APUA! Te joilla silmälasit huom!!!
Näköni on huonontunut viime aikoina tosi paljon ja lasit varmastikin tarvitsisin.
Kenelläkään lähipiirissä ei ole laseja ja olen ihan ulkona että mitä mun pitää tehdä.
Mennä Silmäasemalle tms?
Optikolle vai silmälääkärille?
Pitääkö aika varata etukäteen?
Mitä kaikkinensa tulee maksamaan näontarkastukset, lasit yms?
Kiiiiitos
Kommentit (6)
tarvittaessa eteenpäin. Lähin optikko taitaa olla ihan yhtä lähellä kuin silmälaseja myyvä liike :)
Jos kyseessä eka kerta niin menisin ihan silmälääkäriin tarkastuttamaan silmät muutoinkin.
Lasien hinta riippuu ominaisuuksista ja kehyksiäkin on paljon erilaisia. Mulla on prismahionta ja sellaiset peruslasit maksavat 400-500e.
Hävettää olla näin tyhmä tässä asiassa, mutta kun kellään ei oo laseja :/
Jos otat lasit samasta liikkeestä missä käyt tarkastuksessa, kuuluu se yleensä silmälasien hintaan. Eyenistä saa peruslasit kehyksineen 79 eurolla. Hintataso vaihtelee todella paljon, mutta keskimäärin parisen sataa maksaa.
Itse olen käynyt yksityisellä lääkäriasemalla, ja tokihan sinne aika varataan etukäteen. Myös optikoissa voi saada näöntarkastuksen, mutta suosittelen, että käyt alkuun siellä silmälääkärissä. Sieltä saat sitten sellaisen kortin, josta näkee minkälaiset linssit tarvitset laseihin. Sen kanssa mennään optikolle, jossa valitaan kehykset, joihin sitten tekevät sinulle ne linssitkin, ja valmiit lasit on haettavissa vähän ajan kuluttua.
Optikkoliikkeissä on myös lääkärin vastaanotto. Eli soitat johonkin liikkeeseen, kerrot että näkösi on huonontunut ja kysyt heidän mielipidettään silmälääkäri vai optikko. Siitä se sitten lähtee.