Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMUSSUKAT VIIKOLLA 39***

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas onpi pitkä aika vierähtänyt siitä kun olen viimeksi kirjoitellut mitään mutta nyt langoilla joten josko sitä jotakin rapsuttelisi.

Olotilaan ei mitään kummallista kuulu, paha olo on onneksi takana jo mutta tämä väsymys ei. Saisi sekin jo väistyä kun ei mitään jaksaisi tehdä. Esikoinen täyttää sunnuntaina 6-vuotta ja tänään on jo pakko jostakin tilata kakku, kutsutkin sain postiin vasta maanantaina.. On tää hurjaa. Yleensä kun sitä on sellainen hössöntössö-pakkaus ja saa paljonkin aikaan päivässä niin välillä oikein itseä hävettää kun nyt on pyykinpesukin ollut jo valtava saavutus :Q. Onneksi oma perhe ainakin ymmärtää :).

Toinen neuvolakäynti onkin ensiviikon torstaina ja josko siellä saisin ekan kerran kuulla jo sydänäänet. En muista että kahdessa edellisessä raskaudessa olisi mennyt näin pitkälle kun sydänäänet vasta kuunnellaan mutta tässäkin raskaudessa ultrissa (2kpl) on kuitenkin kaikki ollut juuri niinkuin pitää ja siksi en ole huolta kantanut nyt sydänäänistä.

Liikkeitä myös olen tuntenut muutamaan kertaan mutten joka päivä niitä vielä silti tunne vaikka koittaisin oikein keskittyneesti niitä bongailla :)

jahas, kello juoksee taas niin kovaa eteenpäin että pakko lähteä laatimaan kauppalistaa ennenkuin eskari täytyykin jo hakea kotiin.

Syksyistä keskiviikkoa kaikille maalismassukoille :)

Ansku78 rv15+5 (huh, ompa niitäkin jo paljon!!)

Vierailija
42/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin, että miltä ne supistukset tuntuu, kun tässä ekaa odottelen? Mulla on välillä ollut painon/kovuuden tunnetta alavatsassa, mutta olen ajatellut sen johtuvan kävellessä vain siitä, kun tuo kohtu on vielä aika alhaalla tai istuessa siitä, että housut helposti painaa. Ja kun ummetustakin on ollut, niin olen ajatellut senkin osaltaan selittävän näitä tuntemuksia.. Olen kuvitellut supistusten olevan ikäänkuin kouristuksia, äkkiä ohimeneviä... ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen. Ekassa ultrassa täälläkin ollaan käyty ja kaikki oli ihan hyvin. Jotenkin luulin, että kun niitä viikkoja on kasassa se kaksitoista ni se pelko, että jotakin ikävää tapahtuu loppuisi, mutta ei ainakaan meikäläisellä. Kun kävin lääkärillä, niin lääkäri huomasi, että mun kohdun kaulan pituus on vain 2cm. Huolettaa ihan mielettömästi, että mitä toi nyt sitten tarkoittaa. Lääkäri puhui lapsen ennenaikaisesta syntymästä. Nyt sitten mietin, että mitens tuolla töissä jaksan kun kokoajan pitää kävellä ja nostella kaikenlaista. Onhan niitä lieviä supistuksia ollut ja väsymys valtava, voisin oikeesti nukkua melkein koko päivän. Terkkari sanoo että ottaisin saikkua, mut jotenkin tuntuu et se olis turhaa kun kuitenkin jaksan töissä, sit loppu päivästä vaan en jaksa mitään. Mut osaatteko te kertoa mitään tosta kohdunkaulan pituusjutusta?

Heili, viikolla 15

Vierailija
44/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olen minkäänlainen asiantuntija, mutta kohdunkaula on normaalisti 3cm pitkä, eli ilmeisesti sinulla se olisi supistusten takia lyhentynyt sentillä. Ensin se kaula siis häviää ja sen jälkeen alkaa avautuminen. Kannattaisi mielestäni ottaa kyllä rauhassa, ettei ehdi supistukset tekemään liikaa tuhojaan, kuten aiemmissa viesteissä oli puhetta.

Tuossa edellä joku esikoistaan odottava kyseli supistusten tuntumisesta, niin oireet kyllä kuulosti niille. Ei nämä " harjoitus" supistukset ainakaan minulla ole kivuliaita. Ne ei tunnu juurikaan, mutta jotenkin sen silti tunnistaa. Tuntuu nähän kuin olisikin yht' äkkiä jokin pallo mahassa.

_Aatuska_ kuumeen kourissa valmistelee esikoisen synttäreitä.

rv 15+5 huh huh kohta jo viidennellä kuulla mennään

Vierailija
45/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heili82: Siitä kohdunkaulan pituudesta, niinkuin yllä mainittiinkin, se normaali pituus on se 3 cm. Ja ensisynnyttäjällä järjestys on se, että ensin kaula lyhenee ja sitten kohdunsuu alkaa avautua, uudelleensynnyttäjällä nää tapahtuu samanaikaisesti. Mulla ekas raskaudes gyne käsikopelolla kans totes, että kohdunkaulakanava on lyhentynyt. Polilla kun oikein ultralla katottiin, niin yksi lääkäri totes mittauksella lyhentyneen ja viikon kuluttua toinen ei saanut mittaa ollenkaan. Paikalle saapui taas uusi lääkäri, joka ultrassa mittas, että ei ole lyhentynyt ollenkaan. Eli: Käsikopelolla on vaikea tietää oikeaa mittaa, on mittaajasta kiinni. Toisaalta näyttää olevan mittaajasta kiinni myös ultrassa. Kannattaa kuitenkin nyt ottaa rennommin ja välttää tilanteita, missä huomaat supisteluja tulevan.

Mama050308: En mäkään ekassa raskaudessa oikein tunnistanut supistuksia. Kaikki aina kysyttäessä vastas, että siinä vatsa " kovettuu" . Mulla kun vatsa oli niin pinkeä muutenkin, en kokenut supistuksia tuolla tavalla, vaan mulla pikemminkin vatsaa ikäänkuin kiristi. Vähän vaikea on kuvata miltä ne tässä vaiheessa tuntuu, mutta ei se mitenkään ihmeellistä ole, että niitä on vaikea tunnistaa. Synnytykseen liittyvät tunnistat sitten kyllä :).

popz

Vierailija
46/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heili: Kannattaa jäädä sairaslomalle, jos sellaista suositellaan. Raskautta on vielä kuitenkin paljon jäljellä, ja kyllä ne asiat siellä töissä hoituu :)

Mäkin ajattelin soittaa huomenna neuvolaan supistelujen takia. Niitä on ollut nyt enemmän. Parempi mennä tarkistuttamaan. Tokassa raskaudessa jouduin paljon lepäilemään supistusten takia, mutta olin silloin vielä onneksi hoitovapaalla.

toinen syy, miksi soitan neuvolaan, on tää VALTAVA väsymys. Nukun yössä 9 tuntia ja yritän illalla mahdollisuuksen mukaan torkkua sohvalla tai sängyssä. Viikonloppuisin tankkaan unta. Silti aamulla nouseminen on todella vaikeaa ja olen tosi väsynyt. Lisäksi mua pyörryttää lähes päivittäin. Työt vie kaiken energian ja kotona ei jaksa mitään. Esikoinen tuossa viikonloppuna itki ja sanoi, etten tykkää susta äiti enää kun oot aina niin väsynyt etkä jaksa tehdä mitään :( Aika hermoraunio iltaisin kyllä oonkin. Tuntuu et kaikki (varsinkin töissä) ottaa päähän ihan satasella. Ärsytyskynnys on niiiiiin matala. Kai se pitäis sairaslomalle jäädä. Tuntuu aina, et helpommalla pääsee, kun menee itse töihin tekemään omat työt. Sairaslomalta palatessa onkin taas tuhat tekemätöntä juttua ja kohta uusi stressi päällä....

Kiitos kun jaksoit lukea, pakko päästää välillä paineita ulos. Toivotan muille parempaa loppuviikkoa!

t. uuvahtanut maalis08

rv oisko 15 tasan?