+++TOUKOTUHISIJOIDEN VIIKKO 39+++
Yritänpä tätäkin puuhaa, kun uutta viikkoa ei vielä näkynyt. Ans olla kuinka ämmän käy!
Kommentit (50)
Kävin viime yönä klo 3 vessassa ja kauhistus oli suuri, kun alushousuissa oli tuhrua ja vessapaperiin sitä jäi lisää. Ajattelin jo, että keskenmeno tulee. Meni siinä sitten yöunet. No onneksi tuhrua tuli sitten enää ihan minimaalisesta aamulla klo 6. Ja sen jälkeen ei enää yhtään. Tämä oli kyllä muistutus siitä, ettei tässä vielä selvillä vesillä olla raskauden suhteen pitkään aikaan. Kamalan pitkä aika tuonne toukokuun lopulle ( ja käytännässä kesäkuun alkuun).
Meinasin eilen sunnuntaina, että olisin tänään varannut jo neuvola-ajan ja alkuraskauden ultran. Pitäisköhän vielä vaikka viikko odottaa varmuuden vuoksi ennenkuin niitä kehtaa tilata.
Syötteko muut apteekin raskaana oleville tarkotettuja monivitamiineja? Kävin tänään purkin hakemassa. Mä olen vähän epävarma, että saako niitä syödä heti alkuraskaudesta. Apteekin täti sanoi, että saa syödä. No tottahan se tuotteitaan myy apteekissa. Ekaa lasta oottaessani sanoi yksi terveydenhoitaja, ettei mitään nappeja saisi syödä ekan kolmen kuukauden aikana. Sillä olen tässä vähän kiikun kaakun, että syödäkö vai eikö. Tuntuu että päivittäiset rehu ja hedelmäannokset jää aika vähiin.
VuokkoT rv 4 + 4 vissiin
Masunasu kyseli tosta varhaisultrasta.. eli luulen että siitäkin mielipiteet jakautuu moneen suuntaan mutta itse kävin jo (hätäinen kun olen) Rv 6+1 ja sydän sielä jo näkyi sykkivän. Sehän ei välttämättä näy vielä tollon ja pikkuinen oli sillon vasta 5,2mm kokoinen, eli ei sielä kovinkaan paljon nähtävää vielä silloin ollut. Moni menee varmasti siinä Rv 7 tai 8 .
Tässä on yks sivu josta mun mielestä näkee hyvin milloin alkaa olemaan sitä nähtävää jota varmaan kaipaisit kun ultraan menet :
http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3050
Odotan kammoksuen huomista työpäivää tämän sairasloman jälkeen kun ei tosiaan voi mennä pitkäkseen kun siltä tuntuu..
Toivon kovasti voimia kaikille! ja vuodottomia päiviä !
MussunMussun Rv 7+5
Masunasu08 tervetuloa seuraamme. Käy liittymässä ketjuun TOUKOTUHISIJOIDEN ESITTELYT JA LA:T. Jotenkin noin se otsikko meni. Siellä on ohje mitä pitää tehdä. Ultran ajasta kyselit myös. Varasin itselleni ajan 7+0 eli se on viikon päästä. Kun soitin niin hoitaja sanoi, että vasta 7+ viikolla näkyy syke varmasti.
Noora olikin jo käynyt Suloa kurkkaamassa :) Hienoa, että kaikki oli hyvin.
VuokkoT menikö viime yö hyvin? Ei ole enää vuodellut. Niitä vitamiinejahan käsittääkseni suositellaan syömään jo ennen raskauden alkamistakin. Ja ainakin viimeistään raskautumisen jälkeen Aloin itse syödä kun alettiin yrittäminen. Miten muut? Onpa outo tuo th:si neuvo.. :O
Omaan napaan ei ihmeempiä. Iltaisin aina palelee vietävästi. Eilen alkoi lievä etominen. Esikolta ei tarvinnut oksentaa kuin kahdesti. Toiv. pääsen nytkin niin vähällä. Kovasti odottelen sitä viikon päästä olevaa ultraa! :)
Kielo rv 6+0
Moni on jo käynyt ultrassa ja jäin tässä miettimään että onko se kovinkin kallista käydä siellä ? Millä viikolla se " virallinen" ultra on ?
Onko tähän pahoinvointiin mitään poppaskonstia, kun tuntuu ettei jaksa mitän tehdä kun vaan etoo ja etoo... Sairaslomaa en ole kyllä hakenut, mutta mielessä on käynyt monesti. Miten teillä on lääkärit suhtautuneet, kun olette hakeneet ?
Kianna vk 7+2
kiva käydä taas lukemassa vilkasta keskusteluanne! Tervetuloa kaikki uudet. Onha hauska, että tämä ryhmä on niin iso jo, ja aktiivinen.
Minä kävin viime viikolla ekassa neuvolassa ja labrakokeissa. Lääkärille menen viikon kuluttua. Kätilöopiston ultraan tulee kutsu vko 12-14 aikoihin.
Eka neuvolakäynti oli ihan mukava, meillä on uusi neuvolaterkkari jonka tosin tapasin jo elokuussa kuopuksen 4v-tarkistuksessa, oikein mukava nuori terkkari, leppoisan ja rennon oloinen. Mutta silti jäi vähän turha olo tuosta käynnistä, koska sydänääniä ei vielä kuunneltu tms, ja ainut konkreettinen asia (miljoonien paperien täytön lisäksi) oli se lista niistä kielletyistä ruoka-aineista, siinä tuli mulle vähän uutta tietoa. Esim. että kaloista hauki on kielletty kokonaan, ja että ulkomaiset pakastevadelmat tulee kypsentää ja kunnolla kuumentaa ennen käyttöä. Syön aika paljon pakastemarjoja, joten tää tieto tuli mulle kyllä tarpeeseen.
Lisäksi kysyin noista raskausajan vitamiineista. Mä olen syönyt nyt parin kk ajan 1kpl kalaöljykapselin päivässä, sekä ladyvita plus vitamiineja, ja aloitin tuossa pari viikkoa sitten multitabs raskausinkiväärin huonovointisuuteen (joka ei ole oikein auttanut). Kaikki kuulemma ok, ja kunhan tsekkaan, että D-vitamiinia on tarpeeksi. Lisärauta tulee yleensä vasta myöhemmin.
Mulla huonovointisuus jatkuu, melkein joka aamu oksennan ja usein myös illalla. Yritän syödä tunnin parin välein hedelmää tms mutta kuvottava olo ei poistu kyllä koko päivänä. Täytyy myöntää, että olen ollut aikalailla masentunut tästä olosta, valitin jo miehellekin ettei tämä ole ihmisarvoista elämää... Viisi viikkoa jo huonovointisuutta takana, ja vasta rv 9+ menossa... Tuli mieleeni, etten enää ikinä halua matkustaa laivalla tai muulla kulkupelillä, jossa voi tulla merisairaaksi tai matkapahoinvoivaksi, niin kypsää tämä jatkuvasti kuvottava olo on. Aamuisin herätessä sitä vain jännittää miten selviäisi tulevasta päivästä, ja illalla itkettää kun pitää mennä huonovointisena nukkumaan. Että en voi kyllä omalta osaltani oikein puhua onnellisesta odotuksesta, ainakaan tässä vaiheessa.
Toki mietin usein sitäkin, että onko mulla osittain paha mieli myös siksi, että vauva ei ollut alunperin toivottu. Että vaikka päätimme pitää hänet, ja mies ainakin on aivan innoissaan tästä, niin mulla on yhä osittain sellainen " miksi minulta ei kysytty, olinko sittenkään valmis ja halukas tähän" olo. Ja sitten iskee hirveä syyllisyys, että edes ajattelen tuollaisia. Meillähän ei olisi ollut mitään perusteita keskeyttää, enkä usko että olisin siihen ikinä kyennytkään. Mutta oli se vaan aikamoinen shokki, että ehkäisy tuosta vain petti!
Meidän täytyy varmaan lähiaikoina kertoa lapsillemme. Haluan, että he tietävät ja kuulevat asian meiltä, ennenkuin mummit ja ukit alkavat hösöttää siitä. Onko muilla kokemusta, missä vaiheessa ja miten kannattaisi lapsille kertoa? kyseessä siis 4v ja 6v. Aikoinaan kun toista lasta odotimme, oli esikoinen vasta yksivuotias, joten hänelle kerrottiin vasta kun vatsa oli kunnolla iso, että oli sitä konkretiaa eikä odotusaika enää niin pitkä.
Onko muilla tuntunut sellaisia paineen ja ehkä venymisen tuntemuksia jo tässä vaiheessa? Ja miten musta tuntuu, että aiemmin nuo tuntemukset tuli vasta toisella kolmanneksella? Nyt aina iltaisin maatessani sängyssä tuntuu sellaisia pieniä vihlaisuja ja kova, suunnilleen nyrkin kokoinen möykky alavatsassa. Voiko kohdun " tuntea" tuolla tavalla?
Niipa rv 9
Hyvää kuuluu, varsinkin ultrassa käytyäni ja nähtyäni, että pikku papu voi paksusti:) Kävin ultrassa rv 7+1 ja mikroskooppinen sydän sykki hienosti. Forumin Mehiläisessä kävin.
Oon pitänyt tarkoituksella pari viikkoa taukoa kirjoittelussa, säikähdettyäni yks ilta ' lapsiveden' hulahdusta. Luulin, että yöpuvun houisuista löytyisi verta, mutta sanoisin että n. ½ dl ihan vaaleanpunaista vettä. Lievä paniikki. Varasin ultran ja (viikon varattua aikaa odoteltuani) lääkäri totesi, että papun sikiöpussin vieressä on samankokoinen tyhjä tila, josta todennäköisesti toinen sikiöpussi on tyhjentynyt. Hui ja samalla thank god! Kaksoset olis olleet huima haaste.
Joku kertoi ilmaantuneesta tuhrusta ja haluan lohduttaa, että mulla tuli esikoista odottaessani aluksi tuhrua (en heti tajunnut olevani raskaana, kun ajattelin et menkat alkaa). Muistaakseni tuhrua tuli myöhemmin vielä uudelleenkin. Esikoista odotellessa mulla ei ollut kahvin etomisen lisäks mitään muita oireita, kertaakaan en oksentanut. Rasvaillakaan ei tarvinnut ja silti säästyin raskausarvilta. Liekö syynä 17 kg painonlisäys:) Toi paino kyllä hävis mysteerisesti, sillä sairaalasta tuli kotiin vaan 4 kg ylimäärästä ja nekin hävis parissa viikossa. Imetys on ilmeisesti tosi tehokasta!
Olo rauhoittu kummasti ton ultran jälkeen, yritän antaa kaiken mennä omalla painollaan. Näin kunnes seuraava huolen aihe ilmaantuu... Tällä kertaa vois painoa tulla vähän vähemmän, kun oli mulla melkoinen valasolo viime loppuraskauden aikana.
Ostin viime viikolla apteekista Multitabsin monivitamiini-kalkkitabletit raskaanaolevalle naiselle. Niitä oon nappaillu, ja nappailin viime raskaudenkin aikana. Tavallisiahan ei saa syödä, kun A-vitamiini on kielletty.
Esikoinen on melkoinen painijamestari ja tänäkin aamuna se kömpi meidän sänkyyn ja halus kiipeillä ja köllötellä mun vatsan päällä. Yritin taas vaivihkaa suojella vatsaani, kun en meinaa vielä pariin kuukauteen kertoa mitään esikolle. Odottavan aika kun on tunnetusti niiiin pitkä:)
Iloista päivänjatkoa ja rauhallista mieltä!
t. Marita rv 7+6
Kiitos vastauksista, taidankin varata varhaisultra ajan, taatakseni oman mielenrauhan:) Mä en itse oikein varsinaisesti usko koko tätä raskautta, vaikka toivottu onkin...kirkasta plussaa testi viime viikolla näytti ja oireitakin on rutkasti, mahassa kipristelee,tissejä särkee, itkettää ja naurattaa vuoron perään etc. Elämä on sitten hassua. Ne joilla on pahoinvointia, niin suosittelen hedelmiä ja vettä rutkasti, itse kärsin usein aamupahoinvoinnista jo ennen raskauttakin ja banskut, mandariinit yms. sekä runsas neste ovt jeesanneet paljon! Nyt on kiirus töihin, täytyypi kirjotella lisää myöhemmin!
Mukavaa päivänjatkoa kuomaset!!!
Toivoopi: Masunasu rv 5 plus 1
Eli täälläkin yksi äiti lisää!
Esikoinen nyt vajaan vuoden ja uutta siis pukkaa. Jaksaminen pelottaa. Mitenkäs muut pienellä ikäerolla?? Tai onko jollain kokemusta jo edellisten kanssa pienestä ikäerosta.
Itse syön multitabsin ihan niitä perusvitamiineja, kalaöljykapseleita ja rela-tippoja aina kun muistan. Niillä ajattelin pärjäillä tämän alkuraskauden, kun mikään ei oikein maistu ja kiloja varmaan lähtee kun kaikki öllöttää. BMI lähentelee 30:ntä, joten toiveissa on että raskaus kiloja ei tule kuin muutama ja tavallaan järkevällä terveellisellä syönnillä muutama kilo lähtisi.
Meillä on neuvola rv9 ja sitten varmaan myös ultralla katsotaan onko kaikki ok. Sen jälkeen seuraava ultra varmaan rakenne ultra, koska en halua np-ultraa. En halua ylimääräisiä stressinaiheita ja abortti ei tulisi kyseeseen vaikka jotain epäiltäisiinkin.
Monikin kyseli varhaisajan ultrasta. Mä olin rv 6+5 ja pieni sydän näkyi jo tykyttävän. :) Aika pajon se maksoi (n.120¿), mut oli sen arvoista.
Mussunmussulta kysyisin (tai muiltakin jotka on samassa tilanteessa), että aiotko kertoo raskaudesta työpaikalla? Vaiko oletko kenties jo kertonut? Mietin vaan itse, että kun menen kans kohta takas töihin, niin porukka varmaan ihmettelee pitkää saikkua niin pakko kai se on kertoa. Ja muutenkin jos alkaa heikottaa kesken työpäivän niin ymmärtäisivät mistä on kyse.
Kianna kyseli, että miten lääkärit on suhtautunut, kun on mennyt hakee saikkuu. No mulla ainakin tosi hyvin. Mulla oli semmoinen keski-ikäinen mies lääkäri, joka vaan hymyili kummallisesti ja sano, että toi kaikki kuuluu raskauteen ja että kyllä oireet viimeistään lapsen syntymän jälkeen helpottaa heh heh... Ehkä vähän kannustavampi ois saanut olla.
Niipa, mulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia kuin sulla. Välillä on pieniä vihlaisuja alavatsassa ja kun makaa selällään niin vatsa ei mene ihan littanaksi niin kuin ennen vaan pieni möykky tuntuu. Ihanaa, että muillakin on samoja tuntemuksia!!
Maria7
rv 8+6
Osaako joku kertoa millä kriteereillä varhennettua äitiyslomaa saa? Tai miten kauan raskaana ollessa saa nostaa raskaita kuormia??
Omat työtehtäväni vaihtelevat, mutta pääosin duunini on todella fyysistä ja päivittäin nostelen 5-35 kg kuormia, 8-12h putkeen ja päivittäin niistä kuitenkin kertyy öbaut 4000-8000 kiloa. Meillä ei kukaan nainen töissä ole lapsia saanut (ollessa firman palveluksessa), joten ennakko tapauksia ei ole. En kyllä ole ole ajatellut töissä puhua muutenkaan mitään koko raskaudesta, ennen vuodenvaihdetta, jotenkin pelkään pomojen suhtautumista, vaikka olenkin ns. " hyvä duunari" ...
Odotan muuten kauhulla pahoinvointia, koska kroppani niin hyvin tunnen,niin salesti saan siitä riesan saan...
Anteeksi vuodatukseni=)
Nitton, laita googleen hakusana angelsounds, niin tulee monta vaihtoehtoa mistä sen voi ostaa. Itse ostin sen huuto.netistä ja sillä säästin aika paljon laitteen hinnasta. Kuuntelevauvaa.fi osoitteessa kyseinen laite maksaa 74.95 euroa. Kannattaa vertailla eri paikoista. Itse päädyin käytettynä ostamaan ja hyvin on pelannut.
Vuokolle peukkuja, että vuoto loppuu nyt kokonaan. Kyselit myös vitamiineista. Itse syön Multitabs-raskaus vitamiineja (söin jo yrityksen aikana), B-vitamiinia (foolihapon takia ja myös jo yrityksen aikana) (¿foolihappo kuuluu B-vitamiineihin. Naisen tulisi alkaa nauttia sitä jo ennen hedelmöitystä vähintään 400, mieluiten 800 mikrogrammaa päivässä, sillä foolihappo vähentää sikiövaurioita (spina bifidaa ja huuli- ja kitahalkiota). Hedelmöityksen jälkeen otettuna teho ei ole enää sama. ¿
Lähde: http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/120405_01.html), kalaöljykapseleita ja Gefilus maitohappobakteerikapseleita. Näitä kaikkia olen myös esikoisen aikaan syönyt ja terve poika tuli. Outo terkkari sulla tosiaan, ettei edes tuota foolihappoa sulle suositellut.
Kianna, mulla ultra maksoin noin 92 euroa Espoon Diacorissa.
(.) Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Oli eri neuvolatäti kun esikoisen kanssa. Mukava nuori nainen. Täytettiin papruja, otettiin verikokeet yms. Hemoglobiini oli huimat 163. Hui! Terkkaakin ihan nauratti. Raskausviikkoja olisi neuvolan laskujen mukaan nyt 9+2. Omien laskujen mukaan 8+5. Terkkari sanoikin, että katsotaan se laskettu aika tarkemmin sitten np-ultran jälkeen, joka mulla on 19.10. Sain nyt mäkin sen Vau-kirjan, joka on uudempi versio siitä samasta, mikä mulla jo on. Kaiken kaikkiaan kiva reissu. Ei yhtään paasannut tai muutenkaan huomautellut mun painosta millään tavalla. Sinne on kiva mennä uudestaan kuukauden päästä. Silloin kuunnellaan sydänääniäkin.
Pikaista olotilan paranemista pahoinvoiville!
Pikkupapu rv 8+5
moikka,
saisinkohan liittyä teidänkin seuraan? mulla la 28.4 mutta minulla kaikki raskaudet mennyt yli la:n joten en usko että syntyy nytkään ajoissa =)
Neljättä tosiaan odottelen. tänään oli eka neuvola. sydänäänet eivät viel kuuluneet.
toivottavasti ens viikolla vaik kuuluis.
hexu ja masukki rv 9+1
Tuhrutusta ei ole enää onneksi näkynyt. Kiitos kysymästä vaan.
Tänä aamuna alkoi sitten pahoinvointi. Ei vielä oksennettu, mutta aika ällö olo oli. Olin sitten syönyt aamulla jo neljä kertaa ennen klo 12:sta, kun normaalista sitä ennen olen syönyt maksimissaan kerran. Normaalisti olen äärimmäisen huono syömään aamupalaa. Nyt on sitten pakko alkaa änkeä ruokaa suuhun heti aamusta. Pitää hakea kaupasta kaikenlaista pikku naposteltavaa.
Tytön löysähkö kakka läsähti aamulla potan sijasta kylppärin lattialle. Jonakin päivänä tuota ei varmaan enää kykene siivoamaan yökkimättä. Heh.
VuokkoT, jo rv 4+5 !!!
Parsakaalia olen sen foolihapon saannin takia syönyt kesällä kerran tai kaksi viikossa. Muuten on kyllä ainakin alkusyksyllä jäänyt rehut vähemmälle. Nyt täytyy alkaa niitä syömään kaksin käsin.
Sitten vinkki kaikille:
Mies osti jo ekaa lasta yrittäessämme mehulingon ja ansioituneesti teki tuoreista appelsiineista mulle ja mahalle tuoreet appelsiinimehut lähes kuutena päivänä viikosta synnytykseen asti. Tolla tavalla mies pystyi hyvin auttamaan raskaudessa. Ja pesi itse myös se muhulingon!
Kyselit tuossa olenko kertonut työpaikalla niin olen kertonut muutamalle luotto työkaverille kyllä. Kun olin sen 1 1/2vko pois töistä niin kuulin että asiaa oli puitu jo töissä että mahdanko olla raskaana kun olin niin kauan pois töistä. Naisia kun vaan pääasiassa on niin sen nyt tietää. Yleensä se menee niin et jos nainen on kauan töistä poissa muut alkaa ajatteleen et sillä on yleensä burn out tai se on raskaana.
Mulla maksoi varhaisultra 74¿. Se oli pienempi yksityinen,hyvämaineinen. Kela korvas tosta n.25¿.
työterveyshoitaja otti asian paremmin mielestäni kuin lääkäri kun kävin hakemassa sairaslomaa. Lääkäri käski vaan ulkoilla ja juoda piimää, että semmosta... kyllä se sit vähän kirjotti lisää mut odotin enemmän saavani...Tänään ei ollu kauheen hääviä töissä olla kun meinas keskellä päivää nukahtaa pystyyn mut kai se tästä,.. jos oikein huonoksi menee niin tasan tarkkaan haen uudestaan vaan sairaslomaa.
Eipä muuta tällä kertaa, hyviä vointeja kaikille taasen =)
MussunMussun Rv 7+6
Kiva, että porukka on pysynyt kasassa ja suhteessa ei kauhean monella ole ollut pahoja vuotoja. Jatketaan samaan malliin :-)
En olisi ikinä uskonut, että viikot menee näin äkkiä. Ekaa odottaessa ns. tutkiskelin olotilaani ja luin sekä mietin mitä nyt masuun kuuluu joka päivä. Kirjoitin joka päivä raskauspäiväkirjaakin. Nyt päivät vain katoaa töissä ja kotona. En ole edes ajatellut koko päiväkirjaakaan. Sääli sinäänsä, sillä myöhemmin ei voi esim. vertailla raskauksia kuin oman muistin pohjalta.
Toisaalta nyt on niin paljon muuta ajateltavaa, että ei ole aikaa keskittyä pahaanoloon ja kuvotukseen. Kuvottava olo kuitenkin on ja se etenee kuin vuoristorata, saattaa olla monta tuntia että olo on aivan normaali ja sitten tulee ylivoimainen pyöryttävä, oksettava ja heikko olo. Ruokamäärä on tietysti pudonneet alle puoleen entisestä. Oksentanut en ole, mutta en oksentanut viimeksikään kuin kerran. Mutta hampaiden pesu sen sijaan oli lähes mahdotonta 2-3 kk ajan ja sen en toivoisi uusiutuvan.
Jotenkin kuitenkin tuntuu, että joko oireet ovat lievempiä kuin viimeksi (ainakin tässä vaiheessa) tai sitten yksinkertaisesti osaan tulkita ja ns. hoitaa niitä paremmin kuin viimeksi ja olo on loppujen lopuksi parempi ja paremmin hallittavissa... ?? tiedä sitten..
Muita tämän hetken oireita on ehdottomasti; tiheentynyt pissalla käynti ja ällöttävät finnit, jotka ovat ilmestyneet selkään sekä iltaan kohti lisääntynyt turvotus. Mitään masussa ei varsinaisesti vielä tunnu, ajoittaisen vihlonnan lisäksi.
Minä olen syönyt raskaus multitabseja vaihtelevalla menestyksellä Juhannuksesta lähtien. Lisäksi pitäisi varmasti ottaa myöhemmässä vaiheessa rautatabletit taas kuvioihin. Ensi viikolla on vihdoin eka neuvola, täytyy sitten kertoa taas kuulumisia. ;-)
Jasmine 9+1
minäkin vielä vähän kirjoitan kun kerrankin pääsen koneelle,
meillä on remontti kesken ja esikoista pitää vahtia kokoajan.
joku taisi kirjoittaa siitä miten paha mieli tulee kun joutuu sanomaan isommille lapsille että äidin lähelle ei nyt kääy tulla...
arvatkaa vain riipaiseeko sydämestä kun 1v7kk lapsen silmät kostuu kyynelistä kun äiti voi niin huonosti ettei pysty aamuisin kokoajan pitää sylissä. ja hänellä nyt on juuri se " kokoajan äidin sykkyyn" -vaihe.
onneksi pahoinvointi on pahin vain aamusta, ja lievenee päivän mittaan, illalla tuntee itsensä jopa ihmiseksi, silti ei mitään isompia askareita pysty tekemään.
esikoista odottaessa neuvolasta neuvottiin ottamaan postafen-pahoinvointilääkettä. se ei kyllä auttanut ja pisti vain nukuttamaan. tuo siis silloin kun mies soitti sinne minun puolesta kun olin kokoajan naama pytyssä.
lisäksi kokeilin silloin b-vitamiineja, mutta olin kai hätähousu, niitten olisi pitänyt auttaa heti ja kun eivät auttaneet, lopetin niiden syömisen.
nyt on toista päivää syöty sitä multitabsin inkivääriä ja toivon kovasti että se helpottaisi vaikka edes vähäsen.
sympatiat heille jotka oksentavat pitkin päivää, tiedän olevani onnekas kun pahin on vain aamulla.
tuo kuuntelulaite kuulostaa kivalta :) saattaisi vain mennä liiallisuuksiin se sydänäänten kyttääminen jos sellainen minulla olisi.
voimia kaikille tasapuolisesti, toivotaan että pääsemme kaikki valittelemaan myöhemmin loppuraskauden vaivoja, silloin ei näitä juttuja enää edes muisteta :) toivotaan ainakin.
lucretia ja viikkoja 6+3
Hyviä uutisia ultrasta joka oli siis eilen, kaikki ok ja lasketuksi ajaksi tuli sittenkin 1.5. Huonovointisuus jatkuu mutta pysyy kurissa vishyllä. Joku kyseli aikaistetusta äitiyslomasta itse olin esikoisesta 3kk ennen laskettua aikaa ja silloin sanoivat kelasta että aikasemmin ei mahd.
terveisin Mamseli_82 + masuasukki
Eli eilen plussattiin pitkän odotuksen jälkeen
laskettu aika olisi laskuje mukaan 25.5.2008 =)
äiteeee 5+5
Gugguu :)
Seiskavko alkoi tänään, JIBI! yllättävän nopsaa aika menee (vaikkei kuitenkaan mee) :D Ultra-ajan sain vkolle 12+3, joten siihenkin on AIVAN liian piiiitkä aika.. :/ Noh, yksikin veretön päivä on voitto!!
Oireet on pysynyt samana; väsymys, arat/turvonneet rinnat, vatsan nippailua.. pahoinvointia odotellessa siis..
Ystäväiseni on nyt seittemällä kuulla raskaana eikä ole KERTAAKAAN oksentanut raskauden aikana, väsymystä ollut senkin edestä..Mutta siis tämä lohdutuksen sanaseksi heille, jotka panikoivat että onkohan kaikki masussa hyvin jos ei ilmene huonovointisuutta! =)
Niin ja samainen ystävä kehui kans tota bodyshopin cocoa stickiä maasta taivaisiin, että nokka kohti bodyshoppia ;) (myös bshopin bodybutterit ihania masurasvoja!)
Vointeja!!
Terkuin Jonsku83 rv 6+0