***Kesäheinät vko 39 ***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]7.7.
[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]15.7.
[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg
[size=2][color=0000EE]20.7.
[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm
[size=2][color=0000EE]22.7.
[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE] 7.8.
[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm
Kommentit (32)
Töihin paluusta ollut täällä juttua. Ite jään kans kotiin joksikin aikaa,mut oon aatellu tekeväni muutaman iltavuoron viikossa hoitovapaalla ollessani. Oon kaupassa töissä ja pomon kaa jo alustavasti sovittu tämmöisestä järjestelystä. Kotihoidontuella ei pitkälle pötkitä ja talolaina päällä,ni pakko tehä vähän vuoroja hoitovapaalla. Viliä en raaskis vielä p.kotiin laittaa,et jos vaan rahallisesti pärjätään ni kotiin jään. Toisaalta on alkanu kiinnostaa kokonaan alan vaihto. Onko kellään tietoa,et pääsiskös esim. päiväkotiin oppisopimuksella? Mulla ei oo koulutusta,jääny peruskoulun jälkeen suoraan työelämään ja alkaa noi kauppahommat jo maistuu puulta 17 vuoden jälkeen. Kokonaan koulun penkille must ei kyl enään oo,mut toi oppisopimusjuttu vois olla ok. Pitääpä vielä funtsia. Päivänjatkoja! Ja kiitos Tassut terkuista,voimia sulle ja muille myös!
että täytyypä tyytyä lueskeluun, mutta sen verran yritän, ettei unohdu tuo työhönmenokyskä... Mitään en vielä ole ilmoitellut jatkosta, mutta virkavapaa päättyy maaliskuun loppuun. Sitten ajattelin viettää viime kesän lomat huhtikuun loppuun ja tulevan kesän loman toukokuussa, kesäkuulla tulee lomarahat. Keväällä saisin siis kahden ja puolen kuukauden palkan, joiden varassa yrittäisin sinnitellä tuonne syksyyn, kun meillä on tää pitkälomainen koululainen. Syksyllä sitten alkaisi normaali arki, jollen sitten tee taas sitä lyhennettyä työviikkoa...?! Pienihän tää pikkukakkonenkin vielä silloin on, mutta esikko oli vasta kymppikuinen, kun hoitouransa aloitti, että siihen nähden pikkasen enemmän kuuitnkin jo yli vuoden. Haluaisin taas aloituspaikan jostain ryhmiksestä, mutta siihen on vielä aikaa...
t. niskajuminen nikki ja tissisuussanukkuva poika :D
tässä samalla pumppaillessani. Käytiin tänään esittelemässä Onnia miehen työnantajalle ja minun työpaikallani. Onsku jaksoi mainiosti reissun, torkahteli ajomatkat ja oli muutenkin kiltisti. Pullosta jouduttiin tankkaamaan välillä mutta onneksi työmaalla on mikro. Nyt katselen tuota keliä, että uskaltaako sinne vaunujen kanssa vai alkaako sataa. Mieli tekisi vähän jaloittelemaan, kun en vielä (enkä pitkään aikaan) juuri muutakaan liikuntaa saa harrastaa.
Sellainen ilouutinenkin (...) tähän päivään mahtuu, että kuukautiset alkoivat. Aika mielenkiintoista, Onnin syntmästä on nyt siis 7 viikkoa ja 2 päivää, ja minä kuitenkin periaatteessa imetän, suoraan rinnasta kyllä vain öisin mutta päivät sitten pumppaan monta kertaa. Ei taida elimistöä moinen feikki-imetys hämätä. Tovin olisin kyllä vielä ilman menkkoja viihtynyt, onneksi eivät kuitenkaan ole niin kivuliaat kuin ennen raskautta.
En olekaan piiiiitkään aikaan ehtinyt tänne puolelle kirjoittamaan.
Nyt sain herran aamu-unille tuonne pihalle niin pikaisesti tännekin.
Kommentoinnit jää nyt väliin kun en muistanut avata omaan ikkunaan. Töihin palaamisesta oli ollut puhetta. Itse olin eilen duunikavereiden kanssa syömässä illalla ja se vain vahvisti sitä, että palaan töihin ensi kesänä viimeistään. Kova ikävä on sinne, vaikka tietysti poitsunkin kanssa on mukavaa kotona. Mutta siis kun vanhempain vapaa ja lomat on pidetty menen takaisin töihin minäkin (jos nyt ei tapahdu mitään yllättävää ennen sitä).
Ja vaatteista sen verran, että suurin osa meillä tuli annettuna duunikavereilta ja sukulaisilta. Muutamia koko potkareita on pitänyt ostaa yöpuvuiksi.
Meillä oli tiistaina 3kk neuvola ja Jullen mitat on 60,8cm ja 7010g. Eli aika jässikkä on toi meidän mies. Rokotuksesta tuli huutokonsertti sivuvaikutuksena, mutta se talttui onneksi supolla puolessa tunnissa ja ilta menikin sitten ihan normaalisti. Ja täällä on lisäksi 3kk tiheän imun kausi päällä, myös öisin
Tassuille vielä tännekin sympatiat noista menkoista. Onneksi kuitenkin kivut ei oo palanneet samalla.
Nyt menen aamuteen keittoon kun poitsu viimein nukkuu.
-E-
että minulla vanhempainvapaa loppuu siis huhtikuussa, sitten pidän 2007 lomat ja suurimman osan 2008 lomista, minulla on myös ylityötunteja ja liukumasaldoa jokunen viikko. Loput mitä siihen syyskuuhun asti tarvitaan otan hoitovapaana, tarkkaan en muista mutta noin 1,5 kk. Enempään ei ole varaa :(.
Pitäisikin ruveta kartoittelemaan alueen kirppareita vaatteiden suhteen, Onni on jo kasvanut muutamista vaatteista ulos ja osa menee päälle enää ns. hyvällä tahdolla (eli kestojen kanssa ei ainakaan). Jonkun verran sain työkaverilta myös isomman vauvan vaatteita, pitäisikin nyt ekaksi inventoida ne. Kun ei ehdi...
Töihinpaluusta: minä olen menossa kanssa heti töihin pidän vaan tämän vuoden kesäloman ja ensi talviloman eli 5 vkoa vanh.vapaan jälkeen töihin paluu on sitten 15.5. ja neiti on kymmenkuinen. Esikoisesta venyin vielä yhden kuukauden pidempään kotona, kun pidin myös sen vuoden kesäloman siihen perään. Varaa ei ole tosiaankaan jäädä pidemmäks aikaa, vaikka olen sitä jo useamman kerran laskeskellut, niin ei auta.
Vaategalluppiin: meillä on tietty esikoistytön vaatteita paljon/ jonkin verran että tullaan toimeen. Ja olen osan saanut sukulaisilta/ tuttavilta käytettynä. Paitsi kenkiä ja haalareita olen ostanut esikoiselle ja jotain muutakin. Lahjaksi on tietenkin tullut paljon kun olen aina pyytänyt kun kysytään mitä tarvitaan. Sitten kun hoitorumba alkaa niitä vaatteita tuntu tarviivan enemmän, kun ei aina ehtinyt peseen kun olis pitänyt. Tälle nuorimmaiselle typsylle en muista ostaneeni vielä mitään vaatteita. Eli ostan jos tarviin.
Nyt on mentävä.
- joutur
kun on hiljaista täällä! Nostelen vain tässä pumppaillessani, sitten lähdemme uhmaamaan tuulta tuonne ulos. Viime yö meni ihanasti, mies hoiteli alkuyön klo 3 syöttöön asti, ja sitten Onni nukkui loppuyön 2-2,5 tunnin pätkiä!!! Aivan luksusta, koska siinä ehdin itsekin uneen :)! Ja vielä sain annettua rintaakin syötöillä, ei vain pulloa. Tänään onkin sitten jo pyykätty, kokattu ja tiskattu, vielä pitäisi imuroida vaunulenkin jälkeen, niin voisi huomisen vain löhötä vauvan kanssa sohvalla.
Mukavaa viikonloppua kaikille
t. Tassu
Ihanaa et Tassuilla oli nukuttu, usko vaan, että kyllä se siitä lähtee! En tiedä miltä susta oikeesti tuntuu, mut kuulostat ainakin vähäsen pirteemmältä, kyllä se jonkinlainen tolkku päivissä varmasti vaikuttaa mielialaan. Vaikka eihän Onni vieläkään ole mikään nukun-12-tuntia-putkeen ja kahdet neljän tunnin päiväunet.. Noo, älä mitään, ei Panukaan :D
Mä oon käynyt nyt parina päivänä töissä kuluneiden kolmen viikon aikana. Joskus oon ollut 2 tuntia, joskus 8, onneksi työpaikka on kodin vieressä ja oon voinut käydä imettämässä. Tulevat viikot on rankkoja, mulla on sokkarin 3+1päivillä 3+1 päivää töitä, ja sitten yksi kokonainen viikko päälle, kammolla odotan, mies on onneksi Panun kanssa mutta kyllä mua hirvittää. Pakko vaan leipää tuoda pöytään.. Sitten kun ne on ohi, niin menen töihin toivottavasti vasta udeamman vuoden päästä.
Panulla oli 3kk lääkäri eilen, ja mittoja oli 7960g ja 63,5 cm että onpahan hänellä kokoa!! 74cm bodyt ei mee oikein kestojen kanssa kiinni, mutta muuten just sopivia. 74cm haalari oli vähän pinkeä kun yritin tänään käyttää.. 80cm muuten sopivia mut hihat tuppaa olemaan aika pitkiä. Housuissa menee vielä 70senttisetkin. Leveysasteet nääs :D
Nyt ruuan laittoon! Panun 3 kk " synttärit" , mummokin (äitini) ja isomummopuoli (huh mikä nimike) on tulossa syömään.
ilman mitään erityistä asiaa; tulkaahan muutkin vielä ennen viikon päättymistä linjoille - asento on vapaa ;D!
Panulla ja Jullelle oli komeita mittoja, hienoa kun pojat kasvavat! Jouturista oli myös hauskaa kuulla tälläkin puolella. Lohdullista kuulla että Nikillä ja Jouturilla myös mennään " varhain" hoitoon, en siis ole ainoa. Ihanaa, että Alli pystyy jäämään, ja Pals ilmeisesti myös (satunnaisista töistä tässä vaiheessa älä ole yhtään huolissasi!). Tietyllä tavalla minäkin kaipaan kyllä (nyt jo... shame on me) sitä työyhteisöä, siis aikuisia ihmisiä ympärilleni, mutta toisaalta seuraa voisi yrittää etsiä myös esim. perhekerhoista ja sellaisista, muuten sitten nauttia kotona olosta lapsen kanssa. Kunhan tuo tuosta vähän kasvaa, se kotona olokin on varmasti aika erilaista kuin nyt.
Jahas, ei tule enää tissistä mitään joten pumppu ja kone kiinni, miehen vuoro päästä syömään.
Olen jo unille käymässä, mutta pikaisesti tänne. Meillä perjantai ja eilinen ilta ja yö meni mahavaivojen kanssa, joten siksi aika hiljaista täällä. Tiedä taas mistä johtui, luultavasti paprikasta jota söin raakana tai sitten korvikkeesta jota annettiin torstaina ja perjantaina. No, tänään taas parempi päivä.
Meillä on selkeä 3kk tiheän imun kausi päällä. Tunnin välein ollaan tissillä päivällä ja yölläkin parin tunnin välein. Tai sitten toi jätkä on niin iso ettei tule kerralla tarpeeksi maitoa. Nytkin ennen nukahtamistaan söi molemmat tissit ja vasemman vielä kahteen kertaan.
Tuohon työgalluppiin, että minä myös palaan töihin heti kun vanhempainvapaa loppuu. Ei ole millään varaa jäädä kotiin näillä lainanlyhennyksillä. Justus lienee hiukan yli vuoden kun menee tarhaan, koska pidetään varmaan niin, että ensin mä pidän lomani (yht 9vko) ja sitten mies isyyskuukauden, joten mennee elokuun alkuun toivottavasti ennen tarhaan vientiä. Pitää laskea tarkemmin kun sinne asti päästään.
Jahas, viimeyö oli niin rikkoinainen, että taidan tehdä tassut ja mennä nukkumaan jo nyt ;)
-E-
Tulinpa vauvasivuille käymää ja bongasin keskustelut..ja heti piti alkaa vastailemaan.
Leevi nukkuu ulkona vaunuissa ja minä oon jo siivonnu yms.tehnyt joten sen vuoksi netin vuoro..
Elikkäs...Meillä Leevi viihty hetkiä leikki matolla n.2kk:na ja mitä enemmin on siinä ollu, sen paremmin on viihtynyt.
Sitterissä herra on viihtynyt koko elämänsä ajan hyvin. Meil toi sitteri oli alimmillaan muttei se makuu asentoon ees ihan mee.
Mahallaan meil ei juurikaan viihdytä kun ei jaksa niin kauheen hyvin pidellä tota isoa päätään (kuten neuvolatäti totes).
Sitten..Mä lähden myös 1.9.08 töihin. Pääsiäisen jälkee loppuu vanhempainvapaa josta pidän lomia toukokuun puoleen väliin, siitä sitten kesän yli hoitovapaalla ja sit elokuu viel lomaa ja sit töihin.
Kauhistuttaa kyl viel pieni päiväkotiin..Mutta koska alan tekee 75%työaikaa joka on pääsääntösesti yötyötä ni ei tuu hirveesti hoitopäiviä kk:ta kohden..Laskeskelin että keskimäärin 12-14 pv/kk ja loput pv:t hoitaa mies, eli viikonloput jotka on pakko olla töissä.
Meille ei sen kummempaa kuulu. Nannilla poika kasvaa (ja hedelmäsoseita ollaa aloteltu sekä maissivelliä lähinnä iltasin) ja vihdoinkin oon itekin sinut itteni kanssa imettämisen loppumisen jälkeen. toki se viel mietityttää et mitä tein väärin mutta ei auta..
Ja tosiaan 3kk:s neuvolassa 7020g painoi ja 63.6cm oli kertynyt pituutta. ja rokotuksesta ei tullut mitään juttuja, onneks.
Mutta nyt toivotan kaikille mukavaa alkanutta viikkoa. Ja yritän taas joskus tulla tänne moikkailemaan. En oo tonne yhteisöönkää kauheesti jaksanu kirjotella..mut kun on vaan niin saamaton olo.
Mitenköhän kestän kun mies menee takaisin töihin enkä enää voi roikkua täällä joka päivä? Tulee ainakin muille vähän enemmän tilaa, hehe.
Senniina kyseli töihin paluusta. Minä olen ikävä kyllä joutunut ilmoittamaan palaavani töihin 1.9.2008. Inhottaa viedä vain hieman yli vuotiasta päivähoitoon enkä vielä oikein tiedä mitä teen. Täällä meillä päin perhepäivähoidon tilanne on surkea, paikkoja ei ole. Olen miettinyt jotain yksityistä päiväkotia, jos löytyisi sellainen, jossa olisi vähän pienemmät ryhmät. Ei ole vaan aavistustakaan, mitä sellaiset maksavat, onkohan kellään käsitystä (vs. kunnallinen siis?)? Näin vähän aikaa sitten ilmoituksen yhden leikkipuiston lähellä uudesta yksityisestä, mainosti olevansa luomupäiväkoti, luomuruokaa, pienet ryhmät, kodinomainen & kiireetön päivärytmi jne. ja kun kävin tarkemmin katselemassa, niin eivät ota alle 3-vuotiaita :(.
Mielelläni en tod vie Onnia vielä ensi syksynä hoitoon ja jos meidän taloudellinen tilanteemme mitenkään sallisi, haluaisinkin jäädä kotiin. Minä olen meillä kuitenkin käytännöllisesti katsoen ainoa leivän tuoja, miehen kk-palkka on tuhannen euron luokkaa, joten jos jäisin kodinhoidontuella kotiin, meillä syötäis varmaan sahanpuruja.