Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMUSSUKAT VIIKOLLA 39***

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisin mukaan teihin ja olisin myös kiinnostunuty liittymään msn yhteisöön jos jokut viitsii antaa sen osoitteen sinne? Tänään ultrassa käyty ja kaikki erittäin hyvin kätilön mukaan :)

M@m@-3x rv 13+5

Vierailija
22/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti käyn laittamassa linkkiä viimeviikon pinoon...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11283412&p=2&tm…

Meillä rakenneultraan vielä 4 viikkoa enkä oo vielä päättäny että haluanko tietää sukupuolta =) No, vielä on aikaa...

Täällä ollaan niin minä kuin poikakin flunssassa ja olo on aika naatti... Onneksi mies sentään on terveenä kun aloitti tänään uudessa työpaikassa.

No mutta nyt poju heräsikin päikkäreiltä....

Mukavaa uutta viikkoa kaikille! =)

Pimmi 13+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ensimmäistä kertaa sitten heinäkuun puolivälin :)

Joku kyseli sukupuolen kysymisestä. Minä varasin ajan yksityiseen rakenneultraan kolmen viikon päähän ja päätettiin, että halutaan tietää myös sukupuoli. Lähipiirissä on sekä tytön että pojan vaatteita tarjolla, niin tiedän sitten, kumpia " vuokraan" . Päätettiin vähän sijoittaa luksukseen, kun ensimmäistä lasta odotellaan, ja mennään 4D-ultraan, vaikka se aika hintava onkin.

Nyt on töissä jo ensimmäiset asiakkaatkin ihan suoraan kysyneet, että tavataankos me enää vai milloin jäät äitiyslomalle. Ihmetyttää vaan, kun sydänäänet neuvolassa löytyi tosi alhaalta, että mitä tää mun kaikki muu maha sitten on ;) Tänään pitäis lähteä ostamaan hametta/mekkoa ystävän häihin, kun en enää saa itseäni olemassa oleviin juhlavaatteisiin tungettua. Kuukausi sitten yksissä häissä meni vielä mekko tunkemalla päälle ja iso huivi mahan peitoksi, kun kaikille ei oltu uutista kerrottu.

Piti vielä kommentoida jotain muuta mutta en nyt enää muista...

Liikkeitä kovasti odotellaan, jotain pientä epävarmaa on vasta tuntunut. Mutta ensimmäisen kohdalla kai ne tuntuu vähän myöhemmin yleensä ja edessä taisi mullakin istukka olla, tosin myös kohtu on eteenpäin kallistuva.

Mama rv 17+1 (hui kun tää aika rientää..)

Vierailija
24/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime torstaina eka kertaa latinobicissa ja vähän outo oli tuli loppupuolella mahanseutuun. Kotona tuumin, että oliko se jo supistelua. Perjantaina kävin reippaalla kävelylenkilla, ja taas tuntui, niinkuin supistaisi. Onko muilla vastaavaa? Mulla ilmeisesti on supistusherkkä kohtu, mutta ei nyt näin varhain olisi aiheellista...

Muutenkin jotenkin jännittää, kun muutaman kerran oon ainakin kuvitellut tuntevani liikkeitä, ja nyt sitten on ollut hiljaista ainakin pari päivää. Normaaliahan se on, tiedän, eikä aiemmin liikkeitä ole vielä näillä viikoilla ihan tuntunut, mutta silti sitä murehtii. Huomenna on neuvola ja pelottaa, kuuluuko sykettä.

Töissä on aika hässäkkää, niinkuin syksyllä kai joka paikassa. Toivottavasti tahti vähän tässä rauhoittuu.

Liikkeitä odotellessa

popz, rv 14 + 6

Vierailija
25/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattaralle: Ei tietenkään oo kivaa kuulla huomautuksia ulkonäöstä, mutta yritä jättää vanhan ihmisen kommentit omaan arvoonsa. Ehkä hän ei oikein osaa kertoa positiivisia tunteitaan sinulle, ja möläyttelee sitten mitä sattuu. Sun tärkein tehtävä on nyt kasvattaa vauvaa, ulkonäkömurheet voi säästää sitten myöhemmälle.

Nekku: Mäkin heräilen aamuyöllä niin outoon aikaan, etten viitsi edes katsoa kelloa. Ja hereillä saan olla tosi kauan. Hormoonit kai työskentelee. Tää on ollut tosiaan nyt raskausaikana yleistä, lähes jokaöistä.

Onnittelut teille kaikille, joilla pahoinvointi on jäänyt taakse. Nyt nauttimaan odotuksesta täysillä!

popz

Vierailija
26/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popliz: Supistelua olen minäkin ihmetellyt. Olen käynyt reippailla kävelylenkeillä ja olo on melko tukala. Kävelyä täytyy jatkuvasti hidastaa, kun vatsa menee ihan kovaksi. Aiemmissa raskauksissa tutustuin supistuksiin vasta synnytyssalissa ja mitään harjoitussupistuksia en muista tunteneeni kummankaan kohdalla aiemmin. Nyt siis ihmetyttää minuakin tuo aikainen kivuton, mutta silti jotenkin ahdistava vatsan kovettuminen...Täytynee varmaan ottaa tässä raskaudessa rauhallisemmin. Toisaalta voihan olla, että tuo supistelu loppuu taas hetkeksi, näin olen tutuilla kuullut käyvän.

Niin ja vielä noista liikkeistä: minäkin huolestuin viime viikolla, kun en juurikaan muutamaan päivään tuntenut mitään, mutta nyt on taas pari päivää liikuttu oikein ahkerasti:) Eli kaiketi näillä viikoilla on ihan normaalia, että välillä on hiljaista.

Nyt taas töiden pariin!

Hattara rv 17 (kai)

Vierailija
27/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aika vaan rientää...Ja tekemistä vaatii ehtiä koneelle ton ihanan 1v2kk Pojan huomaamatta.Ja päikkäriajat käytän mieluummin syömiseen ja lepäämiseen,vaikka väsymys on jo selvästi helpottamaan päin...Ja paha olokin jo hieman helpottanut.Omaan oloon on selvästi auttaneet ne MultiTabsin Inkiväärikapselit.Enää viikon ajattelin niitä popsia aamuisin, ja sit pärjätä ilman.Esikoiselta oksentelin vielä viikolle 20 asti.Toivottavasti nyt pääsen helpommalla... ;-)

Np-ultra oli ja meni, ja olin niin helpottunut,kun sieltä löytyi elämää ja kaikki vaikutti olevan kunnossa.Tänään olin neuvolassa, ja sain kuunnella ihania sydänääniä,jotka kuuluivat todella selvästi ja yhtään hakematta.Meinaan olin jo jotenkin huolissani....helpottaa kuulla,että edelleen elämää...hassuksi olen tullut!Painoa oli tullut jo melkein kolme kiloa:saman verran painoin esikoiseltakin näillä viikoilla.Yritän pitää painon nousun kurissa,vaikka syömisestä sitä ei voisi aavistaa.Ruoka on herkkua ja suklaa ja karkki ja limsa ja...Kunhan saan vain pahoinvoinnin pysymään pois,niin kaikki maistuu... :-D Nyt on pakko rajoittaa ja pysyä kohtuudessa,kun tota liikuntaa ei tule kummemmin harrastettua...tässäkään raskaudessa!

Täällä oli puhetta,haluaako tietää sukupuolen?Esikoisella aivan ehdottomasti halusimme ja tieto tuntui hyvältä.Nyt en halua tietää, ja toivonkin,että se ei näy kovin selvästi rakanneultrassa.Mies haluaa tietää,ja nauraakin,että koko loppuraskauden kärtän häneltä tietoa kumminkin...saa nähdä?Itsellä ei ole tyttö eikä poika -oloa.Ihana olla jännityksessä!

Liikkeet tunsin ekan kerran 14+6.Ne on sellaisia kokonaisvaltaisia muljahduksi,ei potkuja eikä teräviä.Harvakseltaan niitä tuntee,kun on oikein paikoillaan,mutta usein ei tunnu mitään vaikka oikein yrittää kuulostella.Esikoisella istukka oli edessä,niin kuin nytkin,ja tunsin potkun vasta 20 viikolla.Nautin kaikesta yhteisestä,jota vauvan kanssa on,koska toden näköisesti olen viimeistä kertaa raskaana...haikeeta...mutta ihanaa.....

Poikanen heräsi,enkä raaski istuttaa syöttötuolissa,joten ihanaa raskausaikaa kaikille Maalismussukoiden äideille!!!!

T:PauliNea ja Poikanen 1v2kk ja Vaavi Rv17+0

Vierailija
28/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Tännekin kuuluu hyvää. Viikonloppu meni sukuloidessa ja vauvauutisia raportoidessa. Ihanaa, kun kaikki suhtautuivat niin myönteisesti ja olivat tosi iloisia. Vauvan- ja mammavaatteitakin tuntuisi olevan tulossa. Me haluttiin odottaa uutistemme kanssa ultraan asti, joten nyt on sitten edessä oikein uutisointipäivät ja -viikot.

Vierailija
29/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa melkein kuin yö keskellä päivää. Kunnon syyssää. Esikoisen kanssa kotona sairastamassa joten ihan sama.

Nekku: Minä kanssa herään yhden, kolmen tai viiden maita useimpina öinä ja on hankalaa saada uudelleen unta. Sitten on taas seuraavan päivän ihan poikki ja yhdeksältä jo nukkumassa... Sosiaalinen elämä hiukan kärsii. Minä tosin stressailen muuttoa joten univaikeudet voi johtua yhtä hyvin siitäkin.

Mama050308: Huuuh, onpa sulla riittänyt yökkimistä! Onnea olon kohentumisesta!

polpliz: Supistelua kai se lienee minullakin, eikä tarvi tehdä kummempaa kuin nousta kumarasta asennosta jotain käsissään. Välillä varmaan kyllä nostelen liian painavia laatikoita joten täytyy nyt ottaa rauhallisesti. Reipasta kävelyä tulee harvoin harrastettua mutta silloin ei ole toistaiseksi tuntunut mitään. Kuten Hattara sanoi niin jotenkin ahdistavalta tuntuu tuo mahan kovettuminen vaikkei toki kipeää tee.

Mukavaa, kun oli uusiakin pinoutujia mukana ja niin moni aktiivisena heti maanantaina.

Elluz: Käypäs kurkkimassa kysymystäni viime viikon pinosta, jos viitsit.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Trappa 16+3

Vierailija
30/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi edellisessä raskaudessa säännölliset supistelut rv 16 ja nyt sama juttu supistaa jos teen jotain fyysistä. Niiden kanssa kannattaa olla varovainen koska ne saattavat tehdä tuhojaan huomaamatta.. Edellinen raskaus päättyi syöksysynnytykseen rv37+1 ja lääkäri sanoi että nuo pitkään jatkuneet supistukset olivat tehneet paikat jo todella valmiiksi että hyvä jos meni noinkin pitkään. Ystäväni synnytti rv 31+1 kun kivuttomat supistukset oli kaikkien tietämättä jo avanneet paikat eikä estolääkityskään enää toiminut. En halua pelotella vaan kehoitan varovaisuuteen :o)

Tänään olen ollut tosi pahantuulinen kun olen koko ajan niin kipeä :o( selkä säryt on hirveät ja saankin torstaina tuen jotta pysyn tolpillani edes joulun yli... ja epäilen myös pissatulehdusta huoh!

Minä kyllä olen aina ihan hirveä raskausaikoina ärisen ja murisen että on ihme että mieheni on viisi lasta suostunut edes tekemään mun kans :o)

sukupuolesta me aiomme rakenne ultrassa ensi kuun lopussa udella kyllä kumpi olisi luvassa. Meillä on syntynyt tytöt ja pojat vuorotellen ja nyt olisi tytön vuoro mutta mulla on vahva poika olo kyllä :o) jotenkin olen kokenut että tulokkaaseen on helpompi suhtautua ja valmistautua kun tietää kumpi se on.

np-ultrassa meidän vauva vastasi täsmälleen sitä viikkoa ja päivää mitä kuukautisista lasketaan. Jospa se nyt syntyisi laskettuna päivänäkin :o)

niiloakseli rv16

Vierailija
31/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoispojalla 1v8kk nousi iltapäivällä kuume, taitaa tulla syksyn ekan flunssa ja nyt nukkuu nököttää tuossa sohvalla (toivottavasti nukkuu silti yölläkin kun nyt näin outoon aikaan ottaa tirsat!).

Me ei haluta tietää sukupuolta etukäten. Ei haluttu esikoisenkaan kanssa (lääkäri olis kyllä halunnut kertoa). Jotenkin se oli kiva yllätys sitten synnytyssalissa, että kumpi tuli. Hankintojakaan varten ei tietoa tarvita: itseltä löytyy valmiiksi kaikki pojalle ja siskolta saadaan kaikki tytölle. Vähän on kyllä tyttöolo sen puolesta, kun tämä raskaus on nyt niin erilainen: viimeksi olin reipas ja hyvävointinen ja nyt taas tosi huonovointinen. No sittenhän se maaliskuussa nähdään!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
32/46 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

mulla on ollut aiemmissa raskauksissa supisteluja lähes alusta asti mutta molemmat menny silti yli, kahdella viikolla! synnytykset oli " helppoja" ja nopeita kun oli valmiiksi paikat pehminneet. kyllähän ne supistelut oli ressaavia ja pelottavia mutta onneksi niistä oli hyötyäkin. nyt on taas pientä supistelua jo ollut rv 13.

meebu

Vierailija
33/46 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu oli ja meni, oltiin ystävien luona ihailemassa heidän vuoden ikäistä esikoistaan. Mukaan tarttui kasa äitiysvaatteita ja roima annos yksivuotiaan hoitoa :D Tuli käytyä ikeassa ja mukaan tarttui sitä sun tätä.. Vauvalle ei ole laitettu vielä yhtään mitään, jos alkais tuota huonetta raivaamaan vauvakuntoon.

Vierailija
34/46 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Mulla oli eilen jo kolmas neuvola, kaikki oli hyvin. Nyt minäkin kuulin tosi selkeän sydämen sykkeen, viimeeksi en juuri muuta kuullut kun kohinaa.. Paino oli noussut aika paljon, yli 2 kg kuukauden aikana, hui!

Mutta näillä viikoilla se painonnousu on kai suurimmillaan joten turha kai huolehtia.

Muuten ei kuulu kummempia. Selkeitä liikkeitä ei vieläkään tunnu, niitä kovasti odottelen!

cotine 16+5

Vierailija
35/46 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, että ensi vuonna on karkausvuosi. Jos meidän vauva päättäisi tulla maailmaan kolme päivää ennen laskettua aikaa, tulisi syntymäpäiväksi 29.2. eli synttäreitä pääsisi juhlimaan oikeana päivänä vaan joka neljäs vuosi, tylsää.. mutta toisaalta myös aika eksoottista ;)

Noh, nyt töihin, kirjoittelen lisää paremmalla ajalla..

Vierailija
36/46 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin huomasin tuon karkausvuoden ja meillä pitäisi syntyä 10pv etuajassa niin sattuisi karkauspäivälle. Saa nähä kuinka käy edellinen syntyi 3 viikkoa etuajassa. Olenki naureskellut että tähtään ystävnpäivän ja maaliskuun viimeisen päivän väliin jonnekkin. Mulla kun on noita yli menneitäkin raskauksia takana 3 :o)

Tänään kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä kun liikkeitä ei vielä varmasti tunne niin aloin huolestua ja onneksi ihan turhaa. Pikkuisen sykkeet huitoi 160 ja 170 välissä! :o) vauvalla oli kunnon jumppa siellä meneillään kun ei millään pysynyt anturin alla vaan terkka sai jahdata vauvaa 5 minuuttia ennen kuin saatiin kunnon äänet :o)

Nyt on sitten olo jo huomattavasti parempi kun kuulin että vauvalla kaikki ok. Anoppi kun mut pelotteli ettei kahta vauvaa samaan perheeseen yhtä aikaa terveenä tule,mun pikkuvelikin kun vauvaa oottaa avokkinsa kanssa niin jommalle kummalle käy kuulemma huonosti anopin mukaan...huoh!

mulle on iskenyt hirveä lihan himo :o) siis pihvien himo ja salaattia voisin syödä vaikka kuinka *nam*

Niiloakseli rv 16+1

Vierailija
37/46 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oksentaa yhä. Voi reppana. Syö kuitenkin hyvin. Kai noilla lapsilla on hiukan eri asenne oksennukseen. Hän vaan sanoo, että on mukava oksentaa maitoa ja alkaa heti oksennettuaan syödä leipää ja juoda maitoa. Pitää kokeilla perunaa tänään, eikö se ole semmoinen mikä mahataudissa pysyy helpommin sisällä?

Pitääpä tässä tarkkailla noita supistuksia tosiaan ja pyytää sitten jo jossain välissä sisätutkimusta, jos tällaisena jatkuu.

Niiloakseli: Meille taitaa olla eri sukupuolta tulossa... ;) Mua ei voisi vähempää liha kiinnostaa. Kala on oikeastaan ainut mikä päivällisruoassa maistuu, ja jostain syystä jauheliha menettelee. Salaattikaan ei oikein kiehdo. Kaikki hapan on taas ihan top, ja hedelmät :P Samoin oli esikoisen odotuksessa. Liekö poika taas tarjolla. Ja huh heijaa, ettei voi tulla kahta tervettä vauvaa yhtä aikaa. Voisikohan noita vanhoja " viisauksia" haudata jo jonnekin... Onneksi vauva siellä reippaili masussasi.

Mulla onkin rakenneultra jo kahden viikon päästä. Aika aikaisin on, kun ei ole 19 viikkoa täynnä vielä silloin. Viimeksi olikin kyllä tasa viikolla 17 ja siellä vielä muuttui la myöhemmäksi.

Mukavaa päivää maaliset!

Trappa 16+4

Vierailija
38/46 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kurja, viikonloppu meni vatsataudissa ja nyt iskee flunssa oikeen voimalla päälle...

Mulla kanssa supistelee, jos oikeen kunnolla reippailen, tosin pyöräillessä jostain syystä ei. Pitää tosiaan pyytää sisätutkimusta, jos kovasti vielä jatkaa supistelua. Ainakin saa hyvän syyn ottaa vähän rauhallisemmin.

Minulla tuntuu kyllä selvästi nuo liikkeet, se on ihana tunne!

Nyt esikoista nukuttamaan. Meillä onkin huomenna synttärit.

_Aatuska_ 15+4

Vierailija
39/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli toinen neuvolakäynti ja onneksi kaikki hyvin. Terveydenhoitaja oli vaihtunut (kokemattomampi) ja joutui jonkin aikaa etsimään sydänääniä. Itselle jo kylmä hiki miltei nousi pintaan, kun oma syke kuului, mutta vauvan ei. Löytyihän se sitten, alempaa kuin mistä terveydenhoitaja yritti. Mukavaltahan se kuulosti, puksutti kyllä niin päättäväisesti (syke 150) että poikahan siitä ensimmäisenä tuli mieleen. Odotellaan nyt kuitenkin liikkeiden vahvistumista, jos niistä vois päätellä enemmän. Painoa oli tullut 200 g viidessä viikossa, ei siis mitään mahdotonta.

Niinkuin Niiloakseli kirjoittelikin, kyllä supistuksiin pitää kaikella kunnioituksella suhtautua. Mulla oli ekas raskaudes ennenaikaisuuden vaaraa, vaikka itse en ollut noteerannut supistuksia ollenkaan. Makuuttivat mua viikon n. viikolla 33, mutta kun mitään ei enää tapahtunut, sain olla normaalisti loppuajan. Toisella kertaa taas selkäkivun takia lopulta menin lääkäriin, ja taas oli supistukset tehneet työtään. Täysiaikaisia molemmat lapset nippanappa lopulta oli, vaikka ennen laskettua aikaa syntyivätkin. Nyt vähän hirvittää, jos paikat antaa jo kovin helposti periksi ja vauva syntyiskin kovasti ennenaikaisena. Pitää kai itse kuulostella tilannetta ja mennä ajoissa lääkäriin, jos siltä tuntuu.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

popz rv 15 + 1

Vierailija
40/46 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottamaan ja liikkeetkin tuntuu aina välillä,mutta ei mitenkään säännöllisesti.Olis mukava kun alkas tuntua nuo liikkeet kunnolla niin ei tarviis miettiä kokoa ajan onko vauvalla kaikki hyvin.

Parin viikon päästä pääsis tallinnaan shoppailemaan ja ajattelinkin ostaa noita vauvatavaroita sieltä vaikka esikoiselta on vielä aika paljon tallessa.Mutta tuttipullot ja jotain pientä ajattelin ostaa.

Esikoinen potkaisi eilen ihan täysiä mahaan kun olin laittamassa sille yövaippaa,huolestuttaa hieman kävikö vauvalle mitään.Neuvola olis huomenna,että sinne kun jaksas odotella ja kuulis sydänäänet.

Rakenneultraan olis vielä 4viikkoa. Tätä odotellaan kovasti.Ei haluta tietää sukupuolta vaikkakin ihan " poikaolo" on.Raskaus tähän asti ollut samanlainen kun ensimmäinen..

WIILIS80 rv 17