Lue keskustelun säännöt.
Kokemusta vesirokosta tai enterosta?
25.10.2008 |
Lapselle tuli keskiviikkona kuumetta. Oksensi kerran ja suun ympäristöön ilmestyi pieniä punaisia näppyjä jotka kasvoivat.
Kuumetta kesti reilun vuorokauden. Nousi yli 39 asteen. Sitten loppui.
Näpyt on alkanut märkimään ja levinny aika kamalan näkösiksi (lapsi saattanut unissaan repiäkin niitä kutinan vuoksi).
Entororokkoa on hoitopaikassa todettu, mutta voisiko olla pelkäämäni vesirokko?
Huojennusta asiaan tulee huomenna lääkärissä, mutta kaikki veikkaukset luetaan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Yleensä entero alkaa lämmöllä ja kurkkukivulla. Sitten suuhun rakkuloita, jotka kipeitä. Rakkoja tulee yleensä käsiin ja jalkoihin sekä suun ympäristöön. Harvoin muualle (okei, mun miehelle tuli koko päähän).
Rakkojen ei pitäisi "märkiä", tosin rikkoutuessaan ovat ikävän näköisiä. Ja enteronäppyjen ei pitäisi kutista ollenkaan.
Vesirokkonäppyjä tulee joka puolelle ja ovat eri näköisiä, eivät siis enteron kaltaisia rakkuloita. Ja ne tosiaan kutisee.