Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*+*+*PikkuEnskat alkuviikkoon MA-KE*+*+*

24.09.2007 |

[color=#8B008B]Hellurei

Aloitanpa pinon, oli edellinen pudonnut jo kauas.. Tuossapa linkki http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11308373&p=2&tmo… Hekottelin MAKKARAN NarkoosiNakille! ;) heh! Missäs kaikki PikkuEnskat luuraa? Kohta meitä kyllä siirtyy isompien puolelle vino pino, jänskättää jo kovasti että noinkos sinne kotiutuu.. ;) Ja miten paljon siellä on väkeä!

SU oli sitten matkakamojen purkupäivä + pyykkäyspäivä. Huh huh. Mies leikki Oonan kanssa ahkerasti ja itse sain paljon aikaiseksi. Kävin taas parilla jumpalla ja ai että teki etwarttia loman jälkeen. On nimittäin masu NIIN täynnä saganakia että! ;)

Mulla on iso epäilys että riittääköhän mun maito enää Oonalle.. Ja epäilys sen kun vahvistuu. Oona söi 21 aikaan, molemmista rinnoista ja heräsi 1.30 huutamaan ihan selvästi ruokaa. Normaalisti on nukkunut sinne 5-7 asti. :( Yritän nyt vähän surffata imetystukilistaa, josko siellä olis mitään vinkkiä, saako maidontuotantoa vielä jotenkin lisättyä. En millään haluaisi luovuttaa vieläkään.. Otetaan siis kaikenlaisia vinkkejä vastaan kiitollisena.

No, joka tapauksessa olin jo kauan sitten päättänyt että mennään neuvolasta ostamaan ekat soseet. :) Ehkä sitä bataattia ja luumua. Oiskohan ne meidän paukkumasulle parhaat aloitella.. Ja kai sitä puuroa vois alkaa hiljalleen kans opetteleen.. On pitänyt pari kertaa ottaa pakkaseen pumppaamiani maitoja Oonalle kun ei ole herunut ja ensi LA-SU varaamani maidot on nyt sit melkein menneet.. Ääk. Siis kun lähden sinne risteilylle ja Oona jää isukin kanssa kotiin. Pakko yrittää pumppailla vaikka yöllä koko viikko, jos sitten jonkin verran saisi lisää sinne pakkaseen aikaiseksi. Jos ei sitten riitä, niin ei muuta kuin korviketta. Pakkorako sanon minä. ;)

Ok, ollaan menossa klo 9 neuvolaan, palailen sitten myöhemmin kertoilemaan kuulumiset.

Mammis & Oona 5+kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Kiitoksia kaikille ihaNaisille! Mulla tulee aina niin paljon vahvempi olo, kun luen teidän tsemppauksia. Meillä on nyt viimeiset pari yötä menneet vähän paremmin. L on syönyt vain 2-3 kertaa ja muuten heräillyt 3-4 kertaa. Okei, onhan sekin ehkä jonkun mielestä paljon, mutta rutkasti parempaan suuntaan on menty. Ei enää itke suoraa huutoa, vaan rauhoittuu tutilla ja silittelyllä. Ja nyt alkaa jonkunlainen unikoulutus täällä. Tuntuu taas, että oma jaksaminen riittää. Mä nukuin viikonloppuna sohvalla ja mies heräili Lennin kanssa, auttoi paljon. Vaikka nykyään mun on ihan hirveän vaikea nukahtaa, kun on yliväsy, niin teki silti hyvää oikeasti saada levätä ja nukkua rauhassa vaikka vähän valvotuttikin. Ajateltiin testata muutenkin nyt niin, että nukutaan itse toisessa huoneessa ja L makkarissa. Poika on niin herkkäuninen öisin, että havahtuu aina, kun me käännetään kylkeä.

Päiväunet meillä näköjään menee äärilaidasta toiseen. Siinä missä ennen niitä ei nukuttu millään, niin nyt sitten otetaan vahinko takaisin. Jätkä veteli eilen sikeitä päivällä yhteensä 6,5 h kolmessa osassa. Sen seurauksena aamut aikaistuu aikaistumistaan ja tänään L oli jo viideltä ihan virkeä. Tunnin verran nukuttelin sinnikkäästi uudestaan ja lopulta nukkui seiskaan asti. Mitenkäs muilla tän ikäisillä unet? Oonko mä ihan hakoteillä, jos tähdättäisiin vaikka noin 1+2+1 h päikkyjä ja yöunia 10 h? Kun näköjään jäbä ei itse oikein löydä sopivaa rytmiä ja nyt tuntuisi olevan hyvä hetki vähän avittaa. Mutta kaiken kaikkiaan olen nyt hyvin onnellinen ja positiivinen. Kuinka helppoa onkaan, kun vauva nukkuu päiväunia heräilemättä jatkuvasti ja on hereillä ollessaan pirteä ja hyväntuulinen! Ihan uusi tunne meillä :-) Ja nyt voi oikeasti itsekin vähän nukkua päikkyjä. Luksusta!

Mahtaakohan oikeasti olla niin, että maidoton dieetti tuottaa tulosta? Mä en millään haluaisi kokeilla palata vanhaan. Mitä jos sitten taas kaikki sekoaa pitkäksi aikaa? Vai oisko tää vaan joku vaihe, joka alkaa hellittää? Mua vaan noi päiväunet mietityttää. Kun L ei ole koko elämänsä aikana nukkunut päivisin näin hyvin ja yhtäkkiä maanantaina nukkui 2h putkeen, kun pe oli alkanut maidoton elämä. Toisaalta niin monien vauvat on alkaneet tässä vaiheessa olla öisin levottomia ihan muutenkin.

[b]Mammikselle[/b] tervetuloa takaisin! Ihanaa, että loma meni hyvin. Ja Oonakin jo yrittää kontata! Lenni ei ole vielä hiffannut, että omin avuin voisi edes yrittää liikkua. Tosin nyt on oppinut kääntymään mahalta takaisin selälleen :-) Ja ihanaa, kun tarjoat apua ja unihiekkaa. Lennikin muuten ihan selvästi on alkanut yöllä oikeasti tarvita enemmän maitoa. Ennen riitti 1-2 kertaa, mutta nyt on selvästi nälkä 2-3 kertaa yössä.

[b]Mykis[/b], heipparallaa! Kiva kuulla pitkästä aikaa! Ja tottahan me lähdetään kaupungille vaikka kahville. Kyllä täällä kuuppa sekoaa, jos valvoo yöt ja on päivät neljän seinän sisällä. Ihmiste ilmoille on päästävä! Ja voi että, kun S on jo iso poika. Aika menee siivillä! Ja ihan vilpittömästi toivoisin, että allergiaa ei olisi kyseessä. Mutta kuten sanottu, en ihan vielä uskalla yrittää palata vanhaan...

[b]Mooli[/b], enpä osaa teidän öihin sanoa muuta, kuin että tossa kohtaa meilläkin alettiin vilkas yöelämä. Jaksamista!

[b]Kandi[/b], me tosiaan nyt päätettiin alkaa vähän unikoulua jossain muodossa. Pakko vaan jaksaa itse sillä ajatuksella, että pidemmän päälle se tekee elämän helpommaksi.

[b]Coltsfoot[/b], ihana kuulla susta! Vaikka ei niin ihanalta kuulosta teidänkään elo. Mä olen kanssa sinnikkäästi vaunuja heilutellut tunnin jos toisenkin ja miettinyt, pitäisköhän insinöörinä alkaa kehittää itseheiluvia vaunuja. Voisin löydä rahoiksi! Jaksamista teillekin!

[b]Hannnahille[/b] ISOT onnittelut! Voi, mulle tuli paha mieli kun me täällä vaan valitetaan valvottuja öitä. Ainakin allekirjoittanut voi vilpittömästi sanoa, että ihan sama kuinka paljon herätään tai kiukkuillaan, niin päivä päivältä rakastan tuota pientä uniterroristia entistä enemmän. Ja vaikka olisi kuinka väsy huonosti nukutun yön jälkeen, niin ikinä ei voi olla pahalla tuulella, kun pienet silmät tuikkii onnea nähdessään äidin kasvot aamulla kello 5.30. Kyllä siinä väkisin herää itsekin onnellisena. Nauti jokaisesta hetkestä vauvasi kanssa, niin varmasti kyllä teetkin!

---

Oih, ihanan onnellinen lapsi heräsi ekoilta päikyiltä. Gotta go!

Kesis ja vähän nukkumisen makuun päässyt Lenni 5,5kk

Vierailija
2/15 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas =)

Toi meijän netti on siis tökkinyt enemmän ja vähemmän, täällä kun on käynnissä kaiken maailman remppoja ja muita juttuja...

Olen ihan ulkona kaikkien jutuista, luin pikaisesti pinon ja on tapahtunut paljon kaikkea uutta, huh,huh.

KESIS Voi tsemppiä paljon teille sinne unikouluiluun (hauska sana) on varmasti raskas päivä kun ei yöllä ole saanut kunnon unia :(Mutta positiivisesti ajateltuna...tää on kaikki ohi menevää. Sitten kun hampaita on monia ei Lenni inahdakkaan enään yöllä, vaan nukkuu kun tukki...silloin kun muiden bebet itkee hampaita. Isoja unihiutaleita sinne, ja Lennille näkymättömät korvatulpat ettei herää niin helposti. Jaksuja!!!

MAMMIS Tervetuloa tänne ihanaan syksyyn! Mahtavaa Oona yrittää liikkua!!! Tohon maidon tulon lisäämiseen mulle annettiin vinkkejä silloin että illalla kun juot yhden alkoholittoman oluen (oli muuten pahaa) niin johan alkaa maito nousta. Tää ei tietty toimi kaikilla mut mulla silloin kun vielä imetin niin posahti molemmat rinnat ihan äärilaitoja myöden täyteen :) Ja mitä pahempaa olut oli sen parempi =)

Pikainen oma kuuluminen..

Höpiksestä on tullut niiiiiiin huomion kipeä että hyvä kun mami pääsee edes vessaan yksin. Jaksaa leikkiä yksin omilla jutuillaan ihan nano sekunnin, ja heti kun katoan maisemista niin johan kuuluu perästä :)

Yx päivä yritin hiipiä alakertaan viemään pyykkiä, kun poika heilui sitterissä...no portaat sen verran naris että jahaas, ja kiljunta alkoi.

Konttaminen on kovassa yrityksessä, ja hermo menee (siis Höpiksellä) kun ei jalat ja kädet toimi niinkuin pitäis :)

Hammasta kutittaa, ja oh noita ihania purujuttuja,ne helpottaa...kunhan niitä työntää suuhun mahdollisimman monta samaan aikaan =D

Yöt nukutaankin sitten ihan niinkuin isot pojat 20.30-7 tai 8 ja jatkoilla meijän sängyssä klo 10 asti. En uskalla nauttia tästä nukkumisesta, kun luulen vaan että tääkin on ohi menevää...

Jaahas, mami luuraa koneella...vastalause kuuluu lattialta..täytyy mennä. Palaan illemmalla

MOIPPI!!

Lycka ja viikonloppuna ISOIHIN enskoihin siirtyvä Höpis ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tosissaan skarpata tämän kirjoittelun suhteen. Ja lisäksi tekee hirmu hyvää lukea aina muittenkin kuulumisia. Yöllä kun vauvaa hyssyttelee ties kuinka monetta kerta tulee aina sellainen olo, että miellä on maailman hankalin lapsi, mutta kun täällä (ja isojen enskojen puolella) käy aina muiden kuulumisia lukemassa, tajuaa, että samaahan tuo on muuallakin :)

Tänään mennään Hillevin kanssa vihdoinkin katosmaan kaverin vauvaa (1,5 kk), sitä on tosissaan ollut niin väsynyt, että on tuotakin vaan siirtänyt ja siirtänyt. Tosi kiva päästä katsomaan pikkusta, siinähän sitä vasta tajuaa millainen vötkäle tuo meidän likka oikeastaan on!

Hui, [color=purple] Pikku-Milli [/color] kävi taas kirjoittamassa vähän faktaa tuosta yökukkumisesta. Pitää kyllä tosissaan toivoa, että meillä (eikä muuallakaan) mennä ihan samoja linjoja. Toisaalta kai jo eräänlaisen ¿unikoulun¿ olen aloittanutkin tuon muksun kanssa. Aluksi päätin, että jos tyttö herää ennen kahtatoista (menee nukkumaan 20.30-21.30), niin maitoa ei anneta, vaan koitetaan sada muilla keinoin jatkamaan unia. Tänä yönä olinkin jo niin tiukkis, että vielä kahden jälkeen tunkiin tytölle sinnikkäästi tuttia suuhun (käytännössä siis istuin kahdestatoista puoli kolmeen sängyn vieressä). Kyllä sen sitten alkoi huomaamaan, milloin toiselle tuli ihan oikeasti nälkä.

Oi kiitos [color=purple] Han [/color] muistamisesta, itsekin olen moneen otteeseen laskeskellut, kuinka iso poika teidän Sampo jo on. Niin se aika rientää! Eipä se herkkua noiden öiden kanssa ole teilläkään :(

[color=purple] Pi-Ki [/color] oli päässyt viihteelle :) Voi kuinka kurjaa tuon Artun flunssan kanssa!! On se vaan vaikuttavaa, että pikkanen jaksa silti noin reippailla! Täytyy kyllä olla enemmän kuin onnellinen, että meillä Hilla on ollut toistaiseksi täysin terve. Neuvolassa täti juttelikin siitä influenssarokotuksesta, tiedä sitten pitäisikö moinen ottaa...

[color=purple] Iida-Linnea [/color] kyseli porkkanan vaikutuksista mahaan. Meillä sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, ja porkkana onkin meillä eniten käytössä kaikista vihanneksista (jostka siis kaikki on kuitenkin pahoja muksun mielestä)

[color=purple] Hannah [/color], ei kannata missään nimessä stressata tuon nukkumisen kanssa! Tietenkin pariviikkoinenhan vaan pitkälti syö ja nukkuu, mutta kyllähän monet lapsen koisii hyvin jo pienestä pitäen :) Teilläkin siellä niin nuori likka :D oi, että kun tulee ihan haikea olo kun muistelee tuota ihan suoperpikkuvauva-aikaa (pienihän tuo on toki vieläkin...).

[color=purple] Emkan [/color] Kari on treenannut ryömimistö! Meidän likka ei vieläkään perusta oikein kääntymisestä sun muusta. Tietä, että kunhan riittävästi alkaa äkisemään niin joku tulee kyllä kääntymään. Mutta likan suurin intressi on tällä hetkellä seisominen, mikä nyt ei vissiin vielä ole ihan sallittua näin nuorelle. Eilen laitoin seisomaan sohvaa vasten ja sain jopa napattua valokuvan. Toinen siinä hihku ihan mielissään, olisi varmaan ollut siinä ties kuinka kauan jos olisi saanut.

[color=purple] Mammis [/color] se on kyllä niin reipas kun jaksat käydä jumpallakin. Itse tuossa päivitin eilen cv:täni ja kohdan ¿harrastukset¿ kohdalla tuli aikamoinen stoppi, eihän mulla enää ole mitään harrastuksia! Pitäs kyllä koittaa saada itseäni niskasta kiinni ja lähteä vaikka edes uimaan! Ja kiitos kysymästä, kaupunkireissu meni ihan mukavasti ja rahaa paloi (liikaa). Löysin Hillalle ihanan toppahaalarin (mutta lienee saattoi olla vikatikki ostaa vaan kokoa 74cm...) ja lisäksi löysin kirpparilta tosi siistin Reimatec-haalarin viidellä eurolla, se sentään on kokoa 86 :) Onko muuten muilla sama juttu, että nykyään tulee vaan shoppailtua tuolle muksulle? Pitää muuten mainita, kun meidän hilla on aikalailla Oonan kanssa saman ikäinen, että meillä on kiinteitä vedetty jo kaksi kuukautta, nyt menee jo joskus melkein purkki kerrallaan. Tuo imetys ei ole koskaan ollut mun juttu, mutta sinnillä sitä jatkan yhä... Uskoisin kyllä, että maidontuotantoa on vielä mahdollista lisätä ihan vaan ahkeralla imetyksellä ja pumppailulla, mutta enpä kyllä ole mikään ekspertti tässä...

Morot [color=purple] Kesikselle [/color] ja Lennille! Ja ihana kuulla, että teillä yö meni aavistuksen paremmin! Itsellä on myös päällä tuo, että unta ei saa, vaikka menee kuinka aikaisin nukkumaan, se se vasta on kamalaa! Mutta toivotaan todellakin, että teillä suunta olisi Lennin kanssa nyt parempaan päin. Ja noista päiväunista. Meillä menneen sillä meiningillä, että aamupäiväpäikkärit on ainakin kaksi tuntia (eli siis niin kauan käyn hytkyttelemässä vaunuja, vaikka muksu tapittaa monesti täysin hereillä monta kertaa aiemmin) ja iltapäiväpäikkärit sitten ainakin tunnin. Yöllä kun tyttö ei kuitenkaan hirmuisesti nuku. Jonkun kerran meillä kyllä muksu nukkuu vuoprokaudessa vain kahdekasan tuntia, mikä on aivan uskomattoman vähän! Mainittakoon vielä tähän, että kun muksu oli suunnilleen kaksi kuukautta meillä nukuttiin vain yhdet päikkärit juuri siis näihin aikoihin. Sen jälkeen muksu oli pari tuntia tyytyväisenä, jonka jälkeen käytännössä huusi kahteentoista asti yöllä. Itse olin niin tampio, etten tajunnut että meidän tapaus ei nukahda itsestään vaikka olisi kuinka väsynyt tahansa, Eli meillä on pakkonukutus käynnissä (=rattaat). Jos teillä Lenni muuten alkaa kohta supernukkujaksi ja sulle pukkaa tylsyyttä päälle, niin kannattaa ehdottomasti alkaa kehittämään ¿vaununhytkyttäjää¿, tiedätkö ihan varmasti olisit sitten tuleva miljonääri. Ollaan siipan kanssa mietitty samaa, mutta meidän insinööritaidot on sen suhteen vähän väärältä alalta.

Pitää mennä tarkistamaan tuo muksun hengissäolo, ei ole täytynyt käydä vielä kertaakaan hytkyttelemässä.

Coltsfoot ja Hilu 5,5 kk

Vierailija
4/15 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Neuvolassa käytiin aamusella. Uudet mitat: 8315g, 64cm & 43,3cm. Vähän hintsusti tuota pituutta, mutta kuitenkin sitä tulee joka kerta lisää niin ei kai siitä tarvi huolehtia. Piikkikin tuli eikä Oona ollut moksiskaan. :) Maistettiin sit luumusosetta tänään ekaa kertaa. NAM! Oona ois syönyt enemmänkin. Illalla sit ehkä maistetaan vähän puuroa.. Maitoakin on tullut ihan riittävästi, ehkä käyn sitä alkoholitonta olutta ostamassa. ;)

KESIS ¿ Oona nukkui Kreikassa 3-4 unet, esim 11-13, 15-16, 19-20.. Kotona yleensä aamu-unet 30min-1h, päikyt n. 2h, iltaunet 30min-1h. Kuulosti sun suunnitelma ihan hyvälle. :) Toivottavasti myös Lenni allekirjoittaa aloitteen.

LYCKA ¿ Höpiskin kovasti konttaamista harjoittelee! :) Meillä vasta haetaan sitä asentoa, mutta ei varmaan mene kauaa kun hiffataan että liikkuakin vois..

COLTSFOOT ¿ samma här, yleensä ostoskassit sisältävät Oonalle vaatteita tms, ei äidille. ;) No, H&M:ltä tuli paketti tänään. Täytyy illalla kokeilla palautanko kaikki vai voisko jotain jopa pitääkin.. hih!

Jep, nyt me aletaan valmisteleen lähtöä mummolaan! Huiskutukset!

Mammis & Oona 5+kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
5/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Meillä on nyt sitten alettu heräilemään se 2 kertaa yössä syömään.. Aikaisemmin kun Oona heräsi vain 1 kerran.. No, pääasia että maito maistuu ja neiti kasvaa & on onnellinen kuin pieni aurinko. Maistettiin (päivällisen luumusoseen lisäksi) illalla ihan vähän puuroa. NAM sanoi Oona! Olisi syönyt enemmänkin kuin ne 3 pienen pientä lusikallista mitkä annoin.

Noista ¿kiinteistä¿ olisin kysynytkin niiltä ketkä niitä jo puputtaa, että millaisilla määrillä olette aloittaneet ja millaisella tahdilla? Oletteko ottaneet aina jonkin tietyn aikataulun soseiden maistelun kanssa, esim ¿lounasaikaan¿ jotain ja iltapäivällä tai illalla jotain? Perunaporkkanapurkki odottaa avaamistaan ja mietin myös sitä että eikös tuota sosetta voisi vähän pakastaakin, jottei mene purnukka ihan hukkaan? :) Ensi viikolla mies lupasi mulle monitoimikoneen osasen, jotta pääsen itse surruttelemaan noita soseita pakkaseen.

Kiitos jos jaksatte jakaa kokemustanne! Nyt me mennään puuhastelemaan.. Tulkaahan joku surffailemaan! Aurinkoista päivää kaikille! :)))

Mammis & Oona melkein 5,5kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
6/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope tuolla taitaa olla jo hereillä mutta pikainen moi tänne! kirjoitin eilen romaanin verran tänne tekstiä ja sitten kävi perinteiset. Perhanan kone ei tallettanut tekstiä välimuistiin vaikka sen sinne kopion ja siitä suivaantuneena sammutin koneen enkä jaksanut alkaa näpytellä kaikkea uudestaan.... tuo on niiin ärsyttävää...

palaan paremmalla ajalla takas!

Ihanan aurinkoista päivää enskoille! =)

Leenis & Roope 5+kk

Vierailija
7/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipshei! Tälle viikolle on kertynyt hirmuisen paljon kaikenlaisia menoja. Yritän käydä kuitenkin ainakin pari sanaa rustailemassa sillointällöin.

Ihan ekaksi täytyy todeta, että varsin kummallinen oli tuo tytön sairastama flunssa. Kun sen " jälkitautina" on unet ruenneet maittamaan päivälläkin! =) Viime yönä tyttö heräsi vasta 5.40 syömään, edellisenä yönä puoli neljältä. Jos yöt jatkuu näin niin taitaa tulla kohta eteen vaihe, että tyttösen voi siirtää omaan huoneeseen nukkumaan... Jos raaskin!

Mammis kyselit soseiden määrästä. Ihan samaa olen itsekin pohdiskellut. Tyttö kun söisi enemmän kuin olen antanut. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että kovin suurta määrää en tässä vaiheessa vielä uskalla antaa ettei masu mene kovaksi. Mutta meillä tahti ollut sellainen, että noin klo 11-12 (riippuen ekoista unista) syödään kasvissosetta (bataatti+porkkana). Pikkuisia annoksia hedelmäsosetta ollaan maisteltu iltapäivällä/alkuillasta ja ennen nukkumaan menoa 1 dl velliä.

Näköjään se porkkana aiheutti vain alkuun pientä ongelmaa. Eilen jo taas maha toimi niin kuin aikaisemmin.

Oli muuten jännä huomata miten erimakuisia on eri merkkiset soseet. Me siis ollaan maistettu päärynää ja ekat purkit oli sokeroimatonta luomusosetta. Sitäpä ei ollut kaupassa kun lisää oltais tarvittu, joten ostin piltin päärynäsosetta. Eihän se maistunut miltään! Yritän jatkossakin tarjota noita sokeroimattomia ja luomua jos vaan valikoimaa löytyy.

Tällä viikolla päästään kahteen kertaan uimaan, kivaa! Torstaina mennään korvaamaan yksi poissaolokerta ja lauantaina taas omaan ryhmään. Oon tosi innostunut tuosta uiskentelusta tyttösen kanssa. =)

Taidan mennä siistimään keittiön ennenkuin tyttö herää uniltaan. Ja sitten ulkoilemaan.

Voikaa hyvin!

t. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
8/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on nyt aikaa, kun muksu vetelee parvekkeella tirsoja. Olen niin tottunut, että istuskelen siellä vieressä hytkuyttämässä vaunuja, mutta nyt se nukkuu jo toista päivää ilman hytkyttelyjä! Viime yökin meni oikein mukavasti :) Hilla heräsi kuudesti, mutta valvoi vaan yhdellä kerralla puolitoista tuntia, muilla kerroilla jatkoi unia vartin syönnin jälkeen. Myönnettäköön siis, että olen palaillut taas tuohon tissinantoon unilääkkeenä, vaikka vielä vähän aikaa sitten jaksoin säätää tutin kanssa... Meijän pitää kyllä käydä ostamassa leveämpi sänky. On se niin vaan helpompaa ottaa Hilla viekkuun syömään ja jättää siihen nukkumaan kun könytä olkkariin, ja sänkyyn siirrettäessä Hillevi satavarmalla herää. Meidän nykyisessä 120 cm leveässä sängyssä ei kuitenkaan toimi yhtälö, että siippa vie 80 senttiä tilasta ja muksu suunnilleen sitten loput :) Siippa onkin saanut siirtyä monesti puoliltaöin sohvalle koisimaan, yhesti se jopa nukkui tuolla kahdenistuttavalla sohvalla (iso mies!) kun ei jaksanut siirtää isommalla sohvalla ollutta siteriä...

Eilen käytiin tosissaan kattomassa kaverin pikkuvauvaa ja pikkunen se kans oli. Melkoinen kiikaaja, niin muistuu mieleen ne ajat kun itsekin sai vaan koko ajan kantaa lasta. Nyt se sentään viihtyy aavistuksen ajan lattialla! Hilla yritti kovasti räpeltää pikkusta ja katteli ihmeissään kun toinen vaan pääsääntöisesti itkaisi. Meillä kävi eilen myös vakuutusukkeli kotosalla, hankittiin peräti kotivakuutuskin. Ukko katto ihan silmät pyöreänä kun sanottiin ettei meillä sellaista ole. Otettiin myös muksulle tapaturmavakuutus, jos toinen on yhtään tullut äitiinsä, se on enemmän kuin tarpeen...

[color=purple] Mammis [/color] mietti soseiden syöttömäärää. Meillä niitä on siis syöty jo pari kuukautta, mutta määrät on nyt vasta tulleet reippaammiksi. Ensimmäisen kuukauden ajan syötiin ihan vaan pari lusikallista. Nyt viimeisen viikon tai kahden aikana muksu syö pilttipurkkeina mitattuna kiinteitä yli purkin (siis aamupuuron, joka on kamalaa, päiväkasviksen, joka on myös kamalaa ja iltahedelmän, joka on ihan jees). Ja siis tuota usempaa kiinteää päivässä ollaan syöty jo yli kuukauden päivät, aluksi 2 kertaa päivässä ja nyt siis kolmesti.

[color=purple] iida-Linnean [/color] perheellä alkaa yöt sujumaan jo oikein mallikkaasti! Hieno juttu :) Itsekin tykkäisin antaa luomumössöjä muksuille. Mutta niitä on ainakin täälläpäin kaupoissa näkynyt tosi huonosti tämän ikäiselle. Toistaiseksi vastaan on tainnut tulla kahta erilaista hedelmäsosetta ja yksi perunasose. Olen itse tehnyt pääsääntöisesti nuo kasvissoseet, mutta nyt on sekin homma alkanut mietityttämään kun on lukenut, että noihin valmiisiin purkkeihin tulevat raaka-aineet on laadultaan kuulemma hirmuisesti parempia kuin kaupan heviltä löytyvät ainekset. Kovasti olen koittanut ostaa luomua sieltäkin, mutta silti mietityttää...

Ahaa, nyt kuuluukin älämölöä partsilta!

Coltsfoot ja Hillevi

Vierailija
9/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis taasen! Unohtui edellisestä viestistä tämä lastenlevyvinkki. Eli ystäväni kertoi syyskuussa julkaistusta lastenlevystä nimeltään IPANAPA. On vähän erilaista musiikkia mutta minusta ainakin aika hassunhauskoja biisejä. Käykää kurkkaamassa jos kiinnostaa!

http://www.emi.fi/julkaisut/433/ipanapa1

t. iida-linnea

Vierailija
10/15 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESIS meillä nukutaan päikkäreitä silleen että aamupäivällä n. ½h, sit puolenpäivän jälkeen 3h, paitsi sit on päiviä niinkun tänään että ei nukuttu ollenkaan, juur kun äidillä särkee päätä :/

Ja tuossa tuo sit kitisee kun väsyttää..Taidan keittää puuron jo seitsemäksi tänään..

MAMMIS me alotettiin eka kerran päivässä pe-polla ja sit jossain vaiheessa otettiin toiseksi kerraksi päivässä joku hedelmä/marja.. Vissiinkin alle viikossa alotuksesta meni purkki päivässä.

Mutta siinähän on vissi ero kun me alotettiin jo piiitkän aikaa sit ja Oona on jo noin " vanha" ...

Mä taas puolestani tarttisin vinkkejä yrttien käytöstä, eli siis mitkä yrtit sopii minkäkin lihan/kalan/kanan kanssa...Ajattelin soseisiin laittaa, tähän asti oon käyttäny vaan

tomaattisosetta ja sipulia vähän...Ei oikeen itellä ole tullut noita yrttejä käytettyä niin en niistä mitään tiedä..

Joo ei tää nyt onnistu poitsu sylissä tää kirjottaminen, palaillaan...

Riikka ja Jimi 5kk+

Vierailija
11/15 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi en kyllä ihan oikeasti enää jaksa selata pinoja taapäin ja kirjoittaa uudelleen sitä kaikkea mitä kirjoitin ennekuin tekstit katos bittiavaruuteen... olette siis suurin osa olleet ajatuksissani!! =) Vaikkei se autakaan kun ei kommenteerausta tule, muttamutta... koitan nyt skarpata ja kommetoida tästä taas eteenpäin.

Mammikselle soseista ja määristä. Aloin antaa muutamia lusikallisia aluksi, mutta lisäsin määrää heti parin päivän jälkeen. Jos Roope vain avasi suunsa!=) Edelleenkään en kyllä tuputa. Jos suu menee kiinni tai alkaa muuten näyttää siltä että enää ei maistu, lopetan syöttämisen heti. Mutta Roope syö silti hyvin: aamu- ja iltapuuroja menee noin 1 dl, " pääruokaa" (lounas) vaihtelevasti mutta keskimäärin varmaan se sama 1 dl ja iltapäivällä marjasosetta menee lähes koko pilttipurkki kerralla. Hienot uudet mitat muuten Oonalla! =) Ja kiva kuulla että teidän reissu meni kaikenkaikkiaan todella putkeen.

Kesis hyviltä kuulostaa sun päikky-suunnitelmat. Ja loistojuttu että maidottomuus tuottaa tuloksia, vaikka pientä päänvaivaa äipälle aiheuttaakin varmaan välillä =)

Lyckan Höpis siellä harjoittelee konttaamista =) Niin ne vaavi kehittyy vauhdilla! Roopekin yrittää kovasti, sänkyssä saa jo kiskottua jalat pepun alle mutta kovalla lattialla homma onkin vähän hankalampaa..

Coltsfoot - tosiaan kiva kuulla teistäkin! =) Ihana nimi tytöllänne! Meillä oli Roopen kanssa alku tosi vaikea, ja tuntui että en ehtinyt mitään. Tilanne on sittemmin helpottanut, mutta seuramies kun on, vaatii kyllä edelleen paljon huomioita... puuhis ei koskaan ole ollut Roopenkaan suosikkipaikka.

I-L, mä olen vähän samoilla linjoilla sun kanssa noista sokeroimattomista soseista. Mies kävi tosin viimeksi kaupassa, eikä se tietysti tällaisen päälle mitään tajua, joten nyt on kaapissa sokeroituja... hmph! Mutta aattelin käydä nyt itse hakemassa luomusoseita kun jotenin ajatus siitä lisäsokerista ei miellytä itseään ollenkaan.

Vielä yleisesti soseista G: Onko joku merkki jonka soseet oli selkeästi isorakeisempia?? Oon itse tehnyt Roopelle toistaiseksi soseita (siis lähinnä kasvis + liha), mutta matkoille ja kun ollaan liikenteessä olisi niin helppoa ottaa valmispurkkeja mukaan. Nyt kun Roope on kuitenkin tottunut rakeiseen ruokaan, en haluais siirtyä takaisin ihan täysin sileään soseeseen... tietäiskö joku vinkata?

Nyt pakkaileen tavaroita. Meillä on muskari tänään ja tullaan Hkiin saakka tämän harrasteen pariin. Yks tunnettu Suomalainen laulaja pitää tätä muskaria, on erään ystäväni tuttava. Meitä on vain kuusi mammaa vauvojensa kanssa joten kiva pieni ryhmä on! :)

Aurinkoista päivää taas tänään! =)

Leenis & Roope 5+kk

Vierailija
12/15 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni nukahti tuohon meidän sängylle ja tarttisi ruveta siivoomaan (arvaatte varmaan, että mulla hirveesti kiinnostaa ;) ), niin pikaisesti pinoudun.

Mammikselle kyssäri Patapumista. Eli oletko tykännyt ja onko Oonalle sopiva? Tilasin juuri äsken ko. kantolaitteen Annille. Käytin Annin äsken puntarilla (yöppäri ja uusi vaippa päällä, tosin vartti punnituksen jälkeen tuli kunnon soosit vaippaan) ja painoa oli huisat 8 kg. Omalla mitalla mittasin tytön ja pituutta noin 65 cm.

Jääkiekosta olitte joskus keskustelleet ja täällä löytyy yksi " lätkäperhe" . Eli ukko seuraa kaikki matsit (canalilta) ja minä tykkään katsoa lätkää livenä. Ja meidän seura on Rauman Lukko. Nyt on suunnitelmissa lähteä katsomaan kun Lukko tulee Ouluun (me asutaan täällä Napapiirillä ;) ) ja ajattelin ottaa Annin mukaan matsiin (tosin tarttisi vielä ostaa tytölle Peltorit ja vähän totuttaa niihin ennen matsia). Iskän sählymatseissa Anni on ollut jo katsojana.

Nyt jää kommentoinnit (pitää yrittää palata paremmalla ajalla)...

Fay ja Anni kohta 4 kk

Vierailija
13/15 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis toimii netti, jesh!!! Aloinkin olla jo " pikkuisen höperönä" kun ei päässyt selailemaan :)

Heitän galluppia heti kärkeen,

Mitä kaikkea " turhaa" olet ostanut vauvallesi? =)

Ja tämä kyssäri siksi että voin todistaa miehelleni etten ole ainoa joka ostaa vauvalle kaikkea ;)

Jospa itse ensin vastaisin, eli olen ostanut Höpikselle kolmet addun lenkkarit!!! Niin siis kolmet...ekat ja tokat meni nopeesti pieneksi ja nyt noi kolmannetkin alkaa kinnata kohta :)

MAMMIS Me aloitettiin kiinteet aika nopealla temmolla. Vain kahtena päivänä annoin pieniä annoksia, mutta sitten heti puol purkkia kerrallaan kun ei tullut masuvaivoja. Nyt niitä meneekin sitten jo 4 purkkia päivässä-2 ruokaa ja 2 " nameja" =)

Ja mä en niinkään tuijottele niitä ikä suosituksia. Oon antanu jo 5 kk.sesta asti 6kk ruokaa, tai puuroja.

LEENIS Roopella on sama tyyli kun Höpiksellä. Sängyssä onnistuu helpommin noi eri jipot kun kovalla lattialla. Ja siihen galluppiin. Mä ainakin huomasin että Bonan pasta-broileri on kiinteempää kun monet muut. Höpis ei syö...tai syöhän se mutta kaikki " lötkömmät" soseet valuu suusta ulos :)

FAY Siis missä asutte??? Napapiiri on mun suosikki!!!! Oltiin " joulupukin luona" viime kesänä, ja niiin ihanaa oli kuunnella joululauluja keskellä kesää :) Toivottavasti päästään sinne taas ens kesänä uudelleen,niin kaunista siellä pohjosessa on kesällä ja talvella. Ja wau mitkä mittat Annilla on!!

COLTSFOOT Kuulostaa hyvltä että otitte vakuutuksen vauvalle! Mun mielestä sellasesta ei voi tinkiä-siis turvallisuudesta :)

Ja onnea jo etukäteen uudesta leveemmästä sängystä ;)

IIDA-LINNEA Kiva että flunssan jälkitauti voi olla noinkin ihanaa!! Että kunnon päikkyjä tiedossa,hyvä! Kivaa että uiminen " maistuu" , mäkin toivon että me mahduttais johonkin ryhmään...

OH, kello on jo noin paljon...Nyt tuli kiire bussiin, lähdetään keskustaan avaamaan Höpikselle ihka oma pankkitili,johon sitten voidaan laittaa säästöön kaikki pienetkin roposet. Höpiksellä on oma possu,johon opetellaan yhdessä laittamaan kolikoita. Ja ai sitä riemua kun raha kolahtaa sinne, tosin välillä ärsyttää kun mami tunkee sormia väliin kun itte vaan pitäis saada tehdä =)

Ihanaa päivää kaikille!!!!

Lycka ja Höpis joka.... oho, nyt syö pöydän jalkaa =D

Vierailija
14/15 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki " pikkuiset" luuraa?? Kävin tossa lukasemassa isojen pinoja ja huh,huh olen kyllä ihan pihalla kun sinne siirrytään..

Siellä ei taida olla ihan just siirtyneitä ketään, joten MAMMIS ja Oona tulkaa pian sinne että " tunnen" edes jonkun :)

Höpis nukkuu tyytyväisenä uniaan, ja on ylpeenä kun mami leikkas sen hiukset tänään. Ei roiku enään otsis silmillä :)

Loistava apu toi Bumbo,ei pääse herra siinä heilumaan niin paljon...joten tulee hiusten leikkuu jäljestä hyvä ;)

Vastatkaahan nyt galluppiin!!

Lycka joka alkaa jännittää Höpiksen 1/2 vuotis synttäreitä =)

Vierailija
15/15 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]KIITOS kaikille soseista kommentoineille! :) Oona ei tykännyt peruna-porkkanasta, eikä kasvissosekaan oikein tykittänyt. Luumusta neiti kyllä tykkää. :) Olen sitä yrittänyt antaa, jotta kakka tulisi, sitä on nyt sitten pantattu jo 3 päivää. :( Oona heräilee nykyään 2 kertaa yössä syömään.. Aikaisemmin kun Oona heräsi vain 1 kerran.. No, pääasia että maito maistuu edelleen ja neiti kasvaa & on onnellinen kuin pieni aurinko.

IIDA-LINNEA ¿ voipi olla että me ostetaan toi CD, musta se kuulosti aika hauskalle kun kävin sitä kuuntelemassa! Kiitos vinkistä! :)

LEENIKSEN Roopehan popsii jo aimo annoksia! :)

FAY ¿ ei olla vieläkään hirmusti käytetty Patapumia kun Oona on vain 64cm, jotenkin tuntuu vähän vielä liian lyhkäiselle.. Muuten kyllä tuntuu tosi mukavalle reppu! Ai teidänkin Anni on ollut sählymatsissa, Oona kans ja tykkäsi kovasti, hihkui siellä ihan intona!

LYCKA ¿ millos teillä nyt olikaan se 6kk päivä? Kauheen nopeesti menee aika.. Ennen mua ja Oona sinne isompien puolelle siirtyy ainakin KESIS ja Lenni! :) Mutta siellä sitten turistaan.. Osaakohan sitä täältä pikkuisten puolelta pysyä poiskaan.. ;)

Oona kun testasi tänään Lennin bumboa, niin muhun tarttui ¿bumbokärpänen¿! ;) Taidan siis käydä moisen kapistuksen ostamassa tällä viikolla. Oona oli niin söde siinä. hih! Tää oli nyt vähän tällanen pikavisiitti, on vähän väsy aktiivisen päivän jälkeen. Huomenna menen aamusta jumpalle ja iltapäivällä menen kampaajalle ja aion ottaa Oonan mukaan! Pitäkää peukut pystyssä että se nukkuu koko session ajan turvakaukalossaan.. ;) Ettei tarvi sit väri päässä poukkoilla.. heh! ÖITÄ!

Mammis & Oona melkein 5,5kk [/color] [color=red]♥[/size][/color]