Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äideille on niin iso ongelma millaisen kakun tekee lasten synttäreille?

Vierailija
24.09.2007 |

Eikö se nyt oo ihan sama. Onko pakko olla jotain erikoisuuksien tavoittelua, miksei vaikka ihan tavallinen mansikka- tai muu marjakakku, tai sit hedelmillä koristeltu kelpaa? Miksi pitää olla Muumit, tai Nalle Puhit tai Puuha Petet ja sit kaikki tietysti pöytäliinoja ja ilmapalloja myöten samaa sarjaa? Onko vähän lähtenyt mopo käsistä??

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisten touhottaa, kivahan se on, jos joku äiti/isä jaksaa vähän panostaa synttäreihinkin... Kyllä isommat lapset osaavat jo ilahtuakin häsäämisestä, tykkäsitpä sinä ajatuksesta tai et.

Vierailija
2/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mikään " tavallinen" ei nykyisin enää kelpaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi kuin nauraa. :D

Vierailija
4/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuta nousevaa, että pääsen järkkäämään ekat kaverisynttärit. Tein lapselle sellaiset synttärit, joita aina itselleni olin toivonut.

Minulle riitti että kaikki oli täydellistä MINUN silmissäni, ei väliä vaikkei lapset joka asiaan huomiota kiinnittäneetkään.

Mutta kaikista ihastuneista kommenteista tajusin, että kyllä se vaiva kannatti nähdä!

Vierailija
5/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänselvyytenä tarjoavansa suklaakakkua kaikille - se on pikkumiehen herkkua, ja niin oli neliön muotoinen kakku, jossa suklaakuorrutus päällä ja suklaarouhetta päällä ja that' s it

Vierailija
6/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha kunnon perinteinen suklaakakku.

Vierailija
7/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole naurettavampaa kuin kateudesta vihreä mamma joka yrittää päteä mollaamalla muita!

Miksi ihmeessä kukaan tahtoisi tehdä perinteisen mansikkakakun (hatarat kermapursotukset + pakastemansikoita sikinsokin + kiille), kun lähes samoista aineksista pystyy luomaan upean kahvipöydän kruunun?

En keksi ainuttakaan muuta selitystä kuin taitojen puute.

Vierailija
8/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainoa, mikä tällaisessa hössöttämisessä säälittää ja naurattaa on lasten vanhemmat, jotka ovat sitten jostain kumman syystä niin perhanan vihaisia ja katkeria, kun joku toinen haluaa nähdä sen vaivan.

Minä en ole koskaan mennyt siitä, mistä aita on matalin. Haluan nähdä vaivaa lasteni eteen ja antaa " kaikkeni" . Eikä tapanani ole katkeroitua jos joku onnistuu paremmin. Minä teen, kuten haluan.

Tuntuu vain, että tosi moni teistä, jotka haukkuvat toisten tekemiä, on itse patalaiska.

Mielestäni voi pitää mölyt mahassa ja purkaa oman katkeruutensa omassa kotonaan vaikka tyynyynsä ja antaa toisten nauttia käsiensä töistä

Vierailija
9/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miksi pitää olla aina jotain erikoista? Siihen ei kukaan tainnut vastata, taisi kolahtaa vähän kun niin kiivaita vastauksia tuli :) Kyllä minäkin näen vaivaa lasten syntymäpäivien eteen, mutta itse arvostan myös perinteisiä hyviä kakkuja, eikä kaiken tarvi olla näitä uusia hömpötyksiä. Ap

Vierailija
10/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se uppoaa lapsillekin paremmin kuin perinteiset kakut.

Vierailija
11/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä ainakin ajattelen! Mielestäni perinteinen mansikkakakku on kaukana vaivannäöstä.

Eikä se, ettei ole mitään koristeita ym. ole perinteistä, se on TYLSÄÄ!!

Sen vuoksi, et varmaan yhtään vastausta kysymykseesi saanutkaan.

Vierailija
12/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi aina olla jotain tavallista? Siihen et ole vastaavasti vastannut itse! Minä teen erikoisuuksia, koska lapset niistä tykkäävät ja koska tavalliset kermakakut ym. ovat tylsiä. Ja hei, nyt oli kai kyse lasten synttäreistä! Et kai sinä tee lapsen juhliina kakkua omien arvostustesi mukaan, vaan mietit lapsen toiveita..?

Kaikki uusi ei ole " hömpötystä" , on ihan normaalia että tieto lisääntyy ja taidot kehittyvät ja olisi typerää olla käyttämättä niitä!

Vierailija:

Ihmettelin miksi pitää olla aina jotain erikoista? Siihen ei kukaan tainnut vastata, taisi kolahtaa vähän kun niin kiivaita vastauksia tuli :) Kyllä minäkin näen vaivaa lasten syntymäpäivien eteen, mutta itse arvostan myös perinteisiä hyviä kakkuja, eikä kaiken tarvi olla näitä uusia hömpötyksiä. Ap

Vierailija
13/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on batman, dinosaurus, perhos tms.

Toiveita saa esittää muustakin tarjoilusta, lemppari juttuja tehdään sankarin toiveita kuunnellen, mutta lopulliset päätökset tekee vanhemmat. Mukavaahan se vaan on kun jokainen lapsi saa " oman näköiset" juhlat, ei se minusta silti tarvitse olla sitä jumalatonta hössötystä;)

Vierailija
14/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aivan intoa puhkuen mietin, minkälaiset synttärit tänä vuonna järkätään! Tai no teema on jo päätetty, sen siis sankari saa päättää. Mutta kaikki leivonnaiset, koristelut ja ohjelma... ihanaa kun on jotain värkättävää ja mietittävää.

Ja kyllä, meillä kaikki sopii valittuun teemaa, ilmapalloja ja servettejä myöten, kakusta nyt puhumattakaan. Siksi koska se on kivaa.

Miksi ap:n mielestä " perinteisessä" kakussa on jotain sellaista upeaa ja tavoittelemisen arvoista? Eihän ne edes kiinnosta lapsia! Vaan anna olla jos on muumia tai batmania tarjolla, siitä tekee mieli heti maistaa, vaikka maku olis ihan sama :) Meneepä kakku ainakin kaupaksi kun sen hienosti koristelee!

Vierailija
15/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymäpäivinä ja isän- sekä äitienpäivänä. Eikä ole tullut koskaan katsottua sen kummemmin kylässäkään, että onkos täällä nyt sitten millainen kakku, voiii kun tyylsää, ihan tavallinen...

Plääh *illistää* tekopeleille av-mammoille.

Vierailija
16/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko muutenkin välinpitämätön, laiska ja surkea ihminen? Kai sen nyt sentään ihan väkisellä huomaa, millaisesta kakusta leikkaa palasta?

Vierailija:

syntymäpäivinä ja isän- sekä äitienpäivänä. Eikä ole tullut koskaan katsottua sen kummemmin kylässäkään, että onkos täällä nyt sitten millainen kakku, voiii kun tyylsää, ihan tavallinen...

Plääh *illistää* tekopeleille av-mammoille.

Vierailija
17/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. äiti, joka on vääntänyt autokakun, rakettikakun ja mikäsenytolikaankakun

Vierailija
18/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vauvauintien ja muiden aktiviteettien kanssa, jos niitä täytyy tehdä vain sen vuoksi koska muutkin niin tekevät.

Vierailija
19/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tehty ihan normaalit kakut ja muut makeat eikä kukaan ole valittanut. Muut saa tehdä ihan sellaisia kakkuja kuin haluavat ja käyttää niiden väsäämiseen vaikka päivätolkulla aikaa, minä vaan en viitsi enkä ehdi. Onneksi on muuten leipomot, sieltäkin saa kiireessä ihan hyviä kakkuja. Lapset eivät yleensä edes syö täytekakkua.

Vierailija
20/42 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken laitoin listalle pojan tulevien 2-vuotissynttäreitten tarjoiluideoita. Ajattelin tehdä ihan tavan kakun, mutta teenkin traktorin- tai junanmuotoisen suklaakakun =). Enpä olisi tullut ajatelleeksikaan, mutta tuolle konefanille se sopii niin hyvin! Jepulis, kiitos vinkeistä ja hyödyllisestä ketjusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä