Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^^ MARRAS -05 ^^^^

24.09.2007 |

Uusi pino, uudet kujeet :))

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana viikonloppu! Meillä on miehen kanssa ollut sellainen " menee täydellisesti" vaihe siitä saakka, kun palasi jenkeistä :) Tuntuu hyvältä.

Lauantaina Onnin kummit tuli meille hoitamaan lapsia ja päästiin elokuviin miehen kanssa. Käytiin katsomassa Simpsonit. Huomenna lähden kavereiden kanssa tiedekunnan bileisiin ja siitä sitten iltaa viettämään :) Hui, mitenhän sitä enää osaa ;) Taitaa olla paras ottaa käsipumppu mukaan, jos alkaa pahasti tissit poksumaan kesken illan.

Ensi lauantaina Onni menee mummille yökylään. Saadaan nukkua sunnuntaina pitkään, Sisu kun on melkoinen unikeko :) Syö illalla klo 21 vikan kerran ja herää klo 05 ensimmäisen kerran syömään. Sitten tankkaa kasin pintaan ja helposti nukkuisi vielä yhteentoistakin.

Tänään on poikanen jutellut lähes pelkästään lauseilla. Setä kaivaa (naapuritontilla rakennetaan), Onni liukuu, Onni syö, äiti antaa, kiltti haukku, tuhma haukku arestiin ;) Illalla oli ihana hetki, kun Onni hali isäänsä ja sanoi " Isi kulta, rakastan" . Miehestä oikein näki, kuinka hätkähtäen huomasi pojan kasvaneen jo ihan oikeaksi pikku pojaksi.

On ollut myös kaunista katsella isän ja vauvan läheistä suhdetta. Onnin kanssa miehellä kesti aikansa sopeutua isän rooliin. Sisun kanssa ovat olleet kuin paita ja peppu alusta saakka. Mies oikein omii vauvaa. Tulee hakemaan mun sylistä ja huomauttaa, että on hänen vuoronsa pitää vauvaa sylissä ja että minä haudon kuulemma vauvaa kuin munaa, vaikka todellisuudessa raahaa itse vauvaa mukanaan joka paikkaan :)

Meillä oli torstaina vieraita ja testasin täytekakun tekemistä silmällä pitäen Onnin kakkosia. Tuli hieno kakku ja oli hyvääkin. Sain rohkeutta tehdä itse pojan synttärikakun. Minä kun en tosiaan ole mikään jauhopeukalo.

Käytiin lauantain Habitare-messuilla ja mielestäni oli tosi onnistuneet messut. Saatiin paljon uusia ideoita kylppäri ja vessaremppoihin. Onnikin viihtyi, kun ostettiin hänelle tikkaritutti :)

Tulkaa kertomaan kuulumisia!

Noema

Vierailija
2/18 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollin äiti, muistaakseni olet kyllä kaikkeen vastaillut mitä olen kysynyt. Olen ajatellut, että hakisin myös samaan kuin sinä, yo-linjalle eli 2 vuotta kestää. Sairaanhoitaja ei niin kiinnosta.

Pertullakin oli yöllä nenä tukossa ja sitä jonkin aikaa tuskaili, muuten ei nuhaa ym. ole, vielä. Tuntuu kyllä olevan flunssaa ja oksutautia liikenteessä, toivottavasti kiertävät meidät.

Tintalle ja Lotalle lopunkin flunssan karkotukset!

Toivottavasti paappa otti neuvostasi vaarin ja alkaa nyt superpaapaksi Lotalle.

Pukemis uhmaa meilläkin. Monesti haluaa sisävaatteet pukea itse, no se ei aivan vielä onnistu, mutta aikansa jaksaa yrittää ja siiten kelpaa äitin auttaa. Ulkovaatteissa välillä tuskaa, välillä kyllä saa laittaa ihan ilman ongelmiakin, neiti onneksi pukee itse.

Rattaissa ei ole enää kivaa istua. Itse on hyvä kävellä. Voiskin puhdistaa rattaatt ja viedä kellariin, kun ei niillä muuta kuin kodin ja puiston väliä kuljeta. Eikä meiltä ole kyllä pitkä matka puistoon, ikävä vaan kantaa hiestä märkänä, jos poika hyytyy välille.

No nämä on pikku asioita.

Tulkaas turisemaan naiset!

Hilda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Ölkjh taisi kysellä lapsimääristä. Meillä on tämä marraspoika 05 ja nyt odotamme pikkusiskoa tai -veljeä syntyväksi keväällä.

Minä oon hoitovapaalla yhä, välillä teen keikkajuttuja lauantaisin tms. Ja kun on tuo uusi vauva tulossa niin eiköhän tässä vielä hyvän aikaa kotona olla.

Olen ollut ennen äitiysvapaalle jäämistä yrittäjä, joten mulla ei oo esimiestä enkä ole siis sellaiseen ollut yhteydessä. Vanhassa työpaikassa työskenteli myös toinen ihminen lisäkseni, mutta häneen en ole ollut missään yhteydessä enkä aio olla. Varasteli multa tavaraa ja teki ties mitä törkeitä temppuja.

Villasukkia ei oo vielä pidetty kumisaappaissa, tänään aloin vihdoin kutomaan pojalle sellaisia että saa ilmojen vielä lisää viiletessä jalkaansa. Välillä on ollut kuitenkin sellaiset paksummat pörrösukat käytössä.

Päiväunille käyminen on mennyt meilläkin hankalaksi. Tänään kesti taas yli 2 tuntia että nukahti. Huh huh. Kuitenkin tarvitsee vielä päikkärit, ja aion pitää niistä kiinni. Jos ei nuku niin tulee ainakin levättyä ja rauhoituttua omassa sängyssä. On kyllä lopulta nukahtanut toistaiseksi, se vaan saattaa ottaa tuon tunnin pari...

Menenpä tästä itsekin lepäämään.

Gerda

Vierailija
4/18 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas niin vauhtia piisannut etten ole ehtinyt pinoilemaan päiväkausiin. Mutta tässä taas ollaan!

Viikonloppu vierähti mummulassa, äitini täytti 50v. Tosin poika kyllä oli juhlien ehdoton keskipiste, piti omaa showtaan koko ajan ja piti kyllä huolen, että kävi jokaisen vieraan sylissä istumassa ja luetuttamassa traktorikirjaansa=) Poika ihastui juhlissa erityisesti 10-vuotiaaseen serkkupoikaani. Hänen nimeään on hoettu vielä tänäänkin ikävissään. Mukavat pienet juhlat olivat, miehen kanssa oltiin taas tuttuun tapaan voileipäkakkuvastaavia ja hyvin onnistuttiin.

Perjantaina meille sattui melkoinen tapaturma. Tulin pojan kanssa rattailla kotiiin ja jätimme rattaat tuohon rappujen alatasanteelle. Siinä laskin pojan viereeni seisomaan ja kumarruin ottamaan maasta kassiani niin samassa kuului vain kolina kun poika pyöri portaita alas. Alatasanteelta siis lähtee vielä noin 10 porrasta alaspäin josta pääsee varastoihin, saunatiloihin ym. Tuntui että mun sydän pysähtyi, kun katsoin sitä kierimistä, ehdin vain ajatella, että nyt se halvaantui.

Hain kovasti itkevän pojan syliin, ja itsekin itkien kannoin hänet kotiin. Kotiovelle päästyämme poika ei enää itkenyt ja oli ihan oma itsensä. Ei aristanut mitään tms. Joten säikähdyksellä selvittiin, mutta tuntui kyllä kamalalta.

Meilläkin poika on alkanut yhdistelemään sanoja jonkin verran. Sanonut on viime päivinä mm. " ei näy ukki" , " isi tule" , " väsynyt nukkumaan illalla" (tämän sanoi eilen kun yritin saada päiväunille). Ja minua kielsi yks päivä sanomalla : " älä väsynyt!" . Muuten puhua kalkattaa koko ajan, toistelee kaiken mitä kuulee.

Muuten meillä on tällä hetkellä in kaikki kuluneuvot: autot, junat, traktorit, lentsikat ja erityisesti ambulanssit, liikenteestä poika bongaa " ansseja" koko ajan ihan innoissaan. Mies lupasi tänään ostaa pojalle lego-ambulanssin, poika kun on viime päivinä kovasti leikkinyt legoilla. Kaupassa olikin vaikka mitä kivoja legokulkuneuvoja puimureista lähtien. Löytyykö muita lego-friikkejä? =)

Muuten meille ei kuulu erikoisempaa. Huomenna on pojan päiväkodissa vanhempainilta, poika menee siksi aikaa ystäviemme luo kylään. Keskiviikkoillaksi yritän saada hänelle hoitajan kotiin, että pääsen raksalle välillä ja torstaina menemme pojan kanssa työkaverini luo, hänellä kun oli myynnissä paljon lastenvaatteita.

Ensi viikon perjantaina isi lähtee työmatkalle, ja päätin pojan kanssa lähteä mukaan. Menemme pe-iltana junalla perässä, ensimmäinen junareissu pojan kanssa, mutta uskon että pari tuntia menee hyvin. Hotellinkin varasin meille äsken. Tosi kiva päästä jonnekin! Viime talvena kun meidän kaikki reissut aina peruuntui pojan sairastelun vuoksi, jospa nyt päästäisin. Lauantain aion shoppailla pojan kanssa siellä ihan huolella sillä välin kun iskä koulutuksessa. Sitten jatkamme vielä matkaa toiseen kaupunkiin sukulaisten luo.

Villasukista joku kyseli, meillä on sellaiset ohuet villasukat kumppareissa (jotka on kokoa 22 ja aika naftit).

Ei muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Manna

Vierailija
5/18 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Moi!

Kahden kuukauden rauhallisten öiden jälkeen olemme palanneet samaan kuin ennen, eli Lotta heräilee yön aikana huutamaan (lujaa) n. 3-6 kertaa.... Kestänyt jo melkein 2 viikkoa tämä ruljanssi, ja lisäksi välillä ei nuku tosiaan päiväunia. Nytkin nukahti klo 17 sohvalle ... On jo hereillä että saan nukkumaan illallakin, mutta mumma on onneksi täällä viihdyttämässä kun tämä mamma on tod väsynyt :(((

Voi olla että on tulossa lisää hampaita, ainakin toivon näin. En tainnut mainita että käytiin perjantaina Mehiläisessä tarkistuttamassa korvat, eikä niissä näkynyt mitään. Vai sanoinkohan sen jo vanhassa pinossa ... Hyvä muisti, heh heh.

Tänään kävin aamusella töissä kääntymässä, oli tarkoitus mennä kokeilemaan joululahjatakkia, mutta ne olikin palautettu jo perjantaina joten en saanut testattua, hitsi vie. Mutta sainpa vaihdettua muuten tutun kanssa kuulumisia. Yleisin kysymys vaan kaikilla (myös puolitutuilla) oli että oonkos mä palaamassa takaisin ja koska. Sain onnellisena sanoa etten vielä hetkeen, yli vuoden vielä saan olla kotona, ihanaa. Kyselin mielenkiinnolla heidän työvuoroistaan siltä henkilöltä jonka työkaveriksi menen (ehkä), niin 5 viikon jaksolle työvuoroissa on joka viikolla iltavuoroja (eli työvuoro kestää klo 20 tai 21 asti), ei kuulostanut yhtään kivalta ...

Faktahan vaan on se että jos oon 3 vuotta kotona, niin moniko työnantaja ottaa tämmöisen " koti-äidin" töihin silloin. Eli kaipa se on vaan palattava ekaksi samaan paikkaan ja sitten vasta yrittää muualle päivähommiin.

noema: mukava kuulla että parisuhde on kunnossa :) Meillä tulee kyllä kieltämättä välillä päiviä kun oon kiukkuinen kuin ampiainen eikä mikään oo hyvin ja puran sen sit monesti mieheen ... Ainakaan mikään mitä mies tekee ei mee oikein. Mukavaa illanviettoa tiedossa sinulla huomenna, pidähän hauskaa, tissit piukeina ;))

Gerda79: tutun kuuloista tuo päiväunille käynti, tänään yritin 2½ tuntia eikä merkkejäkään nukahtamisesta, sitten klo 17 simahti sohvalle. Katotaan miten yöunille menon kanssa käy ...

Manna25: hui kamalaa kuinka hurjan putoamisen poika teki! Onneksi selvisitte vain säikähdyksellä.

Päivän plussat:

+ kävin töissä kääntymässä

+ mies teki ruoan

+ mumma tuli käymään[/color]

Vierailija
6/18 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltäkin kun löytyy jotain autokirjoja, niin mies totes eilen että Lotta on kyllä selkeä tyttö kun yhdestä autokirjasta mielenkiintoisin on palomies :))

Vierailija
7/18 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan hiljainen talo. Sitäkin on oppinut arvostamaan. Hiljaisuutta. Välillä tulee sellainen fiilis kun on sen oman ajan aika, että sitä ei osaa käyttää, kun on niin paljon kaikkea kivaa mitä voisi yksin rauhassa tehdä. Sitten vaan istuu koneella. Mulla on kolme Me Naistakin lukematta, kun odotan kai jotain täydellistä hetkeä, joka on kaiketi tulossa vasta parin vuoden kuluttua, jos sittenkään. Täytyypä skarpata ja alkaa taas arvostamaan jokapäiväistä rentoutumista.

Mannalla tosiaan hurja kaatumiskokemus takana! Varmasti sydän jätti muutaman lyönnin lyömättä. Onneksi poika on kovaa tekoa ja selvisitte vaan säikähdyksellä!

Vallan on ihana tyttönen tuo Tintan Lotta, kun autokirjasta bongaa palomiehen ;) Ihana. Tsemppiä teille sinne nukutusinfernoon. Meillä on alkanut taas, onneksi, nukkumaan meno helpottumaan. Poika nukahtaa päikkäreille ja yöunille helposti.

Meillä nukahtamista helpotti se, että muutin hiukan rutiinia. Aikaistettiin puuroa puolella tunnilla. Siitä sitten kylpyyn ja nukkumaan. Lisäsin pari iltalaulua litaniaan ja sitten hankittiin " nukkumatti" , joka heittää unihiekkaa Onnin silmiin ja kehoittaa Onnia purjehtimaan laivasängyllä Höyhensaarille. Tämä toimii kuin tauti. Kun unihiekat on heitetty silmiin, poika alkaa hieroa silmiään väsyneenä ja selittää höyhensaaresta. Sitten laitetaan vielä tiikeri laulmaan unilaulu (sellainen musiikkipehmo). Tässä vaiheessa poistun huoneesta ja poika on jo puoliunessa. Aikaa tähän menee noin 5 minuuttia! Tätä ennen meillä oli tapeltu kanssa nukkumaan menoa pari tuntia viimeiset kuukaudet.

Minkäslaisia iltarutiineja/uneen vaivuttamisia muilla on?

Illalla lähden sitten sinne hurvittelemaan :) Ihan jännittää! Onpa kivaa pitkästä aikaa päästä vähän tuulettumaan.

Mutta nyt sinne sohvalle Me naisia lukemaan jätskikipon kera :)

Noema

Vierailija
8/18 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noemalle hulppiaa iltaa :))

Olipas Mannalla iso säikähdys! Onneksi pelkällä säikähdyksellä selvisitte.

Mukavia shoppailuja ja hotelliyötä. Kyllä pieni maiseman vaihdos tekee välillä hyvää.

Ihania pikku höpöttäjiä siellä itse kullakin :) Aivan suloisia ovat.

Tänään ollut kyllä mahtava syyspäivä. Puutkin ovat nyt vaihtaneet ruskaväreihin, aurinko paistanut kirkkaasti ja lämpöäkin on piisaannut.

Nyt muihin hommiin.

Hilda

Vierailija
9/18 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tosiaan tänään ihkaensimmäinen pojan vanhempainilta päiväkodissa. Tosi mukava oli käydä ja kuunnella kuinka asiaansa perehtynyttä henkilökunta oli. Ja aina mukava nähdä muita vanhempia myös. Toivon, että tänä iltana mainostusta saanut päiväkodin vanhempainryhmä keräisi lisää kävijöitä ensi kuussa, siellä on mukava keskustella kaikenlaisista asioista lisää.

Poika oli illan ystäviemme luona hoidossa, hyvin oli viihtynyt kun leikkikaverina oli toinen saman ikäinen. Muutenkin oli kiva ilta, kun ennen vanhempainiltaa kävimme koko perheen voimin ravintolassa syömässä, vähän vaihtelua tähän raksa-arkeen.

Noema kyseli nukutusrutiineista. Meillä sellaisia ei varsinaisesti ole koskaan tarvittu. Illalla on iltapala ja pesut, sitten yöpuku päälle, poika etsii unirättinsä ja nykyään myös muutaman kirjan mukaan, sitten halit ja pusut kaikille kotona oleville ja kömpii omaan sänkyyn. Sinne jää ja nukahtaa hetkessä itse.

Oletteko kovia musiikinharrastajia lastenne kanssa? Suositelkaapas hyviä lastenlaulukirjoja ja levyjä! Lastenlaulukirjoista suosikkini on oma vanha ekaluokan lastenlaulukirja, sen kaikki laulut osaan niin ulkoa ja muutenkin kiva laulaa lapselle niitä lauluja jotka olleet rakkaita omassa lapsuudessa.Paljon meillä on vain sellaisia sekalaisia vihkoja joihin olen kerännyt loruja ja lauluja ja piirrellyt itse kuvia/ leikannut lehdistä sopivia kuvia.

Lastenlevyjä meillä on jonkin verran, pojan suosikki on Puuha Peten levy, Paukkumaissi-levy taas on meidän vanhempien suosikki. Myös esim. Tilkkutäkki-levyjä kuunnellaan myös jonkin verran. Liian vähän tulee kotona musiikkia kuunneltua, syystä että tällä hetkellä sitä voi kuunnella ainoastaan tietokoneen kautta ja täällä vaatehuoneessa kuunteleminen ja kököttäminen ei paljon innosta. Uuteen kotiin poika saa sitten soittimen omaan huoneeseensa.

Kylläpäs taas jotenkin väsyttää. Eilenkin menin nukkumaan jo klo 21. Täytyy kai alkaa vääntäytyä iltapsulle....

Manna

Vierailija
10/18 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa luvassa :)

Voi jumankekka oon onnellinen, sain tänään huutonetin kautta myydyksi Lotan viime vuotiset Vikingin gore-tex talvikengät. Hintavarausta en edes laittanut ja sain kuitenkin 8 euroa enemmän kuin mitä oli toive, jee!! Eikä tarvi edes laittaa postiin kun ostaja asuu naapurikunnassa, peräti 10 kilsan päässä....

Kävin myös hammaslääkärissä, 2½ vuotta viime tarkastuksesta aikaa, ja olihan niitä reikiä sit 4, pirulainen. Tosin oma vika (tulee hampaidenpesu-unohdus liian usein), ja toi pitkä tarkastusvälikin tuli kun sain kyllä vuosi sitten tammikuulle ajan, mutta kyseinen hammaslääkäri lopetti niin näin kauan meni että löysivät hänen tilalleen uuden. Enkä sitten saanut aikaiseksi mennä yksityiselle, aijai .... No, nytpä saadaan hampaat taas kuntoon.

Huomenna ois tarkoitus mennä kaverin luo Tupper-kutsuille, vieraat saa peräti litran vatkauskulhon ilmaiseksi, ei paha. Otan Lotan ja mun äidin mukaan niin ei tarvi koko ajan katsoa yksin Lotan perään (niinku se nyt kovin helposti liikkuis mihinkään kun on vieraita lapsia ja ihmisiä).

Perjantaina mies menee töistä sauna-iltaan, taitaa siis olla pää pipi lauantaina :) Tosin lauantaina tai sunnuntaina paappa tulee vaihdattamaan talvirenkaat kun lähtevät mummin kanssa Rodokselle lokakuun alussa eikä ole tietoa millainen ilma silloin täällä on..

Päivän plussat:

+ Lotan viime vuoden talvikengät myyty

+ makaronilaatikko oli hyvää

+ kohta pääsee nukkumaan

Vierailija
11/18 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle piti tulla kommentoimaan, että Paukkumaissi on meidänkin suosikki :) Tykättiin myös uudesta Ipanapa levystä. Ellan ja Aleksin levyt soi tiuhaan ja toisinaan soitan Onnille myös klassista, lähinnä rauhoittumismielessä.

Sitten Leijonaa mä metsästän levy&kirja kokoelma on Onnin mieleen. Kirjassa on leikkejä lauluihin ja laulujen sanat. Myös Lystitunti levy&kirja setti on hyvä.

Mies soittaa Onnille raskaampaa musaa. Tykkää siitä kuin hullu puurosta. Metallica on ehdoton suosikki, heti alkaa jalka väpättää :) Kotiteollisuus on kanssa sellainen, josta Onni oikeasti tykkää. Tunnistaa niiden uusiakin kappaleita, joita ei siis ole ennen kuullut. Tosin Kotiteollisuushan tekee kyllä aika samantapaisia biisejä, vähän niin kuin samaa biisiä kuuntelisi, vaikka kappale vaihtuu ;)

Eilen illalla oli tosi kivaa! Olin vasta 02.30 kotona. Kyllä teki hyvää ja nyt voi taas tyytyväisenä todeta, että ihanaa myös kun ei tarvitse vähään aikaan mennä :). Jalat oli aamulla kipeänä piikkareista ja tukka takussa hiuslisäkkeistä. Vähän oli huono olokin. Ei siis ihan puistofiilis ;) Mies onneksi hoiti tämän päivän lastenhoidon ja hoitopoika piti vapaapäivää kotonaan.

Mutta, mutta, mun piti vaan nostaa kun oltiin pudottu niin alas ja nyt on taas romaani kasassa ;)

Noema

Vierailija
12/18 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Noemalle musavinkeistä! Täytyypi laittaa korvan taa, vaikkapa joulupukkia ajatellen. Me saatiinkin muuten tänään päiväkodista pojalle hyvä lahjavinkki, lto kertoi, että poika on aivan ihastunut siellä Richard Scarryn Iloiseen autokirjaan (muistanko nimen oikein?). Se pitää kuulemma olla mukana joka paikassa. Täytyy huomenna käydä Suomalaisen Kirjakaupan alesta katsomassa josko löytyisi. Yhden kuormuri-luukkukirjan sieltä jo viime viikolla ostinkin, sekä aivan mahtavan onginta-pelin josta poika on ollut tosi innoissaan (ja maksoi vain 3¿)

Eilen päätin, että tänään meillä aletaan urakalla harjoittelemaan ilman vaippaa olemista ja potalla käyntiä. Pojan saman ikäinen kaveri kun on jo täysin päiväkuiva, niin ajattelin josko meilläkin alkaisi sujua... Ensimmäisestä pissahädästään tuli hienosti kertomaan, tosin pissat oli tulleet jo housuun ja matolle mutta tuli kuitenkin. Pottaan ei tullut enää mittään. Seuraavastakin hädästä tuli kertomaan, mutta siinä luokseni juostessaan isompi " hätä" tulikin jo boksereiden lahkeesta lattialle ja siinäpä sitä sitten oltiin! Kamala sotku=(

Tosi kivalta kuulosti Noeman illanvietto. Kyllä korkkarit aina silloin tällöin kivasti piristää! Itse ainakin olen niin kenkäfriikki, että välillä perjantaisin kipsuttelen korkkareissa kotona ihan vain kipsuttelemisen ilosta=) Jotain vaihtelua arkeen. Todella harvoin tulee missään enää käytyä, viime joulun alla taisin viimeksi ystäväni kanssa käydä. Mieskin käy hyvä jos pari-kolme kertaa vuodessa.

Väsyttää taas. Poika nukkuu ja miesväki raksalla. Jospa saisivat keittiön ja olohuoneen katon jo valmiiksi, niin päästäisiin viikonloppuna laittamaan seinät kuntoon siitä tilasta ja voisimme ottaa keittiön kalusteet jo paikoilleen. Jännittää millaiset ne sitten oikeasti on! Tilaamisestakin aikaa jo niin monta kuukautta, että tuntuu ettei enää kaikkia yksityiskohtia edes muista.

Enempää ei jaksa tältä erää kirjotella, Moro!

Manna

Vierailija
13/18 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Oon odottanut hyvää hetkeä kirjoitella jolloin ehtisin myös kommentoida muiden juttuja, mutta ei sellaista taida tälle viikolle tullakaan joten nopiasti omaa napaa. Töissä on ollut hirmu kiire ja iltaisin iso väsy. Arki on meinannut siis painaa todenteolla päälle kun työpäivän päälle pitää jaksaa tehdä kaikki kotityöt ja vielä haluaisi vähän aikaa urheilulle, ulkoilulle, sohvaperunoimiselle, lukemiselle yms. Mistäpä muustakaan sen kaiken ajan ottaa kuin yöunista ja tässä vaiheessa viikkoa se alkaa jo tuntua. Jospa sitä sitten viikonloppuna nukkuis... :-)

Jesselle kuuluu hyvää. Tarhassa syö reippaasti ruokansa itse ja taputtaa kun on saanut lautasen tyhjäksi. Kotona on eri meininki, syö ehkä muutaman lusikallisen aluksi itse, mutta sitten sanoo " äiti auttaa" . Hyvä kuitenkin että taito on hallussa. Kai sitä saakin kotona vähän laiskotella kun on tarhassa ollut reipas poika. ;-) Puhuminen on kehittynyt mukavasti ja erityisesti nautin kun osaa tunteitaan ilmaista sanoin. Nyt illalla Jesseä kiukutti kylpyyn meno ja viskeli hammasharjaansa lattialle sanoen tyhmää, tyhmää. Sitten marssi kuitenkin tomerasti kylpyhuoneeseen. Ja nautti kylvystä kuten aina. Piti vaan vähän mieltänsä osoittaa muuten vaan. :-)

Iltarutiinit meillä on ollut samanlaiset jo reilun vuoden. Iltapalan jälkeen mennään potalle, sitten pestään hampaat ja mennään kylpyyn. Sitten rasvaukset lauluineen ja höpötyksineen. Hyvänyön laulut cd:ltä yleensä isin sylkissä istuen. Hyvänyön toivotukset, halit ja pusut, poika sänkyyn ja huoneen ovi rakosilleen. Nukahtaa itsekseen noin 10-30 minuutissa. Sängyssä odottavat tutti ja riepu jotka auttavat rauhoittumista ja unen tuloa. Voi olla että rutiineja täytyy vähän uudistaa siinä vaiheessa kun unitutti jää pois?

Musiikin harrastamisesta sen verran että meillä kuunnellaan sekalaisia lastenlevyjä päivittäin, lauletaan myös itse ja katsellaan Fröbelin palikoita. Jesse on tehnyt ämpäristä ja syömäpuikoista rumpusetin, iso hiekkalapio toimittaa kitaran virkaa ja vesipyssyä käyttää huuliharppuna. Kovasti tykkää musiikista ja tuo mulle aina omia cd-levyjään joita sitten kuunnellaan. Usein valikoi lauluja " ei tätä, ei tätä, ei tätä" ja sitten kun tulee joku mieluisa niin tanssitaan tyytyväisenä ja yritetään laulaa mukana. Melkoinen musiikkidiggari on meidän poitsu. Autossa kuunnellaan yleensä musiikkia meidän aikuisten makuun (pop-rock-osastoa) ja kyllä se Jessen kroppa silloinkin mukana hytkyy kun tarpeeksi menevä biisi kantautuu korviin. :-)

Ollaan menossa viikonlopuksi mun vanhempien luoksi. Miehen kanssa lähdetään meidän 10v-päivän kunniaksi risteilylle ja Jesse saa nauttia ukin ja mummin seurasta. Huomenna mulla on firman tyttöjen kanssa hemmotteluilta ja päästään kampaajalle. Aion ottaa jonkin pirteän värin hiuksiin, mukavaa. En siis ehdi varmaankaan kirjoitella tällä viikolla enempää, joten hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
14/18 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tuntuu taasen olevan pinossa, nostan meitä vähän ylemmäs samalla.

noema: mukavan kuuloinen ilta ollut sinulla :) Mun täytyy myöntää että itse " inhoan" korkkareita, eli harvemmiten semmoiset on jalassa, usein vaan jotkut tylsät matalat.

auringonkukka05: ihana viikonloppuristeily teillä miehen kanssa tiedossa, nauttikaahan!

Tänään Lotan kummit olivat saanet toisen lapsen, tyttö syntyi aamulla :)) Ihanaa! Pitääpä yrittää jossain vaihessa myydä Lotan pieneksi jääneitä vaatteita heille, kun ensimmäinen on poika joten kaikki vaatteet ei häneltä käy tytölle.

Mies on tällä hetkellä työpaikan sauna-illassa, kävivät ensin päivällä tutustumassa johonkin tehtaaseen ja siitä sitten saunomaan. Ollut sitten pitkän tuntuinen päivä täällä kotona Lotan kanssa, kun vaatii niin paljon huomiota. Onneksi nukkui kuitenkin tunnin päikyt niin mami sai hetken lepäillä.

Viikonloppu on täynnä tekemistä, huomenna mennään miehen serkun syntymäpäiville ja sunnuntaina appivanhemmat tulevat vaihdattamaan talvirenkaita autoonsa. Toiveena oli että tulisivat heti aamusta jotta Lottakin ehtisi näkemään heidät (ovat nähneet viimeksi 1.9), ja lähtevät ensi viikon torstaina Rodokselle joten nähtäisiin heidät seuraavan kerran vasta lokakuun lopulla (anopin syntymäpäivä on 17.10).

Nyt mentävä nukkumaan, toivottavasti mies ei olisi aamulla huonossa kunnossa jotta pääsisin suihkuun ja mies voisi mennä Lotan kanssa ulkoilemaan.

Päivän plussat:

+ Lotta nukkui päiväunet

+ sain haravoitua tänään pihaa (edes vähän)

+ tänään oli ihana syysilma

Vierailija
15/18 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu ja maassa rauha :) Mies on kavereiden kanssa saunomassa eli rauha senkin puolesta ;) Ens lauantaina oliskin sitten tyttöjen ilta. Oon vielä kiikun kaakun menenkö.. En ole vielä kertaakaan ollut niin että mies olisi ollut kotona kun mä olen radalla, olisko jo korkea aika?? Tarvis vaan mennä eikä pähkäillä, kivaa olisi varmasti! Eipä olisi uskonut muutama vuosi sitten että mietin menenkö vaiko en, sillon tuli bilehileiltyä joka viikko :)

Kiva että Noemalla oli ollut hauska ilta! Saa aina potkua arkeen noista :)

Manna, meillä on myös tuo Iloinen autokirja, ostettiin aatulle viime jouluna, ja on kyllä edelleen ihan ykkönen! Suosittelen :) Ja hui miten teillä oltiin kompuroitu, onneksi ei käynyt kuinkaan! Aatu kanssa tänään temppuili, ja saldona kaksi vekkiä ja kuhmu otsassa..

Meillä myös isukki ollut koko päivän pois (kävi syömässä tosin), ja onhan nämä päivät kyllä aika pitkiä.. Myös meillä isovanhemmat lähtee Rohdokselle ens vkolla :) Voi kun pääsis mukaan..

Vähän myöhässä sanon, mutta yli-ihana Jesse kun oli äitiä kauniiksi sanonut, aah :)

Mulla on ihan hirveä talokuume.. Haluaisin vanhan rintamamiestalon, jonka voisi pistää sitten uuteen uskoon, ja siellä pitäisi olla sitten vähintään kolme makuuhuonetta, sormet syhyää päästä sisustamaan huone tytölle ja huone pojalle.

Piti vielä sanoa että naama vihreänä lueskelen teidän nukutusjuttujanne, tai siis lähinnä sitä miten lapset jäävät itse omaan sänkyyn ja nukahtavat sinne. Meillä on nyt viikon verran ollut tosi hankalaa tuo iltaisin nukahtaminen, ja aina poju tulee meidän väliin. Viime yönäkin itki hirveästi ja potki ja pyöri. Annettiin sitten lopulta suppo kun näytti siltä kuin johonkin sattuisi. Toivottavasti menee pian ohi tää vaihe!

Olin muuten aikas kade noille BB:n asukeille kun saivat privaattikeikan Ganesin pojilta..

Kaipa sitä pitää mennä nukkumaan, hyviä öitä kaikille :)

Missäs muuten on Puhihaa? Muistanko ihan väärin vai oliko hällä laskettuaika vielä tämän vuoden puolella?

Vierailija
16/18 |
29.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin minäkin muutaman rivin kirjoittelemaan, kun poika on unilla ja mies ruuvaamassa autoa katsastukseen.

Palattiin tuossa viikko sitten Mallorcan reissulta, joka oli todella onnistunut kaikin puolin. Pojan kanssa lennot menivät hyvin. Meillä oli hälle sylipaikka, mutta mennen tullen oli vapaita paikkoja, joten poika sai istua omalla tuolilla. Nousujen ja laskujen aikana ei siis valitellut lainkaan korvia.

Paikan päällä meillä oli ihana huoneistohotelli ilmastu ja kaikki. Hotellialueella oli 880 neliö uima-altaita, joten oli valinnan varaa. Poika olis ollu uimassa koko ajan. Ja oltiinkin paljon, käytiin jopa väilmeressä uimassa. Lämmintä oli 27-29 astetta. Käytiin yhtenä päivänä safariajelulla, siellä sai poika ja iskä pitää tiikerinpentua sylissä. Yhtenä päivänä oltiin vesipuistossa ja yhtenä laivaretkellä. Vuokrattiin myös auto yhtenä päivänä ja käytiin mm alcudiassa. Päivän aikana ajettiin 200km eli saari lähes pitkin poikin.

Syötiin, uitiin ja nautittiin. Seuraava reissu onkin jo mietinnässä, kunhan katsotaan millainen vauveli on tulossa, josko on voimia lähteä keväällä jo reissuun.

Maha-asukin kanssa meni yllättävän hyvin. Välillä vähän supisteli, kun oltiin tehty pitkiä kävelylenkkejä ostoksilla.

Mulle tulikin flunssa matkan aikana ja olen sitten ollut sairaslomalla alkuviikosta. Kävin myös sokerirasituksessa ja sokerit on taas koholla, joten tiukempaa linjaa...

Ostelin viikolla pojalle uusia vaatteitakin. Tutan gollegepuvun ja bodyn, reimatecin pipon ja talvihanskat ja tulevalle vauvallekin bodyn ja haalarit.

Pojalle ostin vielä Pikku Traktori, Elias ja Postimies Pate- dvd.

Matkalle ostin 2 uutta kuormuri-kirjaa ja ne on ollu suosittuja.

Tänä aamuna olikin jo tosi kylmä, että sai saappaisiin kaivella varastosta villasukkia ja kauluria kaulaan. Meillä on käytössä nyt syksyllä keväällä ostettu reimatecin välikausihaalari koko 92.

Talveksi ostin reimatecin toppahaalarin ja viking goretex kengät ja kuoman saappaat. talvivaatteet on siis varastossa. Kummipojalta olen saanut vanhoja haalareita, joita voi käyttää kotipihassa töitä tehdessä.

Tässä just mietin, että pitääpä alkaa kattelee joululahjojakin, kun marras-joulukuussa saattaa olla voimat vähissä kävellä ostoksilla..

Tosin veronpalautukset tulee vasta joulukuussa, joten isommat hankinnat pitää jättää sinne.

Meillä mennään iltaisin nukkumaan samoilla rutiineilla. Kylpy, iltapala, hampaat ja sängyssä luetaan satu. Nukahtaa suht helposti. Mietinkin miten saan nukkumaan ku vauva syntyy ja mies illassa joka toinen viikko, joten nukuttaminen voi käydä vaikeaksi. Mä kun tapaan nukkua pojan vierellä kunnes nukahtaa. Tosin viime aikoina olen mennyt pojan kanssa nukkumaan yhtäaikaa. Meillä siis nukutaan perhepedissä.

Täytyy mennä valmistautumaan metsälle. Ajattelin laittaa callunoita kukkien tilalle ja hakea jäkälää ja havuja metsästä reunoille.

Lähdemme siis pojan kanssa metsäretkelle.

Huomenna mennäänkin sitten kylpylään serkun perheen kanssa.

Hyviä viikonloppuja kaikille !

Onko kellään tiedossa jotain hyvää junarataa, joka toimii paristoilla tai akuilla (ei siis brio) ?

Vierailija
17/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatun_äippä: olisi varmaan jo korkea aika mennä radalle :)) Mäkin kävin kunnolla ulkona vasta pari viikkoa sitten ja kivaa oli. Nukuttaminen: huoh, meillä myös välillä ollut enemmän tai vähemmän vaikeuksia, joskus kestänyt monta viikkoakin (ja tuntia) taistelut. Nyt meillä nukahtaa nopeasti niin että lueskelen kirjaa vieressä meidän sängyllä. Vartin sisällä nukkuu jo.

Puhihaa:ta ja 10kaks:ta kaipailen myös, missä olette?? Ja kaikki muutkin!

marica77: mukava kuulla että teillä oli onnistunut Mallorcan matka. Voi kunpa itsekin pääsis .... No, se on mahdollista vasta sitten kun palaan takaisin töihin, eipä näillä mun tuloilla paljon matkustella :( Pojan nukuttamisesta: kokemusta mulla ei ole mutta olettaisin että kannattaa opettaa nukahtamaan itsekseen omaan sänkyyn ennen vauvan syntymää. Jos sen nimittäin ajoittaa samaan aikaan kun vauva syntyy, poika voi ehkä kuvitella jäävänsä syrjään. Mut tää on sit vaan mun mielipide, ja näin itse toimisin jos olisi sama tilanne :))

Eilinen oli sitten p****leen moinen päivä, miehellä niin kamala " kapula" että makasi KOKO PÄIVÄN sohvalla. Mentiin Lotan kanssa kahdestaan miehen serkun syntymäpäivillekin. Arvatkaa ottiko mua päähän???? Mua itseäkin väsytti kun kerrankin päätin katsoa tv:tä myöhemmälle (menin klo 1 nukkumaan), niin mies se vaan makaili sohvalla (ja torkkui), minä touhasin Lotan kanssa. Miten se voikin mennä niin että äidin pitää aina jaksaa ....

No, tänään sitten nakitan miehen tekemään kotona kaiken ja itse otan rennosti :))

Päivän plussat:

+ mummi ja paappa kävivät pitkästä aikaa

+ Kovalainen palkintopallilla (on mun suosikki siis)

+ saan vaan olla :)

Vierailija
18/18 |
30.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on taas hurahtanut. Pitkästä aikaa minäkin pääsin eilen raksalle, kun hommasimme pojalle lapsenvahdin. Ekaa kertaa olin työkaverini tyttö poikaa hoitamassa ja tosi hienosti oli mennyt. Poika on sen luontoinen, ettei kyllä paljoa ujostele.

Minä pääsin raksalla pojan huoneen kimppuun ja se alkaa jo näyttää valmiilta, listat ja kaappien ovet vain puuttuu. Muuten kyllä tuntuu, ettei koko talo valmistu ikinä... tai talo ehkä kyllä, mutta autokatos-varastosysteemi on niin pahasti alkutekijöissään että saas nähä kuinka sitä saadaan kaikki varastotavara raahattua käyttöullakolle (ei mitenkään!). Mietittiin, että jos jatkaisimme tallin tekoa ensi keväänä, mutta nyt havahduin, että onhan sitä paljon isoa tavaraa (tyyliin rattaat yms.) jota ei kyllä talon vintille pikkuluukusta rahdata. Eikä viitti taivasalla pihallakaan talvea pitää.

Tämä päivä onkin vierähtänyt pojan kanssa kotosalla. On väsyttänyt ihan järkyttävästi. Sen siitä sai, kun miehen kans valvottiin eilen puolille öin. Oli niin kivaa kun appi oli pari yötä pois=) Pojan kanssa kävin tänään sellaisessa lapsikirkossa ja mukavaa oli. Mukava oli huomata jonkinlaista edistystä, kun edellinen kirkkoreissu viime keväänä oli pelkkää penkkirivien välissä juoksemista, niin nyt jaksoi suht kauan istua alussa sylissä. No kotiin kyllä lähdin huutava ja rimpuileva kaveri kainalossa=)

Nyt siis tosissaan aivan kamala väsymys päällä, tarkoitus oli vielä tiskata, mutta appi päätti puolestani etten tiskaakaan, kun kävi nukkumaan jo ennen klo 20. Meillä kun olkkari ja keittiö tavallaan samaa tilaa niin ei viitsi kolistella kun hän nukkuu olkkarissa. Mutta Maajussit ja BB:n aion kyllä katsoa, vaikka huulilta lukien, jos ei ääntä voi isolle pistää=) Välillä kyllä tympii, kun tuntuu ettei aikaa kotitöihin ole mitenkään tarpeeksi, niin sitä vähäistä aikaa vähentää entisestään se, että appi alkaa niin älyttömän aikaisin nukkumaan.

Mies lähti illalla kaverinsa luo saunomaan, olen iloinen hänen puolestaan, kun ei ole moneen kuukauteen ehtinyt edes kavereitaan näkemään. Minä sentää ehdin aina joskus vähän lyhyemmän työpäivän jälkeen käydä jonkun ystäväni kanssa kahvilla.

Tässä muuten teille kaikille loistava leluvinkki! Ostin tosissaan pojalle Suomalaisesta Kirjakaupasta sellaisen ongintapelin hintaan 3 ¿, ajattelin ettei tuo meidän kärsimätön kaveri jaksa sillä leikkiä, mutta nyt se on aivan in! Eli kyseessä on puinen palapeli, jossa mereneläviä paloina ja niissä on nupin sijasta pieni magneetti. Lisäksi settiin kuuluu 2 pientä puista onkea, joissa narun päässä magneetit ja niillä sitten paloja ongitaan. Viikon pelailun jälkeen huomaa, että pojan kärsivällisyys on kasvanut, jaksaa pelailla jo tosi kauan. Alkuun meni hermo heti, jos ei kala heti onkeen tarttunut.

Nyt Maajussien pariin!

Manna