausviikkojen laskemisesta tuli vain mieleen, että yleinen tapa on laskea viimeisten kuukautisten alkamispäivästä 40 viikkoa eteenpäin. Näin ollen omalla kohdallani ainakin LA määräytyi maanantaipäivälle 5.5. ja kuukautisenikin alkoivat heinäkuulla maanantaipäivänä. Noh tavat voi tiettty vaihdella ja eihän vauvat todellakaan kuuntele minä päivänä niiden kuuluu syntyä.
(.) Kävin tänään siellä tarkastusultrassa. Masusta löytyi elävä alkio, jolla pituutta 1.09cm. LA siirtyi kuitenkin viikolla eli nyt uusi LA on 12.5. Isoimpana vaivana tällä hetellä on outo paineen tunne alavatsalla ja tuhruvuoto, joka ei ota loppuakseen. Kohdunsuu on kuulemma kiinni, mutta vielä ei kannata huokaista helpotuksesta.
Työasioita soitellessani tilasin itselleni myös neuvola-ajan. Se olisi jo ensi viikon torstaina. Armottoman väsymyksen kourissa nyt vain elellään päivä kerrallaan ja toivotaan et vahinkoja väsyneenä ei sattuis.
T: Ronnika 7+2
Heipähei!
Meillä täällä kaikki on hyvin edelleen... odottavan aika vaan käy pitkäksi! Huomenna mulla on varhaisraskauden ultra ja saapa nähdä mitä siellä sitten näkyy. Joku täällä kehuikin Tekay-nimistä lääkäriä Oulussa, joten sinne siis!
Oksetusolo sen kun jatkuu... välillä on parempia päiviä, välillä huonompia. En ole kokeillut mitään ihmekonsteja pahoinvointiin, vaan reipas liikunta ja säännöllinen ja terveellinen ruokailu tekevät olosta siedettävän.
Oletteko kertoneet vauvauutista vielä kenellekään? Meillä uutinen on kerrottu omille vanhemmillemme sekä tieto on lipsahtanut parille kaverille.
t. Epe + asukas 8+1
Tässä tällainen kiekko josta näkee niitä viikkoja....
http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/
Mulla on ollu ihan ok päiviä tässä... huolestuttavankin hyviä, alkaa tuo ruokakin maistumaan ihan hyvin, välillä etoo mutta menee ohi...
Mä oon käsittäny että työnantaja olis velvollinen järjestämään semmosia töitä joita pystyy tekemään..(en silti oo varma!!) koska jos aloittaa äitiysloman aikasin se on sitten sieltä toisesta päästä pois... sitten vaan tippuu tulot, paitsi niillä jotka on työttömiä sen jälkeen... itse oon aatellu olla n. vähintään vuoden kotona....
Tossa linkissä näytti olevan meikäläisen tilanne tällä hetkellä mutta sieltä vaan muuttaa ne päivämäärät jne niin saa tietty omansa =)
Sorry..
sen verran kiire ollu töissä plus se väsymys siihen päälle, niin ei oo kauheesti tehny mieli enää koneen ruutua tuijotella.
huonovointisuus löysi tiensä tännekin, oksentamassa ei oo tarvinnu viel käydä mut kuvotusta havaittavissa jos ei muista syödä.
tänään oli eka neuvola, sama täti kuin viimeks ja mitään ihmeitä ei ollut. lähtöpaino on 6kg vähemmän kuin esikoisen kohdalla joten voipi olla ettei sinne sokerirasitukseen tarvii mennä, jipii!!
mä varmaan oon niitä harvoja, joka ei oo menny varhaisultraan. jotenkin mä vaan odotan sitä np-mittausta ja aika menee muutenkin niin vauhdilla etten oo osannu sitä edes kaivata.
kerroin muuten eilen töissä jo tästä tilanteesta ja vastoin mun ennakko-odotuksia, oli pomot tos iloisia mun puolesta eli ihan turhaan sitäkin panikoin :)
vitamiineista sen verran, et neuvolatäti sanoi mulle että riittää kun syö esim multivita-tabletteja 2 päivässä niin saa sen tarvittavan d:nkin ja siis tää on se multivita plus raskaanaoleville. oon syöny epäsäännöllisen säännöllisesti mut kohta täytyy varmaan alkaa syödä säännöllisesti.
mut nyt täytyy soittaa sinne sairaalaan ja varata aika ultraan ja sitten hakea esikoinen hoidosta.
voikaatte hyvin ja palaillaan
CalZal rv 8+6